یخچال من سرد نیست! 5 راه حل تعمیر یخچال

مسئله این است که اتلاف گرما برای عملکرد موثر یخچال بسیار مهم است. اگر نتواند گرما بدهد، دمای داخلی دستگاه آسیب خواهد دید. علاوه بر این، می تواند شروع به مصرف کند 35 درصد انرژی بیشتر نسبت به استفاده معمولی آن

کویل های یخچال گرمای خارج شده از داخل و تولید شده توسط دستگاه را دفع می کنند. مانند هر سطح دیگری در خانه شما، این کویل ها نیز می توانند لایه هایی از گرد و غبار و زباله ایجاد کنند. اگر حیوانات خانگی دارید، پوست و موی آنها می تواند این اجزای یخچال را نیز بپوشاند.

با این حال، قبل از اینکه مضطرب شوید، بدانید که چند مرحله ساده برای تعمیر یخچالی که خنک نمی شود وجود دارد. در بسیاری از موارد، علت اصلی با تمیز کردن و تمیز کردن یخچال آسان است.

در یخچال های قدیمی تر، ترموستات ها دستگیره هایی هستند که در داخل دستگاه یافت می شوند. آنها دارای اعدادی هستند که سطح خنک کننده را نشان می دهد (مانند 1 تا 5 که 5 سردترین است). در یخچال‌های مدرن‌تر، کنترل می‌تواند یک دکمه دیجیتال یا صفحه لمسی درست بیرون درب یخچال باشد.

بنابراین، اگر یخچال شما سرد نمی شود، حتی اگر در تنظیمات صحیح قرار داشته باشد یا بیش از حد بار نباشد، ممکن است کویل ها مقصر باشند.

در خانه ها و مشاغل، یخچال ها نقش مهمی در جلوگیری از فساد مواد غذایی دارند. علاوه بر این، این وسایل به افزایش در دسترس بودن مواد غذایی کمک می کنند، منجر به کاهش قیمت مواد غذایی می شود.

واشر یخچال یک مهر و موم است که در امتداد محیط درب دستگاه قرار دارد. نقش واشر ایجاد یک مهر و موم ضد هوا برای اطمینان از ماندن هوای خنک در داخل یخچال است. اگر یخچالی به سبک فرانسوی دارید، هر در یک واشر دارد.

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که 60 درصد مردم در ایالات متحده باقی مانده های خود را در یخچال فراموش می کنند. این در حالی است که تقریباً همان درصد از مردم گفته اند که از هدر دادن غذا متنفرند.

محتویات یخچال خود را بررسی کنید تا ببینید کدام باقیمانده‌ها را می‌توانید بخورید و کدام‌ها را باید بریزید. به گفته کارشناسان بهداشت، باقیمانده‌هایی که در یخچال نگهداری می‌شوند برای خوردن در داخل یخچال بی‌خطر هستند سه تا چهار روز. از آنجا، آنها می توانند یک خطر مسمومیت غذایی باشند.

3. واشر معیوب

مسئله این است که تمام مواد غذایی که در یخچال شما ذخیره و گیر کرده اند می تواند به مشکلات خنک کننده آن کمک کند. برای شروع، ظروف انباشته می توانند جریان هوای داخل دستگاه را مختل کنند. در نتیجه، هوای سرد نمی تواند به خوبی گردش کند، بنابراین برخی از قسمت های یخچال شما سرد نمی شوند.

خوشبختانه، تمیز کردن کویل ها ممکن است به سادگی جاروبرقی یا پاک کردن آلودگی ها باشد. اطمینان حاصل کنید که یخچال شما در حین انجام این کار قطع می شود زیرا نمی خواهید دچار برق گرفتگی شوید.

5. فن یا موتور یخچال خراب

اگر یخچال شما به غیر از سرد نبودن صداهای عجیب و غریب می دهد، این را به عنوان نشانه ای برای تماس با افراد حرفه ای در نظر بگیرید. یک تکنسین تعمیر می‌تواند تشخیص دهد که آیا فن یا موتور معیوب دارید یا خیر و از آنجا مشکل را برطرف کند.

اگر یخچال شما سرد نیست، این مراحل ساده عیب یابی را امتحان کنید

همانطور که می بینید، بسیاری از دلایل احتمالی سرد نبودن یخچال شما مربوط به کثیفی و زباله است. بنابراین اگر کنترل یخچال شما در تنظیمات مناسب است، ممکن است آن را بیش از حد بارگذاری کرده باشید، یا فقط باید آن را تمیز کنید.

اگر یخچال قدیمی دارید، ممکن است واشر از قبل آسیب هایی مانند ترک و سوراخ داشته باشد. مهر و موم همچنین ممکن است اکنون خیلی شکننده یا فرسوده شده باشد تا یک مهر و موم موثر ایجاد کند. در این مورد، بهتر است با تعمیرگاه یخچال تماس بگیرید تا واشر معیوب را به سرعت تعویض کنید.

4. ایجاد پسماند روی کویل های یخچال

بنابراین، فهمیدن اینکه یخچال شما سرد نیست، می تواند باعث وحشت شود، به خصوص اگر آن را چند روز پیش بارگیری کرده باشید. اگر در لاس وگاس زندگی می کنید، جایی که گرما می تواند فاسد شدن غذا را تسریع کند، می تواند حتی نگران کننده تر باشد.

اگر یخچال شما هنوز به اندازه کافی سرد نمی شود یا قسمت بیرونی آن خیلی گرم می شود، ممکن است مشکلات جدی تری داشته باشید. در این صورت، لطفاً بدانید که تیم متخصصان تعمیر ما در اینجا در Appliance Doctor می توانند کمک کنند. هم اکنون با ما تماس بگیرید، و ما خوشحال خواهیم شد که یخچال شما را به شکل بالای خود برگردانیم!


منبع: https://appliancerepairinlasvegas.com/my-fridge-isnt-cold-5-refrigerator-repair-solutions/

با گذشت زمان، واشرهای یخچال ممکن است با خاک، زباله، گرد و غبار، گریس، کثیفی و در برخی موارد حتی کپک ها جمع شوند. آن لایه‌های کثیفی می‌توانند منجر به تشکیل مهر و موم ناقص واشر شوند. در نتیجه مقداری از هوای سرد داخل دستگاه می تواند خارج شود.

برای این منظور، ما این راهنما را ایجاد کردیم که مقصر اصلی یخچال غیر خنک کننده را فهرست می کند. در ادامه بخوانید زیرا ما همچنین تعدادی از راه حل هایی را که می توانید قبل از تماس با متخصص تعمیر یخچال امتحان کنید جمع آوری کرده ایم.

1. تنظیم نادرست ترموستات یا کنترل سرد

اگر اجازه دهید آن کویل‌ها کثیف شوند، برای آزاد کردن گرما مشکل خواهند داشت. به این ترتیب، باقی مانده مانند یک ژاکت عمل می کند که از خروج گرما از سیم پیچ ها جلوگیری می کند.

یخچال های مدرن بدون برفک معمولا دو فن دارند. یکی فن کندانسور است. دیگری فن اواپراتور است. هر دو فن برای خنک سازی و عملکرد کارآمد یخچال شما بسیار مهم هستند.

بنابراین اگر یکی یا هر دوی این فن ها خراب شود، دمای داخلی یخچال شما ناپایدار می شود. ممکن است به طور کلی خنک شود. اگر موتور یخچال شما (کمپرسور) روی پایه های آخر خود باشد، همین اتفاق می افتد.

اگر فقط واشرهای کثیف دارید، می توانید به سادگی آنها را با مقداری آب و صابون پاک کنید. از یک تکه پارچه مرطوب تازه برای آبکشی و دیگری برای خشک کردن آنها استفاده کنید. اکنون درهای یخچال شما باید کاملا بسته شوند.

آیا می دانستید که یخچال ها هستند برای ایمن نگه داشتن واکسن ها بسیار مهم است و موثر؟ تنها از این طریق، تجهیزات تبرید به نجات جان افراد کمک می کند.

بنابراین، اگر مشکلات یخچال مربوط به دما دارید، ابتدا این کنترل را بررسی کنید. ممکن است شخصی به طور تصادفی به دستگیره برخورد کرده باشد و آن را به پایین‌ترین حالت برساند. اگر ترموستات دیجیتال دارید، مطمئن شوید که روی حالت خنک تنظیم شده است و خاموش نیست.

2. یخچال بیش از حد

بار بیش از حد یخچال می تواند دریچه های آن را مسدود کند و در نتیجه گردش هوا نامناسب باشد.