مشکلات اجاق گاز هیزمی | تعمیر تهویه مطبوع، تعمیر لوازم خانگی


منبع: https://www.expressappliancesrepair.com/blog/common-problems-with-wood-burning-stoves/برای جلوگیری از مشکلاتی که با اجاق های هیزمی پیش می آید، باید از اجاق ها به خوبی مراقبت کنید. یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که آنها را مرتباً تمیز می کنید. برای نتایج ایده آل باید هر بار که از اجاق گاز استفاده می کنید خاکستر را حذف کنید.

درزگیرهای اجاق گاز بعد از مدتی کار کردن نشتی دارند. بنابراین، شما باید با یک تماس بگیرید تعمیر دودکش حرفه ای و از او بخواهید که نگاهی به آن بیندازد.

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند دود را برای رسیدن به فضای زندگی شما تحریک کند. این عوامل عبارتند از: درب معیوب، کیفیت نامناسب چوب، عایق بندی ضعیف، درپوش دودکش معیوب، دهانه بزرگ اجاق گاز و باد شدید.

انسداد

از آنجایی که چوب تمایل زیادی به تولید دوده دارد، عاقلانه است که دودکش خود را بیشتر تمیز کنید.

دودکش شما می تواند توسط چیزهای مختلفی مانند حیوانات، زباله ها، تجمع بیش از حد کرئوزوت و خراب شدن سنگ تراشی مسدود شود. برای جلوگیری از خطرات ناشی از الف دودکش مسدود شده، توصیه می شود که دودکش را حداقل دو بار در سال تمیز کنید. همچنین توصیه می شود که به طور منظم انجام دهید بازرسی دودکش برای اطمینان از اینکه کرئوزوت زیاد نیست یا پرنده ای در دودکش وجود ندارد.

بوی رنگ

تعمیر شومینه

اجاق های هیزمی یکی از قدیمی ترین اجاق های موجود در بازار هستند. پیشرفت‌های فناوری با اجاق‌های چوبی مدرن که زیبا، کارآمد و بسیار قابل اعتماد هستند، به وجود آمده است. در حالی که چنین است، این شومینه ها عاری از مشکل نیستند. در اینجا برخی از موارد رایج ذکر شده است مشکلات اجاق گاز هیزمی:

دودکش دود

درب اجاق گاز نیز به دلیل باز و بسته شدن آسیب می بیند. برای اطمینان از اینکه درب به خوبی کار می کند، باید با یک متخصص تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید و از او بخواهید که نگاهی به درب بیندازد. در برخی موارد ممکن است مجبور شوید درب را تعویض کنید.

وقتی اجاق گاز نو است، این یک مشکل رایج است. مشکل زمانی به وجود می آید که اجاق گاز در ابتدا روشن می شود. اگر متوجه بوی رنگ شدید، نگران نباشید زیرا در مدت کوتاهی از بین می رود. در حالی که این مورد است، بوی آن نباید بیش از چهار روز باقی بماند. اگر متوجه بوی رنگ شدید که از بین نمی رود، باید با A تماس بگیرید دودکش حرفه ای. همچنین می توانید با سازنده اجاق گاز تماس بگیرید.

نکات تعمیر و نگهداری

اگرچه انتظار دود در اجاق گاز دارید، اما نباید در محل زندگی خود دود داشته باشید. اگر دود به فضای زندگی شما می رسد، قطعاً اجاق گاز مشکلاتی دارد که باید به آنها رسیدگی کنید.