نحوه تشخیص زمان تعویض روغن موتور خودرو

اما، همانطور که در بالا نیز گفته شد، شما باید زمانی برای تعویض روغن ماشین اقدام کنید که خودرو خنک شده باشد، و البته نه آن که خیلی سرد شده باشد. پس سریعا به تعویض روغن موتور اقدام کنید. زمان تعویض فیلتر با توجه به دفترچه راهنمای آن و بررسی روغن قابل تشخیص است. همانطور که میدانید، روغن موتور یکی از سیالات مهم و حساس در روانکاوی موتور خودرو میباشد که با توجه به مدل و نوع موتور ماشین باید از غلظت ها و کیفیت های مختلفی استفاده شود. در تصویر زیر سه برند روغن موتور مناسب این خودرو در رده های قیمتی متفاوت به شما معرفی شده است.

در تصویر زیر سه برند پیشنهادی یدک یار که مناسب این خودروست معرفی شده است. در تصویر زیر به سه برند پیشنهادی روغن برای این خودرو اشاره شده است. لباسشویی های ال جی، سامسونگ، بوش، دوو برخی از برندهای مطرح خارجی تولید کننده لباسشویی هستند که طرفداران خاص خود را در بازار دارند. تویوتای رافور نیز در ایران یک خودروی SUV به حساب می آید که طرفداران خاص خودر را دارد و “بهترین روغن موتور برای رافور” روغنی با غلظت ۵W30 و گرید SN از سمت تویوتا معرفی شده است، توجه داشته باشید که تویوتا راوفور برای بازدهی بیشتر به ۴٫۴ لیتر روغن موتور نیاز دارد. همچنین توجه داشته باشید که غلظت زیاد روغن موتور موجب افت راندمان موتور و غلظت کم آن باعث افزایش اصطکاک در قطعات موتوری خواهد شد. در این بخش به معرفی بهترین و مناسب ترین روغن موتور برای هر خودرو خواهیم پرداخت و غلظت و استاندارد های روغن موتور که مورد تایید شرکت سازنده هر خودرو است را برای شما معرفی کرده و برای هر استاندارد سه برند در رنج های قیمتی مختلف به شما پیشنهاد خواهیم کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید روغن موتور داشته باشید. در تصویر زیر میتوانید برند های پیشنهادی روغن موتور مناسب برای این خوردو را مشاهده کنید.

بنابراین یکی از آموزش های مهمی که پیش از ورود به بازار کار تعمیرات لباسشویی باید ببنید آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی اتوماتیک و تمام اتوماتیک همچنین آموزش تعمیر ماشین لباسشویی گیربکسی و بدون تسمه است. اگر آموزش تعمیر لباسشویی را به درستی دیده باشید می توانید انواع برند لباسشویی را تعمیر کنید. همواره به میزان آج لاستیک خودرو خود توجه داشته باشید و حتما در صورت نیاز، لاستیکها را با نمونههای نو جایگزین کنید. این مدل از لباسشویی با توجه به تولید لباسشویی های اتوماتیک و تمام اتوماتیک کمتر خریداری شده اما هستند افرادی که به دلیل قیمت پایین این مدل از لباسشویی در مقایسه با لباسشویی های جدید از این نوع از لباسشویی استفاده می کنند.

برخی از علل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی عبارتند از: خراب بودن سیستم قفل در، خرابی کوپلینگ موتور، خراب یا شل بودن تسمه محرک لباسشویی، خرابی بورد کنترلی موتور، ساییده و معیوب بودن سیستم کلاچ لباسشویی ، خرابی چرخ تسمه محرک، خراب شدن بیرینگ گردونه و . در بیشتر مواقع خراب شدن لباسشویی ناشی از بروز مشکل در موتور، برد، میکروسوئیچ ، مسدود شدن لوله ها، کثیف شدن فیلتر، فرسوده شدن فیلتر، خراب شدن شیر برقی ، خراب شدن دیگ و تسمه است. با این کار لاستیک را از بدنه لباسشویی جدا کنید، وقتی لاستیک جدا پیچ های میکروسوئیچ درب را باز کنید. تعمیر میکروسوئیچ بسیار تخصصی است و نیاز به آموزش عملی و تخصصی دارد. آموزشگاه فنی پارس از مجهزترین آموزشگاه هایی است که دوره تعمیر لباسشویی را برگزار می کند.

