راهنمای خرید روغن موتور: نحوه تشخیص مرغوبیت روغن ماشین

بررسی شمع های خودرو نیز در چک لیست تعمیر و نگهداری خودرو قرار می گیرد. دستگاه آپارات لاستیک و تیوپ دستگاهی برای ترمیم و جراحت تمامی لاستیک ها از زوایای مختلف کناری ، کنج و بالا و ترمیم جراحت انواع تیوب می باشد که برای خودروهای سواری و سنگین در کلیه تعمیرگاه ها، آپاراتی ها و فروشگاه های رینگ و لاستیک مورد استفاده قرار می گیرد. هزینههای متوسط نگهداری یک خودرو بسته به نوع آن متفاوت است اما یک حکم کلی وجود دارد آن هم اینکه نگهداری و هزینههای کوچک، از هزینههای سنگین جلوگیری میکنند. برای موتور این خودرو روغن ۲۰w50 و ۱۰w40 استفاده میشه که حجم ۴ لیتری و گرید se را در بر دارد. فیلترهای هوا، ذرات معلق جامد در هوای وارد شده به محفظه خودرو را جذب می کنند. وقتی با وسیله نقلیه خود سفر می کنید، آخرین چیزی که می خواهید خرابی ماشین است. بنابراین همواره باید بالانس چرخهای خود را پس از کیلومترهای مختلف که کمپانی اعلام میکند، تنظیم کنید و آنها را در بهترین شرایط حفظ کنید. در عکس زیر برند های روغن پیشنهادی یدک یار به تفکیک قیمت را میتوانید مشاهده کنید. اگر تمایل داشته باشید که قبل از شروع کار تعمیرکار، از هزینهها و قیمت پیشنهادی تعمیرکار آگاه شوید، میتوانید سفارش خود را در “خدمت از ما” ثبت کنید.

موردی که در خودروهای ایرانی بهخصوص مدلهای بعد از ۱۳۹۰ وجود دارد، کیفیت ساخت پایین و مواد ارزان قیمت است. واحد موتور خودرو نیاز به حفاظت دارد و تعمیرات اساسی موتور ارزان نیست. منظور از این اصطلاح این نیست که هیچگاه نیاز به تعویض نخواهند داشت، بلکه حکایت از مدت زمان زیاد کارکرد آنها دارد. شغل تعویض روغن یکی از دهها مشاغلی است که با صنعت خودروسازی، در ارتباط است. بهترین روغن موتور برای دنا توربو روغنی با غلظت ۵W40 و حجم ۵ لیتر است. بهترین روغن موتور برای کوییک از طرف مهندسین سایپا، روغنی با غلظت ۱۰W40 و حجم ۳٫۴ لیتر معرفی شده است. با چک کردن میله یا گیج روغن میتوانید میزان روغن را بررسی کنید و اگر از سطح مشخص شده بر روی میله کمتر باشد نشان دهنده سر رسیدن زمان تعویض آن است، همچنین تیرگی و چسبندگی بافت روغن موتور از دیگر علائمی است که نشان میدهد باید روغن موتور را تعویض کنید. اگر شخصا امکان این کار را ندارید، باید برای تعویض آن به مکانیک مراجعه نمایید. تعویض شمعها کار سختی نیست و در صورت در اختیار داشتن ابزار مناسب، امکان پذیر است. فشار هوا و چرخش مناسب، سلامت لاستیک های شما را تضمین می کند.

این همان کاری است که تسمهها انجام میدهند. روغنها انوع مختلفی دارند اما باید از همان روغنی استفاده کنید. روشن شدن چراغ چک خودرو میتواند دلایل مختلفی داشته باشد، اگر چراغ روغن خودرو روشن شود یعنی فشار روغن پیشرانه کم شده است و خودرو به خوبی کار نمیکند. اگه متوجه شده اید که شتابماشین کم شده است و جرقه یا استارت به خوبی زده نمی شود، با مشورت با تعمیرکارماشین آنلاین به تعویض روغن خودرو بپردازید. اگر برف پاک کن های شما مانند گذشته کار نمی کنند، اجازه ندهید مشکل باقی بماند. شما هرگز نمی توانید پیش بینی کنید که چه اتفاقی ممکن است بیفتد وقتی که در یک جاده ساکت گیر افتاده اید. معمولاً داخل این دفترچه های راهنما نوشته شده که بهتر است پس از چه میزان کارکردی روغن های گیربکس تعویض شوند. توصیه میشود که روغن موتور را هر ۷۵۰۰ مایل (۱۲۰۰۰ کیلومتر) تعویض کنید. مراقبت پیشگیرانه از خودرو ساییدگی و خرابی موتور و سایر اجزایی که عمر وسیله نقلیه شما را افزایش می دهد، را کاهش می دهد.

فیلتر هایی با کاغذ های نامناسب و وجود درز در محل اتصال کاغذ ، عمل فیلتراسیون را به درستی انجام نمیدهند و باعث ورود ذرات و آلودگیها به موتور میشوند که این آلاینده ها با خراش دادن اجزای داخلی ، سیلندر و پیستون باعث آسیب دیدن جدی موتور میشوند. روغن موتور مناسب برای این خودرو ، روغن ۵w40 با گرید sm و sn است و حجم روغن آن ۵ لیتر می باشد. عدم استحکام لازم روغن موتور می تواند نقش به سزایی در ایجاد احتراق داخلی اتوموبیل داشته باشد . توجه داشته باشید که برای تعویض روغن موتور و فیلتر روغن، زمان مناسب تعویض روغن خودرو به مسافت طی شده توسط خودرو و زمان ماندن روغن در داخل مخزن روغن نیز بستگی دارد. موتور ماشین های جدید تقریباً به میزان یک لیتر برای 5000 کیلومتر مسافت طی شده روغن موتور نیاز دارند.

روغن تازه و تمیز با روغن کاری قطعات و سالم ماندن موتور، عملکرد خودروی شما را بهینه میکند. تعویض روغن به تمیز شدن اجزای داخلی موتور کمک کرده و آلودگی های به جای مانده از روغن قبلی را برطرف خواهد کرد . در صورت توجه به این موارد و انجام تعمیرات، می توان قطعه خاص را ذخیره کرد و برای مدت طولانی نیازی به تعویض نخواهید داشت. در ادامه به خرابی ها و مشکلات کلی ماشین لباسشویی پرداخته و سپس علائم و نشانه های خرابی برد ماشین لباسشویی را بیان خواهیم کرد. حفظ فشار هوای مناسب ساده ترین کار است و می توانید در پمپ بنزین هنگام سوخت گیری آن را انجام دهید. سرویس خودرو، همچنین می تواند احتمال بروز خرابی در آینده را نیز کاهش دهد. همان طور که گفته می شود در صورت ملاحظه هر کدام یک از نشانه های مشخص شده در این بخش توصیه می شود دستگاه را خاموش کرده ، و حتما دستگاه را از برق بکشید تا بیشتر از این اختلال دیگه ایی به قطعات دیگر ایجاد نکند. اگر در چنین شرایطی خودرو خاموش شد پس کلاچ سالم است و در غیر این صورت احتمالاً ضعیف شده است. در صورت گرم نشدن باز دستگاه خاموش می شود و کد خطا را مطابق با برند آن نمایش می دهد.

برای موتورهای بنزینی از حرف S و برای موتورهای دیزلی از حرف C استفاده میشود؛ بنابراین اگر روغن موتوری برای موتور بنزینی مناسب باشد به شکل API S شروع میشود و روغنهای مناسب برای موتورهای دیزلی با عبارت API C آغاز میگردند.اما این تمام ماجرا نیست و نمیتوان میزان کیفیت روغن را تشخیص داد. تعمیر و نگهداری منظم احتمال خرابی ماشین را کاهش می دهد و ماشین شما در شرایط عالی برای پشتیبانی از سفر شما خواهد بود. در بیشتر موارد، شما خود قادر خواهید بود تا موارد مورد نیاز را بررسی کنید اما اگر نیاز به وسایل و علم تخصصیتری بود، بهتر است به تعمیرگاه و مکانیکهای مطمئن مراجعه کنید. از سوی دیگر در کاهش سرعتهای ناگهانی بهتر است فلاشر را روشن کرده و رانندگان پشت خود را آگاه کنید. بهترین روغن موتور برای ام وی ام ۱۱۰ سه یا چهار سیلندر را گرانروی ۲۰W50 با گرید SJ و یا SL و حجم ۳ لیتر معرفی کرده است. شرکت هیوندای دو خودرو متفاوت با نام جنسیس به بازار عرضه کرده که یکی کوپه و دیگری سدان یا چهار درب است، این کمپانی “بهترین روغن موتور برای جنسیس کوپه” را ۵W30 با گرید کیفی SN یا SM معرفی کرده و اما نکته جالب اینجاست که “بهترین روغن موتور برای جنسیس” سدان نیز دقیقا همین روغن با همین درجه کیفی معرفی شده است، با اینحال باید گفت حجم روغن موتوری که هر کدام از این دو خودرو نیاز دارند متفاوت است، جنسیس کوپه ۶٫۵ لیتر و جنسیس سدان ۷٫۵ لیتر روغن موتور مصرف میکنند.

آزرا یکی دیگر از خوردو های محبوب کره ای در ایران بشمار میرود و با توجه به اینکه آزرا در مدل های مختلفی وارد ایران شده باید در انتخاب درست روغن برای آن دقت داشت. لذا انتخاب روغن موتور مناسب و نیز توجه به بهترین زمان تعویض روغن موتور ماشین امری ضروری میباشد.پس پیشنهاد میکنیم برای مطالعه این مقاله با فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی ماشین نو همراه باشید. در این حال است که با این که جزئی از زندگی روزمره ما شده است، وقتی ماشین لباسشویی اصلا روشن نمی شود، چه کار باید کرد؟ موتور و سایر قطعات بدون دلیل خراب نمی شوند. یکی از قطعات موتور است که جنس آن از فولاد یا آلومینیوم است و ارتباط میل لنگ و پیستون را برقرار می کند.شاتون حرکت خطی پیستون را به حرکت چرخشی تبدیل میکند. بهتر است شمعها را در هر 50 هزار کیلومتر تعویض کنید اما شمعهایی وجود دارد که به دلیل تکنولوژی ساخت بالا، تا 160 هزار کیلومتر هم قابلیت استفاده را دارند. تعویض چراغهای اصلی را باید با یک احتیاط انجام دهید آن هم اینکه از تماس مستقیم دست با بخش شیشهای چراغ جلوگیری کنید چراکه احتمالا دمای بسیار بالایی دارد و ممکن است موجب بروز خطای انسانی شود.

دید مناسب یکی از مهمترین موارد در هنگام رانندگی است به همین دلیل باید همیشه شیشه جلو خودرو را تمیز و سالم نگه دارید. یکی از مواردی که باید کنترل کنید، تمیز بودن پایانههای باتری است. این اگر فیلترها را به صورت دوره ای تعویض کنید، انتشار گازهای گلخانهای کاهش پیدا میکند و عمر موتور ماشین بالاتر می رود. در عکس زیر برند های پیشنهادی روغن موتور برای ساینا را میتوانید مشاهده کنید. بعد از حدود ۲ – ۳ روز بهتر هست دوباره محض اطمینان سطح روغن موتور را چک کنید. اما گاهی ممکن است تصادفها در اثر بی دقتی ما رخ ندهند و وضعیت نامناسب خودرو آن را به وجود بیاورد. اما ما باید به این نکته توجه کنیم که لاستیکهای مورد استفاده در خودرو ما باید همواره از درصد مناسبی از آج برخوردار باشند چراکه عملکرد خودرو به ویژه در آب و هوای نامطلوب، کاملا به وضعیت لاستیک بستگی دارد. حال نوبت به تمیز کردن کارتر یا پوسته اصلی اویل پمپ است که محل قرارگیری روغن موتور نیز میباشد قبلاً از واشر برای آببندی کارتر استفاده میشد اما الان از چسب برای آببندی استفاده میکنیم برای شستن محفظه کارتر از برس سیمی استفاده میکنیم چرا که لجن زیادی از روغن در کارتر است و برای قطعات تازه تعویض مضر است اما ما به این دلیل از چسب استفاده میکنیم که آببندی کاملی ایجاد میکند و دیر فرسوده میشود و نصب آن نیز آسانتر است.

خودرویی که بهتر نگهداری شود، عملکرد فنی خود را حفظ میکند و در نتیجه علاوه بر مصرف سوخت پایین، آلاینده کمتری تولید میکند. شما عزیزان برای خرید بیمه شخص ثالث میتوانید به سایت بیمه دات کام مراجعه نمایید و ارزانترین بیمه را برای ماشین خود خریداری کنید. تسمهها وظیفه مهمی را بر عهده دارند و پارگی آنها میتواند هزینههای سنگینی را بر دوش مالک بگذارد. به عنوان مثال تعویض روغن موتور هزینه زیادی ندارد اما تعویض نادرست روغن میتواند موجب خرابیهای بزرگ برای موتور شود. شیشهپاککنها یکی از بخشهایی هستند که زودتر از سایر قطعات، دچار آلودگی و خرابی میشوند اما هزینه تعویض آنها کم است و کار سختی هم نیست. تعویض فیلتر هوای موتور کار چندان سختی نیست اما بستگی به نوع خودرو شما دارد. اگر روغن موتور پس از مدتی استفاده سیاه نشد می بایست آن را تعویض نمود .در موتور سالم ،سیاه شدن روغن به دلیل خاصیت پاک کنندگی آن است که دوده حاصل از احتراق را در خود بصورت معلق نگه می دارد و طبعا سیاه می شود. این مواد نیز بهمرور کارایی خود را از دست میدهند. برای اینکه روغن در دماهای پایین از عملکرد بهتری برخوردار باشد، نیاز است که با اضافه کردن این افزودنی به روغن، نقطه انجماد روغن جعبه دنده را کاهش داد.

فیلترهای هوای نامرغوب مصرف بیش از حد سوخت ،کاهش قدرت موتور و روغنسوزی را به همراه دارند. دستگاه آپارات لاستیک ماشین سنگین قابلیت انجام ترمیم و آپارات کلیه لاستیک های سواری را هم دارد می باشد. بد نیست اشاره کنیم که در خودروهای مدرن، امکان چک کردن باد لاستیک از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند متصل به خودرو هم وجود دارد. در ادامه ما هم نحوه تعمیر رادیاتور پراید و هم نحوه تعویض آن را برای شما توضیح میدهیم. در “خدمت از ما” به بهترین متخصصین تعمیر ماشین لباسشویی در شهر خود دسترسی دارید. اما نکته مهمتر این است که در صورت حفظ عملکرد خودرو، قطعات مهم و اصلی شرایط مطلوب خود را حفط میکنند. از انواع جک سوسماری در تعمیرگاه های خودرو برای بلند کردن ماشین ، جهت تعویض لاستیک و تعمیر آن و در مواردی نیز برای تعویض روغن استفاده می شود و این جک ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند انواع خودرو ها را تا ارتفاع یک متری از سطح زمین بلند کنند.

بهترین روغن موتور برای لیفان X60 از سوی کمپانی سازنده، روغنی با گرانروی ۱۰W40 و سطح کیفی SM و یا SN و حجم روغن ۴ لیتر معرفی شده سایت tamirkaran-iran است. بهترین روغن موتور برای لیفان x60 چیست؟ برای جلوگیری از این مخاطرات در سیستم سوخت رسانی از فیلتر سوخت استفاده می کنند، سوخت پس از پمپاژ از باک به فیلتر منتقل میشود تا آلودگیها و ناخالصیها را از سوخت جدا کند و سوخت را در اختیار موتور جهت احتراق قرار دهد ، سوخت خارج شده از فیلتر آماده احتراق می باشد و به سمت موتور هدایت می شود. در پایان لازم به ذکر است که سیستم دزدگیر ممکن است در مدل هی مختلف خودرو مانند پراید، پژو و سمند با یکدیگر متفاوت باشد و برای رفع مشکل هر یک نیاز به عملیات به خصوصی باشد. سوناتا YF و سوناتا LF دارای غلظت سرد و گرم به ترتیب ۵W30 و ۵W40 هستند، همچنین سوناتا معمولی (سوناتای NF) نیز با غلظت سرد و گرم ۱۰W40 سازگار است، سوناتای هیبرید هم در گرما غلظت ۵W30 با گرید های SM و SN را دارد، به خاطر داشته باشید بهترین روغن موتور برای هر سه مدل سوناتا هم آیسین است. بهترین روغن موتور برای هایلوکس مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ باید غلظت ۵W40 و گرید SN داشته باشد، در صورتی که مدل های ۲۰۱۳ به بعد هایلوکس باید از روغنی با گرانروی ۵W30 و گرید کیفی SN استفاده شود.

ECU سیگنال هماهنگ سازی صحیح را برای کنترل پاشش سوخت انژکتور سوخت کنترل می کند. همچنین می تواند به اطمینان از ایمنی شما، ایمنی مسافران و رانندگان دیگر کمک کند. اهیمت سالم بودن چراغهای راهنما در جلب توجه رانندگان اطراف به هنگام پیچیدن است. نکته: فراموش نکنید که بررسی سطح روغن گیربکس ضروری است و میتواند مانع از بروز مشکلات در هنگام تعویض دنده شود. باز کردن درب رادیات اگرچه امری ساده به نظر میرسد اما اگر نکات ایمنی که در ادامه خواهیم گفت را رعایت نکنید ممکن است آسیب جدی ببینید. فراموش نکنید که گاز دادن بیش از حد و یا کمتر از حد تا حد قابل توجهی باعث کاهش عمر موتور می شود. بر روی باتری نوشته شده که نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد اما این بدین معنی نیست که نباید هیچ توجهی به آن داشت. روی عیب یابی تمرکز کنید. شما باید از همان روغنی استفاده کنید که کمپانی سازنده توصیه کرده است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار