بررسی انواع شیشه های ساختمانی و تفاوت آنها

استفاده از نماهای شیشه ای علاوه بر زیبائی امکان استفاده از حداکثر روشنایی روز را فراهم می نماید. همچنین استفاده از شیشه های ۲ یا ۳ جداره یک لایه عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسب را ایجاد میکند. از جمله کاربرد هایی که می توان برای این شیشه ها مطرح کرد، استفاده در بالکن، فضای داخلی، درب های اتوماتیک، ورودی بنا ها و ….

  • شیشه لمینت متشکل از دو یا چند لایه شیشه فلوت یا سکوریت می باشد که با لایه طلق میانی که معمولا از جنس PVB می باشد به هم چسبیده اند.
  • کابین دوش ها انواع مختلفی دارند مانند کابین دوش ریلی، تاشو بدون درب و… که هر کدام مزایا و معایبی دارند و باید با توجه به فضای حمام خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.
  • از این نوع شیشه در ساختمان‌ها برای نمای خارجی و پنجره‌های بیرونی استفاده می‌شود که خاصیت بازتاب نور به بیرون را دارد که باعث می‌شود نور به داخل ساختمان نفوذ نکند.
  • یکی از معایب شیشه سکوریت این است که بعد از شکل گیری و حرارت دیگر نمی توان آنها را برش یا سوراخ کرد و اگر با الماس شیشه بری برخورد کنند خُرد می شوند.
  • قیمت شیشه ساختمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد که تاثیر گذارترین این عوامل ضخامت شیشه، جنس شیشه، متراژ محل نصب و نوع شیشه ساختمانی می باشد.

شیشه اسپندرال شیشه‌ای غیر شفاف است که فضای پشت آن قابل رؤیت نمی‌باشد. استفاده از این نوع شیشه برای قسمت عقب و جانبی اتومبیل می‌باشد و متناسب با حالت آیرودینامیکی، خم مناسب نیز به آن داده می‌شود. این شیشه‌ها در صورت شکستن به ذرات ریز و مکعب شکل تقسیم می‌شوند که آسیب‌رسان نیستند. شیشه کریستال بهترین نوع شیشه است که از دو طرف بسیار صاف و شفاف است. از شیشه شیری برای مواردی که پشت شیشه نباید دیده شود، مانند شیشه‌های مورد مصرف در بیمارستان‌ها و غیره استفاده می‌شود.

به دلیل انجام این فرآیند روی شیشه چاله‌های ریز میکروسکوپی ایجاد می‌شود. و زمانی که روی شیشه دست می‌کشید سطحی مخملی روی شیشه احساس می‌کنید. شیشه، نمونه ای از متریالی است که صد در صد قابلیت بازیافت دارد. هم چنین می توان از آن به عنوان مواد خام در صنعت ساخت و ساز نیز استفاده کرد.

شیشه های دوجداره

این روش شبیه روشی است که برای تی شرت های ابریشمی استفاده می شود. تصویری از طرح فریت برای شیشه به شکل خم یا منحنی ساخته شده است. یک صفحه ابریشمی ساخته شده است تا اجازه دهد که رنگ از سوراخ های صفحه عبور zymaco کند. برای فشار دادن خمیر فریت از سوراخ های صفحه و روی شیشه از اسکاج استفاده می شود. فریت قبل از اینکه از طریق کوره پردازش شود ، روی لیوان قرار می گیرد. هر قسمت با هر طرح متفاوت دارای یک صفحه ابریشم منحصر به فرد است.

قیمت روز شیشه ساختمانی

از نظر طراحی ، شیشه رفلکس امکانات بی پایانی را ارائه می دهد. در انواع رنگ ها از برنز ، سبز ، خاکستری تیره یا نقره ای و آبی تیره موجود است و با چندین سبک دکوراسیون داخلی و خارجی انعطاف پذیر است. اگر هنگام نصب قطعه ، چسب با آنتن یا خطوط یخ زدایی تماس می گیرد ، از چسب غیر رسانا استفاده کنید. چسب های غیر رسانا از ایجاد تداخل در سیستم های آنتن و سیستم های برفک زننده گرم شده که در شیشه هستند ، جلوگیری می کنند. بسیاری از قطعات شیشه ای جدید دارای آنتن ، اتصالات برفک زن یا میله های باس در اطراف لبه شیشه در همان منطقه ای هستند که چسب برای نصب یک قسمت شیشه ای استفاده می شود.

استفاده از یک درب تمام شیشه ای با حداقل اجزای نگهدارنده و یراق آلات مینیمال موردی بسیار مهم در معماری مدرن می باشد. درب های شیشه ای با توجه به کاربرد در مکان های مختلف به دو دسته درب های لولایی و درب های ریلی تقسیم می شوند. از انواع درب های لولایی میتوان به درب دیما، پریما، پیانا، تیما، سونا، سرویس بهداشتی و مستر اشاره کرد. درب های ریلی نیز به صورت سیستم اسپایدر، فریم دار یا فریم لس می باشد.

شیشه مشجر یا طرح دار

بررسی انواع شیشه های ساختمانی و تفاوت آنها
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار