چرا ماشین روغن کم میکند؟

پاسخ این تست میتواند معیاری جهت مورد سنجش قرار دادن مقدار تبخیر پذیری روغن در شرایط استاندارد و جدا از اشکالات مکانیکی مختلف و همچنین شرایط موتور باشد. لذا بایستی اشکالات مکانیکی در خصوص دمای بالاتر موتور را مورد بررسی قرار دهید. روغن ترمزها از نظر نقطه جوش به چهار دسته تحت استاندارد DOT تقسیم میشوند: دسته اول DOT 2 نام دارد که دارای دمای جوش 190درجه سانتیگراد است. البته نکته مهمی که توجه به آن ضروری است این است که سر ریز نمودن روغنهای متفاوت حتی اگر دارای ویسکوزیته و سطح کیفی یکسانی هستند را توصیه نمیکنیم. با توجه به توضیحاتی که دادین ایموبلایزرم کلا غیر فعاله، برای فعال سازیش باید چه کنم؟ اگر شارژر سالم است ، باتری تعویض گردد.در غیر اینصورت شارژر تعویض گردد. اگر دزدگیر خودروی شما کار نمی کند، ممکن است باتری ریموت آن تمام شده باشد. در واقع ممکن است برای هر یک از ما پیش آمده باشد که حین رانندگی ناگهان خودرو خاموش میشود و هر چی استارت میزنید، خودرو روشن نمیشود.

روغن موتور مانند روغن ترمز و روغن هیدرولیک انواع متنوعی دارد که در هنگام خرید ممکن است کمی شما را سردرگم کند برای مثال یک نمونه روغن 5000 و نمونهای دیگر تا 10000 کیلومتر کارکرد دارد. ممکن است روغن با ویسکوزیته نامناسب، کمتر و یا بیشتر از میزانی که سازنده اتومبیلتان توصیه کرده است، انتخاب کرده باشید که در این صورت بایستی روغن تخلیه گردد و روغن مناسب جایگزین آن گردد. برای دسترسی به موتور، ابتدا سبد پایینی و فیلتر را از داخل ماشین ظرفشویی باز کرده و آب داخل قسمت فیلتر را تخلیه کنید. احتمال دارد که سطح روغن از محدودهای که مجاز میباشد بالاتر رفته باشد که در این حال بایستی روغن را تا زیر حد مجاز بالایی تخلیه نمائید. افزون بر این تبخیر شدن روغن در دماهای بالاتر از حد طبیعی و نرمال، افزایش پیدا میکند. روغن گیربکس دستی یا همان روغن دنده نیز مانند روغن موتور بر اساس سطح کیفیت (API) و ویسکوزیته (شاخص SAE) طبقهبندی میشوند. کم شدن روغن موتور سمند دغدغه تمامی افرادی است که از این خودرو استفاده میکنند؛ به خصوص خودروی سمند ef7 که در ادامه به نکاتی از آن اشاره خواهیم کرد. البته فراموش نکنید که تمامی نکاتی که در بالا ذکر نمودیم بسته به شرایط استفاده و همچنین محیط قابل تغییر است.

در صورتی که اتومبیلتان با این مشکل مواجه شده باشد به تعمیرکار مراجعه نمائید تا پیستونها و رینگهای خودرویتان را یا تعمیر کند و یا تعویض نماید. چنانچه خود آگاهی زیادی در این خصوص ندارید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید تا دلایل کم شدن روغن ماشین را بدانید و در صورت بروز این مشکل بتوانید مشکل اتومبیل خود را رفع کنید. کم شدن روغن موتور، یکی از مشکلات و دغدغههای اساسی رانندگان خودرو است که ممکن است برای هر خودرویی اتفاق بیفتد. ممکن است از روغن موتوری با ویسکوزیته متفاوت استفاده کرده باشید. به طور مثال این شرکت برای موتور XU7 مقدار کم کردن تا ۵/۰ لیتر در هر ۱۰۰۰ کیلومتر را مجاز اعلام کرده است اما بیشتر مصرف کنندگان این میزان از کاهش را دلیلی بر بیکیفیت بودن روغن میدانند و اقدام به تعویض کامل روغن مینمایند در حالیکه این میزان از کاهش امری است که کاملاً طبیعی است و این امکان وجود دارد که پس از افزودن همان نوع و به همان مقدار روغن مشکل کم بودن روغن ماشین را بر طرف کنند. روغن بکار رفته بر اساس نظر مشتری و با توجه به نوع خودرو تهیه میشود. بنابراین آموزش تعمیرات موتور ماشین لباسشویی موضوع مهمی است که حتما باید به آن توجه داشته باشید.

در ضمن به دلیل اینکه استانداردهای زیست محیطی بر کاهش آلاینده خروجی از اگزوز تأکید دارند، استفاده از روغنهایی که سبکتر هستند ضمن اینکه مصرف سوخت را کاهش میدهند برای تولیدکننده موتور هم امکان بیشتری فراهم میسازند تا قادر باشند آلودگی گازهای خروجی از اگزوز را نیز کاهش دهند. این امر موجب شده است به جای استفاده از روغنهای سنگینتر، تمایل به استفاده از روغنهایی که سبکتر میباشند افزایش یابد که در نتیجه آن کاهش متداول در موتورهای امروزی از سابق بسیار بیشتر هم شده است. چنانچه از خودروی خود در اتومبیلرانی استفاده میکنید، لازم است بدانید که کارکرد موتور اتومبیل در دمای بالا، سختتر شدن شرایط کاری موتور و همچنین فشار و بازده بالا موجب میشود میزانی که روغن ماشین تبخیر میشود افزایش یابد که البته این، امری طبیعی خواهد بود. در صورتی که نشانگر به رنگ سبز یا زرد در آمد نشان از خراب شدن باتری خودرو پژو ۴۰۵ دارد و بایستی نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

در این تعمیرگاه در همه حال رفاه حال مشتریان قابل توجه است. با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، بشر دائماً در حال تولید لوازمی بوده که باعث راحتی و آسایش زندگی او شود. لباسشویی از لوازمی است که امروزه در تمام آشپزخانه ها دیده می شود و این وسیله مانند دیگر لوازم برقی عمر مفیدی داشته و با گذشت زمان خراب شده و نیاز به تعمیر دارد. سرسیلندر ترک خورده یا به عبارتی تاب برداشته است، که در این صورت سر سیلندر به تراشکاری نیاز دارد. پژو ۴۰۵ GLX در ابتدای ورود به ایران با موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ XU7 تولید و عرضه میشد. نیروی خارجی از یک پیستون در داخل سیلندر اعمال میشود. همراه یک ظرف مناسب به زیر خودرو رفته و پیچ کارتر را باز کنید؛ مدتی صبر کنید تا مایع قدیمی به طور کامل خارج شود. بنابراین لازم است که مقداری روغن در محفظه اشتعال موجود باشد و اینکه روغن موتور تا این اندازه کاهش یابد طبیعی است. بهتر است بدانید که این اشکال زمانی پیش میآید که به علت آسیب دیدگی رینگ روغن و یا چسبندگی آن به پیستون، روغن به محفظه کارتر بر نمیگردد که همین امر موجب میشود مقدار زیادی از آن در محفظه اشتعال بسوزد.

در واقع هر باتری خودرویی یک عمر مفید بین ۲ الی ۳ سال دارد که با یک نشانگر که بر روی باتری خودرو وجود دارد و به رنگ سبز است میتوانید پی به تمام شدن یا نشدن عمر مفید باتری ببرید. برای تشخیص روغن گیربکس فقط کافی است بر روی جلد بطری حاوی روغن گیربکس نگاه کنید. افزون بر این منجر به عدم استفاده از قدرت مناسب در اتومبیل خواهد شد. رانندگی کردن در دور موتور بالا سبب خواهد شد که میزان مصرف روغن نیز افزایش پیدا کند. وقتی روغن موتور را تعویض کنید، دور موتور افزایش مییابد. همانطور که قبلاً هم ذکر کردیم طبق نظر کارشناسان خودرو برای هر خودروی خاص اینکه مقداری از سطح روغن موتور خودرو کاهش یابد امریست که کاملاً طبیعی است. اهمیت بالای دستگاه بالانس چرخ خودرو به این دلیل است که لزوما هر زمان که تایر یا رینگ خودرو تعویض یا ترمیم (از جمله پنچرگیری و آپارات لاستیک) شود نیاز به بالانس مجدد آن می باشد و مقتضی است که بالانس چرخ برای تایرهایی که تعویض هم نشده اند هر 5000 کیلومتر با توجه به نامناسب بودن سطح خیابانها و وجود چاله و دست اندازها بصورت دوره ای تکرار شوند.بالانس چرخ در آپارتی ها اصولا به دو صورت انجام می گیرد.

با ما باشید تا بایک پیشنهاد اوصولی در سهولت این کار شما را همراهی کنیم. نکته مهم : مرحله به مرحله در مبحث آموزش تعویض روغن ماشین با شما همراه بودیم و نحوه تعویض روغن ماشین در خانه را به شما آموزش دادیم؛ به این موضوع هم توجه داشته باشید که این کار ممکن است موجب کثیف شدن محیط پیرامونتان شود؛ پس حتما در مکانی اینکار را انجام دهید که قابلیت شستشو داشته باشد. اما آنچه باید بیش از هر چیز مورد توجه قرار گیرد مدت زمان و میزان کارکردی است که کارخانه خودروساز و سازنده روغن موتور توصیه کردهاند؛ چرا که برخلاف تصور رایج تغییر رنگ روغن موتور چندان نگرانکننده نیست. همانند بیشتر قطعات، پمپ بنزین نیز در بلند مدت دچار فرسودگی شده و در برخی مواقع نمی تواند سوخت مورد نیاز موتور را به خوبی تامین کند. در بیشتر مدلهای جدید که کاپوت با جک گازی بالا میرود، فقط برای چند سانتیمتر ابتدایی نیاز به زورِ بازو دارید. اما حضور بدون تغییر آن برای سالهای متوالی در کشور، این چهره جذاب را به صورتی کسلکننده و فاقد هرگونه جذابیت تبدیل کرد. در صورتی که اتومبیلتان با این مشکل مواجه شد بایستی در صدد بر طرف نمودن اشکالات آب بندها بر بیایید.

از نواقص این موتور میتوان به صدای زیادی که بر اثر عایقبندی ضعیف وارد کابین میشود و همچنین بالا بودن ذاتی دمای موتور اشاره کرد. اگر فکر می کنید چرخ دنده ها بر روی یکدیگر می لغزند یا احساس می کنید چرخ دنده ها بسیار تند هستند، این ممکن است نشان دهنده این باشد که در سیستم انتقال یا دیفرانسیل خودرو شما مشکلی وجود دارد. همانطور که خود شما هم آگاهی دارید بر روی هر ظرف روغن حروفی نوشته شده است که این نمادی است از میزان کیلومتر مورد استفاده و مؤثر آن. چرا که در این صورت بر آب بندها و همچنین واشرها فشار بیشتری وارد میشود. همانطور که خود مستحضر هستید ویسکوزیته روغن باید بر اساس توصیهی سازنده خودرو انتخاب شود؛ اما به علت محدوده گسترده طول هیدروکربنهایی که در روغن موجود است، هیدروکربنهای کوتاهتر، سبکتر و همچنین سریعتر تبخیر میگردند و میزان روغنها کاهش مییابد.

از دیگر دلایل کم شدن روغن ماشین این است که معمولاً ۱۰ الی ۲۰ درصد روغن خروجی از طریق کارتر جداره سیلندر میسوزد و از موتور خارج میگردد، لازم است بدانید که این میزان از کاهش چیزی حدود mm3/round 06/0 میباشد که البته با در نظر گرفتن دور موتور ۴۰۰ RPM و سرعتی حدود صد کیلومتر در ساعت، تقریباً در هر ۱۰۰۰ کیلومتر، CM3 150 روغن خارج میشود. برای آموزش تعمیرات برد ماشین لباسشویی توصیه می کنیم در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی آموزشگاه فنون برق ثبت نام کنید و صفر تا صد تعمیر و عیب یابی برد لباسشویی و دیگر لوازم را به صورت عملی یاد بگیرید.

در صورتی که با مشکل برقی پژو ۴۰۵ مواجه شدید میتوانید به تعمیرگاه برق خودرو کاراک در شرق تهران مراجعه نمایید. یکی از مراکز شارژ گاز کولر ۴۰۵ که همواره به فکر رفاه حال مشتریان عزیز است و قبل از شارژ کولر، کولر را بررسی میکند که مطمئن شود که علت خنک نکردن کولر تمام شدن شارژ گاز کولر است، تعمیرگاه خودرو کاراک است. یکی دیگر از خواصی که روغن دنده باید داشته باشد مقاومت در برابر افزایش دما است در واقع روغن دنده باید به گونه­ای طراحی شود که نقطه جوش آن بسیار بالا باشد زیرا تماس دندهها باهم موجب افزایش دما شده که این امر باعث داغ شدن سطح دنده شده و ممکن است باعث آسیب جدی به دنده شود. ساخته شدهاند. روغنی که در سیستم گیربکس استفاده میشود، باید در برابر سایش و خوردگی انواع فلز مقاومت داشته باشد. کاهش سایش قطعات خودرو، آب بندی کامل بین سیلندر و پیستون، کاهش اصطکاک قطعات متحرک موتور، خنک کردن قطعات داخلی موتور، محافظت قطعات موتور در مقابل خوردگی و نیز تمیز نگهداشتن قطعات داخل موتور از دوده و ترکیب حاصل از تجزیه روغن و رسوبات بین قطعات از جمله وظایفی هستند که روغن موتور خودرو بر عهده دارد.

با کمک انواع جک سوسماری می توانیم هر قسمت از خودرو که مد نظر است را بلند کرده و کارهایی مانند تعویض تایر و روغن را بدون هیچ محدودیتی با قدرت بیشتر در مدت زمان کمی انجام دهیم.در این مطلب درباره اینکه جک سوسماری چیست توضیح خواهیم داد، کاربرد ها و انواع آن را معرفی کرده و موارد مهم در زمینه کار با این ابزار دستی را بررسی خواهیم کرد.با آروا همراه باشید تا شناخت کاملی از انواع جک سوسماری به دست آورده و در تعمیرگاه های خود به بهترین شکل از سایت tamirkaran-iran آن استفاده کنید. یکی از شایعترین روشهای نشت یابی گاز کولر که در تعمیرگاهها انجام میشود استفاده از کف صابون است اما این روش بیشتر برای نشتهای بزرگ کاربرد دارد. شاید برایتان سوال پیش آید که بهترین زمان شارژ گاز کولر خودرو چه زمانی است؟ در تعمیرگاه خودرو کاراک ابتدا کولر خودرو بررسی میشود، سپس بهترین روش برای نشتیابی گاز کولر ۴۰۵انتخاب و انجام میگیرد.

طراحی موتور جهت محافظت از سیلندر هنگام حرکتهای رفت و برگشتی پیستون، به گونهای است که مقداری از روغن در سطح داخلی پیستون باقی بماند و از سایش آن جلوگیری نماید. خواندن شماره های سیلندر ها در خودروها معمولا متفاوت است. این نکته را به یاد داشته باشید که رنگ روغن نشان از کیفیت روغن موتور نیست و یکی از خاصیتهایی که روغن موتور دارد تمیز کردن و دوده زدایی است و در اصل بایستی خاصیت روغن را بررسی نمائید. وقتی شما پدال ترمز را فشار می دهید نیرویی که به پدال وارد کرده اید توسط روغن ترمز و یک سری قطعات، به لنت ها وارد شده و باعث کم شدن سرعت خودرو می شود. اما از دیدگاه شما که از اتومبیل استفاده میکنید این امر، امریست غیر عادی و حتی ممکن است فکر کنید که نشانهای از خراب شدن خودرویتان است. در پاسخ به این سؤال باید بگوئیم که موتورهایی با احتراق داخلی به منظور عدم خام سوزی و همچنین مشکل در سیستم احتراق نیاز شدیدی به دمای مناسب دارند و در غیر این صورت مصرف بیش از حدی خواهند داشت. قطعاً موتورهای جدید هم در پی بالا رفتن دور موتور، کاهش روغن موتور اتومبیل را به دنبال خواهند داشت.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار