ساخت اتاق فرار مشاوره، طراحی، تجهیز ، ساخت و تجهیزات اتاق فرار اسکیپ روم | allescape

ساخت اتاق فرار مشاوره، طراحی، تجهیز ، ساخت و تجهیزات اتاق فرار اسکیپ روم | allescape

در حقیقت داخل اتاق فرار آرماگدون باید برای زنده ماندن تلاش کنید. اتاق فرار آرماگدون با ژانر شگفت‌انگیز، آخرالزمانی و مرموز، بزرگترین محصول اسکیپ روم به حساب می‌آید. اگر به بازی‌های کامپیوتری علاقه‌مند باشید، احساس خواهید کرد که در دنیای بازی هستید. همان طور که انتظار دارید، در این بازی دوران همه گیری بیماری وحشتناک طاعون را شبیه‌سازی کرده‌اند. بازی طاعون در سال ۱۳۹۷ به دست تیم اسکیپ روم دات آی آر طراحی شد. حالا با شیوع ویروس کرونا، حس و حال این بازی کمی ترسناک‌تر است.

  • ازآنجاکه اتاق‌های فرار یک پدیده نسبتاً جدید هستند، هنوز حوادث زیادی در آن اتفاق نیفتاده است و این بدان معنی نیست که لزوماً خطری وجود ندارد.
  • به همین دلیل اگر از فضاهای تنگ و کوچک هراس دارید، در این بازی شرکت نکنید.
  • اتاق فراری که از همان زمان افتتاح آن مورد توجه بسیاری از دوستاران این سرگرمی قرار گرفت.
  • دقت کنید که از زمان ورود شما به این اتاق فرار طرقبه مشهد، بازی شروع شده و هماهنگی لازم را با راهنمای بازی انجام دهید تا یک بازی مهیج را تجربه کنید.

در این بازی لازم است همه اعضای گروه دارای روحیه کار تیمی باشند تا معما را به بهترین نحو حل کنند. پس همبازی‌های پایه‌ای را برای شرکت در بازی فرار انتخاب کنید وگرنه از جست‌وجو خسته خواهید شد. طراحی محیط بازی نیزاهمیت بالایی دارد زیرا هرچه محیط و تم بازی خلاقانه‌تر ساخته شود، حس ترس و کنجکاوی، راز و هیجان بیشتری را در مخاطب به وجود می‌آورد. تمام سرنخ‌های اتاق فرار در محیط بازی پنهان می‌شوند؛ اگر این تم در سطح پایینی طراحی شود مخاطب از جست‌وجو خسته خواهد شد. مخصوصا در اتاق‌ فرار ترسناک، جلوه‌های مخصوص و خلاقانه می‌توانند حس ترس و وحشت را دو چندان سازند.

اتاق فرار، تجربه یک سناریوی جنایی در دنیای واقعی + معرفی بهترین اتاق فرار های تهران

بازیهای مختلف با توجه به ژانر و محل بازی و همچنین کیفیت بازی قیمتهای مختلفی دارند. به یاد داشته باشید که انصراف یکی از اعضای تیم، پیش از اتمام بازی به منزله ی پایان بازی برای تمامی افراد شرکت کننده در نظر گرفته می شود. یه سری معماها وجود دارن که بعد از حل کردنشون، بازیکن بدون اختیار میگه «آها! » این نوع معماها ها از لحاظ حسی و منطقی یک نوع همبستگی خاص می طلبن. هر معما می تونه یه محدودۀ خیلی بزرگ رو توی ذهن بازیکن اشغال کنه.

اصول طراحی معما در اتاق فرار

طبق آمار سال 2017 تقریبا بیش از 8000 اتاق فرار در سراسر جهان وجود داشته است که تاکنون نیز تعداد آن‌ها افزایش یافته است. لازم است بدانید که تیم اتاق فرار در سال 1394 در ایران نیز شکل گرفت و به طراحی و اجرای این بازی هیجان‌انگیز پرداخته شد. اولین اتاق فرار نیز در فصل بهار سال 1395 در ایران به وجود آمد و پس از مدت کوتاهی این اتاق‌ها زیاد شدند و در حال حاضر تعداد زیادی از اسکیپ روم‌ها در شهرهای مختلف ایران نظیر مشهد، شیراز، اصفهان، تهران، اهواز، کرمان، کرج، چالوس و… وجود دارد. امروزه این بازی در کشور از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد که هزینه شرکت در آن با توجه به محل بازی، سناریو و… متفاوت است. این مجموعه خانه فرار مشهد به کارت‌خوان، پارکینگ اختصاصی و آسان مجهز است. همچنین برای ورود به مجموعۀ کوهسر نیازی به پرداخت ورودی نخواهد بود.

در زمان نوشتن سناریو بازی بهتر است به افراد حاضر در سناریو جان دهید و به نقش آن‌ها پر و بال دهید تا بازیکنان بتوانند با شخصیت‌ها ارتباط برقرار طراحی معما در اتاق فرار کنند. محل راه اندازه اتاق فرار تاثیر مستقیمی بر سناریو شما دارد؛ نور، متراژ، اتاق‌ها و مقدار فضایی که به آن دسترسی دارید دست شما را در تصمیم گیری باز می‌گذارد. و نکتۀ ششم و آخر این‌که سعی کنید تا جایی که می‌تونین روابط تجاری خودتون رو گسترش بدید. اگه بتونید شروع به همکاری با شرکت‌های گردشگری و تفریحی محلی کنید، می‌تونید فرصت‌ها و مشتری‌های جدیدی پیدا کنید. این یه استراتژی برد-برد برای ارتقاء کسب‌وکار طرفین هست که توی دراز مدت می‌تونه خیلی مفید باشه.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار