صاف کردن قاب چیست؟ – بدنه خودکار شبکه


سانی جنوبی کالیفرنیا یک مکان عالی برای کروز با خودروهای کانورتیبل با بالا به پایین یا سفرهای جاده ای طولانی با هر وسیله نقلیه عالی است. خورشید، اقیانوس آرام و سواحل شنی طولانی بسیار عالی به نظر می رسند. اما یک تصادف ممکن است چارچوب ماشین شما را از موقعیت خارج کند. به همین دلیل است که باید قاب خود را صاف کنید. اما صاف کردن قاب چیست و چه تاثیری بر خودروی شما دارد؟

قاب خودروی شما مانند ستون فقرات بدن انسان است. همه چیز را کنار هم نگه می دارد و این امکان را برای شما فراهم می کند که وظایف خود را انجام دهید. اما اگر یک یا چند قسمت آسیب ببیند، کل قاب می تواند رانندگی وسیله نقلیه شما را خطرناک کند.

صاف کردن قاب در صورت امکان هرگونه آسیب را برطرف می کند. اگر قاب آنقدر آسیب دیده باشد که تعمیر آن غیرممکن باشد، احتمالاً کل وسیله نقلیه دچار یک برخورد بسیار بد می شود. که آن را بی فایده می کند و برای اهداف بیمه ای وسیله نقلیه شما را جمع می کند.

سه نوع قاب در حال استفاده

ممکن است فکر کنید اکثر وسایل نقلیه از طراحی اولیه قاب یکسانی برخوردارند. اگر چنین است، شما در اشتباه هستید. سه نوع قاب خودرو در خودروهای تولید فعلی استفاده می شود. آن انواع به شرح زیر است:

  • فریم یونی بادی در اکثر خودروها، کراس اوورها و مینی ون ها استفاده می شود.
  • قاب نردبان در اکثر پیکاپ ها، SUV ها و کامیون ها استفاده می شود.
  • Spaceframe در برخی از وسایل نقلیه گرانتر استفاده می شود و سبک وزن و بسیار قوی است.

قاب unibody اغلب شامل مناطق مچاله در جلو یا عقب است که برای جذب انرژی ناشی از برخورد با تغییر شکل در تماس طراحی شده‌اند. این کمک می کند تا از انتقال ضربه به کابین مسافر قوی تر جلوگیری شود.

قاب نردبان ظرفیت حمل بار بیشتری را امکان پذیر می کند و وزن بیشتری را نسبت به قاب های تک بدنه نگه می دارد. این باعث می شود آنها بادوام تر و قوی تر از قاب های unibody باشند. با توجه به هزینه آن، چارچوب فضایی بیشتر در وسایل نقلیه لوکس گران‌تر استفاده می‌شود.

چگونه یک قاب خم شده می تواند بر خودروی شما تأثیر بگذارد

اگر تا به حال وسیله نقلیه‌ای را با چرخ‌های نامرتب یا با لاستیک آسیب دیده رانندگی کرده‌اید، می‌دانید که یک قاب خم شده چه کاری می‌تواند انجام دهد. خودرویی با قاب خمیده ممکن است هنگام چرخش از لاین خارج شود یا کنترل خود را از دست بدهد. این می تواند مرگبار باشد.

یک قاب آسیب دیده همچنین ممکن است دارای ترک یا شکستگی دیگری باشد که آن را از نظر ساختاری ضعیف می کند. مانند یک ستون فقرات شکسته روی بدن شما، یک قاب شکسته نمی تواند تمام آنچه را که قبل از آسیب دیدگی می توانست نگه دارد. یک ضربه خوب به حاشیه یا جسم دیگر می تواند باعث از کار افتادن ناگهانی آن شود.

این قاب همچنین می تواند خم شود و از تراز شدن صحیح قسمت های بدن جلوگیری کند. ممکن است یک یا چند در به درستی بسته نشود. و تناسب بین کاپوت، گلگیرها، صندوق عقب و پانل های یک چهارم ممکن است خاموش باشد. مگر اینکه ثابت شود، ممکن است وسیله نقلیه شما جمع شود و شما را مجبور به تعویض کند

نحوه کار صاف کردن قاب

اکثریت قریب به اتفاق صاحبان خودرو تجهیزات، ابزار یا مهارت های لازم برای صاف کردن قاب خم شده را ندارند. قاب اغلب شامل چندین بخش است که یک واحد واحد و قدرتمند را ایجاد می کند.

قاب معمولا دارای یک بخش جلو و عقب است. این قاب همچنین ممکن است دارای یک فریم فرعی باشد که به سفت‌تر و بادوام‌تر کردن آن کمک می‌کند. هر قسمت قاب می تواند آسیب دیده و تعمیر یا جایگزین شود تا قاب صاف شود و دوباره محکم شود.

متخصصان تعمیر می توانند قاب را اندازه گیری کرده و زوایای مختلف آن را بررسی کنند تا قطعات آسیب دیده را تعیین کنند. آن‌ها می‌توانند آسیب‌دیدگی را دقیق‌تر ببینند و با تعویض قطعات آسیب‌دیده، قاب را صاف کنند. ما قاب را دوباره بررسی می کنیم و قبل از بازسازی وسیله نقلیه شما مطمئن می شویم که دوباره صاف است.

اگر سؤالی دارید یا نیاز به صاف کردن قاب برای وسیله نقلیه خود دارید، لطفاً از اینجا با ما تماس بگیرید.




منبع: https://networkautobody.com/what-is-frame-straightening/

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار