گوگل ادز چه تاثیری در پیشرفت کسب و کارهای آینده دارد؟

گوگل ادز (Google Ads) نام سرویس تبلیغاتی شرکت گوگل است که در گذشته، آن را با نام «گوگل ادوردز» یعنی «تبلیغات به کمک گوگل» صدا میزدند. یعنی حتی اگر مخاطبان زیادی هم تبلیغ را ببینند اما روی آن کلیک نکنند، فروشنده لازم نیست هیچ هزینهای پرداخت کند. با این حال، در تبلیغات فیسبوک پست های تبلیغاتی در فیدهای خبری کاربران ادغام می شوند و این کار مسدود کردن آن ها را سخت تر می کند که این به معنای قرار گرفتن تبلیغات در معرض دید بیشتر و در نهایت کلیک بیشتر است. با استفاده از افزونه Sitelink شما می توانید لینک های متعددی از سایت خود را به آگهی تان اضافه کنید. به یو آر ال اضافه می شوند.

اما برای تنظیمات پیشرفته تر گزینه دیگری به نام Delivery method وجود دارد که شما می توانید با کلیک روی آن، چگونگی مصرف بودجه تان را تنظیم بهترین سایت تبلیغ در گوگل کنید. گزینه Delivery method Accelerated اگر فعال باشد، بودجه شما با سرعت بیشتری مصرف می شود. در بخش Advanced Option که تمامی افزونه های تبلیغاتی در گوگل ادوردز وجود دارد، می توانید تنظیمات پیشرفته تری را روی افزونه های مورد نظرتان اعمال کنید. در واقع این کسب و کارها به تبلیغات پرحجم و گسترده نیاز ندارند و میتوانند از پنلهای ارزان قیمت که با توان مالی آنها تناسب دارد، استفاده کنند. به همین دلیل تبلیغ کنندگان می توانند با استفاده از گوگل ادوردز، ترافیک هدفمندی را از هر جایی که مخاطبشان در آن حضور دارد، به وب سایت خود هدایت کنند و به این ترتیب شاهد افزایش نرخ تبدیل و فروش خود باشند. در اینجا شما یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کرده اید و می توانید تمامی اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید. زمانی که تبلیغات گوگلی خود را فعال کنید، می توانید تمامی گزارش های مربوط به آن را در این صفحه مشاهده کنید.

در صورتی که هیچ کمپین فعالی نداشته باشید، این صفحه برای شما خالی است. ما در این محتوا قصد داشتیم تا 10 مورد از برترین سایت های تبلیغات آنلاین فعال در کشور را به شما عزیزان معرفی کنیم. در این بخش قصد داریم تا به معرفی سایر تنظیمات پیشرفته این کمپین ها بپردازیم. گزینه پرداخت سالانه در دسامبر سال ۲۰۱۶ معرفی شد و محدود به ۱۰۰ گیگ، ۲۰۰ گیگ یا ۲ برنامه ذخیرهسازی سل است. همانطور که در بخش قبلی به این موضوع اشاره کردیم، توضیحاتی که می توانید در متن آگهی های گوگل ادوردز بنویسید، بسیار محدود است. چرا که با توجه به اهدافی که برای تبلیغات تعیین کرده اید، گوگل ادز آگهی های باکیفیت تر را بهتر نمایش می دهد. ادز اکسپرس همچنین از مشاغل کوچک که وب سایت ندارند با پشتیبانی از آنها برای هدایت مشتریان به صفحه Google Place خود پشتیبانی میکند.

شاید بسیاری از افراد نیازمند برقراری ارتباط برای کسب اطلاع بیشتر باشند تا با مشاوره رایگان بتوانید تبلیغات خود را آغاز کنید و به صفحه اول گوگل برسید، این فرصت استثنایی را از دست ندهید و خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید. زمانی که کاربران روی تبلیغات کلیک کنند، محتوای تبلیغاتی کسب و کارها و لینک ورود به وبسایت به آنها نمایش داده میشود. چرا که شماره تماس آنها به دلیل تحریم و فیلترینگ برای کاربران نمایش داده نمی شود. ما با توجه به تحریم، روشی را برای اضافه کردن شماره تماس به دست آوردیم! با ثبت نام در گوگل ادسنس، وارد پیشخوان خود شده و یک واحد تبلیغاتی جدید اضافه کنید و اندازه، نوع، استایل و سبک آن را انتخاب کنید. تبلیغات اپلیکیشن به شکلهای مختلف مانند تبلیغات بنری، ویدئویی، ایمیلی و تبلیغات نمایش در نتیجه جست و جوی گوگل به نیازمندان آن نشان داده میشود. مهم نیست که فکر می کنید سطح دانش تخصصی تان چقدر است، هیچچیز در بازاریابی آنلاین بدون آزمایش نتیجه نمی دهد. اما متاسفانه این ابزار دوست داشتنی برای ایرانیان در دسترس نیست و تحریم است!

این شرکتها در این مزایده به ترتیب قیمت خود را برای هر کلیک روی 4 دلار تا 1 دلار اعلام میکنند. این گزینه به شما کمک می کند تا زمانی که بودجه تان محدود است، تبلیغات گوگل با وجود این محدودیت هم هر روز برایتان نمایش داده شود. هدف از تمام این به روز رسانیها نزدیک شدن نسخه موبایلی گوگل ادز به نسخه دسکتاپ آن میباشد که این موارد نشان دهنده موفقیت این پروژه است. به طور مثال اگر تاریخ پایان را روی 5 سپتامبر تنظیم کرده باشید، کمپین تا ساعت 23:59 دقیقه روز 5 سپتامبر برایتان فعال خواهد بود. چه در حال راهاندازی یک وبلاگ و چه در حال ساختن یک وبسایت باشید، در هر صورت «محتوای حمایتشده» کانالی سودآور برای شما خواهد بود.

در صورتی که قصد داشته باشید تمام ادزها به صورت یکسان نمایش داده شوند، می توانید در قسمت Ad rotation گزینه Do not optimize: Rotate ads indefinitely را انتخاب کنید. همچنین قصد داریم برای شما بگویم که هر ماه برای این تبلیغات باید چقدر هزینه بپردازید. این قبیل محصولات اخلاق غلط و نادرست را ترویج می دهند و در واقع قصد فریب کاربر را دارند؛ پس جلوی تبلیغاتشان گرفته می شود. در واقع برای هر تعداد کلیک کاربر در طول یک کاربر تنها یکبار کسر هزینه کلیک در بر خواهد داشت. در مجموع می بایست پیام خود را جهت جذب کاربر و همچنین توضیح کیفیت خدمات خود به صورت مختصر و کاملأ مفید در متن تبلیغ قرار دهید. اما اگر یک محصول فیزیکی دارید، تبلیغات گوگل شاپینگ میتواند با نشان دادن محصول شما به صورت مستقیم به مشتریان، مشتریان راغب شایسته را به دست آورد. 4. در آگهی خود کاربران را متقاعد کنید که چرا باید کسب و کار شما را انتخاب کنند و نشان دهید که چه چیزی کسب و کار شما را منحصر به فرد می کند. Impression اعدادی هستند که نشان می دهند تبلیغ شما چند بار در جستجوها برای کلمه کلیدی مشخص نشان داده شده است.

البته یکی دیگر از دلایل آن نیز به گوگل ادوردز مربوط می شود. با استفاده از این تنظیمات شما می توانید هزینه های خود را کاهش دهید و همچنین تعداد کلیک هایتان را نیز افزایش دهید. حالا که توانستید اد گروپی را با تنظیمات دلخواه خود بسازید، می توانید یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید. این افزونه ویژگی ها و یا امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می دهد که باعث می شود عملکرد تبلیغاتی آنها بهبود یابد. شبکههای اجتماعی با دریافت پول از کسب و کارها، تبلیغات آنها را به کاربران خود در قسمتهای مختلفی از اپلیکیشن یا وبسایت خود نمایش میدهند. یکی روش SEO است که روشی زمانبر است و اگر به درستی و به صورت پیوسته با پشتوانه دانش فنی و نیروی اجرایی ماهر انجام شود، آینده کسب و کار آنلاین شما را تضمین میکند.

سپس با کلیک روی آنها، می توانند به آدرس لندینگ پیجی که شما تعیین کردید وارد شوند و تبلیغ یا محصول مورد نظر را ببینند. بدین صورت که در فیلد Find URL آدرس صفحه مورد نظرتان را وارد کنید. با این کار میتوانید به صورت منسجمتر، هر نوع محصول را تبلیغ کرده و در هر گروه، یک یا چند تبلیغ برای آن نوع محصول ایجاد کنید. به هر میزان که شما هزینه کنید، چند برابر آن سود بدست خواهید آورد. بنابراین در صورتی که تمایل ندارید تشکیل کمپین تبلیغاتی برابر با نقطه شروع باشد، می توانید از گزینه Start date برای تنظیم این مورد استفاده کنید. مانند افزونه قبلی شما می توانید در قسمت Advanced Option تنظیمات پیشرفته تری را اعمال کنید.

معمولا کاربرانی از این افزونه استفاده می کنند که فعالیت آنها بیشتر بر روی برقراری تماس تلفنی متمرکز است. برای رسیدن به این هدف ، ابتدا باید تحقیق در مورد کلید واژه خود را انجام داده و اصطلاحات جستجوی واقعی را که افراد در کادر جستجوی گوگل تایپ می کنند ، پیدا کنید. این افزونه به کاربران اجازه می دهد تا بدون هیچ دردسری و فقط با یک تپ، شماره تماس را روی صفحه کلید خود داشته باشند. معمولا هم دارای یک کلید و یک مقدار می باشند. در قسمت Budget هم می توانید میانگین هزینه هایی که قرار است به صورت روزانه صرف کنید را مشاهده کنید.

در اینجا ساخت کمپین با تنظیمات اختیاری شما به پایان می رسد. هنر، ماهیت ترجمه است و مانند تمامی هنرها پیچیده تر از آن چیزی هست به نظر می رسد. شما میتوانید آموزشهای تبلیغات در گوگل را در آکادمی نوین مشاهده و از مطالب متنوع و جامع آن استفاده کنید. همانطور که گفتیم، با استفاده از سئو میتوانید سایت خود را در نتایج بالای گوگل اضافه کنید. قرار گرفتن در جایگاههای اول گوگل: بر اساس تحقیقات به عمل آمده، 3 لینک اول در جستجوها بیشترین بازدید را دارند، شما میتوانید به کمک گوگل ادز در جایگاههای نخست نتایج جستجو باشید.

همواره باید به چنین پروژهای به صورت طولانی مدت نگاه کرده و از لحاظ مالی و زمانی متعهد به آن باشید. علتش تنظیماتی است که صاحبین تبلیغات برای آن آگهی ها مشخص کرده اند. آیا می دانید علتش چیست؟ این موضوع هم باعث کاهش هزینه های شما می شود و هم به بالا رفتن نرخ کلیک کمک می کند. شما میتوانید هزینه هر کلیک خود را از کمترین واحد پولی انتخابی مثلاً یک سنت قرار دهید، اما معمولاً با این نرخ تبلیغات شما نمایش نخواهد داشت و شما باید هزینه تبلیغات خود را منطقی انتخاب کنید. پس از مشخص شدن امتیاز، معمولاً هزینه حضور در پایین، بالا یا حتی رتبه اول کمتر میشود. شما اول به ترافیک مکفی و افزایش بازدید وب سایت احتیاج دارید. در اینجا چند گزینه پیش رو دارید که هر کدام دارای تنظیمات پیش فرض مخصوص به خود هستند. میبینید که گوگل فهرست مناسبی از کمپینهای مختلف را باتوجهبه هدفی که در سر دارید در اختیار شما قرار داده.

در این بخش شما می توانید در قسمت راست صفحه ساجست های گوگل برای کلمه کلیدی را ببینید و اگر مایل بودید به اد گروپ خود اضافه کنید. ایجاد اد گروپ یا همان گروه تبلیغاتی به شما کمک می کند تا با توجه به اهدافتان در یک گروه تبلیغاتی قرار بگیرید. تاریخ شروع کمپین گوگل ادوردز را باید در همان ابتدای تشکیل کمپین، تعیین کنید. مثلاً ما در کمپین خود ۳۰ کلمه کلیدی داریم، تقریباً باید به همان اندازه متنهای تبلیغاتی یا همان Ad Copy داشته باشیم موقعی که کاربری کلمه کلیدی را جستجو میکند، وقتیکه یکی از آن کلمات کلیدی ما هدف قرار داده میشود یکی از این متنها برای او نمایش داده میشود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار