نشت واشر تابه روغن – نحوه تشخیص و تایید نشتی

و به همین دلیل، اطمینان از اینکه سطح روغن در سطح مناسب باقی می ماند، باید یکی از نگرانی های اصلی باشد. اما فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود که مسئول حفظ روغن در موتور هستند.

روغن نشتی تشت روغن
روغن نشتی تشت روغن

در مرحله بعد، در حالی که موتور خاموش است و هوا در منیفولد جریان دارد، آب صابون را روی مشکوک به نشت واشر تابه روغن اسپری کنید.

در نهایت، اگر حباب ها را دیدید، نشت را پیدا کرده اید.

نتیجه

نشت روغن می تواند یک مشکل جدی در خودرو باشد. بنابراین آگاهی از علائم نشتی، گام مهمی در جلوگیری از آسیب های فاجعه بار موتور است. همانطور که روغن نشت می کند و سطح آن به طور خطرناکی پایین می آید، موتور روغن کاری لازم را از دست می دهد. و این می تواند منجر به تعمیرات گران قیمت شود. در نهایت، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان به راحتی تشخیص داد که آیا موتور شما دارای آن نشتی وحشتناک است، بدون شکستن بانک.

روغن شما با بالا رفتن سن خراب می شود و لجن و سایر مواد خورنده تولید می کند. علاوه بر این، کثیفی، ذرات ساینده، قطعات فلزی و محصولات جانبی احتراق به مرور در روغن شما جمع می‌شوند. اگر روغن شما تعویض نشده باشد، این موارد می توانند باعث سایش واشر و مهر و موم تابه روغن شوند و باعث از کار افتادن و نشت آنها شوند.

اگر ظرف روغن نشت کند و سطح روغن پایین بیاید، می تواند باعث داغ شدن بیش از حد موتور شود. یک موتور که بیش از حد گرم می شود، در صورت عدم مراقبت می تواند صدمات زیادی ایجاد کند.

مسائل مربوط به دود

مانند بسیاری از قطعات یک وسیله نقلیه، واشر تابه روغن برای همیشه دوام نمی آورد. همانطور که به رانندگی خودرو خود ادامه می دهید، واشر از بین می رود، فرسوده و پاره می شود. در نهایت کار به جایی می رسد که واشر دیگر قادر به آب بندی روغن نخواهد بود.

روغن نشتی تشت روغن
روغن نشتی تشت روغن

بنابراین، بزرگترین و بارزترین علامت نشت روغن از زیر موتور شما خواهد بود. ماده ای که واشر از آن ساخته شده است، به دلیل گرمای زیاد، شروع به خراب شدن می کند. در نهایت، واشر تابه روغن شروع به نشت می کند و قطرات روغن زیر موتور ایجاد می کند.

نشت روغن روی زمین
نشت روغن روی زمین

رنگ را به روغن خود اضافه کنید و بگذارید موتور به مدت 10 دقیقه در حالت بیکار بماند. در حالی که چراغ های سقفی خاموش هستند، نور فلورسنت را روی موتور خود بتابانید. در نتیجه، مناطق درخشان نشتی را نشان خواهند داد.

نشتی ها را با اعمال فشار هوا، آزمایش آب صابون پیدا کنید. (همان روشی که برای یافتن نشتی در لاستیک ها استفاده می کردیم)

متشکرم !


منبع: https://dannysengineportal.com/oil-pan-gasket-leak-how-to-diagnose-and-confirm-the-leak/

بنابراین، اگر روغن نشت کند، روغن کافی برای روغن کاری و خنک کردن قطعات آن نخواهید داشت. در نتیجه روغن موتور بخشی از آن چیزی است که موتور را خنک نگه می دارد. همراه با مایع خنک کننده، از روغن موتور برای حفظ اصطکاک و گرما در موتور استفاده می شود.

گرمای بیش از حد موتور
گرمای بیش از حد موتور

راه دیگر برای یافتن نشتی فشار دادن منیفولد ورودی با حدود سه پوند است. هوای تنظیم شده این را می توان با اتصال یک رگولاتور به شلنگ هوای مغازه خود انجام داد. سپس، شیلنگ را به یک اتصالات خلاء یا اتصالات شیر ​​(PCV) روی منیفولد ورودی وصل کنید. اما، فشار زیادی وارد نکنید، در غیر این صورت ممکن است نشت جدیدی ایجاد کنید!

تست نشت
تست نشت

برای روشن شدن، واشر تابه روغن، بسیار مهمتر از آن چیزی است که بیشتر مردم فکر می کنند.

تشخیص نشتی واشر تابه روغن می تواند دشوار باشد. بنابراین، ارزش آن را دارد که مطمئن شوید که واشر تابه روغن شما در واقع همان جایی است که نشتی از آنجا می آید. ممکن است شواهدی مبنی بر نشتی در واشر تابه روغن در قسمت بیرونی موتور شما وجود داشته باشد.

بنابراین، واشر تابه روغن یکی از مهمترین عناصر برای نگهداری روغن شما در جایی است که به آن تعلق دارد. در نتیجه، تابه‌های روغن موتور، بیشتر روغن را در یک زمان معین نگه می‌دارند.

ماده ای که واشر از آن ساخته شده است، به دلیل گرمای زیاد، با گذشت زمان شروع به خراب شدن می کند. در نهایت، واشر شروع به نشت می کند و قطرات روغن زیر موتور ایجاد می کند.

بنابراین، چگونه نشت واشر تابه روغن شروع می شود؟

در نتیجه، روغن شروع به نشت می کند، همانطور که در حال گردش است، بین بلوک موتور و ظرف روغن. به همین دلیل باید علائم این موضوع را بشناسید تا بتوانید فورا واشر را تعویض کنید. در غیر این صورت، ممکن است باعث آسیب جدی به موتور شما شود.

علائم رایج شکست:

نشت روغن

اگر سطح روغن کمتر از حد معمول باشد، چراغ هشدار موتور باید روی داشبورد شما روشن شود.

فقط روغن نشت می کند، در حالی که موتور در حال کار است

باقی ماندن این مشکل ممکن است به مواردی مانند، سنسورهای اکسیژن یا بخش‌های مختلف دیگر نیز منجر شود.

سطح روغن پایین

اما، این نیز می تواند شناسایی نشتی واشر تابه روغن را دشوار کند. زیرا، تنها زمانی که روغن از ظرف روغن نشت می کند، زمانی است که شما در حال رانندگی هستید.

نحوه تشخیص و تایید نشت

همیشه، با یک بازرسی بصری از موارد زیر شروع کنید:

  • درپوش پرکننده روغن
  • فیلتر روغن
  • دوشاخه تخلیه تابه
  • سنسور فشار روغن
  • پوشش شیر
  • مهر و موم اصلی میل لنگ جلو
  • واشر پوشش زمان بندی
  • مهر و موم میل لنگ عقب
  • آداپتور کولر روغن موتور
  • فرستنده سطح روغن
  • تابه روغن
  • منیفولد ورودی
  • واشر سر
  • پخش کننده

تمام روغن موتور خود را کاملاً تمیز کنید، با استفاده از ترمز تمیز کننده یا چربی‌زدای موتور

فناوری دود یک راه حل سریع و ساده برای عیب یابی نشتی در اکثر سیستم های بسته خودرو است. در واقع، پیدا کردن نشتی با یک دستگاه دود، به سادگی جستجوی دود، خروج از موتور است. و اکثر خودروسازان موافق هستند که ماشین دودکش سریع ترین، ساده ترین و ایمن ترین راه برای یافتن نشتی است.

با استفاده از یک سیستم تشخیص نشت رنگ فلورسنت

فقط به این دلیل که دور تابه روغن خود روغن دارید، به این معنی نیست که واشر تابه روغن شما نشتی دارد. هنگام بررسی موتور، مطمئن شوید که شواهدی از نشتی و باقیمانده روغن در بالای ظرف روغن خود را بررسی کنید. اگر بالای آن روغن پیدا کردید، ممکن است فقط از یک منبع نشتی دیگر به پایین نشت کند.

استفاده از ماشین دود

همچنین، ترکیب نور ماوراء بنفش (UV) و رنگ های فلورسنت، به شما امکان می دهد نشت روغن های کوچک را پیدا کنید.

استفاده از آشکارساز نشت UV
استفاده از آشکارساز نشت UV

بنابراین، باز هم تعمیر و نگهداری مناسب، برای نگه داشتن شما در جاده همیشه در صدر فهرست قرار دارد.

در نتیجه، غفلت از رفع فوری این مشکل می تواند منجر به کاهش سطح روغن و فشار شود. این می تواند خطرناک باشد و عملکرد موتور شما را به خطر بیندازد.

گرمای بیش از حد موتور

علامت دیگری که در هنگام نشتی واشر تابه روغن مشاهده خواهید کرد، دود خروجی از موتور است. به دلیل پاشیدن روغن از ماهیتابه روی منیفولد اگزوز داغ.

دود از موتور می آید
دود از موتور می آید

در برخی موارد، نشتی که واشر تابه روغن دارد، بسیار کوچک و تقریباً غیرقابل تشخیص خواهد بود. معمولاً برای چنین نشتی تنها علامت هشداری که خواهید داشت، سطح روغن کمتر از حد معمول است.

سطح روغن پایین
سطح روغن پایین

نشت واشر تابه روغن - نحوه تشخیص و تایید نشتی
نشت واشر تابه روغن – نحوه تشخیص و تایید نشتی

واشر تابه روغن، تنها یک کار مهم برای انجام دارد. و این یعنی آب بندی تابه روغن، به پایین موتور.

اما غیر معمول نیست که واشر فرسوده شود و روغن نشت کند.

بنابراین، اگر در زیر خودرو قطرات روغن موتور مشاهده کردید، ممکن است به دلیل معیوب بودن واشر روغن موتور باشد. در نتیجه روغن موتور برای موتور شما مانند خون است. بنابراین، شما هیچ گونه نشتی یا شکست کامل نمی خواهید، ممکن است در گوشه و کنار باشد.

بنابراین، رفع نشتی واشر تابه روغن، می تواند یک مصیبت خسته کننده باشد. تابه روغن شما همیشه پایین ترین قسمت موتور شما خواهد بود. بنابراین، همانطور که روغن در تمام موتور شما پمپ می شود، با نیروی گرانش تخلیه می شود و به ظرف روغن باز می گردد. جاذبه همیشه مایعات را به پایین ترین مکان ممکن می برد و همان جایی است که ظرف روغن شما می نشیند. روغن موتور تمام روغن موتور شما را می گیرد و نگه می دارد، چه در حال کار باشد یا نه.

در نتیجه، سطحی که روغن در ظرف روغن شما قرار می گیرد، در واقع زیر واشر است. اگر نشتی واشر کاسه روغن داشته باشید، معلوم می شود که این چیز خوبی است. بنابراین، هنگامی که وسیله نقلیه خود را خاموش می کنید، روغن زیر واشر می نشیند و نشت متوقف می شود.