سه ترفند خلاقانه در طراحی دکور مغازه سامان چوب

شما باید توجه داشته باشید که از هر رنگی به درستی استفاده کنید. به همین دلیل هر فروشگاه و مغازه در هر قسمت از دنیا دکور مخصوص خود را میطلبد و باید طبق برآورده کردن نیاز مشتریان طراحی شود. لوگو نوشتاری خود ممکن است word mark یا letter mark باشد. ولی علاوه بر جذب مشتری بسیار مهم است که امنیت فروشگاه خود را نیز در نظر بگیرید. میتوانید برای طراحی ویترین خود از ابزار متفاوتی استفاده کنید. میتوانید در طراحی آن از MDF یا شیشههای هوشمند استفاده کنید. برای تولید MDF از تکه های چوب بازیافتی استفاده مینمایند و همین علت سبب گردیده با استفاده از MDF به حفظ درخت ها و همچنین محیط زیست نیز کمک زیادی نمود. استفاده از ویترین جواهر فروشی و طلافروشی از جنس MDF به عنوان یکی از متریالهای مناسب به منظور اجرای ویترینهای طلا فروشی توسط مجربترین طراحان داخلی است.

از دیگر ابزارهای مهم و اساسی جهت افزایش امنیت طلافروشی، استفاده از شیشههای ضد سرقت در بخش ویترین و همچنین درب ورودی فروشگاه است که طراحان داخلی در زمان راه اندازی این مجموعه بایستی به آن توجه کنند. به طور کلی ریسههای LED کاربردهای وسیعتری دارند و روشنایی با کیفیتتری را نیز در مقابل مهتابیها در محیط ایجاد می کنند. در طراحی داخلی طلا فروشی آروونا استفاده از تنالیته رنگ های منحصر به فرد، اتمسفری آرام و لوکس ایجاد کرده است. مثلا اکثر خدمات درمانی سفید و آبی و یا سفید و سبز هستند و اکثر طلا فروشیها از رنگ طلایی و رنگهای خنثی برای طراحی لوگو و دکوراسیون خود استفاده میکنند. برای طراحی کانتر واستند های نمایش طلافروشی، در بیشتر فروشگاههای تهران عموما، از چوب و یا ام دی اف استفاده می شود و طراحی دکوراسیون این مغازه نیز از این قانون مستثنی نبود. نورپردازی یک فروشگاه طلا فروشی می تواند زیبایی جواهرات را به میزان چند برابر به نمایش بگذارد. توجه همزمان به زیبایی و امنیت : آیا در طراحی دکور طلا تنها باید به زیبایی توجه داشت و باید از امنیت غافل شد ؟

از جمله مزایای این متریال می توان به مقاومت قابل قبول ، ماندگاری ، تنوع رنگ و از همه مهم تر هزینه کم آن اشاره کرد. نورپردازی داخلی ویترین که نقش مهمی در جذب مشتریان دارد باید به اندازه مناسب و کمی پر نور تر باشد. نورپردازی جذاب و مناسب از دیگر خصوصیات مهم این طراحی محسوب می شود، انتخاب لامپ ها و هالوژن ها باید به شکلی باشد که هم هزینه برق کمتری را در بر داشته باشد و هم انرژی محیط و ویترین را افزایش دهد. بهتر است بدانید که لامپهای LED هفتاد و پنج درصد نسبت به روشناییهای ذکر شده دارای مصرف انرژی کمتری هستند. همانگونه که ذکر شد امنیت در طلا فروشی بسیار ضروری است از کار هایی که می توان برای بالا بردن امنیت طلا فروشی انجام داد ، نصب دوربین های مدار بسته ، استفاده از شیشه های ضد ضربه و مکم چه برای ویترین بیرونی و چه برای ویترین های داخلی مغازه ، استفاده از درب های ریموتی که با اجازه صاحب مغازه باز می شود است . برای تغییر دکور طلا فروشی ، کار راحتی دارید و این کار را در کوتاهترین زمان ممکن انجام می دهید. وجود مبلمان و راحتی در دکور مغازه علاوه بر اینکه دکوراسیونی چشمنواز خلق میکند، مشتریان را از فروشگاه شما خشنود میسازد، آنها دریافت میکنند که شما برای آسایش آنان ارزش قائل هستید، بنابراین به شما اعتماد میکنند و دوباره به فروشگاه شما باز خواهند گشت.

پیوستگی روشنایی و همچنین عدم سایه روشن نوری در طلافروشی، از موارد اساسی دیگری است که حتماً باید در زمان طراحی روشنایی و همچنین نورپردازی طلافروشیها به آن دقت زیادی داشتهباشیم. ما میخواهیم این گروه از وسایل را بدون اینکه عناصر دیگری را به جمع آنها آوریم ، یک كل حساب کنیم ، به منظور تقویت بیشتر وحدت دیداری ترکیب ، می توان استمرار و تداوم خط و زمینه را بین شکل های عناصر گنجاند . در زمان نصب آینه پرو در طلافروشی، باید به چه مواردی توجه کنیم؟ همچنین اهمیت طراحی دکوراسیون طلافروشی، رنگ بندی مناسب، طراحی ویترین، شیشه لمینت، سیستمهای امنیتی، عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی داخلی طلا فروشی و سایر سوالات دیگر که در این راستا برای شما مطرح میشود، اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

مناسبترین گزینه برای این بخش، استفاده از لامپهای (AR111) با تابش زاویه ی بیست درجه است که به شکل متمرکز، نور را به بخشهای ویژه پخش میکند. در ضمن، به کار بردن کفپوش های چوبی یا سنگ می تواند گزینه خوبی برای دکوراسیون طلا فروشی باشد. طراحان فرم و عملکرد ارائه کننده انواع دکوراسیون داخلی ، بازسازی داخلی و طراحی داخلی می باشد . همچنین شیشه های انتخابی برای ویترین و درب ورودی باید از انواع ضد ضربه انتخاب شوند. اگر اسم شما طولانی باشد و اصرار به داشتن لوگو نوشتاری دارید، letter mark انتخاب مناسبی خواهد بود. همانطور که در مطالب پیشین بدان اشاره کردیم، حضور فرد در مدت زمان طولانی در فروشگاه، امکان خرید آنان را افزایش می دهد. همان طور که در مطالب بالا اشاره کردیم، شیشههای ضد ضربه و مقاوم، شیشههای ضد سرقتی هستند که طراحان داخلی در بخش ویترین طلافروشیها بکار میبرند.

در رابطه با طلافروشی ها هم ، این مسئله صدق می کند. بنابراین برای حرفه ای شدن در این شغل ، باید به فکر ایجاد تغییری شگرف در طلافروشی خود باشید. استفاده از دوربین های مدار بسته، نصب شیشه های ضد ضربه و محکم، به کار بردن درب های کنترل دار و غیره از جمله کارهایی هستند که می توان برای ایجاد امنیت لازم در طلا فروشی ها انجام داد. در نتیجه پلیس و مقامات مربوطه بلافاصله مطلع میشوند و اقدامات لازم را انجام میدهند. معمولا جواهرآلات بعد از تست توسط مشتریان آغشته به انواع کرمها و لوسیونها میشوند. سیستم دزدگیر مجهز به انواع حسگرها ست. ورودی این فروشگاهها باید مجهز به قفلهای امنیتی باشد.

