دندانپزشکی که ادبیات را به معماری پیوند زد!

از طرفی رنگ یکی از عناصر اساسی در طراحی فضاهای داخلی مطب محسوب می­گردد و نمی­توان رنگ را به صرف زیبایی در محیط مورد استفاده قرار داد و تاثیرات فیزیولوژیکی و روانشناسانه رنگ در محیط­ها هدفمند و تاثیرگذار می­باشد. مبلمانی را هم که قرار است، در مطب از آن استفاده کنید، سعی کنید، برای انتخاب آن گزینه ی راحتی را حتما اعمال کنید. یکی از دیگر نکاتی که باید به آن توجه کنیم، نوع مبلمان انتخابی ما می باشد، آن چه که واضح است، این است که استفاده از میز و مبلمان و صندلی های تزیینی، نمی تواند گزینه ی مناسبی برای مطب و اتاق دکتر باشد، شخص مراجعه کننده و بیمار باید از نشستن مدت زمان هرچند کوتاه و یا طولانی بر روی مبلمان مطب و یا صندلی ها احساس راحتی کند و بتواند خیلی راحت با پزشک گفتگو کند. آقای مولوی از مسئولین دکتر ساینا گفت: با استفاده از سامانه دکتر ساینا، به راحتی در کمترین زمان و با صرف هزینه کم، می توانید به صورت آنلاین با پزشکان متخصص گفتگو کنید. از نظر اقتصادی هم، جز کفپوش های کم هزینه محسوب می شوند. بسته به هزینه هایی که شما مدنظر قرار داده اید، مشاور طراحی گروه معماری بام که بهترین گروه در ارتباط با طراحی داخلی مطب روانشناسی می باشد، قادر است، گزینه های متفاوتی را چیش روی شما قارا دهد و به شما ارائه نماید.

با مجموعهای از رنگها میتوان احساس متفاوتی را به افراد منتقل کرد. رعایت استانداردهای طراحی کلینیک زیبایی تنها به ابعاد فضاها و سیرکولاسیون مربوط نمیشود. بنفشه نظارتی بنیان گذار ثمین گفت: ثمین دسترسی خدمات فوری و با کیفیت سلامت در منزل و یا محل کار تنها با چند کلیک و بدون نیاز به جابجایی را برای مددجویان امکان پذیر می نماید. معماری یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید مورد توجه هر شخص حرفه ای باشد، نه تنها برای ایجاد ترافیک موثر نه فقط قشنگی محیط و نه صرفن با هدف تنوع. از جمله مهم ترین و موثر ترین عوامل در طراحی داخلی اتاق مشاوره دقت و توجه در رنگ های مورد استفاده است، زیرا هر رنگی قادر است، اثرات متفاوتی بر روی مراجعه کننده اعمال نماید و به همین خاطر بایستی رنگ هایی را انتخاب نمود که دارای ترکیب خوبی می باشند. این گروه از رنگ های روشن همچنین باعث انعکاس نور می شوند و فضا را دلباز و روشن و بزرگ جلوه می دهند . با توجه به نکاتی که در مورد طراحی و دکوراسیون داخلی مطب پوست و زیبایی در بالا گفته شد، میتوان فهمید که تا چه حد نیازهای انسانی و استانداردهای فضایی در طراحی این فضا در نظر گرفته شده است.

اكوكارديوگرافي يك روش غير تهاجمي براي تصويربرداري از قلب است، تكنولوژي اين روش مثل سونوگرافي اولتراسونيك است، يونيت اكوكارديوگرافي پرتابل است و داراي يك صفحه مانيتور است. رنگ قهوه ای از ترکیب دو رنگ پر انرژی و گرم یعنی زرد( همان نارنجی) و قرمزبا مشکی به دست می آید و این سه تا رنگ همان طور که در ادامه خواهید خواند که سه رنگی هستند که بهتر است، در طراحی و دیزاین مطب استفاده نکنیم، حال این سه رنگ در کنار هم قرار گرفته اند و رنگ قهوه ای را به وجود آورده اند. پیشنهاد ما این است که از رنگ سفید به صورت ناخالص و با ترکیب بسیار کمی با رنگ کرمی استفاده شود، این کار باعث می شود، سردی رنگ سفید گرفته شود و محیط و فضا را دلچسب تر کند. اما توجه جدی به یک سری نکات باعث می شود که این دیزاین به بهترین نحو ممکن انجام شود. در داروکلیک تیمی متشکل از متخصصین جهت ارائه مشاوره رایگان به مشتریان شکل گرفته است؛ در نتیجه شما می توانید جهت کسب اطلاعات تخصصی محصولات و یافتن پاسخ سوالات و ابهامات با کارشناسان ما تماس گرفته و با در اختیار داشتن تمامی اطلاعات مورد نیاز، با دیدی روشن و آگاهی کامل نسبت به انجام خرید خود اقدام نمایید.

مهم ترین کار در طراحی و دیزاین مطب ها و اجرای دکوراسیون داخلی کلینیک پوست و مو مخصوصاً در کلینیک های زیبایی باید به طراحی و اجرای پلان دکوراسیون اتاق پوست و مو بپردازیم همچنین اگر می خواهید طراحی داخلی کلینیک پوست را به عهده بگیرید و یا به شرکتی بسپارید ، بهتر است از معماران بسیار ماهر و باتجربه بهره ببرید و اینکه تمامی الگوبرداری ها از ایده های جدید و روز باشد تا یک دکوراسیون بسیار موفق و جذاب را تجربه کنید. محمد مهدی رستگار مقدم رئیس هیئت مدیره شرکت نسخه بر گفت: یکی از مشکلات دردسر ساز به هنگام بیماری تهیه و تامین دارو است.ما در شرکت نسخه بر با افتخار بر آن شدیم تا با خدمتی نوین نیازمندی های بهداشتی دارویی و آرایشی متقاضیان را در اسرع وقت از طریق اپلیکیشن نسخه بر دریافت کرده و به صورت آنلاین پاسخگوی نیاز آنها بوده و دارو و محصولات بهداشتی را به بیماران برسانیم. آن چه که اهمیت زیادی دارد، این است که در طراحی و دکوراسیون داخلی مطب روانشناسی باید مراجعین و آن چه که آن ها می بینند را در اولویت دیزاین مطب تان قرار دهید. رنگ زرد هم مانند رنگ قرمز نماد انرژی می باشد، این رنگ علی رغم این که می تواند باعث شادی شود، اما استفاده ی زیاد و نا بجای آن می تواند در مراجعه کنندگان مطب تنش و نا آرامی ایجاد کند، اما می توان به صورت محدود به عنوان رنگ تزیینی از آن استفاده کرد.

اما بههرحال دندانپزشکی، رشتهای است که نمیتوان فقط به آن پرداخت، زیرا انسان را بعد از مدتی دچار یکنواختی میکند. فضای انتظار همان جایی است که میتوانید هویت مستقل کلینیک و خواستههای خود را به نمایش بگذارید. استفاده از گل و گیاه، نورپردازی مناسب، مبلمان راحت و زیبا و دیگر المانهای دکوراتیو در طراحی داخلی اتاق انتظار میتواند منجر به ایجاد محیطی دلپذیر شود که بیماران در آن احساس امنیت و آرامش دارند. ایجاد فضاهایی برای نمایش محصولات مربوط به زیبایی با نورپردازی مناسب میتواند به جذابیت طراحی داخلی کلینیک شما بیفزاید. این تم رنگی با استفاده از سایههای رنگ موجود در طبیعت به وجود میآید و استفاده از آنها در ترکیب با متریالهای طبیعی و از همین جنس، مانند چوب و چرم، میتواند تاثیر بسزایی در راحتی فضا و در نتیجه انتقال حس صمیمیت به افراد داشته باشد. اگر شما روانشناس کودک هستید، حتما برای طراحی و خرید مبلمان مطب تان به این نکته هم دقت کنید که مبلمان انتخابی برای کودکان نیز ایجاد آرامش و راحتی کند. اگر دقت کرده باشید، بیشتر لباس های بیمارستانی از سه رنگ آبی، سبز و صورتی استفاده شده است. همچنین المان، تصاویر و نقاشی های کودکانه نیز کاربردی خواهند بود.

به این صورت که می توانید با استفاده از گل های زیبا و یا گیاهان آپارتمانی این حس را به مراجعه کنندگان انتقال دهید. حال می گوییم این رنگ یک رنگ عالی برای استفاده در طراحی داخلی مطب می باشد، چرا که رنگ های قرمز و زرد در یک رابطه ی متقابل سردی رنگ مشکی را از بین می برند و از طرفی رنگ مشکی هم از قدرت انرژیک رنگ های زرد و قرمز کاهش می دهد و این چنین می شود که رنگ قهوه ای یک رنگ مطلوبی از ترکیب این سه رنگ به وجود می آید. همچنین نباید مانند یک سالن زیبایی و آرایشی به نظر برسد. ترکیب رنگ بژ نیز با رنگ های آرام بخش دیگر یک اتمسفری خوش آیند ایجاد می کند. با توجه به استفاده روز افزون مردم از این کلینیک ها و مراکز زیبایی، سرمایه گذاری روی تاسیس و احداث کلینیک و مطب پوست، مو و زیبایی یکی از راه های مناسب کسب درآمد است. اما به صورت کلی استفاده از رنگ سفید در یک فضای وسیع، باعث سردی فضا شده و آن را خشک و رسمی جلوه میدهد. اما این موضوع را به خاطر داشته باشید که قرار است استرس و ترس و تشویش را از بیماران دور کنیم .

اما استفاده از این نوع مخزن ها و آکواریوم ها می تواند مزیت های غیر قابل انکاری داشته باشد، این آکواریم ها در دسته ی حواس پرتی های مثبت قرار دارند، چرا که طبق تحقیقاتی روانشناسی که در این زمینه شده است، وقتی چشم به سمت موضوع و لوازمی که درایجاد حواس پرتی می کنند، چرخیده شود، مغز در گیر آن موضوع خواهد شد و این خود باعث ایجاد یه وقفه و استراحت هر چند کوتاه برای مغز و ایجاد تمرکز خواهد شد و این موضوع در نهایت باعث ایجاد احساس آرامش و دور شدن و گذشتن از افکار منفی در مراجعه کنندگان می شود. کارشناسان پیشنهاد می کنند، رنگ طراحی داخلی در قسمت سالن انتظار، سعی شود، هماهنگ با رنگ اتاق درمان انتخاب شود، این انتخاب و کاربرد رنگ می توتند تاثیر بسیار چشم گیری بر آرامش بیمار و مراجعه کنندگان داشته باشد. از جمله مزیت های این سبک دکوراسیون برای فضای درمانی این است که خلوتی آن باعث آرامش بیشتر بیماران شده و حواس آن ها را پرت نکرده و با از بین تمرکز آن ها باعث استرس و عصبانیتشان نمی شود .

شاید در برخی مکانها امکان بهره بردن از این منبع دلپذیر وجود نداشته و یا محدودیتهای زیادی برای آن وجود طراحی داخلی مطب زیبایی داشته باشد. همچنین در صورتی که می خواهید از نورپردازی در سالن انتظار استفاده کنید برخی کدهای کورین قابلیت عبور نور را از خود دارند مانند کد های S302، S303، S304، S305 در کورین الجی. علاوه بر این در قسمت سالن انتظار نیز باید وسایل آرامش و آسایش برای کودکان را نیز در نظر بگیرید. بنابراین لازم است با تمهیدات معمارانه در طراحی داخلی کلینیک از میزان این ناراحتیهای روانی بکاهیم و موجبات آسایش بیماران را تأمین کنیم. حل کردن این چالشها به شیوه اصولی و پیگیری تمهیدات معمارانه تنها توسط متخصصین این امر امکانپذیر است. بیشتر کسانی که به روانشناس مراجعه می کنند، مسئله ای دارند که بر روی سلامت روانی، عاطفی، معنوی و در خیلی از مواقع بر روی سلامتی جسم آن ها اثر می گذارد و عموما حال و هوای خوبی دارا نمی باشند.

رنگ هاي مختلف در طراحی داخل مطب ادراك هاي متفاوتی را سبب می­شوند و هنگامی که اشتباه به کار بروند احساس ما می­تواند به خطا بیفتد. در این راستا صاحبان این مشاغل لازم است نسبت به برندینگ و طراحی داخلی کلینیک وسواس بیشتری به خرج دهند. گروه معماری بام که به عنوان بهترین گروه طراحی داخلی مطب روانشناسی شناخته شده است، می تواند به نحو عالی در این ارتباط شما را کمک کند. ما میتوانیم این فضاها را توسط پارتیشن ها از یکدیگر تفکیک کنیم تا قسمت های مختلف مطب را طراحی کنیم. استفاده از تلویزیون، سیستم های پخش صوتی، قرار دادن انواع مجلات در روی میز و تزیین به وسیله ی گل و گیاهان آپارتمانی زیبا و هم چنین استفاده از تابلوها و آثار هنری، می تواند فضا را از کسالت و یکنواختی در آورده و آن را به محیطی جذاب و آرام تبدیل کند. در طراحی چنین فضایی باید علاوه بر مدنظر قرار دادن انتظارات بیماران و کارکنان، قسمتها و اصول اصلی یک درمانگاه را که شامل قسمت پذیرش و سهولت ارتباطات است، در نظر گرفت.

این فضاها نیاز است که بهگونهای طراحی شوند که تجهیزات درمانی در آن به طور مناسبی قرار بگیرند. در اين اتاق با ابعاد ذكر شده دستگاه سيار يا ثابت عكسبرداري از فك و دندان پيشبيني نشده است كه آن را جداگانه تشريح ميكنيم. می توانید با چیدن کتاب های مفید و قابل معرفی به بیماران و مراجعه کنندگان، کتابخانه تان را دیزاین و قابل استفاده برای بیمار کنید. به ازاي هر مرکز احتمالا دارای اطاق مسپول فنی اطاق سرپرست امور اداری و همچنین جانمایی شود. به طور ایدهآل، دکوراسیون باید انواع آمار جمعیتی بیماران را منعکس کند؛ برای مثال، دکوراسیون داخلی مطب پزشک اطفال باید دارای اسباببازیهای بادوام و امن، تلفنهای همراه جالب برای بازی، جداول فعالیت ذهنی، نقاشیهای دیواری رنگارنگ، یک مجموعه تلویزیونی با فیلمهای کارتونی و موارد دیگری که اطفال را سرگرم میکند باشد. رنگ صورتی نیز مانند رنگ آبی و سبز آرامش بخش است، این رنگ به فضا علاوه بر حس لطافت، تمیزی و نرمی را می بخشد. اصول طراحی مطب دندانپزشکی با توجه به فضاهای موجود در آن انجام میشود. چنان چه در رابطه با دکوراسیون و طراحی داخلی مطب روانشناسی احتیاج به مشاوره پیدا کردید و هم چنین اگر دارای مطبی هستید و می خواهید کار بازسازی دکوراسیون و طراحی داخلیش را انجام دهید، می توانید به گروه معماری بام که بهترین گزینه در این زمینه می باشد، اعتماد کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار