آیا خشک کن شما صدای کوبنده تولید می کند؟ به ما کمک کنید



“چیزهایی که در شب ضربه می خورند” ممکن است به ارواح و اجنه اشاره داشته باشد، اما به احتمال زیاد مقصر اصلی این است که خشک کن شما صدای تپش می دهد. دلایل متعددی وجود دارد که خشک کن شما سر و صدا دارد. ممکن است شما در حال شستن و خشک کردن کفش های کتانی کودک خود باشید. یا مشکل مهم تری مانند شکستگی کمربند داشته باشید.

در اینجا شش دلیل متداول که خشک‌کن شما این صدا را ایجاد می‌کند و نحوه رفع این مشکل آورده شده است.

خشک کن جدید

وقتی برای اولین بار ماشین لباسشویی و خشک کن جدید خود را دریافت می کنید، نمی توانید منتظر بمانید تا اولین بار لباس های شسته شده را اجرا کنید. بنابراین شنیدن صدای کوبنده‌ای از خشک‌کن کاملاً جدید شما، دست کم ناراحت‌کننده است (ببخشید جناس). اما قبل از اینکه گوشی را برای برنامه‌ریزی برگشت بخرید، مطمئن باشید که دلیل ضربه زدن ممکن است نو بودن خشک‌کن شما و غلتک‌های لاستیکی داخل آن باشد. صداهایی که در چرخه‌های اولیه پس از نصب متوجه می‌شوید به مرور زمان کاهش می‌یابد که غلتک‌های لاستیکی با درام خشک‌کن مطابقت داشته باشند.

غلتک های قدیمی

برعکس، اگر غلتک‌های لاستیکی قدیمی هستند، ممکن است متوجه شوید که خشک‌کن شما صدای کوبیدن دارد. اکثر خشک کن ها دارای دو غلتک پشتیبان در پشت درام هستند، اما خشک کن های خاص دارای مجموعه دیگری از غلتک ها در جلو هستند.

با افزایش سن، این غلطک ها می توانند فرسوده شوند و باعث مشکلات چرخش درام شود. بهترین راه برای تشخیص این مشکل تماس با یک تکنسین تعمیر خشک کن است.

اقلام گره دار یا توپی شده

آیا تا به حال توجه کرده اید که چگونه تکه های کوچکتر لباس در گوشه ملحفه های نصب شده شما گیر می کند؟ گاهی اوقات ملحفه ها، پرده ها، رومیزی ها، روتختی ها یا سایر اقلام پارچه ای بزرگ می توانند به شکل توپ در دستگاه شما جمع شوند. این توده پارچه ممکن است باعث لرزش خشک کن یا حتی “راه رفتن” شود.

اقلام بزرگ را مرتب بررسی کنید و گره هایی را که پیدا کردید باز کنید. این کار به اقلام شما کمک می‌کند سریع‌تر خشک شوند و به خشک‌کنی که صدای تپش می‌دهد پایان دهد.

خشک کن مدتی است که نشسته است

اگر مدتی است که لباس‌ها را نشویید (و منظور ما مدت زیادی است)، ممکن است در چند دقیقه اول شروع به کار خشک‌کن شما ضربه‌های خفیفی رخ دهد. هنگامی که برای مدت طولانی استفاده نمی شود، غلتک های لاستیکی می توانند در جایی که درام را لمس می کنند، صاف شوند. این نقطه صاف باعث ایجاد صدای کوبیدن می شود.

هنگامی که خشک کن برای مدتی کار کرد، غلتک ها شکل خود را به دست می آورند و ضربه زدن باید متوقف شود.

خشک کن در سطح نیست

اگر خشک کن شما حتی با زمین نباشد، به عقب و جلو تکان می خورد. دوبار بررسی کنید تا ببینید آیا هیچ یک از پاها از بین رفته است یا خیر. اگر چنین است، پاهای از دست رفته را جایگزین کنید، و خشک کن را هم از جلو به عقب و هم از پهلو به پهلو تراز کنید، مطمئن شوید که هر چهار پایه با زمین تماس دارند.

اگر هیچ پایه ای از دست نرفته است، مطمئن شوید که خشک کن روی زمین صاف است و چیزی زیر دستگاه گیر نکرده است. بالا بردن یا پایین آوردن پاها نسبتاً آسان است، زیرا بیشتر پاها با پیچ های قابل تنظیم به خشک کن متصل می شوند.

مطالب مرتبط: چگونه می توان ماشین لباسشویی را لرزاند

یک کمربند قدیمی

تمام خشک کن ها، چه گاز یا برق، برای چرخاندن درام از تسمه استفاده کنید. و مانند یک نوار لاستیکی قدیمی، این کمربندها با افزایش سن شکننده می شوند. وقتی این اتفاق می‌افتد، تسمه در قسمت‌های خاصی از درام جدا می‌شود، که باعث می‌شود خشک‌کن شما صدای کوبیدن ایجاد کند.

خشک کن شما دارای یک پانل جلویی قابل جابجایی است که دسترسی به این کمربند را فراهم می کند. تسمه را از نظر ساییدگی، حاشیه، ساییدگی یا پارگی بررسی کنید و در صورت یافتن آن، برای تعویض با ما تماس بگیرید.

تعمیر لوازم خانگی قابل اعتماد: تعمیر خشک کن هایی که صدایی کوبنده برای بیش از 20 سال ایجاد می کند

در Reliable Appliance Repair، ما می دانیم که مشکلات لوازم خانگی چقدر می تواند ناامید کننده باشد، و می دانیم که شما می خواهید تعمیرات سریع و با قیمت منصفانه را انجام دهید. ما انتخاب قابل اعتماد شما برای تعمیر خشک کن در جنوب کلرادو هستیم. برای برنامه ریزی تعمیرات لوازم خانگی خود همین امروز با ما تماس بگیرید!




منبع: https://www.reliableappliancecs.com/blog/dryer-repair/dryer-making-a-thumping-sound.html