مشتری ها وقتی طلافروشی ها را یکی پس از دیگری تماشا میکنند و شاید طلایی نشان میکنند احتمال آنکه اسم مغازه را به خاطر بسپارند خیلی کم است. همانطور که پیشتر گفتیم، انعکاس نور بحث زیباییشناسی دیگری است که استفاده از آن در دکوراسیون طلا فروشی میتواند باعث جلب توجه مشتریان شود. انواع طراحی دکوراسیون در طلافروشی را نام ببرید؟ اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی طلافروشی در چیست؟ بنابراین صاحبان مغازه طلا فروشی و جواهر فروشی، می بایست دکوراسیون مغازه خود را به روز نگه دارند تا مشتریان بیشتری به سمت آنها روانه شود. نورپردازی: برای اینکه زیبایی مدل های مختلف طلا، بیشتر نظر مشتریان را به خود جلب کنند و از درخشندگی لازم برخوردار باشند، حتما باید در ویترین و دکوراسیون داخلی طلا فروشی یا جواهر فروشی از تکنیک های صحیح نور پردازی استفاده شود تا به بهترین شکل بتوان محصولات را در معرض نمایش و دید مشتریان قرار داد. نکته دیگری که در کسب آموزش باید مدنظر قرار داده شود، نحوه انجام کار با ابزار مخصوص طلافروش مانند ترازوها و نحوه محاسبه قیمت توسط ماشین حساب است. در حقیقت هر وسیله ای که سرعت سارقین را تا حد زیادی کاهش دهد، آنها را از انجام این امر باز می دارد.

لازم به ذکر است که در طراحی داخلی طلا فروشی، علاوه بر حفظ کلیه قواعد زیبایی در طراحی، حتماً باید امنیت این مجموعه را در اولویت کاری خود قرار دهیم. با ذکر یک مثال می خواهیم به شما کمک کنیم. علاوه بر موارد ذکر شده، مبحث دیگری که در طراحی این فروشگاهها باید به آن دقت زیادی داشته باشیم، امنیت این مجموعه است که از تمامی موارد ضروریتر است. نوع دیگری هم وج.د دارد به اسم ترکیبی یا تلفیقی. هم امنیت مغازه خود را افزایش می دهید و از سویی دیگر آرایش و چیدمان مغازه را بهبود می دهید. طلا جز کالاهای لوکس به حساب می آید،شما می توانید با طراحی ویترین خاص،طلای خود را بیشتر در معرض نمایش قرار دهید. زیرا یک کالای گران قیمت با قرار گرفتن در جذابترین و زیباترین ویترین میتواند بسیار چشم نواز و خیره کننده باشد. زیرا همان طور که گفتیم، به دلیل وجود اقلام گران قیمت موجود در این فروشگاهها باید حتماً از این شیشهها استفاده شود. طراحان داخلی در طراحی دکوراسیون طلافروشی باید کلیه اصول حفاظتی و همینطور امنیتی این فروشگاهها را در نظر بگیرند، تا بتوانند از این محصولات قیمتی و گران قیمت در برابر مشکلات احتمالی مراقبت و محافظت کنند.

البته در خصوص رنگ آمیزی در این فروشگاهها که شامل دیوارها، سقف و ویترین میباشد، هر کدام از آنها نیازمند استفاده از اصولی خاص است تا محیط را بینظیر و همچنین استاندارد نمایشدهد. البته باید دقت کنید که فیروزه، عقیق و سایر سنگهای قیمتی رنگی با وجود این نور از دید مشتری بیرون میروند، اما طراحان داخلی برای رفع این موضوع نیز تدابیری را اندیشیده اند و آن هم به کارگیری از انواع روشناییهای با کیفیت بالا و همینطور دمای رنگ مطلوب است. دکوراتور باید به این نکته توجه نماید که طلا همانند سایر اقلام دیگر نیست که در صورت تقاضای مشتری، فروشنده آن را در اختیار وی قراردهد. اگر مشتری تمایل به مقایسه دو قطعه داشت؛ باید یکی از قطعهها روی میز و دیگری در دست فروشنده باشد. در طلافروشیهایی که دارای ویترینهای دیواری هستند، طراحان داخلی به جز ریسه از روشناییهای دیگری مانند هالوژنها نیز استفاده مینمایند. کفپوش میتواند تا حدی با ویترینها در تضاد رنگی باشد. ضروری است در طراحی این ویترینها از شیشههای بسیار ایمن و ضد ضربه استفاده شود. در طراحی دکوراسیون داخلی این سری از فروشگاهها رنگ بندی امری مهم و ضروری است.

دیزاین و دکور قدیمی را کنار گذاشته و از همین الان برای ایجاد دکوری مدرن و لوکس اقدام نمایید. زیرا این پنلها هیچ خیرگی و سایهای را در ویترین فروشگاه ایجاد نمیکند. زیرا جواهر و طلا از اقلام بسیار گران قیمت و همچنین تجملاتی به شمار میآیند و نباید شرایط به شکلی باشد که تمامی اجناس موجود در ویترین در اختیار خریدار قرار گیرد. در صورتی که یک ویترین پراکنده دارید قرار دادن یک آیینه کوچک به همراه یک صندلی مناسب تست طلا می باشد. در طراحی داخلی طلا فروشی مهم نیست شما برای طراحی یک دکور طلا فروشی کوچک به دنبال ایده می گردید یا برای طراحی دکور برای طلا فروشی های بزرگ. قبل از طراحی، طراح از شما میپرسد کدام سبک را ترجیح میدهید؛ ولیبه طور کلی قابلیت برند و اسم برند شما و خلاقیت و ایده ی طراح است که تعیین میکند کدام سبک برای شما مناسب تر است.

از این طریق مشتریان زیادی را به خود میتوانید جذب کنید. استفاده از شیشههای ضد سرقت، برپایی دوربینهای مدار بسته، بکارگیری دربهای ریموتی و سایر موارد دیگر از جمله اموری است که از این طریق میتوان ایمنی حداکثری را برای این فروشگاهها درنظر گرفت. دکوراتور باید شناخت کاملی از طلا فروشی داشته باشد و بداند که طلا مانند سایر کالاها نیست که براحتی در دسترس مشتری قرار می گیرد . ابعاد و بلندی ویترین از جمله مواردی می باشد که باید در دکوراسیون طلا فروشی مورد توجه قرار داد. دکوراسیون فضایی با کاربری تجاری، به ویژه طراحی داخلی طلا فروشی از جمله پروژه هایی ست که نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد. با توجه به این که طراحی داخلی طلا فروشی اهمیت ویژه ای در جذب مشتریان دارد از این رو برای اجرای طراحی شیک و لوکس در داخل مغازه طلا و جواهر باید از افراد مجرب و دیزاینر های ماهر کمک گرفت.

به منظور بالا بردن مسائل امنیتی طلا فروشی باید از ابتدای طراحی داخلی دکوراسیون طلافروشی نکات ضروری را رعایت کنیم. در طراحی داخلی طلا فروشی باید به چه مواردی توجه کنیم؟ در طراحی ویترین طلافروشی باید به چه مواردی توجه کنیم؟ نقاشی ساختمان ساده نکتۀ دیگر در طراحی ویترین این است که در طلافروشی امکان قرار دادن محصول در دسترس مشتری نیست. برای جلوۀ بهتر فروشگاه بهتر است همۀ اینها را با هم مد نظر قرار گیرد. این ویترین کاملا هماهنگ با طرح کلی مغازه است و با قرارگیری در یک زمینه زرد رنگ ساده توجه مشتریان را هم جلب می کند. زیرا رنگ طوسی ماهیتی سرد و خنثی دارد و در کنار آن رنگ زرد گرم به تلطیف فضا کمک می کند. طلا کالایی لوکس به حساب می آید، بنابراین در دکوراسیون داخلی مغازه طلا فروشی از وسایل لوکس استفاده کنید زیرا باعث جلب توجه طراحی داخلی طلا فروشی مدرن می شود. از جمله مواردی که در طراحی دکوراسیون داخلی یک طلافروشی بهتر است که نگاه ویژهای به آنها شود میتوان به نورپردازی و رنگآمیزی مناسب اشاره نمود، که در این بخش به بررسی آنها خواهیم پرداخت. طراحان داخلی سعی میکنند در قسمت ویترین اصلی طلافروشی از نورپردازی استفاده کنند که دمای حاصله از نورپردازی موجب از بین رفتن جواهرات رنگی موجود در ویترین نشود و نیز شدت روشنایی به اندازهای باشد که توجه مشتریان را به خود جلب کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار