رانندگی با ماشینی با تراز نامناسب: ایمن است؟

رانندگی با ماشینی با تراز نامناسب: ایمن است؟

اکثر مردم از نیاز به نگهداری عمومی خودرو آگاه هستند. مراقبت از اصول اولیه، مانند تعویض منظم روغن و بررسی پایانه های باتری از نظر خوردگی، ضروری است. اما، به دست آوردن یک تراز به همان اندازه مهم است.

خیلی ها فکر می کنند که وقتی تراز شما شروع به از بین رفتن می کند، به سادگی یک تحریک جزئی است. حقیقت این است که، رانندگی با ماشینی با تراز نامناسب می تواند به سرعت به تعمیرات پرهزینه تبدیل شود.

رانندگی با تراز نامناسب چه حسی دارد؟

هنگامی که خودروی شما از تراز خارج می شود، می تواند عملکرد آن را به طرق مختلفی تحت تاثیر قرار دهد، از جمله:

  • حرکت از مرکز: به جای اینکه در مرکز قرار بگیرید، فرمان شما ممکن است به یک سمت یا آن طرف تغییر کند – و ممکن است برای اصلاح سمت دیگر تلاش بیشتری بکند.
  • کشیدن به یک طرف: این فقط به این دلیل نیست که ماشین شما نمی تواند در مرکز قرار بگیرد. هنگامی که از تراز خارج می شود، می تواند به یک جهت کشیده شود و نیاز به اصلاح دائمی دارد. این اغلب با گذشت زمان بدتر می شود.
  • لرزش یا لرزش: ممکن است متوجه یک الگوی لرزش ثابت شوید که در سرعت های مختلف تغییر می کند و ممکن است با افزایش سرعت بدتر شود.

آیا ضربه زدن به چاله می تواند تراز را به هم بزند?

برخورد به چاله ها می تواند منجر به ناهماهنگی و ایجاد مشکلات متعدد شود. چه در طول زمان به چندین چاله کوچکتر برخورد کند و چه به یک چاله واقعا بد، هر دو می توانند به سیستم تعلیق، پایه ها و سایر قسمت های زیر خودروی شما آسیب وارد کنند.

آیا ضربه زدن به یک ظروف مرزی می تواند تراز?

ضربه زدن به حاشیه می تواند منجر به آسیب جدی شود مشکلات تراز چرخ. این می تواند زاویه تماس چرخ های شما با جاده را تغییر دهد، سیستم تعلیق و فرمان را از بین ببرد، به پایه های شما آسیب برساند و به طور مستقیم به شما آسیب برساند. لاستیک و چرخ.

برای آسیب رساندن به تراز خود، لازم نیست با سرعت بالا به حاشیه بکوبید، بنابراین اگر بعد از برخورد تصادفی به حاشیه، متوجه شدید که فرمانتان بیشتر به یک طرف می‌کشد، وقت آن است که فوراً تراز خود را بررسی کنید.

چه مدت می توانید با تراز نامناسب رانندگی کنید؟?

احتمالاً می توانید برای مدت کوتاهی از رانندگی با ماشین خود با حداقل مشکلات تراز خود خلاص شوید. اما، آیا این ایده خوبی است؟

هم ترازی بد می تواند بیش از آزارهای جزئی ایجاد کند. این می تواند منجر به تعویض زود هنگام لاستیک ها، کاهش مصرف سوخت و سایر تعمیرات پرهزینه تر شود.

مدت زمان واقعی از یک ماشین به ماشین دیگر متفاوت است، اما به طور کلی، شما می خواهید هر 5000 تا 8000 مایل یک تراز را دریافت کنید در شرایط عادی اما اگر اخیراً یک گلگیر داشته اید، به چاله یا حاشیه برخورد کرده اید یا اصلاً متوجه تغییر فرمان شده اید، نمی خواهید بررسی فوری آن را به تعویق بیندازید.

مشکل تراز چقدر جدی است؟

رسیدگی نکردن سریع به یک مسئله همسویی می تواند پیامدهای جدی داشته باشد.

در ابتدا، مسائل مربوط به همسویی عمومی بیشتر آزاردهنده هستند تا نگرانی جدی. اما، هر چه یک مسئله هم ترازی برجسته‌تر شود، احتمال اینکه منجر به مشکلات شدید شود بیشتر می‌شود. این مشکلات به سرعت گران می شوند و می توانند شما را در خطر واقعی در جاده قرار دهند.

چه اتفاقی می افتد اگر شما یک تراز را دریافت نکنید?

به تعویق انداختن یک هم ترازی مناسب می تواند منجر به مشکلات متعددی شود که برخی از آنها شدیدتر از دیگران است. مثلا:

  • ساییدگی لاستیک ها: تقریباً تضمین شده است که تأخیر در تراز کردن شما به معنای سایش ناهموار و بیش از حد یک طرف یا طرف دیگر لاستیک شما خواهد بود. این امر عمر لاستیک های شما را کاهش می دهد و در عین حال کیفیت سواری شما را کاهش می دهد. ممکن است لرزش خودرو را احساس کنید و لرزش بیشتری را از فرمان احساس کنید که اغلب با شتاب گرفتن افزایش می یابد.
  • به یک طرف می کشد: ممکن است به طور فزاینده ای دشوار باشد که فرمان خودروی خود را در مرکز قرار دهید. شما احساس خواهید کرد که وزن ماشینتان به سمت راست یا چپ کشیده می شود.
  • خطرات تعلیق: اجزای حیاتی برای سیستم تعلیق خودروی شما در معرض خطر جدی آسیب یا خرابی قرار می گیرند. این شامل قطعاتی مانند میله های کراوات، بازوهای کنترلی و مفاصل توپ می شود. اگر اینها شکست بخورند، ممکن است کنترل ماشین خود را از دست بدهید.

خدمات تراز تایر Meineke

با پایین آمدن یکی از ما از عملکرد خودروی خود بیشترین بهره را ببرید مکان های مناسب. از سواری نرم‌تر، فرمان راحت‌تر لذت خواهید برد و بیشترین بهره را از مصرف سوخت خودرو خواهید برد.

به متخصصان Meineke برای متخصص اعتماد کنید خدمات تراز لاستیک، و قرار ملاقات خود را امروز برنامه ریزی کنید!

منبع: https://resource-center.meineke.com/driving-a-car-with-bad-alignment-is-it-safe/