نیز توجه داشته باشیم

برخی به قانون “هر 5000 کیلومتر یا هر 3 ماه” تعویض روغن را انجام می دهند ، اما پیشرفت موتورها و روغن این راهنما را منسوخ کرده است. این موتورها به روغن هایی نیاز دارند که مشخصات و ویژگی های قابل قبولی داشته و از دوام بالایی برخوردار باشند. در خودروهایی که از گیربکس های اتومات بهره می برند، تعویض روغن گیربکس از اهمیت بالایی برخوردار است. در هنگام تعویض روغن ، مکانیک شما شاسی را که قسمت زیرین خودرو است ، به طور خاص قاب را به همراه سیستم تعلیق و اجزای لازم برای چرخاندن ، چرب می کند. روغن کاری شاسی اصطکاک در این قسمت ها را کاهش می دهدو شما را از حواس پرتی ، تحریک و جیر جیر قطعات نجات می دهد. این خودرو از پیشرانه TU3 با تسمه تایم ۱۰۸ دنده که متفاوت با ۱۰۴ دنده تیپ ۲ هست و جعبه دنده پنج سرعته دستی بهره میبرد.

در صورت خرابی سوئیچ درب هرگز سیگنال بسته شدن را به برد ارسال نمی کند و ماشین لباسشویی شما نیز با توجه به مغز خود که برد می باشد هرگز بسته شدن در را احساس نمی کند که شروع به کار کند. زمانی که روغن کاری قطعات موتور اصولی و درست نباشد، باعث می شود یاتاقان ها در شرایط مناسبی نباشند ونتوانند صحیح کار کنند. همانطور که خودتان میدانید با افزایش و ارتقا سطح زندگی مردم ، نیاز آن ها به خرید اتوموبیل نیز بیشتر شده است . در این شرایط قطعات شروع به ساییده شدن می کنند و احتمال آسیب و شکستگی در آن ها نیز بیشتر می شود .

این که چقددر در دنیای پس از اخذ مدرک بتوانید برای خودتان بازار کار فراهم کنید موضوعیست که به خودتان بستگی داد اما ما میتوانیم این اطمینان خاطر را به شما بدهیم که اگر فردی پویا و پر تلاش باشید حدااقل ترین وضعیت ممکن برای شما شاگردی در مغازه های آپاراتی استاد کارهای دیگر است و اگر چیزی فراتر از این بخواهید به سادگی میتوانید گاراژ آپاراتی خودتان را تاسیس کنید و بیزینس خودتان را داشته باشید . هنگام درخواست کمک ،باید به دنبال فردی گشت که دانش فنی بسیار مناسبی داشته باشد که بتواند با هزینه مناسب خودرو را تعمیر کند . آموزشگاه ما یعنی مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون در دوره آموزش مکانیکی خودرو با توجه به نیاز و استاندارد روز دنیا سرفصل های دوره آموزشی را به کارآموزان ارائه می نماید تا کارآموز بتواند به کلیات تئوری و عملی این رشته مسلط شود و از علم به دست آمده خود در این مرکز به خوبی بهره ببرد . این شغل و این رشته به فردی نیاز دارد که در کارش تحرک داشته باشد ، روزانه با مشتری های زیادی دست و پنجه نرم می کند و باید انرژی و قدرت رویارویی با مردم را داشته باشد ، ابزار و وسایل مکانیکی چیزهایی هستند که در طول روز بارها به آن ها برخورد می کند پس باید آن ها را دوست داشته باشد و شیوه ی کار با آن ها را یاد بگیرد .

این سوالات را ازخودتان بپرسید که آیا شما فردی پرتحرک و فعال هستید ؟ زمان تعویض روغن های خودرو:پاسخ بسیاری از این سوالات یکسان است: دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید. اگر رنگ روغن به سمت قهوه ای می زند و تیره رنگ باشد یعنی نیاز به تعویض کامل دارد. اگر رنگ روغن تیره و قهوهای شده باشد کیفیت روغن شک کرد و بههمین خاطر رنگ بهتر است رنگ روغن به قرمز مایل باشد. در نتیجه بین هر دو مرتبه تعویض روغن، باید حداقل یک مرتبه، حدودا نیم لیتر روغن به موتور اضافه کنید.به رنگ روغن نیز توجه کنید. برای اینکه تسمه تایمینگ را تعویض کنید باید ابتدا کابل قطب منفی مربوط به باتری ماشین را جدا کنید. با کمک آچار فیلتر روغن آن را ببندید و در انتها با کمک یک قیف کوچک، از دریچه بالای موتور و از راه دریچه روغن، روغن را درون موتور بریزید. زمانی که صحبت از کاربرد می شود مهم است بدانیم ابزاری که قصد استفاده از آن را داریم در چه مواری کاربرد دارد و دلیل استفاده از آن چیست.

1 – باید در نظر داشته باشید که با تمام شدن این دوره سریعا نمیتوانید یک استاد کار معروف و حرفه ای با تعداد بسیار بالای مشتری باشید . متاسفانه یکی از علائمی که نشان می دهد موتور ظرفشویی نیم سوز شده است یا به صورت کامل سوخته است، پخش بوی سوختگی از این دستگاه است. یکی از مهمترین قسمتهای تعویض روغن تعویض فیلتر روغن خودرو است. تعویض منظم روغن و استفاده از نوع و درجه مناسب با روانکاری مناسب موتور ، منجر به عملکرد کارآمدتر موتور می شود. تعویض روغن باید با توجه به نوع خودرو انجام می گیرد زیرا نحوه عوض کردن روغن در خودرو های مختلف دارای تفاوت هایی بوده و همچنین میزان روغنی که در خودرو مانده است و همچنین کیفیت روغن خودرو موجب اطلاع یافتن از امکان استفاده از روغن قبلی یا استفاده نکردن از آن میشود بنابراین این عملکرد نیاز به مهارتی دارد که توسط افراد غیر متخصص انجام پذیر نخواهد بود و شما لازم نیست هیچ کاری انجام دهید و تنها با تماس با مرکز چرخ و یدک می توانید خدمات تعویض روغن در محل را داشته باشید. در صورت بروز هر یک از مشکلات زیر برای ماشین ظرفشویی لازم است از شرکت های متخصص در زمینه تعمیرات لوازم خانگی درخواست کمک داشته باشید.

در این پست به شما آموزش تعویض روغن خودرو را به صورتی که خودتان بتوانید این کار را انجام دهید ، می دهیم. در دوره ی آموزش مهارت تعویض روغن و آپاراتی چه خواهید آموخت ؟ بنابراین در دوره ی فنی و حرفه ای تعویض روغن در این آموزشگاه شما ضمن آشنایی با موارد زیر ، آموزش کار در تعویض روغنی را نیز خواهید دید . موتور تسمه ای علی رغم سر و صدای زیاد در هنگام کار تعمیر و تعویض قطعات آن راحت تر صورت میگیرد. شما باید بلافاصله پس از دریافت چنین هشدار ، تعویض روغن خود را انجام می دهید. خوشبختانه شما با اندک ترین اطلاعات درمورد دنیای خودرو و صنایع مربوط به آن و نیز تعمیرات خودرو ، میتوانید در این دوره شرکت کنید و با دست خالی وارد این دوره ی پرمنفعت شده و با دست بسیار پر و بار علمی و عملی سنگین به سوی آینده تان برگردید . اگر روغن موتور ماشین شما نیاز به تعویض دارد و قصد دارید خودتان این کار را انجام دهید یا می خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

در اولین قدم از آموزش تعویض روغن خودرو ، به این نکته می پردازیم؛ که بهتر است روغن موتور مناسب خود را از سوی شرکت خودرو ساز، یا دفترچه راهنمای خودرو و یا تماس با خدمت از ما و گرفتن مشاوره از متخصصان خدمت از ما تهیه نمایید. که حاصل تلاس متخصصین در اداره فنی و مهندسی خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو بوده و به منظور آشنایی تعمیرکاران شبکه نمایندگی مجاز سراسر کشور با نحوه انجام تعمیرات خودروی پژو ۲۰۶ تهیه گردیده است. قدمت این شغل به اندازه قدمتی است که خودرو تولید شده و از زمانی که خودرو وجود داشته است نیاز به افرادی که به قطعات مختلف خودرو و نحوه عملکرد آن آشنایی داشته باشند، در جامعه احساس می شده است. بازار کار و درآمد شغل آپاراتی و درآمد شغل تعویض روغنی در ایران به چه شکل است ؟ برای یاد گرفتن شغل تعویض روغن و آپاراتی چه پیش نیازی لازم دارید ؟ کلیات تعمیرات لباسشویی یکسان است و معمولا محل قرار گرفتن قطعات در لباسشویی مشابه است.

اگر احساس میکنید هزینه تعویض روغن موتور برایتان به صرفه نیست، میتوانید از نوع نیمه سنتتیک به جای سنتتیک و مینرال سایت tamirkaran-iran استفاده کنید. در خودروهای قدیمی، استفاده از روغن موتور سنتتیک با دوام بالا مفید خواهد بود، اما ممکن است که عوامل دیگر درکاهش کارایی دخیل باشند. مشکلات گیربکس اتوماتیک در ماشینهای شخصی مخصوصا گیربکس خودروهای پژو 206 و 207 که بعد از پراید طرفداران زیادی دارد، یکی از مهم ترین عوامل خرابی در وسایل نقلیه است. گاهی ممکن است که بعد از اتمام کار ماشین ظرفشویی، هنگامی که ظرف ها را از دستگاه خارج می کنید، متوجه شوید که ظروف اصلا شسته نشده اند و همانطور کثیف باقی ماندند، در این صورت چند احتمال خیلی مهم وجود دارد، آن هم این که احتمالا آب اصلا وارد ماشین نشده است.

شما درابتدا کارتان را به عنوان کاراموز و شاگرد شروع میکنید .شاید در ابتدا برایتان جالب نباشد که زمانان را صرف شاگردی شخص دیگری بکتید ولی اگر به درون این ماجرا بنگرید میبینید که با اندک ترین سرمایه بزرگ ترین مهارت را پیدا میکنید چرا که با شاگردی میتوانید به شکل رایگان و با اندک ترین دستمزد مهارت ها را به شکل عملی تر و حرفه ای تر فرا بگیرید . آیا عاشق چالش های کاری هستید و با حل هر چالش و مشکل لذت وصف ناپذیری پیدا میکنید ؟ آیا توانایی مذاکره دارید و از اعتماد به نفس مناسبی برخوردار هستید ؟ جعبه فرمان به شیوه درست تنظیم نشده است. نکته دیگر شیوه زندگی شما است. شرایطی وجود دارد که مقاومت در برابر خرابی می تواند به افزایش طول عمر موتور شما کمک کند. اگر میزان مصرف روغن بیش از یک لیتر در هر ۱۰۰۰ مایل (۱۶۰۰ کیلومتر) باشد باید به تعمیرگاه مراجعه نمایید. به جای مراجعه به مکانیک خود در صورت بروز مشکل ، به طور منظم از تعمیرگاه اتومبیل خود دیدن کنید تا خودرو خود را روغن کاری ، روغن کاری و فیلتر کنید تا همه چیز در حالت کار قرار گیرد.

کابین پژو ۲۰۶ نیز از طراحی خوب و قابل قبولی بهره میبرد. به دنبال هرگونه ذرات فلزی نیز باشید ، زیرا این می تواند به معنی آسیب داخلی موتور باشد. برای تعمیر این قطعه باید به تعمیرکار حرفه ای رجوع کنید. به همین دلیل ، ما باید اطمینان حاصل کنیم که از وسایل نقلیه خود به درستی مراقبت می کنیم. تعمیر و نگهداری منظم فقط بخشی از تعمیر خودرو نیست – مراقبت از خودرو است! چرا برنامه ریزی منظم خدمات تعمیر و نگهداری خودرو مهم است؟ موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر یا تعویض است، معمولا پرهزینهترین مشکل در نگهداری خودرو است که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود.

اما اگر ظاهری سبک و شیری داشته باشد ، می تواند به این معنی باشد که مایع خنک کننده به داخل موتور نشت می کند. این اشتباه در بین رانندگان و دارندگان خودرو رایج است که بسیاری گمان میکنند روغن موتور صرفا برای روانکاری موتور استفاده میشود اما روغن موتور یکی از اصلی­ترین سیستمهای خنک کننده ثانویه موتور ماشین میباشد. اگر به دنبال شغلی پر درآمد با بازار کاری نسبتا عالی و دائمی هستید ، اگر از دنیای درس و دانشگاه و نمره و امتحان ماحصلی نمیبینید و به دنبال یادگیری یک مهارت و توانایی عملی و متعاقبا یافتن شغلی مناسب هستید ، اگر به صنایع خودرو و تعمیرات خودرو علاقه مند بوده و احساس میکنید که در زمینه ی یادگیری مهارت های مربوط به خودرو می توانید موثر واقع شوید ، اگر از کنار آپاراتی ها و تعویض روغنی ها و پنچر گیری ها و مکانیکی ها و گاراژ ها عبور میکنید و خودتان را یکی از تکنسین های حرفه ای داخل آن محیط تصویر میکنید ، آموزشگاه فنی پایتخت اینجاست که تا با معرفی دوره ی آموزشی تعویض روغنی و آپاراتی دروازه ی دنیای جدیدی را رو به روی شما باز کند و مسیر های شغلی آینده ی شما را پیش رویتان قرار دهد .

در حقیقت محیط کاری مکانیک تأثیر زیادی بر روند کار او دارد، در صورتی که محیط مرتب و تمیز باشد، به راحتی به وسایل و تجهیزات دسترسی دارد، ولی اگر محیط کاری شلخته و شلوغ باشد، مدت زمان زیادی باید صرف پیدا کردن وسایل لازم و ضروری کند، علاوه بر این تمیز بودن محیط کاری آن نشانه احترام به مشتریان است. آب خنکی که در مخزن پایینی رادیاتور قرار دارد، از طریق لوله وارد موتور میشود و با گردش در داخل سیستم موتور، آن را خنک میکند. برای همین ابتدا سبد پایینی و فیلتر را از داخل ماشین ظرفشویی باز کرده و آب داخل قسمت فیلتر را با استفاده از یک اسفنج تخلیه کنید. آنها نیرو را از میل لنگ به بخشهایی چون آلترناتور، کمپرسور سیستم تهویه، هیدرولیک فرمان، پمپ آب و هر بخش دیگر مرتبطی انتقال میدهند. اگر همه چیز خوب است ، چوب چک را دوباره پاک کنید و دوباره آن را در لوله خود قرار دهید و مطمئن شوید که کاملاً نشسته است. یعنی زمانی که می خواهد موتور را برای چرخه شستشو بچرخاند و شروع به کار کند چون آی سی راه انداز موتور عکس العملی از خودش ندارد به همین دلیل تایم می پرد و هی برمیگردد که خرابی آن را نشان می دهد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار