تعمیر موتور ماشین لباسشویی

زمانی که برای اولین بار انجین استارت میشود میبایستی حدود ۳ دقیقه انجین در حالت عادی ( در اصطلاح درجا ) کارکند تا کلیه قطعات به صورت کامل روغن کاری شوند سپس به آرامی با افزایش میزان سوخت دور موتور را از ۱۰۰۰rpm تا حداکثر ۱۶۰۰rpm رسانده تا با افزایش فشار روغن ذرات بسیار ریزی که در لحظه اول استارت انجین بر اثر سایش از قطعات جدا شده اند در سطح روغن به حرکت در آیند سپس انجین را در حالت عادی رها نموده تا ۵ دقیقه. روغن موتور این کار را برای قطعات انجام می دهد و باعث روان کاری موتور و ماشین می شود. وظیفه اصلی روغن گیربکس روان کردن بین قطعات فلزی ماشین و راحت جابجا شدن آنها می باشد. درست است که یکی از ارکان اصلی این شغل تجربه و دیگری دانش است، اما یک نکته را فراموش نکنید: صنعت خودروسازی روز به روز رشد میکند. وظیفه اصلی این روغن انتقال نیرو است. جدیدترین روغن موتورهای سنتتیک از برندهای معتبر، بین ۱۶ هزار تا ۲۰ هزار کیلومتر هم دوام دارند و قطعا گزینههای بهتری برای کاهش هزینههای نگهداری خودرو هستند. در خودروهای قدیمی، استفاده از روغن موتور سنتتیک با دوام بالا مفید خواهد بود، اما ممکن است که عوامل دیگر درکاهش کارایی دخیل باشند.

برای مثال اگر رینگ پیستون فرسوده باشد، گازهای حاصل از احتراق به موتور صدمه میزنند؛ در این شریط، روغن موتور میتواند خیلی زودتر آلوده شود. پژو آردی در برابر پراید فضای بیشتری برای راننده و سرنشینان دارد، ولی نسبت به پژو ۴۰۵ قسمتی از فضای پای عقب و صندوق برای جایگذاری اکسل و دیفرانسیل تصاحب شده و با انتقال زاپاس خودرو از زیر صندوق به درون صندوقبار این فضا کوچکتر شده. تعمیر و تعویض واتر پمپ پژو 206 توسط تعمیرگاه تخصصی :واتر پمپ پژو 206 یا پمپ آب پژو 206 قسمتی از سیستم خنک کاری خودرو پژو 206 است که تسمه تایم معمولا، واتر پمپ را مستقیما میگرداند همچنین در بعضی ماشین ها تسمه کمکی که به پولی سر پمپ آب متصل است پره های درون آن را به گردش در می آورد. خرابی پمپ تخلیه آب، گرفتگی پمپ یا شلنگ، خراب شدن سیستم کلید درب دستگاه، خراب شدن موتور قفل در لباسشویی، پاره شدن یا خرابی تسمه پمپ آب لباسشویی، تاخوردگی یا خمیدگی شلنگ تخلیه آب، کثبف شدن کوین ترپ (تله شاری) همگی از علت های تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی می باشند.

عملکرد ماشین را تحت تاثیر عوامل قابل پیشگیری مثل تعویض روغن قرار ندهید. بطور کلی تعویض روغن موتور تاثیر بسیار زیادی روی جعبه دنده و عملکرد آن دارد. با بررسی روغن موتور و توجه به رنگ و میزان چربی آن می توان بهترین زمان تعویض روغن گیربکس را تا حد بسیار زیادی فهمید. مراجعه به تعمیرگاه برای تعویض روغن میتواند به هزینههای بیشتر بررسی و سرویس کامل خودرو هم منجر شود. گاهی اوقات ممکن است دیسک های ترمز علامت هایی مثل سایش و پاره شدن در هنگام ترمز گرفتن، ارتعاش و یا بوی لاستیک را به نمایش بگذارند، اگر علامت های فوق برای شما آشنا میباشند، بهتر است در اسرع وقت ماشین را به تعمیرگاه تخصصی نشان دهید، چرا که سیستم ترمز پژو 206 شما دچار ایراد شده است. صنعت خودرو و خودروسازی یکی از صنایع بزرگ و پولساز جهان به شمار می رود و افراد بسیاری در ارتباط با بخش های مختلف خودرو مشغول به کار می باشند. این خودرو اما در سرعتهای بالا و مسیرهای مارپیچ خطر چپ شدن و انحراف را به همراه دارد که به دلیل ضعف تعلیق و هندلینگ و طراحی خاص بدنه ایجاد میشود.

یا واحد اندازه گیری معمولی بسته، حلقه لاستیکی تخلیه روغن را بردارید و آن را بدون تخلیه روغن نصب کنید. در تعویض روغن موتور باید به نوع آن نیز دقت کرد. در زمان بررسی روغنبّ گیربکس نه تنها باید به میزان آن توجه کرد بلکه باید رنگ و میزان چربی آن نیز توجه کرد. بلکه طول عمر این قسمت را تا حدی بالا میبرد. هنگامی که رانندگی میکنید، خودرو نباید هیچگونه لرزشی داشته باشد، بلکه باید نرم و آرام کار کند. تقریبا تمام خودروهای سواری جدید با روغنهای سنتتیک سازگار هستند؛ اگر از خودروی قدیمی و روغن معدنی استفاده میکنید، شاید استفاده از محصولات جدید بهتر هم باشد.

با توجه به این سه مورد می توانید بهترین زمان تعویض روغن گیربکس را تشخیص دهید تا از بوجود آمدن مشکلات بعدی جلوگیری کنید. ۱ – تگ سوییچ با مشخصات ۷۹۳۶ ( محل قرارگیری در داخل ریموت سوییچ ) : این قطعه بر روی قاب ریموت نصب می شود و هنگامی که تحت تاثیر میدان مغناطیسی آنتن قرار می گیرد کدهایی که بر روی آن ایجاد شده است را جهت تبادل اطلاعات به قطعه ICU انتقال می دهد . موتور ماشین شما یک قطعه پیچیده از ماشینآلات است که از صدها قسمت مختلف متحرک تشکیل شده است. احتمالاً با این مشکل مواجه شده اید که مصرف بنزین خودروی شما بی دلیل بالا برود. در حالی که استفاده زیادی از ماشین نکرده اید ، بنزین شما تمام می شود. دو دهه گذشته در اولین استفاده خودروی صفر کیلومتر، اصطلاحی بهعنوان «آببندی» وجود داشت. در این حالت ، نسبت نرمال بین غلظت سوخت و هوا نامیزان می شود و بنزین به صورت خام از اگزوز بیرون می آید.

اما در خودروهایی که به این سیستم مجهز نیستند، میتوان به توصیهی کارشناسان و خودروسازان در تخمین حداکثر کارکرد خودرو بین دو دوره تعویض روغن توجه کرد. بهطور کلی توصیه شده است که پس از طی کردن مسافتی بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کیلومتر، باید روغن موتور خودروی صفر کیلومتر را تعویض کرد. با اینکه قطعات قوای محرکه خودرو و پیشرانه پیش از مونتاژ آماده شدهاند، اما پس از کارکرد اولیه تا ۳۰۰۰ کیلومتر و تماس و سایش بخشهای مختلف فولادی و آلومینیومی، ضایعات و خردههای قطعات در موتور تشکیل میشود. در چنین شرایطی ، ماشین با مشکل خام سوزی مواجه شده است. هنگامی که بنزین کاملاً داخل محفظه احتراق با اکسیژن مخلوط نشده است و از مسیر خود بدون هیچگونه فعل و انفعالی خارج می گردد ، خام سوزی اتفاق می افتد. زیرا جرقه زنی نادرست موجب انفجار نادرست سوخت داخل محفظه احتراق ، می گردد و بنزین نمی تواند به صورت کامل بسوزد.

علاوه بر این ، بوی بنزینی که از اگزوز بیرون می آید را به خوبی حس می کنید. میل تعادل که در اصطلاحات فارسی به آن میل موج گیر نیز می گویند، سبب حفظ تعادل و ممانعت از چپ شدن خودرو پژو 206 می شود. خاصیت روانکاری روغن موتور بهمرور زمان و با افزایش کارکرد خودرو کاهش پیدا میکند؛ بهمنظور حفظ کارایی و افزایش طول عمر موتور، مصرف سوخت بهینه و رانندگی بدون دردسر، در دورههای مختلف باید روغن موتور تعویض شود. همین دلیل باعث می شود یه یک مایع یا روغن روان کننده نیاز پیدا کنیم تا بین این قطعات قرار گیرد. از این رو سیاه بودن رنگ روان کننده، نشان دهنده زمان تعویض آن نیست. در مرحله اول نیاز است تا باتری ریموت کنترل شده و نسبت به سالم بودن آن اطمینان حاصل کرد. برای درست کار کردن جعبه دنده و ماشین بهتر است هرچند وقت یکبار نسبت به تعویض روغن گیربکس اقدام کرد. در آموزشگاه مکانیک خودرو یاد می گیرید یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در مشخص شدن بهترین زمان تعویض روغن گیربکس توجه به دستی یا اتومات بودن گیربکس است. از دیگر عوامل تاثیر گذار جاده و مسیر رانندگی است. در ادامه به بررسی اجمالی دیگر عوامل تاثیر بر زمان تعویض روغن می پردازیم.

آببندی خودروها معمولا بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلوکتر کارکرد با مواردی مثل رانندگی با سرعت کمتر از ۱۰۰ کیلومتربرساعت (در مسافت مشخص) و درجا کار کردن برای مدت زمان خاص انجام میشد. ویسکوزیته میزان ضخیم یا نازک بودن روغن در دمای خاص است. در صورتی که متوجه علائم مربوط به کاهش میزان روغن موتور و یا آلودگی آن شدید، سریعاً برای تعویض آن اقدام نمایید تا مانع از وارد شدن آسیبهای بیشتر و پرهزینهتر به خودرو شوید. حتی اگر دسترسی موتور به سوخت را خاموش کرده باشید، می تواند منبع سوخت جایگزینی در روغن پیدا کند. خدمات برقخودرو یکی از عمده مسائلی هستند که موجب می شود، افراد به تعمیرکار ماشیننیاز پیدا کنند. ممکن است که برخی از افراد تعویض روغن موتور بین ۵ هزار تا ۱۰ هزار کیلومتر و استفاده از روغن موتورهای معمولی را توصیه کنند. رانندگانی که خودروهای با کیفیت رانندگی می کنند کمتر دغدغه روغن گیربکس را دارند. آیا اطلاعاتی در رابطه با تعمیرات برق انژکتور پژو ۴۰۵ دارید؟ در واقع بهترین زمان شارژ گاز کولر پژو ۴۰۵ همین زمان است و در صورتی که شما نسبت به شارژ گاز کولر خود اقدام ننمایید، باعث نشت سیستم تهویه مطبوع و نیز خرابی کولر خودرو میشود. انژکتورهای سوخت نادرست می تواند باعث نشت گازوئیل اضافی به داخل محفظه شود که می تواند منجر به تعدادی از مشکلات موتور شود.

البته این عدد متعلق به خودروهای قدیمی است و در اتومبیلهای جدیدی مثل ۲۰۶ sd که از مواد EPDM استفاده میکنند، این عدد دو برابر شده و به ۱۵۰ هزار کیلومتر رسیده است. در این خودروها، بهسادگی میتوان به نمایشگر پشت فرمان توجه کرد و اطلاعات لازم درمورد وضعیت روغن موتور و دیگر قطعات را کسب کرد. نه میتوان آن را رها کرد و رفت و نه میتوان از پس هزینههای سنگین تعمیرات خودرو و علافیهای آن بر آمد! روی اکثر روغن ترمز ها و راهنمای آنها زمان مناسب تعویض آن نوشته شده. با توجه به بهترین زمان تعویض روغن گیربکس می توانید از برخی خرابی های احتمالی ماشین جلوگیری کنید. سیستم اگزوز و لوله های مربوط به آن ، بایستی سالیانه چک شوند. اگر صاحب خودرو خارجی هستید، مهم است که از علائمی که نشان میدهد موتور خودروی شما نیاز به تعمیر دارد، آگاه باشید و با تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده و تعویض روغن به موقع از وسیله نقلیه خود مراقبت کنید. طبیعتا، هزینه تعمیر گیربکس 206، تعمیر گیربکس پژو، هزینه تعمیر گیربکس پراید و یا هر ماشین دیگری نسبت به هزینه تعویض آن بسیار کمتر است. به دلیل لغزندگی جادهها و خیابانها وجود این وسیله در ماشین بسیار مهم است.

برندهای معتبر و معروف برچسب­های بزرگ، واضح و مشخصی را بر روی ظرف روغن موتور قرار می­دهند. در سیستم بررسی وضعیت و سلامت روغن موتور خودرو، چند سنسور، یک نرمافزار و الگوریتم وجود دارند که اطلاعات مشخصی از دمای کارکرد موتور، استارت موتور، استارت اولیه و سرد، مدت زمان رانندگی، مدت زمان درجا کار کردن پیشرانه و دور موتور را جمعآوری میکنند. البته باید درنظر داشت که سیستمهای بررسی وضعیت روغن موتور خودرو تنها با روغن موتورهای پیشنهادی سازنده سازگار هستند. برای اینکه این ضایعات در موتور باقی نمانند و پیشزمینهی خرابی قوای محرکه در استفادهی بلند مدت نباشند، باید روغن موتور خودروی صفر کیلومتر را تا حداکثر ۳۰۰۰ کیلومتر کارکرد یا هر مسافتی که سازنده در دفترچهی راهنما قید کرده است، تعویض کرد. بسیاری از کارشناسان توصیه میکنند که اگر سازنده توصیه خاصی ندارد، در اولین تعویض روغن خودروی صفر کیلومتر، علاوه بر تعویض فیلتر، از بهترین روغن موتور سنتتیک یا فول سنتتیک استفاده کنید.

همانطور که پیشتر اشاره شد، زمان تعویض روغن خودروی صفر کیلومتر توسط سازنده تعیین میشود؛ براساس مدل خودرو و نوع موتور و روغن شرکتی، کارکرد مجاز خودرو پیش از اولین تعویض روغن متفاوت خواهد سایت tamirkaran-iran بود. روغن موتور همان گونه که پیش تر هم گفته شد، از فراروده های نفتی می باشد که از تقطیر نفت خام در پالایشگاه های نفتی، تولید می گردد. شمع با برند اکیوم ، بوش ، ان جی کا و شمع های ایساکو معمولا شمع های رایج و قابل استفاده در خودروهای 206 و رانا است. در بازدیدهای دوره ای باید به بررسی سیستم انژکتور ، سیستم اگزوز ، شمع وایر ، تعویض روغن ماشین ، چک کردن کمک فنرها و … آسیب دیدن آب بندی محفظه روغن سبب نشتی آن میشود و در صورت روغن ریزی باید نسبت به تعویض فنرها اقدام کرد.خودرو پژو 206 در سطح ناهموار نباید به طور غیر طبیعی بالا و پایین شود و اگر خودرو در سطح ناهوار حالت فنری و سر و صدا داشته باشد نشان دهنده اشکال در کمک فنرهاست و باید بررسی شود. در این مقاله به نکات و توصیههای کارشناسان در تعویض روغن موتور میپردازیم. خودروسازان توصیههای مشخصی در رانندگی و نگهداری از خودرو صفر کیلومتر داشتند که راننده باید از آنها پیروی میکرد.

دلایل خام سوزی ماشین را در ادامه بررسی می کنیم. خرابی سیستم جرقه زنی می تواند منجر به ریپ زدن موتور یا خام سوزی گردد. مدت دوره آموزش مکانیکی خودرو با توجه به مدت ساعات برگزاری دوره و شیفت آموزشی (شیفت صبح، ظهر، بعدالظهر، غروب) و کلاسها (خصوصی، نیمه خصوصی، گروهی) بین یک تا سه ماه برنامه ریزی و اجرا می شود. اگر خودروی شما سدان یا هاچبک است، با استفاده از جک به صورت ایمن جلوی خودرو را بالا آورید. اگر خودروی صفر کیلومتر خریدهاید، بهترین راه برای آگاهی از مناسبترین زمان تعویض روغن موتور، مراجعه به دفترچهی راهنما است. برای مطالعه بیشتر به صفحه علت ریپ زدن ماشین مراجعه فرمایید. گیربکس (جعبه دنده) باید بتواند به سرعت حرکت کند و گیر نداشته باشد. با توجه به آن می توان بهترین زمان تعویض روغن گیربکس را حد زیادی تشخیص داد. چطور به همسرم محبت کنم؟ در صورتی که سنسور اکسیژن خراب شود ، داده های غلطی به مرکز پردازش کنترل مرکزی ماشین فرستاده می شوند. دستگاه آپارات لاستیک و تیوپ دستگاهی برای ترمیم و جراحت تمامی لاستیک ها از زوایای مختلف کناری ، کنج و بالا و ترمیم جراحت انواع تیوب می باشد که برای خودروهای سواری و سنگین در کلیه تعمیرگاه ها، آپاراتی ها و فروشگاه های رینگ و لاستیک مورد استفاده قرار می گیرد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار