چرا اضافه بار ماشین لباسشویی ایده بدی است؟



اگر تا به حال به این فکر کرده اید که چرا لباس هایتان آن طور که باید از سبد لباسشویی بیرون نمی آیند، ممکن است پاسخ این باشد که ماشین لباسشویی خود را بیش از حد بار کرده اید. چگونه می دانید که ماشین لباسشویی شما برای بهترین نتیجه چقدر باید پر باشد؟ پاسخ را در وبلاگ این ماه داریم.

چرا بارگذاری بیش از حد ماشین لباسشویی ایده بدی است؟

هنگام مقایسه ماشین لباسشویی، درب بالا و جلو هر دو لباس شما را تمیز می کنند. با این حال، باید مراقب میزان بارگیری خود باشید، زیرا بار کم انرژی و آب را هدر می دهد، در حالی که بار زیاد می تواند منجر به مشکلاتی شود.

بارگیری بیش از حد لباسشویی با لباس های شسته شده می تواند از حرکت صحیح همزن جلوگیری کند و ممکن است لباس ها کاملاً تمیز نشوند. علاوه بر این، زیپ‌ها، دکمه‌ها و سایر موارد ممکن است لباس‌های دیگر را گیر کنند که منجر به سوراخ و پارگی در لباس شود.

یکی دیگر از خطرات پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی: جوراب ها و لباس های زیر که به نظر ناپدید می شوند. آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چه اتفاقی برای آنها افتاده است؟ دستگاه می تواند اقلام کوچک را در زمانی که زهکش بیش از حد پر است به داخل فشار دهد.

فشار اضافی ناشی از شستن بیش از حد لباس در ماشین لباسشویی می تواند برای دستگاه مضر باشد و به طور بالقوه منجر به تعمیرات پرهزینه شود. این شرایط نه تنها آزاردهنده هستند، بلکه می توانند آسیب دائمی به دستگاه وارد کنند.

نکته شماره یک برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد ماشین لباسشویی

چقدر پر است؟ این بستگی به دستگاه دارد، بنابراین همیشه باید ابتدا دفترچه راهنمای کاربر را بررسی کنید. اگر نگران بارگیری بیش از حد ماشین لباسشویی خود هستید، قانون کلی که باید به خاطر بسپارید این است که لباس ها را شل جمع کنید و حدود شش اینچ فاصله بین دسته لباس و بالای ماشین لباسشویی بگذارید.

ماشین لباسشویی استاندارد با بار بالا

همزن که در مرکز وان قرار دارد، قلب ماشین لباسشویی است. توزیع یکنواخت لباس روی همزن برای شستشوی موفق بسیار مهم است. اگر بار متعادل نباشد، ارتعاشات ایجاد شده می تواند آنقدر قوی باشد که باعث جابجایی دستگاه شود و منجر به تعمیر بالقوه گران قیمت شود.

در اینجا چند نکته برای واشرهای استاندارد با بارگیری از بالا آورده شده است:

  • لباس های خود را تا جایی که می توانید به طور یکنواخت در اطراف همزن قرار دهید.
  • برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، از پیچیدن ملحفه و حوله به دور همزن خودداری کنید و در عوض آن ها را در دو طرف قرار دهید تا تعادل را حفظ کنید.
  • ترکیب وسایل بزرگ و کوچک خوب است و به بهبود فرآیند شستشو کمک می کند.

شما ممکن است دوست داشته باشید: چگونه می توان ماشین لباسشویی خود را لرزاند

ماشین لباسشویی با راندمان بالا

واشرهای با راندمان بالا (HE) را می توان از مدل های استاندارد متمایز کرد زیرا آنها آب کمتری مصرف می کنند (به دلیل نامشان) و فاقد همزن مرکزی هستند.

چند راه برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد ماشین لباسشویی:

  • به‌جای اینکه لباس‌هایتان را به صورت تپه‌ای در وسط ماشین لباسشویی جمع کنید، آن‌ها را دور لبه بشقاب لباسشویی بچینید. انجام این کار باعث می شود لباس های شما آزادانه حرکت کنند.
  • ترکیب اقلام بزرگ و کوچک در یک بار برای تمیز کردن بهینه بهترین است. این به حفظ تعادل شستشو کمک می کند.
  • مجدداً، اگر لباس‌های خود را در آن جمع می‌کنید، به این معنی است که بار خیلی بزرگ است. شما باید حداقل 6 اینچ از بالای دستگاه فاصله بگذارید.

ماشین لباسشویی درب جلو با راندمان بالا

در مقایسه با واشرهای قدیمی‌تر و معمولی که به 40 گالن یا بیشتر آب نیاز دارند، مدل‌های بارگیری از جلو HE تنها به حداکثر 20 گالن نیاز دارند. اما، مانند همتایان با بار بالا، دستورالعمل هایی برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد ماشین لباسشویی وجود دارد.

  • هنگام استفاده از واشر درب جلو، ضروری است که هر لباس را جداگانه قرار دهید. این کار از گره خوردن لباس ها جلوگیری می کند.
  • واشر نباید خیلی محکم بسته بندی شود. گذاشتن مقداری فضا در بالا بهترین کار است (معمولاً شش اینچ، همانطور که در بالا ذکر شد).
  • آب وارد درام پایین ماشین لباسشویی می شود و لباس ها دور آن می چرخند. ابتدا لباس‌های خیلی کثیف را بارگیری کنید تا در معرض آب و مواد شوینده قرار بگیرند.

نتیجه

آیا شما مقصر بارگیری بیش از حد ماشین لباسشویی خود هستید؟ همه ما هر از گاهی هستیم. امیدواریم نکاتی که در این مقاله ارائه شده است به لباسشویی و لباس‌های شما کمی مراقبت محبت آمیز نشان دهد. در حالی که نمی‌توانیم بازگشت جوراب‌های گمشده‌تان را تضمین کنیم، اما نتایج آن لباس‌های تمیزتر، بهره‌وری انرژی بهتر و ماشین‌شویی است که برای سال‌های آینده کار می‌کند.

آیا به دنبال خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در کلرادو اسپرینگز هستید؟ می توانید به تکنسین های مجرب در تعمیر لوازم خانگی مطمئن اعتماد کنید. ما چندین دهه تجربه کار با صاحبان خانه های کلرادوی جنوبی را داریم و مشتاقانه منتظر هستیم که برای دهه های آینده گزینه قابل اعتماد شما برای تعمیر لوازم خانگی باشیم.

امروز با یکی از تکنسین های لوازم خانگی ما صحبت کنید.




منبع: https://www.reliableappliancecs.com/blog/washing-machine-repair/overloading-your-washing-machine.html