تنظیم دمای یخچال ایده آل برای غذای خود را پیدا کنید


دمای ایده آل یخچال را برای تازه نگه داشتن مواد غذایی خود کشف کنید

اگر دمای یخچال شما به درستی تنظیم نشده است، خودتان را خوش شانس بدانید که به جای سالاد سیب زمینی یکشنبه، بستنی را برداشتید.

هیچ چیز به اندازه برداشتن یک پیمانه بلو بل از فریزر و داشتن قوام سوپ نخود، خسته کننده نیست. یا شیرجه رفتن به یک میوه خوشمزه روی ماست پایین، و گرمتر از دست شما.

نقش مهمی در ایمن و تازه نگه داشتن مواد غذایی ما به دمایی که در یخچال خود نگه می داریم مربوط می شود، بنابراین درک تنظیمات صحیح بسیار مهم است، بنابراین غذاهای ما طعم عالی دارند و در نهایت باعث بیماری ما نمی شوند.

در اینجا ما در مورد دمای ایده آل یخچال، خطرات ناشی از دمای خیلی بالا یا خیلی پایین، نحوه تنظیم و نظارت بر درجه و نکاتی برای تازه نگه داشتن مواد غذایی بحث خواهیم کرد. بیا شروع کنیم!

دمای یخچال 101

آیا تا به حال با کسی وارد جنگ شماره گیری یخچال شده اید، جایی که او صفحه را پایین می آورد و شما آن را بالا می برید؟ آنها چیزهای خیلی سرد را دوست ندارند، اما شما دوست دارید Yoplaits خود را عملاً یخ زده بیرون بیاورید. حدس بزن چی شده؟ شما برنده می شوید. زیرا دمای یخچال بسیار ساده است: سردتر بهتر است.

البته انواع مختلف غذا به دمای متفاوتی نیاز دارند. به عنوان مثال، گوشت باید در دمای پایین تری نسبت به میوه ها و سبزیجات نگهداری شود.

دمای ایده آل یخچال

در حالت ایده‌آل، یخچال شما باید بین 32 تا 39 درجه فارنهایت نگه داشته شود، که بیشترین تأثیر را برای نگهداری مواد غذایی شما دارد. هر چیزی خیلی سردتر باعث یخ زدن غذا می شود (تا به حال یک دسته از ساقه های یخ زده کرفس را بیرون آورده اید؟) و هر چیزی که گرمتر باشد باعث می شود اقلام سریعتر از حد معمول خراب شوند.

مطالب مرتبط: عیب یابی سریع برای تعمیر یخچال

خطرات دماهای خیلی بالا یا خیلی پایین

خواه دمای یخچال شما خیلی بالا باشد یا خیلی پایین، ریسک می کنید. اگر درجه حرارت بیش از حد بالا باشد (بیش از 39 درجه فارنهایت)، برخی از غذاها سریعتر از حد معمول احتمال فاسد شدن دارند. این می تواند منجر به بیماری های ناشی از غذا مانند مسمومیت غذایی شود.

از طرف دیگر، اگر دما زیر 32 درجه باشد، غذای شما می تواند یخ بزند. این می تواند منجر به سوختگی در فریزر شود، که می تواند باعث خشک شدن و بی طعم شدن غذا شود، یا بدتر از آن، طعم ناخوشایندی به آن بدهد.

بیشتر بدانید: آیا کشوهای میوه و سبزیجات کار می کنند؟

دمای یخچال قابل اعتماد 2

نحوه نظارت بر دمای یخچال

ساده ترین راه برای نظارت بر دمای یخچال، خرید دماسنج یخچال است. اینها ارزان هستند و می توان آنها را درست در داخل یخچال قرار داد.

گزینه دیگر استفاده از دماسنج دیجیتال است. این دماسنج‌ها کمی گران‌تر هستند، اما دقیق‌تر، استفاده آسان‌تر و مجهز به آلارم‌هایی هستند که در صورت بالا یا پایین آمدن دما به شما هشدار می‌دهند.

نحوه تنظیم دما

تنظیم دمای یخچال بسته به نوع یخچال شما متفاوت است.

به عنوان مثال، اگر یخچال مکانیکی دارید، می توانید با چرخاندن صفحه یا دستگیره پشت داخلی یخچال، دما را تنظیم کنید. اگر یخچال دیجیتال دارید، می‌توانید با فشار دادن دکمه‌های «+» یا «-» روی صفحه کنترل، دما را تنظیم کنید.

اگر در یافتن محل تنظیمات مشکل دارید، با دفترچه راهنمای کاربر یخچال خود مشورت کنید.

نکاتی برای تازه نگه داشتن غذا

علاوه بر نظارت و تنظیم دما، می توانید از چند نکته و ترفند دیگر برای تازه نگه داشتن مواد غذایی خود استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی خود را به درستی ذخیره کنید. غذاهای بسیار فسادپذیر مانند گوشت ها و لبنیات باید از میوه ها و سبزیجات جدا شده و در ظروف یا کیسه های دربسته نگهداری شوند. این اقدام به تازه نگه داشتن محصول شما برای مدت طولانی تری کمک می کند و از آلودگی متقابل جلوگیری می کند.

هرگز مواد غذایی بسیار داغ را در یخچال خود قرار ندهید که دمای کلی آن را کاهش داده و احتمالاً باعث بیماری های ناشی از غذا می شود.

غذاهای رایجی که نیازی به یخچال ندارند

آیا تا به حال متوجه شده اید که چگونه رستوران ها سس کچاپ، خردل، سس سویا و سایر چاشنی ها را روی میزها و میله های کناری نگه می دارند؟ دلیلش این است که بیشتر اینها نیازی به یخچال ندارند. اگر احساس احتیاط می کنید، برچسب ها را دوباره بررسی کنید.

چندین غذای رایج از جمله سیب زمینی، پیاز، سیر و گوجه فرنگی را می توان در دمای اتاق نگهداری کرد. این غذاها را می‌توان در جای خشک و خنک نگهداری کرد که باعث صرفه‌جویی در فضای با ارزش یخچال می‌شود.

با رعایت این نکات و ترفندها، می توانید مطمئن شوید که غذای شما تازه و ایمن می ماند.

متخصصان تعمیر لوازم خانگی کلرادو اسپرینگز

اگر یخچال شما دمای توصیه شده در این پست را حفظ نمی کند، برای حفظ ایمنی باید با یک متخصص محلی در زمینه سرویس و تعمیر یخچال صحبت کنید. با ما تماس بگیرید تا در مورد نگرانی های تعمیر و نگهداری لوازم خانگی خود صحبت کنید، ما مشاوره تلفنی رایگان ارائه می دهیم.




منبع: https://www.reliableappliancecs.com/blog/refrigerator-repair/refrigerator-temperature.html