تعمیر گیربکس اتوماتیک 206

به گفتهٔ کارشناسان، رانندگی در شرایط ترافیکی و در شهر میتواند عمر مفید روغن موتور را کاهش دهد. با قرار دادن یک کابل باتری کوچک در جعبه ابزار، در صورت بروز مشکل به راحتی با ابزار مناسب میتواند مشکل خود را حل کنید. همچنین با حرکت خود در مسیرهای مشخص و تبادل گرمایی، کاهش دمای موتور را نیز به همراه دارد. این دمای بالا و هدررفت انرژی به معنای مصرف بیهوده سوخت بیشتر است زیرا موتور مجبور است سوخت بیشتری برای جبران انرژی هدر رفته مصرف کند. تعمیر موتور ماشین لباسشویی نیاز به تجربه و مهارت فراوان دارد که می تواند هزینه های یک خانوار را کم کند. میل روغن گیربکس را بیرون بیاورید و با یک دستمال تمیز کنید و دوباره در سر جایش بگذارید و دومرتبه بیرون بیاورید و خط روغن را روی میله بررسی کنید که آیا روغن کم شدهاست یا نه؟ آیا در هر بار تعویض روغن خودرو تعویض فیلتر روغن هم ضرورت دارد؟ آیا سیاه شدن روغن موتور به معنی زمان تعویض روغن است؟ در این مطلب سعی داریم هر آنچه که شما در زمان تعویض روغن موتور باید بدانید را برایتان توضیح دهیم. البته همه این مشکلات در اثر عواملی به تدریج یا به صورت یک دفعه و ناگهانی حادث می شود که سعی می کنیم در مقالات آتی با حضور کارشناسان خبره حوزه تعمیر خودرو به هرکدام از آنها به صورت جداگانه و مفصل بپردازیم .

همچنین عدم توجه به این سرویسهای دوره و انجام آنها در مواقع لازم، میتواند به موتور و قطعات فنی خودرو آسیبهای جدی وارد کند. در صورت دیربه دیر تعویض کردن روغن موتور آسیب های بسیار جدی ای به موتور وارد میشود و در نهایت مجبور به تعمیر موتور که هزینه بر است میشود. همانطور که پیشتر گفتیم، تعویض به موقع روغن موتور میتواند مانع از وارد آمدن آسیب جدی به اجزای موتور شود. سیاه شدن روغن نشون دهنده ی خراب شدن روغن و یا زمان تعویض اون نیست چرا که هر نوع روغن موتور سالمی بعد از فعالیت و کار با موتور به رنگ سیاه (مخلوط دوده، ذرات آب و اسید) در میاید اما میتواند یکی از موارد نشان دهنده زمان تعویض روغن باشد میزان کارکرد برای تعویض روغن به اندازه ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کیلومتر هست و مهم ترین عامل میزان چسبندگی روغن هست هرچه روغن ماشین چسبیده تر باشه زمان تعویض روغن نزدیک تر میباشد.

مرحله دوم برای تعویض روغن خودروهای صفر، زمانی است که ماشین شما بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتری مسافت طی کرده است. زمان تعویض روغن موتور ماشین صفر در مرحله سوم، در ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ کیلومتری است. مواقعی که زمان برای شما بسیار اهمیت دارد و نیاز به تعویض روغن خودرو در سریعترین زمان داشته باشید. این امکان را به شما میدهد که بتوانید به چندین تعمیرکار خودرو تهران دسترسی داشته باشید. در واقع، روغن زمانی باید تعویض شود که قدرت تبادل گرمایی، روانکاری و جذب کنندگی خود را از دست میدهد و قادر به انجام وظیفه خود نباشد. در غیر این صورت مقدار روغن بیش از اندازه کاهش مییابد و یا اینکه روانکاری مناسب برای تمامی قطعات موتور انجام نمیشود. روغن ترمز بر خلاف نامش چندان عملی از بابت روانکاری در بخشهای فنی اتومبیل انجام نداده و میزان اصطکاک میان دو قطعه فلزی را کاهش نمیدهد، بلکه این مایع از نوع سیالات هیدرولیکی با حداقل تراکم پذیری است و همین خاصیت تراکمناپذیری روغن ترمز سبب میشود تا نیروی پای اعمال شده بر پدال ترمز به پیستون و لنتها وارد شده و در نهایت خودرو از حرکت باز بایستد. در گذشته از جعبههای چوبی برای قرار دادن ابزار استفاده میکردند ولی امروزه مدلهای فلزی و پلاستیکی جایگزین آن شده است.

اگر درباره زمان تعویض روغن گیربکس نظری یا پیشنهادی دارید می توانید از قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید. قطعات اصلی ماشین ظرفشویی در برخی برند های تجاری می توانند ویژگی ها و پیشرفت های متغیری داشته باشد. آببندی موتور بهمنظور تثبیت ارتباط بین قطعات مکانیکی، مهر و موم شدن رینگ پیستون و بهطور کلی تضمین هماهنگی ایدهآل بین تمام بخشهای خودرو بود. علاوه از سوئیچ درب لباسشویی که به عنوان سوئیچ ایمنی بود. شما به عنوان تعمیرکار لباسشویی باید در صورت مشاهده هر یک از این مشکلات به سرعت علت را شناسایی و قطعه معیوب را تعمیر یا تعویض کنید. توجه به نشتی روغن به خصوص نشتیهای شدید بسیار مهم است.در مواردی که نشتی روغن زیاد باشد شایعترین مشکلی که پیش میآید عدم روغنکاری قطعات فلزی موتور است که به علت عدم رسیدن روغن به فضای کوچک میان قطعات، باعث فرسایش آنها شده و منجر به خرابی زودهنگام موتور خواهد شد. تعمیرات و عیب یابی موتور خودرو در این شرکت بر اساس Repair Manual های استاندارد انواع خودروهای تویوتا انجام شده و تاکید بر بررسی و تعمیر قطعات قبل از تصمیم بر تعویض آنها است.

2. از کافی بودن سطح روغن هیدرولیک در مخزن آن و رسیدن روغن هیدرولیک به پمپ هیدرولیک سایت tamirkaran-iran اطمینان حاصل شود. با توجه به عوامل گوناگون مؤثر بر کیفیت روغن موتور از قبیل درجا کار کردن، ترافیک، سرعت رانندگی، کیفیت سوخت، شرایط آب و هوایی و مواردی دیگر کیلومتر کارکرد ذکرشده برای روغن موتور عموماً قابل اطمینان نبوده و تعویض روغن خودرو باید قبل از رسیدن به حداکثر زمان کارکرد، صورت پذیرد. همین اهمیت، گویای لزوم توجه به تعویض بهموقع روغن موتور خواهد بود. این در مفهوم ساده به معنی آسیبدیدگی موتور و روغن سوزی و کاهش تراکم گاز و کشش خودرو خواهد بود. در تصویر زیر سه برند برتر که روغن موتور مناسب این خودرو را تولید میکنند به شما معرفی شده است. لازم است تا تخلیه روغن از انتهاب کارتر انجام شود به این ترتیب همه رسوبات، آلایندهها و لجن ته نشین شده در کف کارتر روغن، از زیر خارج میشود. پنل زیر را سرجایش دز زیر ماشین ظرفشویی بیاورید و سیمهای میکروسویچ آنتی-فلود را نصب کنید و پنل را در سرجایش نصب و پیچهای را محکم کنید. در صورت تمایل می توانید تماس حاصل کنید. همچنین می توانید با استفاده از راهنما خودرو، محل اتصالات روغن را چک کنید.

کشیده شدن دو سطح فلزی و خشن، موجب ایجاد اصطکاک فراوان میشود. دلیل اول این است که یک فرد متخصص با توجه به المانهای موجود قطعا بهتر از یک فرد بدون تخصص متوجه میشود که زمان تعویض روغن رسیده است یا خیر و بدین­ترتیب متحمل هزینه اضافه نمیشویم. توجه داشته باشید که این مقدار حجم با فیلتر روغن بوده و در حالت بدون فیلتر ۳ لیتر روغن موتور نیاز داریم. حجم روغن موتور ساینا EX، ساینا SX و سایر مدلهای ساینا بدون تعویض فیلتر روغن برابر با ۳٫۵ لیتر است. بهتر است بدانید که این اشکال زمانی پیش میآید که به علت آسیب دیدگی رینگ روغن و یا چسبندگی آن به پیستون، روغن به محفظه کارتر بر نمیگردد که همین امر موجب میشود مقدار زیادی از آن در محفظه اشتعال بسوزد. در واقع روغن با هر بار پمپ شدن، از فیلتر مخصوصی عبور میکند و این آلودگیها که با روغن از موتور جمع شده و به کارتر برگشتهاند، در فیلتر باقی میمانند. رانندگی با سرعت خیلی زیاد و یا همراه با بار زیاد و در سربالائیها و … استفاده از بنزین سوپر، تعویض به موقع فیلترها و دقت در نحوه صحیح رانندگی نیز میتواند کمک کند تا روغن زودتر از آنچه باید، نیاز به تعویض پیدا نکند.

اما انجام این کار بهتر است با توجه به برخی نکات مهم انجام شود. برای این کار باید به نوع خودرو، شرایط آب و هوایی و میزان کارکرد خودرو توجه داشت. اما در برخی ممکن است یک بازوی مازاد نیز وجود داشته باشد این قسمت آب را بر روی ظروف می پاشد. اما بسته به عواملی که ذکر شد؛ ممکن است موید ان زودتر فرا برسد. در واقع فیلتر بنزین کثیف باعث می شود جرم و ذرات ریز از صافی آن عبور کرده و وارد انژکتور شوند و در نتیجه به مرور مسیر پاشش سوخت در انژکتور بسته شده و آن انژکتور از کار می افتد. این مورد از دلایل کم شدن روغن از ماشین، زمانی اتفاق می افتد که یکی از قسمت هایی که روغن از آن ها عبور می کند مثل کارتل روغن، کاسه نمد عقب میل لنگ، واشر فیلتر روغن، فیلتر روغن، کاسه نمد گلویی دلکو و… مهم ترین قسمت یک خودرو گیربکس آن است که اگر اقدامات لازم جهت تعویض روغن گیربکس نکنید گیربکس شما به شدت دچار آسیب می شود و معمولا زمان تعویض روغن گیربکس خودرو ها بین 30 الی 40 هزار کیلومتر متغیر است . تعویض روغن خودرو باید در هر بازه زمانی مشخص انجام شود تا دستگاه و موتور های داخل خودرو دچار آسیب دیدگی نشوند.

نکات تعویض روغن ماشین موارد زیادی وجود دارد که گاهی به دلیل عدم آگاهی انجام میشود و از طرفی برخی نکات ساده و بدیهی در رابطه با تعویض فیلتر یا روغن نادیده گرفته میشود. گاهی نیز ممکن است حتی پس از ۱۰ هزار کیلومتر نیز روغن موتور نیاز به تعویض نداشته باشد. البته گاهی نیز با افزایش اطلاعات خود در این حیطه قادر خواهید بود خودتان دست به کار شوید. چگونه بهترین تعمیرکار خودرو را برای تعویض روغن ماشین خود انتخاب کنیم؟ شاید بهترین و سادهترین راه برای آن که بفهمید چرا این چراغ روشن شده است، این است که دیاگ بزنید. 5. درصورت افزایش دما در غیر از موارد فوق باید مشکل از طریق دیاگ و توسط تعمیرکار تخصصی ۲۰۶ بررسی شود. این پارامتر را میتوان یکی از مهمترین موارد در بحث راهنمای خرید روغن موتور دانست. با این حال، این موارد کمک میکند که مجبور نباشد روغن موتور را خیلی زودتر از زمان توصیه شده تعویض کنید.

روغنهای موتور را بر اساس نوع ویسکوزیته میتوان به دو گروه مونوگرید و مالتیگرید تقسیم کرد. حال با آگاهی از این استانداردها میتوانیم دو شکل مختلف ویسکوزیته را که روی روغن موتور درج میشود توضیح دهیم. روغن موتور با ویسکوزیته ۲۰W-50 اولین پیشنهاد برای انواع مختلف پژو پارس با موتور XU7 است. اگر از علاقمندان به تعمیرات خودرو هستید میتوانید در دوره آموزش مکانیک خودرو آموزشگاه فنی پارس پارس شرکت نمایید. البته بیشتر خودرو سازان اروپایی و امریکایی به چک کردن دوره ای روغن گیربکس تاکید کرده اند و تعویض آن را زمانی که کثیف باشد توصیه می کنند. تعمیرکاران گیربکس پژو 206 ما با گذراندن دوره های تخصصی در داخل و خارج از کشور از دانش و مهارت بالایی در تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک پژو 206 از جمله گیربکس های AT، AMT،CVT،DCT،AL4،ZF و … که به صورت کاملاً تخصصی و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و تعمیرکاران حرفه ای و مجرب ارائه میگردد.

همانگونه که مشخص است روغن موتور دوم به دلیل برخورداری از عدد ۲۰ در فصل گرما گرانروی بیشتری دارد و نسبت به روغن ۱۰W-40 سفتتر است. تعویض زود هنگام روغن ماشین باید در مواقعی صورت بپذیرد که رانندگی در سربالایی ها و یدک کشی های متعدد و یا سرعت خیلی زیاد خودرو (تخته گاز رفتن)و یا در فصل سرما موتور گرم نشده باشد . نکته: یکی از نشانه های تمام شدن لنت خودرو، شنیده شدن صدای جیغ کشیدن از چرخ ها هنگام ترمز گرفتن است. یکی دیگر از دلایل سیاه شدن روغن موتور، تجزیه و اکسید شدن آن تحت تاثیر ذرات معلقی که جمعآوری میکند و قرار گرفتن مستمر و مداوم در مجاورت دمای بالای موتور است. در واقع، با کاهش کیفیت روغن، ایجاد اصطکاک بین اجزای مختلف موتور، دمای آن را بالا میبرد. این سیال با حرکت در بین اجزای مختلف موتور، ضمن راحت کردن حرکت آنها و کاهش اصطکاک بین این اجزا، ذرات آلودگی نفوذ کرده به داخل موتور را شسته باخود به سمت فیلتر میبرد. برای ماشینهایی که موتور آنها تکنولوژی بالایی دارند نباید از روغن موتورهایی با سطح کیفیت و کارایی پایین استفاده نمایید. بر روی باتری نوشته شده که نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد اما این بدین معنی نیست که نباید هیچ توجهی به آن داشت.

این سه موضوع از مهمترین علتهای عوض کردن روغن موتور ماشین هستند که باید به آنها توجه کنید. گفتیم که روغن موتور حین حرکت و جریان در بین اجزا و قطعات مختلف موتور، تمامی آلودگیهای موجود بین آنها را جمع کرده و به مخزن روغن برمیگرداند. این اصطکاک ضمن ایجاد ساییدگی در قطعات و اجزای مذکور و بالا بردن استهلاک آنها، عملکرد موتور را نیز با مشکل مواجه میکند. این تیپ که در سال ۹۲ به دلیل اعمال تحریمها با توقف تولید مواجه شد، در سال ۹۶ مجددا به بازار آمد. دلیل اصلی سیاه شدن روغن موتور چیست؟ وظیفه این دستگاه جداکننده لاستیک از رینگ می باشد که جزو دستگاه های اصلی مراکز خدمات لاستیک می باشد دستگاه های لاستیک درآر به دو گروه اصلی لاستیک درار سواری یا سبک و لاستیک درآر سنگین یا کامیونی تقسیم می شوند .

بسیاری از تعمیرکاران و تکنسین های خودرو، زمان مناسب برای تعویض روغن موتور ۲۰۶ که از روغن موتور توتال ۷۰۰۰ استفاده می کنند؛ هر کیلومتر ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ پیشنهاد می دهند. به طوری که بیشتر تعمیرکاران حرفهای در زمینه تعمیر موتور ماشین لباسشویی علائمی مثل نچرخیدن لباسها در ماشین لباسشویی هنگام روشن کردن، بروز مشکل در نحوه شستشوی لباسها، خشک نشدن لباسها ومواردی از این قبیل را برای نیم سوز شدن موتور لباسشویی معرفی کردهاند. در گذشته در فصل تابستان و بعد از تعطیلی مدارس، والدین فرزندانشان را برای یادگیری یک مهارت و تلف نشدن وقت نزد استادکاران با تجربه می سپردند تا برای مدتی نزد آنها شاگردی کرده و به عنوان کارآموز فعالیت نمایند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار