در مورد لکه های زنگ ماشین خود چه کاری باید انجام دهید


اگر وسیله نقلیه قدیمی‌تری دارید، ممکن است متوجه شده باشید که ماشین شما شروع به تجمع لکه‌های زنگ ناخوشایند کرده است. لکه های زنگ نه تنها یکپارچگی ساختار خودروی شما را به خطر می اندازند، بلکه می توانند به میزان قابل توجهی ارزش خودروی شما را کاهش دهند. اگر می خواهید بفهمید که در مورد نقاط مختلف زنگ زدگی روی وسیله نقلیه خود چه کاری باید انجام دهید، راه حل آسانی وجود دارد. در اینجا مروری بر این است که چرا لکه های زنگ زدگی روی وسیله نقلیه شما ظاهر شده اند، چگونه می توانید از شر آنها خلاص شوید و همچنین چگونه از عود مجدد آن در آینده جلوگیری کنید.

چه چیزی باعث ایجاد لکه های زنگ زدگی در خودروها می شود؟

لکه های زنگ زدگی بر روی وسایل نقلیه در نتیجه عوامل محیطی مختلف ایجاد می شود. اول از همه، باران می تواند باعث ایجاد لکه های زنگ به دلیل رطوبت در تماس با وسیله نقلیه شما شود. ثانیاً، اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که در آن زمستان مقدار زیادی برف و یخ به همراه دارد، نمکی که استفاده می‌شود می‌تواند به معنای واقعی کلمه رنگ ماشین شما را “بخورد” و در نتیجه زنگ بزند. سومین علت زنگ زدگی، عدم نگهداری صحیح خودرو به طور منظم است. اگر اجازه دهید کثیفی و زباله روی وسیله نقلیه شما جمع شود، تشکیل زنگ اجتناب ناپذیر است.

چگونه لکه های زنگ زدگی فعلی روی ماشین خود را تعمیر کنیم

از بین بردن لکه های زنگ زدگی وسیله نقلیه شما می تواند کار آسانی به نظر برسد. از سوی دیگر، در شرایط سخت، تعمیر آن نقاط وحشتناک بدون به خطر انداختن یکپارچگی نواحی اطراف نمای بیرونی خودرو، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. در حالی که ترمیم لکه های کوچک زنگ زدگی با سنباده زدن و استفاده از پرایمر و رنگ آسان است، لکه های زنگ شدیدتر احتمالاً به تخصص یک بدنه فروشی معتبر نیاز دارد. بدنه‌فروشی مناسب می‌تواند به‌سرعت و ماهرانه لکه‌های زنگ‌زدگی روی خودروی شما را ترمیم کند و در کمترین زمان آن را کاملاً جدید جلوه دهد.

چگونه از ایجاد لکه های زنگ در آینده جلوگیری کنیم

راه های آسانی برای به حداقل رساندن احتمال تکرار لکه های زنگ زدگی در خودروی شما وجود دارد. تا زمانی که مایلید به یک برنامه پایبند باشید، می توانید تا زمانی که ممکن است نمای بیرونی وسیله نقلیه خود را بکر نگه دارید. این مراحل را دنبال کنید:

  • به یک برنامه نگهداری مناسب پایبند باشید – اولین اقدام حیاتی که می توانید برای جلوگیری از ایجاد لکه های زنگ زدگی در آینده روی وسیله نقلیه خود انجام دهید این است که وسیله نقلیه خود را تمیز و واکس نگه دارید. شستشوی منظم وسیله نقلیه و اطمینان از محافظت از وسیله نقلیه شما با موم با کیفیت بالا می تواند مانعی محافظ برای جلوگیری از ورود زباله، نمک و رطوبت به لکه های زنگ زدگی ایجاد کند.
  • از متخصصین بخواهید وسیله نقلیه شما را در برابر حوادث رانندگی که رخ می دهد تعمیر کنند – اگر نتوانید آسیب‌های ناشی از تصادفات خودرو را به درستی برطرف کنید، ترک‌ها و فرورفتگی‌ها باقی می‌مانند و احتمال زنگ زدگی و سایر آسیب‌های ناشی از آن را افزایش می‌دهند.
  • سعی کنید وسیله نقلیه خود را در یک منطقه سرپوشیده پارک کنید – اگر می توانید، بهتر است ماشین خود را در یک گاراژ یا گاراژ پارک کنید، زیرا هر چه وسیله نقلیه شما کمتر در معرض عناصر قرار گیرد، احتمال ایجاد لکه های زنگ زدگی کمتر می شود. سرما و گرمای شدید می تواند باعث ایجاد ترک در قسمت بیرونی خودرو شود و آن را در برابر زنگ زدگی و آسیب های دیگر آسیب پذیر کند.

همانطور که می بینید، اگر وسیله نقلیه شما شروع به ایجاد لکه های زنگ زدگی کرده است که باعث می شود وسیله نقلیه شما قدیمی تر و جذاب تر به نظر برسد، دلیلی برای ناامید شدن وجود ندارد. یک بدنه فروشی معتبر و درجه یک می تواند به درستی تمام نقاط زنگ زدگی شما را برطرف کند و وسیله نقلیه شما می تواند عاری از این نقص های وحشتناک باشد.

اگر سوالی در رابطه با بدنه خودرو دارید یا خودروی شما نیاز به تعمیرات بدنه خودرو دارد، با شبکه اتو بدنه تماس بگیرید.




منبع: https://networkautobody.com/what-to-do-about-rust-spots-on-your-car/