ترمزهای پورشه Squeak – توضیح داده شده است


صدای جیر لنت های ترمز پورشه – توضیح داده شده است

ترمزهای جیرجیر پورشه موضوعی است که در Meister Werks زیاد مطرح می شود. در برخی موارد، روزها یا هفته ها پس از تعویض لنت ها و روتورها. دلایل زیادی وجود دارد که باعث این امر می شود. به گفته پورشه این چیز بدی نیست. ما کاملا درک می کنیم که پورشه از کجا می آید. در اینجا یک ویدیوی بسیار علمی TSB (بولتن خدمات فنی) در مورد اینکه چرا ترمزهای پورشه شما ممکن است جیغ بزند وجود دارد. گاهی.

در Meister Werks، ما از قطعات با کیفیت بالا در هنگام سرویس ترمزهای شما استفاده می کنیم. گاهی اوقات حتی قطعات با بالاترین کیفیت هر از گاهی جیغ می کشند. در اینجا فهرستی از دلایلی وجود دارد که چرا ممکن است صدای جیغ ترمز بگیرید.

روتورهای لعابدار

ترمزهای پورشه برای استفاده طراحی شده اند. از آنجایی که آنها به عنوان ترمزهای عملکردی طبقه بندی می شوند، باید از این طریق استفاده شوند. اگر روی پدال ترمز خیلی سبک هستید، یا خیلی زودتر از ترمز ترمز کنید، این مقدار کمی گرد و غبار روی روتورهای ترمز دیسکی باقی می ماند. علاوه بر این، ترمز سواری (داشتن پای خود روی پدال ترمز در زمانی که نباید بشکنید) باعث می شود که این اتفاق خیلی سریع رخ دهد. این اصطکاک غیرضروری باعث گرما می شود، همراه با گرد و غبار لنت ترمز، باعث چسبیدن یا چسبندگی محکم آن به روتور می شود. این در اصل باعث ایجاد یک سطح براق چسبنده می شود که باعث صدای جیغ می شود. به یک کفش ورزشی جدید در زمین بسکتبال تازه جلا داده شده فکر کنید. روتورهای دیسک ترمز باید کمی ناهموار باشند تا ترمزها عملکرد بهینه و بدون صدا داشته باشند. برای “لعاب زدایی” روتورها، روش های ترمزگیری برای تمیز کردن دیسک از این پوشش وجود دارد. بعداً در این مقاله مورد بحث قرار گرفت.

خوردگی روی ترمزها

آیا اول صبح صدای جیرجیر یا جیغ کشیدن را تجربه می کنید؟ شاید در حین پشتیبان گیری یا در حین رانندگی فقط برای چند دقیقه؟ یکی از معدود دلایلی که ترمزها صدای جیر جیر می کنند، خوردگی است. بله، ساعت‌ها و گاهی چند دقیقه پس از پارک کردن پورشه، روتورهای فولادی خام شروع به تشکیل یک لایه بسیار نازک از اکسید آهن می‌کنند که به آن زنگ می‌گویند. این یک واکنش شیمیایی بین 2 عنصر است. آهن، موادی که روتورهای ترمز دیسکی از آن ساخته شده اند و اکسیژن موجود در هوا. اگر باران یا آب وجود داشته باشد، این فرآیند خوردگی را تسریع می کند. از آنجایی که آب دارای 2 مولکول اکسیژن است، باعث می شود واکنش سریعتر انجام شود. علاوه بر این، هوا یا آب نمک به دلیل یون‌های محلول بیشتر، این فرآیند را سریع‌تر تسریع می‌کنند. این بدان معناست که الکترون ها می توانند سریعتر حرکت کنند. از آنجایی که زنگ‌زدگی به حرکت الکترون‌ها مربوط می‌شود، آهن با هوای نمکی یا آب سریع‌تر از آب شیرین یا هوا زنگ می‌زند. استفاده از ترمز 2-3 بار معمولاً دیسک ها را از خوردگی یا زنگ زدگی پاک می کند.

سرد ترمز

همین تجربه با ترمزهای جیغ، اول صبح، می تواند به دلیل ترمزهای سرد نیز باشد. ترمزهای پورشه ترمزهای عملکردی هستند، فقط از آنچه اتومبیل های مسابقه ای دارند خجالت می کشند. ترکیباتی که پورشه از آنها استفاده می کند به گونه ای طراحی شده اند که در مواقع گرم یا حتی گرم کار کنند. لنت یا دیسک ترمز سرد می تواند باعث صدای جیر جیر شود. دوباره مانند زمانی که خوردگی وجود دارد، استفاده از ترمز باعث افزایش گرما می شود و باعث از بین رفتن صدای جیر جیر می شود. این گاهی اوقات کمی بیشتر طول می کشد، 5 دقیقه رانندگی ممکن است کار را انجام دهد، اما ما تا 15-20 دقیقه را با برخی از ترمزها دیده ایم. اگر ترمزهای لعاب دار دارید، این کار از بین نمی رود و به فرآیند لعاب زدایی نیاز خواهد بود.

ترمزهای شیشه زدایی

تا به حال احتمالاً می‌پرسید: “چطور ترمزهای دیسکی خود را پاک کنم؟” این فرآیند بسیار آسان است و معمولاً در اولین یا دومین پاس نتیجه می دهد. اول، شما می خواهید در جاده ای سفر کنید که هیچ گونه افراد، ترافیک یا ماشین های جلو یا پشت شما خالی باشد. دوم، برای رسیدن به سرعت 20 تا 25 مایل در ساعت، باید یک جاده امن داشته باشید. 1/8 مایل یا بیشتر بهترین است. سرعت پورشه خود را تا حدود. 30-35 مایل در ساعت و پدال ترمز را به شدت فشار دهید. اگر بتوانید ABS را روشن کنید، این کار به فرآیند شیشه زدایی نیز کمک می کند. ما به شدت پیشنهاد می کنیم این روش را در باران یا شرایط آب و هوایی بد انجام ندهید. به‌علاوه، اگر در انجام این کار احساس راحتی نمی‌کنید، Meister Werks ترمزهای شما را در حین رانندگی آزمایشی در تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی‌شده، بازرسی یا تعمیر 30pt رایگان برای شما پاک می‌کند.

در اینجا ویدیوی قبل و بعد از نمایندگی تولسا، اوکی پورشه را مشاهده می کنید:

حفظ ترمز هنگام رانندگی

ما به شدت پیشنهاد می کنیم از ترمزهای خود استفاده کنید، همانطور که برای استفاده در نظر گرفته شده است. می دانم که این ممکن است عجیب به نظر برسد. منظور ما واقعاً این است که قبل از نیاز 1/4 مایلی ترمز نکنید. هنگام توقف از فشار پدال ترمز محکم استفاده کنید. ترمز سواری یا توقف خوب قبل از نیاز، احتمالاً بدترین کاری است که می توانید برای ترمزهای دیسکی خود انجام دهید. این را در هنگام رانندگی در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید، پورشه شما رانندگی را دوست دارد. وقتی از قوانین بالا پیروی کنید، پورشه شما بسیار شادتر خواهد شد و می توانید هر گونه صدای ترمز را در آینده از بین ببرید.




منبع: https://www.rentoncarrepair.com/info/porsche-squeaky-brakes-explained/