در تصویر زیر میتوانید سه برند پیشنهادی یدک یار که مناسب این خودرو بوده و مورد تایید متخصصین ما است را مشاهده کنید. معمولا DOT های مختلف در رنگهای متفاوت به بازار ارائه میشوند؛ بنابراین شما قادر هستید روغن ترمزهای زرد (DOT3)، آبی (DOT4) و یا سبز (DOT 5.1) را در خودروهای مختلف مشاهده کنید. مگان در دو تیپ دنده ای و اتوماتیک در ایران عرضه می شود و نکته ای که باید به آن توجه نمود این است که موتور استفاده شده در مگان اتوماتیک و دنده ای متفاوت است، لذا بدیهی است روغنی که برای مدل اتوماتیک استفاده میشود متفاوت با نسخه دنده ای آن باشد، بنابراین “بهترین روغن موتور برای مگان” در نسخه اتوماتیک ۵W40 و در نسخه های گیربکس دستی ۱۰W40 است که در هر دو مدل باید از گرید SN و حجم روغن موتور ۵ لیتر استفاده شود. با توجه به افزایش قیمت روزافزون لوازم خانگی و کم شدن قدرت خرید مردم، در صورت خرابی ماشین لباسشویی بیشتر مردم به دنبال تعمیر آن در مقایسه تا تعویض آن هستند، از همین رو بازار کار تعمیرکاران ماشین لباسشویی داغ بوده و همواره با کمبود وقت مواجه هستند. این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته و تمام ایام سال، آماده خدمترسانی به شما عزیزان میباشد.

چنانچه تست در مرکز دیجیتعمیر در حضور مشتری امکانپذیر نباشد، کارشناس مربوطه با هماهنگی مشتری زمانی را جهت تست در خارج از مرکز تعیین نموده و منتظر تماس مشتری خواهد ماند. در صورت کم بودن آن به منظور تعویض روغن به تعمیرگاه مراجعه فرمایید. در صورت مشاهده کوچکترین مشکلی از جمله صدای زیاد اتومبیل، یا صدای قطعات و … دیروز فهمیدم که بخش زیادی از صدای صوت و جیغ مانندی که همراه با صدای موتور هست و من فکر میکردم طبیعیه و از روغن موتور و صدای تسمه و … من ۲۰۶ تیپ ۲ دارم کولر ماشینم بعد از اینکه تو شهر باهاش راه میرم مثلا یه جا پارک می کنم واسه چند دقیقه دوباره ماشینو روشن میکنم دکمه ac میزنم کولر کار نمیکنه یعنی اون صدای کمپرسور در نمیاد بعد از چند بار روشن خاموش کردن دکمه ac صداش در میاد یا چند بار تو حرکت واسه خودش از کار افتاد باد سرد نمیداد. میخواستم بدونم میشه در مورد نصب دوربین دنده عقب خودرو من رو راهنمایی بفرمایید. پژو ۴۰۵ در سه مدل با موتور های مختلف در بازار ایران عرضه شده که برای هر کدام باید از روغن موتور متفاوتی استفاده نمود. اگر هم با ماشین خود کار های معمول و ساده را انجام می دهید و ماشین خیلی کار نمی کند می توانید پس از گذراندن ۱۰ تا ۱۳ هزار کیلومتر روغن گیربکس را تعویض کنید.

بنابراین به سادگی می توان نتیجه گیری کرد که تعمیر لباسشویی بازار کار خوبی دارد. بنابراین آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی قدیمی یکی از موضوعاتی است که باید حتما به آن تسلط داشته باشید. یکی از سوال های شما قبل از تعمیر این است که هزینه تعمیر موتور ماشین من چه قدر می شود، اجرت تعمیر موتور ماشین که شما میگیرید چه قدر است؟ بنابراین یک تعمیرکار لباسشویی علاوه بر تعمیر لباسشویی قدیمی و سطلی بایستی مهارت لازم در تعمیر انواع مدل لباسشویی دوقلو را داشته باشد. بنابراین توصیه میکنیم آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی سطلی قدیمی و جدید را نیر یاد بگیرید. بهترین روغن موتور برای لیفان ۵۲۰ با غلظت های متفاوتی برای فصول سرد و گرم از سوی کارخانه سازنده خودرو معرفی نشده، در نتیجه می توان روغن موتور پیشنهادی برای لیفان ۵۲۰ در آب و هوا زمستانی و تابستانی را غلظت ۲۰W50 معرفی کرد، نکته دیگر اینکه روغن موتور این ماشین باید گرید کیفی SL، SM و یا SN و حجم روغن موتور ۳٫۸ لیتر باشد تا شاهد بهترین راندمان باشیم. این نوع از ماشین لباسشویی انواع گوناگونی دارند، لباسشویی های دیجیتالی درب از بالا، لباسشویی های درب از جلو، ماشین های لباسشویی بدون تسمه برخی از انواع این لباسشویی ها هستند.

جک J5 با روغن موتور هایی با غلظت ۱۰W40، گرید SM و SN و حجم روغن موتور ۴ لیتری بیشترین سازگاری رو داشته، لذا کرمان موتور که عرضه کننده این خودرو در ایران است، “بهترین روغن موتور برای جک J5” را این دسته از روان کننده ها معرفی سایت tamirkaran-iran کرده است. جک J4 یکی دیگر از محصولات کرمان موتور است که بیشترین سازگاری را با روغن موتورهایی با گرانروی ۱۰W40 و با گرید کیفی SM و SN دارد که حجم روغن آن هم ۴ لیتر می باشد. “بهترین روغن موتور برای ام وی ام ۵۵۰” روغنی با غلظت ۱۰W40، حجم ۴٫۵ لیتر و گرید کیفی SM یا SN است که موتور این خودرو با این غلظت و گرید کیفی بیشترین هماهنگی را دارد.

توجه داشته باشید که انتخاب روغن موتور مناسب برای اپتیما به دلیل حساسیت موتور این خودرو بسیار حائز اهمیت است، در تصویر زیر میتوانید برندهای روغن موتور پیشنهادی مناسب برای این خودرو را بسته به رنج قیمتی آن مشاهده کنید. با توجه به وظیفه آن، استفاده از روغن موتور با غلظت و کیفیت مناسب برای خودرو بسیار حائز اهمیت است. در ابتدا غلظت مناسب روغن موتور برای هر خودرو را به شما معرفی کرده و سپس به معرفی معروف ترین برند های روغن موتور در بازار فروش لوازم یدکی خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید. برند های مختلفی هستند که این مدل روغن موتور را تولید میکنند، شما میتوانید در عکس زیر سه برند پیشنهادی یدک یار که مناسب برای MVM 530 است را مشاهده کنید. در تصویر زیر برای هر دو مدل MVM 110 برند های مختلف با توجه به رنج قیمتی آنها پیشنهاد شده که میتوانید مشاهده کنید. در تصویر زیر سه برند پیشنهادی روغن موتور مناسب برای لیفان X60 معرفی شده است. تویوتا کرولا خودرویی است که از گذشته در ایران موجود بوده و جزو سدان های بسیار با دوام به حساب می آید، “بهترین روغن موتور برای کرولا” با غلظت هوای سرد و گرم ۱۰W40، گرید SN با حجم های روغن موتور ۴٫۳ (۲۰۰۹-۲۰۱۲) و ۴٫۲ (۲۰۰۵-۲۰۰۸ و ۲۰۱۳-۲۰۱۵) می باشد، همچنین بهترین روغن موتور پیشنهادی برای این مدل تویوتا، آدینول است، در ادامه سه برند دیگر نیز در عکس پایین به شما معرفی شده است.

از جک سوسماری کورسی برای بلند کردن خوردو های سبک و اسپورت استفاده می شود. پژو پرشیا یا پژو پارس در سه مدل مختلف با سه موتور متفاوت در بازار ایران عرضه میشود که “بهترین روغن موتور برای پرشیا” با موتور ۱۸۰۰، غلظت ۲۰W50 و حجم روغن موتور ۴٫۵ لیتر است، همینطور این غلظت با همان حجم ۴٫۵ لیتری به عنوان “بهترین روغن موتور برای پارس ELX” از طرف ایساکو معرفی شده است، اما “بهترین روغن موتور برای پارس TU5” هم روغنی با غلظت ۱۰W40 با حجم روغن موتور ۳٫۷۵ لیتر می باشد. مدل های قبل از ۲۰۱۰ سراتو دارای غلظت سرد و گرم ۱۰W40 هستند و مدل های بعد از ۲۰۱۰ دارای غلظت ۵W40 میباشند ولی برای هر دو مدل گرید SM و SN و حجم های ۴ .

غلظت “بهترین روغن برای آوانته” ۵W40 با گرید SN و SM بوده است و بهترین روغن موتور برای آن فلومکس میباشد که دارای قیمت بسیار بالایی است، به همین علت ما دو برند به صرفه و اقتصادی دیگر برای آوانته به شما پیشنهاد کرده ایم که در زیر مشاهده می کنیم، به یاد داشته باشید در موتور ۲۰۰۰ حجم روغن موتور باید ۴٫۲ لیتر و در موتور ۱۶۰۰ حجم روغن موتور باید ۳٫۳ لیتر باشد. این مدل لباسشویی به دلیل ظرفیت شستشو بالایی که دارد طرفداران خاص خود را دارد. مدیران خودرو ام وی ام ۱۱۰ و ام وی ام ۱۱۰s را با دو موتور متفاوت در بازار ایران عرضه کرده است، از این رو باید گفت هر کدام از این دو خودرو روغن خاص خود را دارند. آردی به دلیل استفاده از سیستم تعلیق پیکان در هر دو محور، فنربندی سفتتری نسبت به ۴۰۵ دارد. در ادامه با عکس زیر سه برند روغن موتور پیشنهادی یدک یار برای این خودرو را به شما معرفی خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که تماشا فیلم آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی یا خواندن کتاب و جزوه یا جستجو در اینترنت روش مناسبی برای آموزش تعمیر لباسشویی اتوماتیک نیست و تنها با تمرین و تکرار و کار عملی می توانید به مهارت های لازم برای تعمیر این نوع از لباسشویی مسلط شوید. با توجه به مواردی که ذکر شد، کیفیت روغن را بررسی کنید یا از یک تعویض کار حرفهای کمک بگیرید. خب حالا برویم تمام مراحل تعویض روغن موتور ماشین را بصورت مفصل توضیح دهیم. کار تعویض روغن موتور ماشین شما با موفقیت تمام شده! با توجه به این مهم که موتور پژو ۲۰۰۸ دارای توربو شارژر است باید گفت تعویض به موقع و انتخاب روغن موتور با کیفیت برای این خودرو بسیار اهمیت دارد. دنا با موتور EF7 در بازار عرضه میشود و “بهترین روغن موتور برای دنا” از طرف ایساکو غلظت ۱۰W40 با حجم ۵ لیتر معرفی شده است، اما در مورد دنا پلاس بحث بسیار حساس میشود و برای انتخاب روغن این ماشین بخاطر داشتن توربو باید دقت بیشتری لحاظ کرد تا از روغن با کیفیت استفاده شود، “بهترین روغن موتور برای دنا پلاس توربو” روغنی با غلظت ۵W40 و همان حجم ۵ لیتر است. در بحث تعمیر موتور ماشین لباسشویی به دلیل این که وظیفه آن بر قراری این دستگاه را بر عهده دارد ، و این قطعه در داخل دستگاه یکی از رایج ترین و مهم ترین قطعات و قسمت های ماشین لباسشویی است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار