چرا تهویه مطبوع من هوای گرم را در ماشین من می دمد؟

چرا تهویه مطبوع من هوای گرم را در ماشین من می دمد؟

وقتی در یک روز طوفانی سوار ماشین خود می شوید، انتظار آرامش را دارید، نه وزش هوای گرم. بنابراین، چرا تهویه مطبوع من هوای گرم را در ماشین شما می دمد؟?

متأسفانه، این مشکل رایج می تواند از چندین مشکل ناشی شود، که منجر به هر چیزی از یک تعمیر ساده تا یک تعمیر پیچیده می شود که نیاز به توجه حرفه ای دارد. شناسایی علت اصلی مشکل اولین قدم به سمت تجربه رانندگی خنک تر و راحت تر است.

علل رایج مشکلات تهویه مطبوع

عوامل متعددی می تواند منجر به عملکرد ضعیف یا از کار افتادن سیستم تهویه مطبوع خودرو شما شود. اگر متوجه شدید که می‌پرسید، چرا تهویه مطبوع من در ماشین من کار نمی کند؟؟” در اینجا نگاهی به متداول ترین مقصران می اندازیم:

  • سطوح پایین مبرد: مبرد سیستم تهویه مطبوع برای خنک کردن هوا ضروری است. سطوح پایین (اغلب به دلیل نشتی) از خنک کردن کابین خودرو توسط سیستم جلوگیری می کند.
  • کمپرسور معیوب: این جزء وظیفه گردش مبرد را بر عهده دارد. اگر خراب شود، تهویه مطبوع شما نمی تواند هوای خودرو را خنک کند.
  • گرفتگی فیلتر هوا: جریان هوا را می توان به شدت توسط فیلترهای کثیف محدود کرد و کارایی فرآیند خنک کننده خودرو را کاهش داد.
  • کندانسور مسدود یا آسیب دیده: کندانسور گرما را از مبرد به هوای بیرون دفع می کند. متأسفانه، در صورت مسدود شدن یا آسیب دیدن مبرد نمی تواند مبرد را خنک کند، که لازم است خدمات خاص کندانسور تهویه مطبوع برای رفع
  • مشکلات اواپراتور: کویل اواپراتور گرما را از داخل خودرو جذب می کند. هنگامی که بیش از حد یخ زده یا کثیف است، نمی تواند گرما را به طور موثر جذب کند و منجر به یک سیستم تهویه مطبوع کمتر کارآمد می شود. مشکلات مربوط به اواپراتورها در عیب یابی اولیه کمتر مورد توجه قرار می گیرد، زیرا تشخیص آنها بدون تجهیزات و تخصص حرفه ای دشوار است.
  • مسائل برق: مشکلات برقی می‌تواند عملکرد سیستم تهویه مطبوع شما را به روش‌های مختلف، از سوختن فیوزها گرفته تا رله‌های معیوب، مختل کند.

چک های DIY

ترجیح می دهند تعیین کنند چرا تهویه مطبوع شما هوای گرم را در ماشین شما می دمد؟ به تنهایی؟ در زیر چند مرحله DIY وجود دارد که می تواند کمک کند. اما به یاد داشته باشید، اگر در مورد هر روشی مطمئن نیستید، بهتر است با یک متخصص Meineke مشورت کنید.

  • فن های خنک کننده را بررسی کنید: اطمینان حاصل کنید که فن‌هایتان وقتی تهویه مطبوع روشن است کار می‌کنند.
  • بررسی نشتی: به دنبال نقاط روغنی در اطراف اجزای تهویه مطبوع باشید که ممکن است نشانه نشت مبرد باشد.
  • کندانسور را تمیز کنید: برای بهبود جریان هوا و خنک‌سازی، هر گونه زباله‌ای را که مانع کندانسور در جلوی خودرو می‌شود، بردارید.
  • تسمه A/C را بررسی کنید: اطمینان حاصل کنید که کمربند سرپانتین شما شل یا آسیب دیده نیست. تسمه شکسته نمی تواند قدرت مورد نیاز کمپرسور شما را تامین کند و باعث از کار افتادن سیستم تهویه مطبوع شما می شود.

این مراحل مقدمه ای برای عیب یابی سیستم تهویه مطبوع خودرو شما ارائه می دهد. با این حال، سیستم‌ها و تعمیرات پیچیده اغلب به تخصص و ابزار در یک مرکز خدمات حرفه‌ای مانند Meineke محلی شما نیاز دارند.

چرا Meineke را برای تعمیر تهویه مطبوع خود انتخاب کنید؟

تعجب می کند نحوه تعمیر تهویه مطبوع در ماشینی که هوای گرم می‌وزد? برای تعمیرات و خدمات متخصص روی Meineke محلی خود حساب کنید.

در Meineke، ما تفاوت های ظریف سیستم های A/C را در داخل و خارج درک می کنیم. تکنسین های ما دانش و ابزارهایی را برای تشخیص و تعمیر هر گونه مشکل در اختیار دارند و از کارکرد سیستم تهویه مطبوع خودروی شما اطمینان می دهند.

به طور موثر

اجازه ندهید تهویه مطبوع معیوب درایو شما را به یک مصیبت تبدیل کند—یک سرویس تعمیر تهویه مطبوع را برنامه ریزی کنید در شما مرکز محلی مراقبت از خودرو Meineke امروز.

منبع: https://resource-center.meineke.com/why-is-my-a-c-blowing-warm-air-in-my-car/