شایعترین ایرادات پژو ۲۰۶ و هزینههای نگهداری آن

یکی از مهمترین کاربردهای ردیاب ماشین، تشخیص زمان تعویض روغن است که به کمک اتصال ردیاب به ECU یا کامپیوتر خودرو انجام میشود. یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص اینکه آیا روغن موتور شما نیاز به تعویض دارد یا خیر این است که به آن نگاه کنید. این کار به راحتی توسط یک ردیاب خوب انجام میشود و پیش از خراب شدن ماشین هشدار ردیاب مبنی بر عوض کردن روغن موتور را دریافت خواهید کرد. حتماً پس از دریافت هشدار روغنموتور خود را عوض کنید. در صورتی که در زمان مناسب روغن موتور تعویض نشود، عملکرد خودرو کند می شود و موتور سر و صدا ایجاد میکند، همچنین با کاهش میزان روغن، چراغ هشدار روغن موتور روشن می شود. هنگامی که روغن را بررسی می کنید، فراموش نکنید که سطح روغن بین حداقل L و حداکثر F نشانگر روی میله اندازه گیری باشد. باید توجه داشت که این کار حداقل در سال دو بار باید صورت گیرد ولی بسته به شرایط ذکر شده در بالا و در مواقع و شرایط معمولی که در شرایط سخت کارکرد کاملا متفاوت خواهد بود. به خاطر داشته باشید که روغن زیادی تخلیه خواهد شد، اکثر خودروها حداقل یک گالن روغن در قسمت میللنگ دارند، بعضی خودروها حتی از این مقدار هم بیشتر روغن دارند.

هنگامی که عنصر خارجی مانند آب در روغن مخلوط میشود، هنگام روشن شدن خودرو، موتور صدای ضربهای میدهد. بچه ها عاشق اسباب بازی هایی هستند که به آنها احساس بزرگ شدن می دهد. روغن ماشین یا روان کننده دارای گرانروی مختلف می باشد، اگر دقت کرده باشین بر روی روغن ها اعداد مختلفی نوشته می شود مانند ۲۰W-30 ، ۵W-30 ، ۱۰W-40 این اعداد به مقدار غلظت و عوامل دیگه در روغن بستگی دارد که کارخانه های تولید روغن بر روی آنها می نویسند. اولین عامل موثر درتخمین اجرت تعویض روغن موتور در محل نوع روغن موتور است. ۲ – آنتن ایموبلایزر ( محل قرارگیری دور مغزی سوییچ ) : این قطعه وظیفه تبادل بین TAG سوییچ و SMARTRA ( ICU ) را دارد . یکی از محبوب ترین اتومبیل ها که توسط کشور ژاپن طراحی و تولید شد اتومبیل ماکسیما است که این ماشین از کیفیت خوب و آپشن های زیادی برخوردار است؛ ماکسیما در بین ما ایرانیان یکی از خودرو های پرقدرت محسوب میشود در این مقاله قصد داریم تعمیر موتور اتومبیل ماکسیما را توسط تیم اتوداکار برای شما بازدیدکنندگان گرامی مورد بررسی قرار دهیم. در حالی که این موضوع در واقع هیچ تفاوتی برای شما نخواهد داشت و تا زمانی که اطلاعات مربوط به روغن موتور به درستی ثبت شود ، مسائل مربوط به گارانتی نیز هیچ مشکلی نخواهد داشت .

تعویض روغن ماشین یکی از سرویس های دوره ای خودرو می باشد که مهم هست و لازم میباشد تا در زمان مناسب انجام شود، چون اگر دیرتر تعویض روغن را انجام دهید ممکن است به موتور ماشین صدمات جدی وارد کند. حتی گاهی به نسبت جاده هایی که طی میکند باید در زمان مناسب نسبت به تعویض روغن موتور خودرو خود اقدام نماید. در این مطلب میخواهیم تا بیشتر در مورد اطلاع از زمان تعویض روغن توسط ردیاب خودرو صحبت کنیم و ببینیم که این کار چطور انجام می شود. یکی از نشانه های بارز دنده عریان شده و جایگزینی مورد نیاز، صدای ساییدن است که از ماشین می آید.

ردیاب دیاگ چه مزایایی برای خودرو دارد؟ این وسیله کاربردی در صورت نیاز به تعویض روغن موتور نیز هشداری را به صاحب خودرو اعلام میکند تا در اسرع وقت تعویض روغن انجام شود. برای تعویض روغن موتور ماشین طبق راهنماییهای گذشته گفته میشد که باید هر ۳۰۰۰ مایل یا هر سه ماه روغن ماشین را عوض کرد اما با تغییر موتورها و ماهیت روغنها این راهنمایی منسوخشده است. بر اساس تجربیات گذشته یا مشاوره برخی مکانیکهایی که سود خود را در این کار میبینند عمل نکنید، زیرا زمان تعویض روغن موتور ماشین در طول سالیان گذشته دچار تغییر شده است. از اینجا، میتوانید روغن موتور را روی میله اندازهگیری ببینید. با توجه به عوامل مختلفی مانند کیفیت سوخت، شرایط آب و هوایی، نحوه رانندگی، ترافیک و بسیاری از موارد دیگر، در هنگام تعویض روغن نمیتوان تنها به عدد روی کیلومتر خودرو اکتفا کرد و همواره توصیه میشود که روغن قبل از رسیدن به حداکثر کارکرد خود تعویض شود. 1. عوض کردن دنده سخت میشود و دنده بهدرستی جا نمیرود و این ممکن است رابطه مستقیم روغن با روغن گیربکس داشته باشد. دومین علتی که صاحب خودرو رابه تعویض روغن موتور وادار می کند ایجاد صدای نامناسب از موتور است.در واقع روغن تمیز یک لایه نازک در بین قطعات موتور ایجاد میکند تا اجزای فلزی موتور تماس مستقیم با هم نداشته باشند.

بر اثر استفاده ناصحیح و یا استفاده چندین ساله از دستگاه ممکن است هر کدام از این قطعات معیوب شده و نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشند. باید روغنی بخرید که به کار ماشینتان بیاید و همچنین اثر سوء بر روی آن باقی نگذارد. برای تعویض روغن موتور ماشین به رنگروغن هم دقت کنید، رنگروغن باید قهوهای یا سیاه باشد اگر رنگروغن روشن بود این بدان معنی است که در سیستم خنککننده ماشین نشتی وجود دارد و ضد یخ به داخل موتور نشت میکند. در این مطلب به بررسی معایب دیر عوض کردن روغن موتور خودرو و مراحل انجام آن پرداختیم.

برای انتخاب بهترین روغن برای ماشین بهتر است که نظر یک شخص فنی که در کار تعویض روغن هست گرفته شود، در مجموعه ما کارشناسان ما همیشه همراه شما هستند تا بهترین و با کیفیت ترین انتخاب را برای روغن ماشین خود داشته باشید. برای اینکه بدانید چه روغنموتوری را انتخاب کنید، حتما سراغ دفترچه راهنمای خودرو بروید تا متوجه شوید که استاندارد بینالمللی SAE(استاندارد مورد تایید انجمن مهندسین خودرو) چه روغنی را برای خودرو شما پیشنهاد داده است. گاهی نیز امکان بررسی وضعیت خودرو وجود ندارد؛ برای مثال مدیران ناوگان به دلیل تعداد زیاد خودروها فرصت کافی را ندارند تا تمامی خودروها را مورد بررسی سلامت قرار دهند.

این مشکل میتواند به دلیل متفاوتی ایجاد شود. روغن موتور یکی از موارد بسیار مهم است که اگر به موقع تعویض نشود، میتواند باعث سوراخ شدن مخزن موتور، ساییدگی قطعات آن و سوختن واشر سرسیلندر شود. بعد از تعویض قطعه کهنه اویل پمپ، اویل پمپ تازه را در جای اصلی خود که کارتر و پایین میللنگ میباشد قرار داده، سپس اویل پمپ نیروی اصلی خود را از گردش محور میللنگ گرفته و مایع مورد نظر را در کارتر به محلهای مورد نظر پمپاژ میکند اویل پمپ دارای صافی است که علاوه بر فیلتر روغن که روغن را تصفیه میکند خود نیز قبل پمپاژ روغن با استفاده از توری خود از ورود بعضی از ناخالصیها جلوگیری میکند. اگر مشکلی در روغن ماشین و سطح آن مشاهده نکردید گیج روغن را تمیز کرده و سر جای خود برگردانید و مطمئن شوید که در جای خود محکم بستهشده است سپس کاپوت را پایین بزنید. تعویض روغن موتور خودرو در زمان مناسب و میزان مسافت طی شده مشخص میتواند کارایی ماشین شما را افزایش دهد. به خاطر اینکه این روغنها بهطورمعمول عملکرد مناسبی در این شرایط دارند و برای مسافتهای طولانی میتواند مورداستفاده قرار گیرد.

روغن موتور را باید هنگامی چک کنید که موتور خودرو تقریبا به مدت ۱ ساعت خاموش مانده و خنک شده باشد تا روغنهایی که در مجاری روغن، سرسیلندر و دیگر اجزای موتور هستند به کارتر برگردند تا مقدار روغنی که روی گیج میخوانید اشتباه نباشد. بله اشتباه نخواندید، تا الان از واژهی «خاص» فقط برای ماشینهای میلیاردی استفاده میکردیم، ولی باور بفرمایید ماشین مورد آزمایش ما خودروی خاصی است. دانستن این موضوع که چه موقع و چند بار باید روغنموتور خودروی خود را عوض کنید و چه روغنی برای ماشین شما بهتر است جز اطلاعات جدانشدنی ماشین محسوب میشود و اگر اطلاعات دقیقی درباره این موضوع ندارید و همیشه دچار اشتباه میشوید، مجله پینورک اینجا همراهتان است تا شما را در نحوه تعویض روغن موتور ماشین راهنمایی کند.

اتوکاروانا کامل ترین تعویض روغن در نیاوران واقع در پارکینگ جم سنتر می باشد، با خیال آسوده خودرویتان را به ما بسپارید و از خرید و تفریج در مرکز خرید جم سنتر لذت ببرید، این مجموعه با رعایت پروتکل های بهداشتی در محیطی لوکس در خدمت شما همراهان عزیز می باشد. تعویض روغن در نیاوران در محیطی بهداشتی و لوکس در مجموعه جم سنتر واقع در جماران می باشد. اگر خودروی شما از گیج روغن برخوردار است برای بررسی سطح روغن ماشین را در محلی مسطح و صاف پارک کنید و موتور را خاموشکنید و سپس کاپوت را بالا بزنید و به دنبال محل گیج روغن باشید و آن را از موتور خارج کرده و انتهای آن را پاککنید سپس دوباره گیج را داخل موتور فروکرده و دوباره خارج کنید و این بار بهدقت به گیج نگاه کنید و ببینید تا چقدر اندازه آن روغنی شده است. یک ترموستات معیوب میتواند برای همیشه بسته بماند و مانع از رسیدن آب رادیاتور به اطراف موتور شود. بین هوایی که از طریق رادیاتور جلویی و فن رادیاتور جریان می یابد، می تواند به طور بالقوه روغن را در تمام داخل محفظه موتور منفجر کند. در اکثر خودروها، رادیاتور بخاری در داخل اتاق خودرو قرار دارد و نشتی آن به معنی وجود آب رادیات در کف خودرو خواهد بود.

خودرو شما مانند بدن انسان برای کارکرن بهتر نیاز به تغذیه مناسب و روغن مرغوب دارد. به توصیه اغلب سازندگان خودرو بهترین زمان تعویض روغن اتومبیل در خودروهای بنزینی با تکنولوژی روز دنیا هر ۱۲۰۰۰ هزار کیلومتر (۷۵۰۰ مایل) می باشد. یک روغن مروغوب در صورتی که به روش های مناسب و استاندارد تعویض شود در جهت حرکت روان و بهتر اتومبیل تاثیر بسیار زیادی دارد. این نشتی می تواند دائمی باشد و باعث تعمیرات پرهزینه شود اگر روغن شما تمام نشده باشد که اساساً مجبور به تعویض موتور خود می شوید. افزون بر این روغن موتور در اثر دمای بالا و تجزیه حرارتی ناشی از آن و همچنین ترکیب با آب و سوخت رفتهرفته کیفیت خود را از دست میدهد.. هر گیج روغن راهی برای نشان دادن سطح روغن را دارد در برخی از آنها دارای دو سوراخ که با حروف L و H مشخصشدهاند یا MIN و MAX. برای تعویض روغن موتور ماشین شما باید به حواستان به سطح روغن خودروی خود باشد، نتایج نظرسنجیهای موثق به ما نشان میدهد که حتی در خودروهای جدید هم باید سطح روغنموتور هراز چند باری بررسی شود. ردیاب علاوه بر این که موقعیت خودرو را به صورت دقیق نشان میدهد، هشدارهایی نظیر سرعت غیرمجاز، افزایش مصرف سوخت و خرابی قطعات ماشین را نیز اعلام میکند.

اگر از نوع اشتباهی استفاده شود ، موتور در معرض افزایش سایش و خوردگی سایت tamirkaran-iran قرار میگیرد. همه ما میدانیم که تعمیر به موقع و بررسی مرتب ماشین و موتور آن جلوی بسیاری از هزینههای سنگین را میگیرد. اگر تصمیم گرفتید که روغن اتومبیل خود را به طور مرتب چک نکنید و در صورت لزوم آن را تغییر ندهید ، ممکن است خسارت جدی (و گران قیمت) به ماشین شما وارد شود. هر چه میزان این آلودگی ها بیشتر باشد عمر روغن کاهش خواهد یافت چرا که فیلتر روغن دیگر قادر به جذب آلودگی ها نخواهد بود و روغن سیاه و کثیف خواهد شد. شما همچنین می توانید روغن را لمس کنید – باید صاف، بدون هیچ گونه شن یا آلودگی باشد. یکی از عوامل ایجاد خرابی خودرو، عدم تشخیص به موقع زمان تعویض روغن است.

واسکازین واژه ای روسی است و اگر آن را معنی کنیم به معادل روغن جعبه دنده می رسیم. در نهایت پیچ کارتل باید بسته شده و روغن موتور جدید وارد کارتل گردد. وقتی به علت تعویض دیرهنگام، روغن موتور به اصطلاح لجن میشود یا به صورت لخته درمیآید، دیگر به راحتی نمیتواند توسط اویل پمپ، ارسال شود بنابراین گیر میکند و ساچمههای فنر آن میشکند این وضعیت در نهایت منجر به یاتاقان زدن خودرو میشود که تعویض یاتاقان، تعویض پیستونها و متعلقات، تراش سرسیلندر، تعویض اویل پمپ و تسمه تایم و همچنین تعویض زنجیر اویل پمپ را در پی دارد که در مورد این خودروی پژو ۴۰۵ شاهد هزینهای در حدود دو میلیون تومان هستیم.» روغن موتور علاوه بر شست و شوی قطعات و شناور نگه داشتن قطعات در خود، وظیفه خنککاری موتور را نیز بر عهده دارد که انجام این فرآیند فقط به کمک اویل پمپ امکانپذیر است.شما میتوانید برای آشنایی با نکات مهم درمورد روغن موتور و اهمیت آن مقاله روغن موتور را مطالعه کنید..

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار