آیا زمان تعویض شوک های خود فرا رسیده است؟ در اینجا نحوه تشخیص است.

اگر سواری شما خشن تر شده است و احساس می کنید که در سراسر جاده می پرید، حدس بزنید چیست؟ الان زمان شوک های جدید. اکثر سازندگان توصیه می کنند شوک های خود را در فواصل زمانی معین، مثلاً پس از هر 50000 مایل، تعویض کنید. اگر به روسازی صاف پایبند باشید، ممکن است متوجه شوید که می توانید این عدد را کشش دهید. با این حال، اگر عاشق جاده‌های خاکی هستید یا اغلب در بزرگراه‌هایی رانندگی می‌کنید که به خوبی نگهداری نمی‌شوند، متوجه می‌شوید که فرسودگی زودتر بر خودروی شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین، چگونه متوجه می شوید که شوک های شما بد هستند؟? در اینجا چیزی است که باید بدانید.

اصول اولیه
بنابراین، سیستم تعلیق شما چگونه کار می کند? یه جورایی شبیه عضلات مرکزیت درست همانطور که عضلات شکم و پشت شما از ستون فقرات شما حمایت می کنند و شما را در حالت ایستاده نگه می دارند، تکان ها و پایه های شما به حرکات ماشین شما ثبات می بخشد. هر زمان که ترمز می‌کنید، می‌پیچید، سرعت می‌گیرید، سرعتتان را کاهش می‌دهید یا از سطوح ناهموار عبور می‌کنید، کنترل شما را افزایش می‌دهد. بدون شوک ها و پایه ها، برای حفظ ثبات، حتی تماس با جاده پیش رو مشکل خواهید داشت.

چه زمانی وارد شوید
اگر احساس می‌کنید خودروی شما نامتعادل است یا در مورد خودروی خود نگرانی دارید سیستم تعلیق، فوراً آن را وارد کنید. کمک فنرهای شما به تحمل وزن وسیله نقلیه شما کمک می کند… نادیده گرفتن آنها برای مدت طولانی می تواند رانندگی را ناامن کند. خوشبختانه، شما Meineke را در کنار خود دارید. مرکز مستقل و تحت مالکیت شما مشکل را تشخیص داده و به بازگشت با اطمینان به جاده کمک می کند.


منبع: https://resource-center.meineke.com/is-it-time-to-replace-your-shocks-heres-how-to-tell/

علائم هشدار دهنده
نشانه های شوک های بد می تواند متفاوت باشد، اما به دنبال شاخص های گویا مانند سایش ناهموار لاستیک، در جایی که احساس می کنید ماشین شما به یک سمت می چرخد، یا قسمت جلویی که هنگام ترمز شدید پایین می آید، می چرخد. همچنین ممکن است وقتی از چاله‌ها عبور می‌کنید یا گوشه‌ای تیز می‌روید، صدای تق تق یا تق تق بشنوید.