دلایلی که چرا یخ یخچال شما مزه ای خنده دار دارد یا بوی بدی دارد

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا یخ یخچال شما ممکن است لذت بخش نباشد:

غذا را در یخچال باز کنید

حتی اگر غذای شما در یک ظرف دربسته باشد، اگر غذای داخل آن فاسد شده باشد، ممکن است معنای خاصی نداشته باشد. گازهای حاصل از مواد غذایی فاسد به سرعت از محفظه ظروف خود خارج می شوند و به زودی در کل یخچال نفوذ می کنند. از آنجایی که یخ ساز در هوای در حال گردش در معرض این موضوع قرار می گیرد، از طعم کلی یخ خود به طرز ناخوشایندی شگفت زده خواهید شد.

تامین آب ناپاک

آخرین اما نه کم اهمیت، طعم یا بوی یخ شما ممکن است ناشی از یک منبع آب ناپاک باشد. اگر خطوطی که به یخ ساز شما وارد می شوند تحت تأثیر جلبک یا زنگ قرار گرفته باشند، ممکن است یخ شما بوی دیگری به خود بگیرد. برای مثال، ممکن است بوی یا مزه آن بیشتر شبیه مواد شیمیایی باشد تا بقایای غذای قدیمی شما.

وقتی لازم داری تعمیر لوازم خانگی قابل اعتماد در وینیپگ، تعمیر لوازم خانگی با کیفیت مایک آماده و آماده کمک به شما می باشد. ما می‌توانیم هر مشکلی را که ممکن است با یخ‌سازتان مواجه باشید مدیریت کنیم تا بتوانید بدون طعم خنده‌دار به لذت بردن از یک نوشیدنی سرد یخی بازگردید!


منبع: https://mqapplianceservices.ca/reasons-why-your-refrigerator-ice-tastes-funny-or-smells-bad/

حل این مشکل نسبتاً آسان است. بعد از اینکه یخی را که بوی بد یا مزه‌ای می‌دهد پرتاب کردید، فقط مطمئن شوید که تمام مواد غذایی در یخچال و فریزر در ظروف در بسته قرار دارند.

ریخته می شود

وقتی یخ شما طعم خنده‌داری دارد، ممکن است به خاطر چیزی باشد که دیروز برای شام خورده‌اید—اگر مراقب نحوه نگهداری غذایتان نباشید. ظرف باز غذا به سرعت هوای گردشی یخچال و فریزر را آلوده می کند. یخ بوی غذای باز را جذب می کند و حتی ممکن است شروع به جذب طعم کند. هر چه بوی غذا قوی تر باشد، احتمال انتقال آن به یخ شما بیشتر می شود.

آیا چیزی بدتر از نوشیدن یک فنجان آب سرد و ترد فقط برای اینکه بفهمید طعم یا بوی بدی دارد وجود دارد؟ یخ یخچال گاهی اوقات طعم یا بوی خنده‌داری را در خود جمع می‌کند که می‌تواند لذت شما را از یک فنجان آب یا نوشیدنی دیگر خراب کند. بسیاری از صاحبان خانه این مشکل را دارند و باید بدانند که از کجا می آید تا بدانند چگونه آن را برطرف کنند.

به همین ترتیب، غذایی که داخل یخچال ریخته شده است، با ظرف باز غذا تفاوتی ندارد. بوی نشت به سرعت روی یخ در فریزر شما تأثیر می گذارد، بنابراین مطمئن شوید که به محض اینکه متوجه نشت ریزش شدید، با آنها مقابله کنید. آنها را با آب و صابون گرم بشویید، آنها را با کمی سرکه پاک کنید، و خوب می توانید بروید.

فساد مواد غذایی

اغلب، این امر بیش از یخ‌ساز شما تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند بر روی آب سایر قسمت‌های خانه نیز تأثیر بگذارد، بنابراین قبل از تماس با تعمیرکار لوازم خانگی، حتماً آن را بررسی کنید.

تعمیرکار مناسب لوازم خانگی را استخدام کنید