چگونه از قانونی بودن خودروی مستعمل خود مطمئن شوید

The Mechanic Doctor

خرید ماشین دست دوم مزایای زیادی دارد. با این حال، خطراتی نیز در این تصمیم وجود دارد – به همین دلیل است که اقدامات لازم برای تأیید اعتبار و تأیید انتخاب شما بسیار مهم است. با این حال، دانستن اینکه از کجا شروع کنید می تواند مانند یک میدان مین باشد، و همیشه روشن نیست که چگونه ادامه دهید. بنابراین، امروز به چند نکته قابل توجه می پردازیم که باید قبل از تحویل پول برای خودروی دست دوم بدانید. امیدواریم این به شما کمک کند تا یک وسیله نقلیه واقعی را انتخاب کنید که به طور کلی راه حل های ارزشمندی را ارائه می دهد.

8 نکته برای تأیید خرید خودرو

اگر به دنبال تأیید سرمایه گذاری خود بوده اید، نکات خرید خودروی زیر می تواند به شما کمک کند. اما به یاد داشته باشید که حتی فروشنده ای که واقعی به نظر می رسد می تواند سعی کند از شما کلاهبرداری کند (یا ناآگاهانه خودرو را اشتباه بفروشد). بنابراین، همیشه ابتدا تحقیق خود را با دقت انجام دهید.

شماره 1 فروشنده را بررسی کنید

یکی از اولین مواردی که باید در نظر گرفت، خود فروشنده است. آیا نمایه فروشنده واقعی به نظر می رسد؟ چه لیست های دیگری ساخته اند؟ آیا این لیست های دیگر واقعی به نظر می رسند؟ در نظر گرفتن این نکات می تواند به شما کمک کند که ببینید آیا آنها واقعی هستند یا احتمال کلاهبردار بودن آنها بیشتر است.

شماره 2 تاریخچه مدل را بررسی کنید

هنگام انتخاب یک ماشین جدید، بررسی تاریخچه مدل بسیار مهم است. برای این کار، سعی کنید به دنبال هر گونه شکایت یا یادآوری رایج با مدل خودروی انتخابی خود باشید. این می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که هیچ علامت هشدار دهنده ای وجود ندارد که ابتدا باید از آنها آگاه باشید. اگر وجود دارد، هنگام خرید حتماً این را با فروشنده چک کنید (اگر نمی‌خواهد چیز زیادی به اشتراک بگذارد، احتیاط کنید).

#3 به دنبال ناسازگاری با جزئیات باشید

هنگام بررسی یک وسیله نقلیه، همیشه به دنبال ناهماهنگی با جزئیات، چه در داخل و چه در خارج باشید. اینها می تواند نشان دهد که خودرو ممکن است در طول عمر خود تعمیرات اعلام نشده داشته باشد، که می تواند به طور قابل توجهی بر ارزش خودرو تأثیر بگذارد و به طور بالقوه حتی نشان دهنده یک مشکل بزرگتر باشد.

اگر متوجه هرگونه جزئیات متناقض شدید، حتماً از فروشنده توضیح بخواهید. این ممکن است فقط یک مشکل جزئی باشد، اما می تواند نشان دهنده یک کار تعمیر بیشتر باشد.

شماره 4 ماشین در عمل را ببینید

قبل از اینکه پولی را تحویل دهید، همیشه مطمئن شوید که وسیله نقلیه را در عمل و در جاده مشاهده کرده اید. در واقع، زمانی که وسیله نقلیه کار نمی کند، برای یک کلاهبردار بسیار ساده تر است که عیوب رایج را پنهان کند. خوشبختانه، این موارد معمولاً در حین کار بسیار ساده تر است. بنابراین، مشاهده ماشین در جاده ضروری است.

حتی اگر فروشنده از داشتن یک تست درایو برای شما راضی نیست، حداقل از آنها بخواهید ابتدا ماشین را برانند تا نشان دهند که در حال حرکت است. اگر آنها حاضر به انجام این کار نیستند، حتما از خود بپرسید: چرا؟

شماره 5 بررسی تاریخچه خودرو را انجام دهید

تا کنون، ما عمدتاً به گزینه‌هایی برای جلوگیری از فروش خودروهای ناموفق نگاه کرده‌ایم. اما اگر فکر می کنید وسیله نقلیه مناسبی پیدا کرده اید، چگونه می توانید این موضوع را تأیید کنید؟

خوب، دویدن a بررسی تاریخچه خودرو یکی از بهترین گزینه ها در اینجا است. این راه حل ها برای ارائه انبوهی از اطلاعات در مورد تاریخچه خودرو طراحی شده اند. به نوبه خود، این می تواند به شما در تأیید ادعای فروشنده و انتخاب آگاهانه کمک کند.

شماره 6 مدارک را به دقت بررسی کنید

هنگام خرید یک وسیله نقلیه، اولین چیزی که از نظر کاغذبازی باید به آن توجه کنید یک سند V5 است. این دفترچه ای است که حاوی اطلاعات مهمی در مورد یک وسیله نقلیه، مانند VIN و شماره موتور است. مهم است که اطمینان حاصل شود که این اعداد با گزارش تاریخچه و وسیله نقلیه واقعی مطابقت دارند. برای توضیح بیشتر، یک را وصل کنید ابزار اسکن OBD وارد ماشین شوید تا موتور و شماره VIN را به صورت الکترونیکی بررسی کنید.

شماره 7 چگونه رانندگی یک ماشین دست دوم را آزمایش کنیم

برای شروع، بررسی کنید که آیا خودرو دارای یک کلید یدکی است، زیرا تهیه آن از سازنده می تواند پرهزینه باشد. در مرحله بعد، خودرو را به سردی روشن کنید و به صدای غیرعادی زیر کاپوت گوش دهید. سپس، ماشین را برای تست رانندگی ببرید. باید به آرامی شتاب بگیرد. هنگامی که انجام این کار ایمن است، یک توقف سخت انجام دهید تا ترمزها را بررسی کنید. در نهایت اطمینان حاصل کنید که گیربکس به آرامی و بدون تکان از میان دنده ها عبور می کند.

اگر شما یک راننده بار اول، تست رانندگی با یک راننده با تجربه ضروری است. این به شما این امکان را می دهد که نظر دومی در مورد نحوه رانندگی ماشین داشته باشید و تعیین کنید که آیا برای شما ایده آل است یا خیر.

شماره 8 بازرسی بیرونی خودرو

برای اطمینان از عدم وجود فرورفتگی یا عدم رنگ آمیزی مجدد رنگ، رنگ را به دقت بررسی کنید. درها را تست کنید تا مطمئن شوید که به آرامی باز و بسته می شوند. به شکاف‌های اطراف بدنه نگاه کنید تا از عدم تطابق اطمینان حاصل کنید، زیرا می‌تواند نشان‌دهنده تغییر پنل یا تصادف خودرو باشد. برای بررسی ترمزها و لنت های ترمز یک مشعل بردارید، زیرا با این کار مشخص می شود که آیا نیاز به تعویض آنها دارید یا خیر.

افکار نهایی

اگر به دنبال خرید یک ماشین جدید بوده اید، باید به چیزهای زیادی فکر کنید. به عنوان بخشی از این، نکات ساده امروز برای تأیید خرید خودروی شما امیدوار است کمک کند. با این حال، تنها مهم ترین گام این است که چک خودرو را انجام دهید. این تمایز سریع می تواند به معنای تفاوت بین خرید و اجتناب از یک وسیله نقلیه تقلبی باشد. بنابراین، آن را به خطر نیندازید – همیشه ابتدا وسیله نقلیه را با بررسی سابقه بررسی کنید.

منبع: https://www.themechanicdoctor.com/how-to-make-sure-your-used-car-is-legit/