جلوگیری از تبدیل شدن وسایل برقی به یک خطر الکتریکی

از آنجایی که لوازم خانگی به برق وابسته هستند، نگهداری منظم از آنها و توجه دقیق به هر چیز غیرعادی بسیار مهم است. همچنین مهم است که مطمئن شوید سیم کشی و پریزهای برق خانه شما در بهترین حالت قرار دارند.

در این پست نگاهی خواهیم داشت به چند روش که می توانید از خانه و لوازم خانگی خود مراقبت کنید تا از تبدیل شدن آنها به خطرات الکتریکی جلوگیری کنید:

این یکی ممکن است کمی دور از ذهن به نظر برسد، اما در واقعیت، اینطور نیست. آفاتی مانند جوندگان و حشرات می توانند کابل های دستگاه را بجوند یا به سیم کشی های برق خانه شما از راه های دیگر آسیب بزنند. اگر مشکوک هستید که ممکن است در دیوارهای شما آسیب ناشی از آفات وجود داشته باشد، آفات را کنترل کنید و از یک برقکار بخواهید خانه شما را بررسی کند. این همچنین می تواند زمان خوبی برای به روز رسانی سیم کشی قدیمی یا معیوب باشد.

اگرچه ممکن است وارد شدن به حالت DIY وسوسه انگیز باشد، اما همیشه ایمن ترین کار این است که تعمیرات را به تکنسین های آموزش دیده بسپارید. اگر شما به دنبال تعمیر لوازم خانگی قابل اعتماد در وینیپگ، امروز در تعمیر لوازم خانگی با کیفیت مایک با ما تماس بگیرید!


منبع: https://mqapplianceservices.ca/preventing-your-appliances-from-becoming-an-electrical-hazard/

آفات خانگی را کنترل کنید

می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که همه چیز را به برق وصل کنید و سپس آن را فراموش کنید، اما دوشاخه‌ها، سیم‌ها و سیم‌ها باید به طور ایمن و فعال مدیریت شوند.

اطمینان حاصل کنید که سیم ها به درستی بسته شده اند، تا جایی که ممکن است نیاز به سیم های کششی را کاهش دهید، و بررسی کنید که دوشاخه ها کاملا متصل باشند و تحت فشار نباشند (مثلاً کشیدن). همچنین، اگر بچه‌های کوچکی در خانه دارید، حتماً از پوشش‌های خروجی مقاوم در برابر دستکاری استفاده کنید و GFCI (قطع‌کننده‌های مدار خطای زمین) را در خانه‌های قدیمی‌تر نصب کنید. این ها خروجی هایی هستند که اگر نشتی فعلی را تشخیص دهند، فوراً خاموش شوندمانند قرار گرفتن در معرض آب.

لوازم خانگی را خشک نگه دارید

هیچ کس دوست ندارد لوازم خانگی خود را خطرناک بداند. و به طور کلی، آنها نیستند. اما متأسفانه، حتی با وجود پادمان‌های مدرن و پیشرفت‌های فناوری، این واقعیت باقی می‌ماند که برق همچنان می‌تواند در شرایط نامناسب خطرناک باشد.

سیم‌ها و دوشاخه‌های دستگاه را به‌طور منظم از نظر ساییدگی و پارگی بررسی کنید، و اگر سیم‌های فرسوده یا سیم‌های در معرض دید پیدا کردید در هر نقطه از خانه شما، بلافاصله آنها را تعمیر یا تعویض کنید.

لوازم خانگی ما کارهای زیادی برای ما انجام می دهند، بنابراین ما باید در ازای آن به خوبی با آنها رفتار کنیم. به علاوه، رفتار با لوازم خانگی با احترامی که شایسته آنهاست می‌تواند خطرات مرتبط را کاهش دهد. جدای از تعمیر و نگهداری منظم، همیشه ایده خوبی است که وسایل برقی را زمانی که در حال استفاده نیستند، از برق بکشید. این می تواند به آنها استراحت بدهد و همچنین از آسیب ناشی از نوسانات برق جلوگیری کند. به همین ترتیب، توصیه های دستگاه را به دقت دنبال کنید. به عنوان مثال، به وات لامپ ها و مشخصات سایر قطعات تعویضی نیز توجه کنید.

اگر دستگاه خاصی مدام قطع کننده شما را می زند، آن را نادیده نگیرید. کلیدهای مدار مکانیزم ایمنی خانه شما هستند و این نشان دهنده این است که مشکلی در برق دستگاه شما وجود دارد. قبل از از سرگیری استفاده، آن را از برق جدا کنید و توسط یک متخصص آن را بررسی کنید.

به طور فعال دوشاخه ها، سیم ها و سیم های خود را مدیریت کنید

با لوازم خانگی با احترام رفتار کنید

تعمیرات را به حرفه ای ها بسپارید

به بریکرهای گیر افتاده توجه کنید

بدون توجه به دستگاه، خشک همیشه بهترین است. آب رسانایی را افزایش می دهد و به هر قیمتی باید از برق مخلوط شده با آب اجتناب کرد. هنگام استفاده از لوازم خانگی، دست های خود را خشک نگه دارید و حتما قبل از شستن آنها را از برق بکشید. اگر آب اضافی را در خانه خود تجربه کردید (مثلاً نشت، نشت یا سیل)، حتماً قبل از تماس با آب، همه وسایل را از یک متخصص جدا کنید.