راهنمای جامع تعویض و تعمیر رادیاتور پراید

سیلندرها در داخل بلوک سیلندر که قسمتی از موتور خودرو میباشد قرار میگیرند که پیستون در داخل سیلندر ها در حال حرکت میباشد که انرژی مورد نیاز از سوخت خودرو به دست میآید. اگر بوی استشمام شده ترکیبی از روغن و دودهای خروجی از اگزوز باشد، دمای موتور افزایش یافته و روغن در ناحیه اگزوز در حال سوختن است. خب حالا باید منتظر بمانید که روغن موتور خودرو تا آخرین قطرات و تا جای که میتوان تخلیه بشه. بنابراین هواگیری و تخلیه و تعویض روغن موتور برای عملکرد مناسب سیستم ترمز خودرو و امنیت ضروری است. در صورت بروز این مشکلات باید نسبت به تعویض روغن موتور خودرو اقدام کرد. این مطلب برای افرادی که به تازگی مدرک تعویض روغنی خود را دریافت کرده و قصد افتتاح مغازه به واسطه دریافت جواز کار و وام خود اشتغالی فنی و حرفه ای را دارند مناسب است. روغنی که کیفیت خود را از دست بدهد دیگر نمی تواند خاصیت روان کنندگی و خنگ کنندگی لازم را داشته باشد. جزو ابزار لازم برای اتو سرویس خدمات لاستیک و پنچری می باشد . برای رفع مشکل رادیاتور بخاری پراید 8 مرحله زیر را اجرا کنید.

ضمناً برای راه اندازی یک تعویض روغنی باید مجوز این کار را داشته باشید که تنها با مدرک فنی حرفه ای قادر به اخذ آن خواهید بود. برای این امر باید به اتحادیه مربوطه مراجعه کرده و تقاضای اخذ مجوز کنید. اگر خودروی شما قدیمیتر است به یک فروشگاه لوازم یدکی خودرو مراجعه کنید؛ آنها محل اضافهکردن روغن را به شما نشان میدهند و توصیه میکنند که چه نوع روغنی برای خودروی خود بخرید. اگرچه تولیدکنندگان روغن موتور به رانندگان توصیه می کنند پس از طی مسافت مشخصی اقدام به تعویض روغن خودرو نمایند اما در بعضی مواقع، روغن خودرو کارایی خود را زودتر از زمان استاندارد از دست میدهد و در این شرایط ممکن است به موتور ماشین آسیب جدی وارد شود. و از گرمای مطبوع بخاری خود لذت ببرید.

صرفه جویی در هزینه با تعویض روغن موتور خودرو در محلاگر خودتون عملیات تعویض روغن ماشین رو انجام بدید، حدود ۲۰ – ۶۰ هزار تومان در هزینه تعویض روغن صرفه جویی کردید، اما به این شرط که روغن موتور را از یک جای دست اول گیر بیارید. اما اگر به صورت محدود آغاز کنید، سوای هزینه اجاره و رهن، مبلغی حدود ۳۰ الی ۵۰ میلیون میتواند کار شما را راه بیندازد. اول حدود نصف لیتر روغن بریزید. تعویض روغن نه تنها برای سواری بلکه برای خودروهای سنگین نیز ضروری است. هنگامی که ماشین لباسشویی را روشن می کنید، اولین کار این است که در را قفل می کند و همانطوری که بالا نیز اشاره شد، سپس سوئیج درب را قفل و شروع به اجرای برنامه شستشو می کند.

دامنه فعالیتهای مرتبط با این شغل کم نیست. تعویض روغن موتور، ترمز، گیربکس و حتی تعویض فیلترهای خودرو در حیطه فعالیتهای این شغل است. یکی از بهترین و سادهترین راهها برای افزایش طول عمر خودرو، تعویض منظم روغن ماشین است. ‬ ‫تهران ‪ -‬ایرنا ‪ -‬دولت قبل در ‪۲‬ماه‬ ‫نخست سال گذشته ‪ ۳۶‬هزار میلیارد‬ ‫تومان از بانک مرکزی استقراض کرد‬ ‫اما در سال جاری این رقم نزدیک به‬ ‫صفر شده است‪.‬‬ ‫به گزارش ایرنا‪ ،‬بررسی جزئیات پایه پولی از‬ ‫موفقیت دولت سیزدهم در بهبود رابطه مالی با‬ ‫بانک مرکزی حکایت دارد‪.‬‬ ‫انچه در امار پایه پولی حایز اهمیت باالیی‬ ‫است به اصالح و بهبود رابطه بانک‬ ‫مرکزی و دولت در زمینه نحوه استفاده‬ ‫دولت از سپردههای خود نزد بانک مرکزی‬ ‫و تنخواه گردان خزانه برای هزینه­کردهای‬ ‫مختلف خود طی ماه­های اخیر برمی گردد‪.‬‬ ‫در همین ارتباط‪ ،‬بدهی دولت دوازدهم به‬ ‫بانک مرکزی در پایان سال ‪ ۱۳۹۹‬معادل‬ ‫‪ ۱۱۵۲٫۲‬هزار میلیارد ریال بوده که این‬ ‫رقم با ‪ ۳۱٫۱‬درصد افزایش طی دو ماه اول‬ ‫سال ‪( ۱۴۰۰‬معادل ‪ ۳۵۸٫۸‬هزار میلیارد ریال‬ ‫افزایش) به ‪ ۱۵۱۱‬هزار میلیارد ریال در پایان‬ ‫اردیبهشت ‪ ۱۴۰۰‬رسید‪.‬استقراض ‪ ۳۶‬هزار‬ ‫میلیارد تومانی دولت دوازدهم از بانک مرکزی‬ ‫محدود به دو ماه نخست سال ‪ ۱۴۰۰‬نشد و تا‬ ‫پایان تیرماه به بیش از ‪ ۵۴‬هزار میلیارد تومان‬ ‫رسید که سبب افزایش پول تورم زا در اقتصاد‬ ‫کشور شد و تبعات تورمی این استقراض‬ ‫بی سابقه را مردم حتی در دولت سیزدهم نیز‬ ‫تحمل کردند چراکه اثار تورمی چاپ پول تا‬ ‫چندین ماه ادامه دارد‪.‬‬ ‫اما دولت سیزدهم با هدف جلوگیری از‬ ‫افزایش تورم از محل استقراض‪ ،‬جلوی بدهی‬ ‫به بانک مرکزی را گرفته است به طوری که‬ ‫بدهی دولت به بانک مرکزی تنها با ‪۱۶٫۳‬‬ ‫هزار میلیارد ریال افزایش طی دو ماه اول‬ ‫سال جاری از رقم ‪ ۱۳۲۲٫۴‬هزار میلیارد‬ ‫ریال در پایان سال ‪ ۱۴۰۰‬به ‪ ۱۳۳۸٫۷‬هزار‬ ‫میلیارد ریال در پایان اردیبهشت ‪ ۱۴۰۱‬رسید‬ ‫که حکایت از عدم اتکای دولت به استفاده از‬ ‫تنخواه گردان خزانه در این دوره نسبت به دوره‬ ‫مشابه سال قبل دارد‪.‬چاپخانه بانک مرکزی در‬ ‫کدام دوره روشن بود؟

اما اگر نادیده گرفته شود یا پشت گوش انداخته شود، میتواند مشکلات بسیاری را ایجاد کند. در صورتیکه روغن موتور کارایی خود را از دست بدهد، نمیتواند این لایه را ایجاد کند و قطعات موتور با هم برخورد میکنند. با استفاده از افزودنی های مخصوص می توانید عمر روغن موتور را افزایش دهید. توجه به این نکته ضروری است که هر روغنی که قدیمی یا فاسد می شود،به تدریج اکسید می شود و مواد افزودنی می سوزند و در نتیجه خاک در داخل موتور تجمع می یابد. گردش روغن موتور در موتور، بقایای تجمع یافته آلودگی در طی زمان را جمع میکند. میتوان ادعا کرد که تعویض روغن حداکثر عملکرد موتور را تضمین کرده و باعث افزایش بهبود تجربه رانندگی میشود. این فشار زیاد ممکن است باعث آسیب به موتور شود.

حتما شما هم به خوبی میدانید که علاقه به آچار و کارهای فنی و از همه مهمتر، غرق شدن در سیاهی روغن از ویژگیهای اصلی یک مکانیک تعویض روغنی است. امروز ، ما در مورد سوال فرکانس تعویض روغن در خودرو ، عواملی که بر فاصله این تغییر و علل اصلی آن تأثیر می گذارد ، صحبت خواهیم کرد. روغن های گیربکس در مارک ها و انواع متفاوتی در بازار موجود هستند. برای آگاهی از اینکه کدام یک از انواع روغن ها برای خودرو شما مناسب است؛ بهترین راهکار استفاده از سامانه خدمت از ما است. اغلب سازندگان خودرو توصیه میکنند در خودروهای بنزینی با تکنولوژی روز دنیا بین 5 تا 12 هزار کیلومتر (۷۵۰۰ مایل)، یا هر شش ماه یک بار، روغن موتور باید تعویض شود.

این ماده به شدت با رطوبت هوا واکنش داده و آن را به خود جذب میکند که این مسئله موجب پایین آمدن دمای جوش مایع ترمز خواهد شد؛ در نتیجه کارایی این مایع حین فرآیند ترمزگیری که با تولید حرارت زیاد همراه است، به شدت کاهش یافته و میتواند بسیار خطرساز باشد. جک سوسماری در تنوع بسیار زیاد موجود می باشد که می توان به برخی از آنها از جمله جک در مدل های جک سوسماری۳ تن، جک کورسی، جک روغنی، جک روغنی بادی ، جک سوسماری بادی، جک تیوپی بادی، جک تلسکوپی دو مرحله ای و … جک سوسماری یکی از کاربردی ترین و اصلی ترین تجهیزات برای تمامی مشاغل خدماتی خودرو از جمله تعمیرگاه ، مکانیکی ، جلوبندی ، آپاراتی و پنچرگیری، لاستیک فروشی ها ، و … جعبه دنده­های اصلی از جنس فولاد و چدن ساخته می­شوند. برای تعمیر جعبه فرمان هیدرولیک هنگام بروز این مشکل، باید موارد بالا را بررسی کنیم تا مشکل را بیابیم. به طور کلی برای کشف مشکل اول باد لاستیک، سپس میزان روغن هیدرولیک و در نهایت تسمه پمپ هیدرولیک بررسی میشود. به نوع خرابی گیربکس بستگی دارد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

البته انتخاب روغن موتور مناسب بستگی به عوامل مختلف مثل نوع موتور خودروی شما، وزن خودرو و سیستم انتقال قدرت دارد. یکی دیگر از دلایلی که باعث خرابی و مشکل موتور ماشین میشود رینگ پیستون است چرا که اگر رینگ پیستون دچار خوردگی و فرسایش شود سوخت و هوا توسط منافذ به پایین سیلندر انتقال داده شده و باعث خرابی موتور خودرو میشود. در فاصلهی زمانی کوتاهی، دو سفر رفت و برگشت از تهران به ساری و دیگری به تبریز داشتیم و باعث شد که هر چه بیشتر با DNA این خودرو آشنا شوم. ممکن است ماشین شما روغن سوزی یا نقص فنی دیگری داشته باشد که باعث کم شدن روغن خودروی شما شود ، بهتر از هر چند روز و یا حداقل هر یک هفته یک بار روغن خودروی خود را چک کنید. البته کارهای بسیار دیگری نیز وجود دارد که دست متخصصین این حوزه را برای فعالیت و کسب درآمد باز میگذارد. بهتر است قبل از ورود به این شغل با معایب آن نیز آشنا شوید.

مکانیک سیار پراید یا مکانیک همراه یک نیروی متخصص و آموزشدیده است. عملکرد این گیربکس هیدروالکترومکانیکی است و با استفاده از فشار روغن و تنظیم مقدار فشار آن نیروی لازم را از موتور به چرخها منتقل می کند. امیدوارم در این قسمت از آموزش تعویض روغن ماشین ، که در مورد شناخت روغن موتور بود؛ آموزش کافی و کاربردی را در اختیارتان قرار داده باشم؛ در صورت هر گونه سوال در مورد نحوه تعویض روغن ماشین سامانه خدمت از ما در 24ساعت شبانه روز آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است؛ همچنین می توانید از ارائه خدمات تعویض روغن در محل سامانه ما نیز برای انجام اینکار استفاده کنید. ما در مقاله علت ریپ زدن ماشین این موضوع را بررسی کرده ایم و برای رفع این ایراد راهکار های کاربردی ارائه داده ایم. می شود، در صورتیکه آج زدن به شرطی که با شرایط استاندارد اجرا شود هیچ گونه تاثیر منفی به گل تایر وارد نمی کند. نحوه تعویض روغن ماشین به صورت صحیح یک فعالیت مهم در نگهداری موتور ماشین محسوب می شود، ما در این قسمت از آموزش تعویض روغن ماشین سعی کردیم با آموزش صحیح آن، سلامتی موتور شما را ضمانت کنیم.

در این قسمت از آموزش تعویض روغن ماشین سعی کردیم با استفاده از تصاویر، درک شما را نسبت به مفاهیم بالا ببریم؛ که بتوانید اینکار را به راحتی در خانه انجام دهید؛ اما باید بدانید که تعویض روغن ماشین یک کار تخصصی و بسیار حساس است؛ اگر چه در هزینه های خود صرفه جویی می کنید اما من به شما پیشنهاد میکنم از متخصصان خبره سامانه خدمت از ما استفاده کنید که با کمترین هزینه ممکن تعویض روغن سیار را در هر محلی که شما هستید انجام می دهند. ضمن اینکه روغن آلوده بوی سوختگی می دهد. از طرفی گرد و غبار، خاک و زبالههای موتور و محیط نیز میتوانند روغن را آلوده کنند.

اگر تصورتان از شغل آینده، لباسهای تمیز و اتو کشیده است، شغل تعویض روغن مناسب شما سایت tamirkaran-iran نیست. دقت کنید در هنگام سفت کردن فیلتر روغن موتور آنقدر سفت نکنید که به هرز شدن رزوهها برسد. همانطور که مشخص می باشد اصلی ترین دستگاه در آپاراتی ها و تعویض روغنی اتوسرویس ها دستگاه کمپرسور باد یا پمپ باد می باشد. از مهمترین و اصلی ترین دستگاه ها در آپاراتی ها دستگاه لاستیک درآر است. اتوداکار یکی از معتبر ترین تعمیرگاه ها در تهران میباشد که با بهره گیری از تکنولوژی و تجهیزات مدرن و به روز دنیا و همچنین استفاده از تعمیرکاران مجرب و ماهر توانسته است به خوبی در بین مشتریان عزیز بدرخشند و شما میتوانید با اطمینان خاطر در صورت مشکل در موتور اتومبیل از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید و همچنین در اسرع وقت مشکل و ایراد اتومبیل خود را برطرف کنید. در چنین زمانی احتمال آسیب رسیدن به قطعات موتور بسیار بالاست، بنابراین ریسک نکنید و خدمات تعویض روغن در محل را از یک شرکت معتبر درخواست بدهید.میتوانید برای اینکار روی ما حساب کنید. روغن موتور از فراورده های نفتی است که در سیستم خودرو و کارکرد آن نقشی بسیار مهم و حیاتی دارد و دائم در حال حرکت دربخش های مختلف سیستم خودور و موتور آن است.

باید اضافه شود. عمل روان شدن قسمتها نه تنها در مورد موتور و دستگاه دند هها مورد نظر است بلکه در اجزا دیگر شاسی از قبیل بلبرین گهای چرخها و قسمتهای متحرک دیگر یک خودرو، دارای اهمیت خاصی م یباشد. ضمن اینکه اصطکاک بین این اجزا می تواند تولید گرما کند که خود گرما نیز دشمن درجه یک این اجزای داخلی گیربکس است. همچنین روغن موتور باعث آب­بندی بین سیلندر و پیستون شده و باعث محافظت قطعات موتور در برابر خوردگی و پوسیدگی است و کارکرد موتور و قطعات داخلی آن را در دماهای مختلف بهبود می­بخشد. برای مثال، هزینه تعمیر گیربکس 206 تیپ 2 در صورتی که شامل تعویض روغن و فیلتر باشد، مطمئنا از هزینه تعمیر اجزای داخلی آن کمتر است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار