محبوبیت رئیس جمهوری کره جنوبی در سراشیبی

داده های آماری نشان می‌دهد میزان نرخ تورم در کره جنوبی در ماه ژوئن سال جاری(خرداد-تیر) به بیشترین میزان خود در ۲۴ سال گذشته رسیده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84819756/%D9%85%D8%AD%D8%A8%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%A8%DB%8C

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ» نظرسنجی «آر ان سرچ» با شرکت هزار و ۴۵ نفر که از روز شنبه تا سه شنبه انجام شد، نشان داد ۳۲.۵ درصد پاسخگویان از عملکرد رئیس جمهوری کره جنوبی راضی هستند، این درحالی است که میزان عدم نارضایتی از وی ۶۳.۵ درصد اعلام شده است.  

یون در نخستین سفر خارجی خود از زمان رسیدن به ریاست جمهوری برای شرکت در اجلاس ناتو به مادرید سفر کرد. این سفر موجبات نارضایی مردم کره جنوبی را فراهم کرده است.  

 مردم کره جنوبی خسته از سیاست های «مون جائه این» رئیس جمهوری مستعفی کره جنوبی با هدف تغییر در وضعیت اجتماعی  و اقتصادی این کشور یون را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند. اما  از زمان نشستن یون بر مسند قدرت، وضعیت اقتصادی این کشور رو به وخامت گذاشته است.

به باور کارشناسان، مردم کره جنوبی بر این باورند در شرایطی که این کشور با مشکلات فراوانی روبروست، نگاه رئیس جمهوری باید بر حل و فصل مشکلاتی داخلی بیشتر متمرکز شود.

نظرسنجی‌های اخیر در پی افزایش نگرانی‌ها پبرامون آشفتگی‌های اقتصادی و سیاسی در حزب حاکم است.  

یکی از مهمترین دلایل کاهش میزان محبوبیت یون در نظرسنجی‌های صورت گرفته در کره جنوبی، تمرکز وی بر مسائل بین المللی از جمله توسعه همکاری با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بجای مسائل داخلی این کشور به شمار می آید.

کره جنوبی با افزایش نرخ تورم و قطع زنجیره تامین جهانی دست و پنجه نرم می‌کندکه موجب شده امروز بانک مرکزی این کشور ۰.۵ درصد افزایش نرخ  بهره به شکلی بی سابقه داشته باشد.   

بدین ترتیب در یک ماه گذشته میزان رضایت از «یون سوک یئول» ۵۲.۵ درصد بود که در حال حاضر کاهش چشمگیری داشته است. هفته گذشته نیز میزان رضایت از وی ۴۲.۶ درصد گزارش شده بود که طی یک هفته با کاهش ۱۰.۱ درصدی به ۳۲.۵ درصد رسید.  

کره جنوبی در اردیبهشت ماه سال جاری به عنوان اولین کشور آسیایی به عضویت گروه سایبری ناتو پیوست. عضویت اخیر کره جنوبی در گروه دفاع سایبری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به معنای پیوستن به این سازمان (ناتو) نمی باشد.