عوامل موثر در طراحی داخلی یک ساختمان مسکونی

رویکردهای مختلفی برای بازسازی خانه وجود دارد که از نظر درجه وفاداری به اصل و حساسیت به اجرا متفاوت طراحی داخلی منزل سنتی است. از طراحی داخلی روستیک این کلبه ها گرفته تا طراحی مدرن آن ها، امروزه ایده های مختلفی برای طراحی دکوراسیون کلبه های چوبی ارائه می شوند که بسیار زیبا و موردپسند می باشند. دکوراسیون داخلی در این مدل از خانه ها نیز معمولا به دو سبک مدرن و کلاسیک ، طراحی و ساخته میشوند . مهناز افشار علاوه بر سینما در صحنهی تئاتر نیز حضور فعال دارد و در تئاترهای الیور توئیست، دورهمی زنان شکسپیر، بیست و یک بار مردن در سی روز و آمدیم نبودید رفتیم بازی کرده است. رنگ های روشن متنوع نیز در کنار هم بزرگسالان را سرحال کرده و موجب افزایش انرژی های روحی و روانی آن ها میگردد.

ارتفاع آن نیز بین ۵۰ تا ۱۰۰ متر از سطح دریاست و توسط یک موج شکن به شکل بیضی احاطه گردیده. بنابراین در قدم بعدی ، تعادل را باید در چیدمان اثاثیه و مبلمان و انتخاب رنگ ، بافت و شکل رعایت کنید. وقتی از چوب به همان حالت طبیعی اش استفاده شود، تمام بافت ها و گره های طبیعی خود را به زیبایی نشان می دهد. سعی کنید الگوهای مختلف را در کنار یکدیگراستفاده نکنید. اگر خانه کوچک شما دارای زیرپله می باشد سعی کنید نهایت استفاده را از این فضا ببرید. برای موارد احتمالی فضایی را در نظر بگیرید ، زیرا تقریبا همیشه مسائل غیرمنتظره پیش می آید.

به منظور طراحی داخلی فضاهای مسکونی نیز هر دو روش کاربرد دارند. بطور کلی در یک محیط مسکونی استانداردهایی را باید همیشه مدنظر داشت که نسبت به موقعیت جغرافیایی در فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف ، متفاوت است . برای داشتن یک دکوراسیون داخلی منزل مدرن باید یک نورپردازی مناسب داشته باشید در ادامه چند نمونه از این نورپردازیها را میبینید. اگر در خانهای بزرگ یا ویلایی زندگی میکنید، استفاده از فضاهای نورانی، پنجرههای موجود در بنا و دیگر زوایای تعبیه شده در دکوراسیون مدرن شرایط خوبی برای اجرای دکوراسیون داخلی لوکس و مدرن با کمترین هزینه برای شما فراهم میکند. در این صورت شما نیاز به فضای بزرگ تری خواهید داشت و دو گزینه پیش روی شماست : ساختن ساختمانی جدید و بازسازی ساختمان فعلی! اگر علاقه ای به استفاده از طرح و رنگ ندارید و نمیخواهید خانه را رنگ کنید، آینه دیواری بلند به دیوار نصب کنید تا با انعکاس نور و بازتابِ محیط، فضا را بزرگ تر نشان داده و به اتاق عمق بیش تری بدهد. این تغییرات در طراحی داخلی حرفه ای توسط جان دیبل کریس ، رئیس موسسه تزئینات بریتانیا انجام شد. هستند و نیازی به نصب به صورت حرفه ایی ندارند خود شما میتوانید با سلیقه خودتان و با توجه به طرح دکوراسیون چوبی منزلتان از تزئینات چوبی استفاده کنید.

به عنوان مثال می توانید با استفاده از فقط یک رنگ حتی اگر فرم های شما از نظر شکل ، اندازه و بافت بسیار متفاوت باشد ، هماهنگی ایجاد کنید. این فضاها هم اگر از جنس چوب انتخاب شوند میتوانند به عنوان جای نگهداری گلدان، کتابها و دیگر وسایل، در هماهنگی با طراحی داخلی منزل قرار بگیرند. یک دکوراتور در زمینه طراحی آموزش دیده است و می تواند به شما در انتخاب رنگ ها ، مبلمان و منسوجات جدید کمک کند و برنامه ای برای نحوه هماهنگی همه آنها ایجاد کند. طراحی داخلی آپارتمان 100 متری شامل پذیرایی، آشپزخانه و یک اتاق غذاخوری کوچک می شود که با سطوح سفید و سنگ های مرمر و چوب روشن و منسوجات خنثی دکور شده اند. خورشید از شرق طلوع میکند و هنگامیکه در ارتفاع پایین آسمان قرار دارد فضاهایی را روشن میکند که معمولاً صبحگاهان مورد استفاده قرار میگیرد. انرژی بالا و ادغام یافتهها مبلمان را هدف قرار داده است.

در دکوراسیون خانه ۵۰ متری، استفاده از رنگ روشن از مهم ترین راهکارها است. یکی از راه های بزرگ دیده شدن خانه های کوچک استفاده از آینه در بخش های مختلف و به خصوص درپذیرایی است. در طول کار بر روی راه حل برنامه ریزی، لازم بود فضای ذخیره سازی کافی فراهم شود، زیرا چیدمان اصلی، اتاق رختکن جداگانه یا اتاق کار را در نظر نمی گرفت. مهم نیست که یک یا دو اتاق خواب را بازسازی کنید یا کل ساختمان را ، با انجام این کار منزل شما متفاوت ، جدید و تازه به نظر خواهد رسید! شاید پیش از هر چیزی بهتر باشد یک تعریف از شکل کلی و ماهیت این اتاقهای خواب مجهز یا همان مستر رومها را در اختیارتان قرار دهیم. ریتم در خدمات بازسازی منزل و طراحی دکوراسیون داخلی به معنای ایجاد الگوهای تکراری و متضاد برای به وجود آوردن علاقه بصری است که می توانید با استفاده از رنگ یا شکل یکسان در فواصل مختلف به دست آورید.

اگر دسترسی از طریق زمین همسایه های شما مورد نیاز است و یا اگر دسترسی ماشین آلات به هر طریقی بر آنها تاثیر بگذارد ، ممکن است مجبور شوید با همسایگان خود صحبت کنید. نیاز دارید ؟ به چه میزان فضاهایی که در آن فعالیت های مهم روزانه خود را انجام میدهید ارزش دارد ؟ اگر دوست دارید یک اتاق درهم و برهم و خانگی پیدا کنید ، استفاده از فضای منفی بیشتر برای شما مناسب خواهد بود. برای آشنایی بیشتر لطفاً تا انتهای مطلب همراه ما باشید. ما در این مطلب سعی کردیم جذابترین و بروزترین ایدههای دکوراسیون خانههای کوچک را به شما معرفی کنیم. تمرین طراحی داخلی هنر و علم را با هم ترکیب می کند : درک یک فضا ، بینش روانشناسی زندگی در یک فضا و خلاقیت برای معرفی رنگ ، شکل و بافت برای ایجاد یک محیط منسجم و دلپذیر را می طلبد. استفاده از آینه در طراحی داخلی منزل می تواند فضا و نور را به شکل موثری سازماندهی نماید. در حالی که می توانید در هر اتاق از یک سبک و رنگ متفاوت استفاده کنید ، اغلب هدف شما این است که کل خانه را به هم وصل کنید.

همانطور که در بالا گفتیم در نقشه خانه دوبلکس کوچک ایرانی ممکن است نیم طبقه را به عنوان هر فضایی مانند اتاق خواب ، پذیرایی و حتی آشپزخانه طراحی کنند اما نکته ای که در فضا های کوچک بسیار مهم است و باید به آن توجه کنند نوع راه پله می باشد ، راه پله می تواند به صورت نیم دایره ، گرد و معمولی باشد ولی اصولا راه پله های مارپیچ فضای کمتری را اشغال میکنند ، که برای پلان خانه دوبلکس کوچک مناسب تر می باشد و همچنین زیبا و شیک نیز می باشند. در معماری گئورگ مورش بازسازی خانه را به عنوان ” روش علمی استخراج منابع برای بازسازی چیزهایی که از بین رفته اند ، بدون توجه به زمانی که از آن زمان گذشته است ” توصیف می کند. به طور مثال، اگر در پذیرایی خود چند صندلی برای نشستن خودتان داشته باشید، میتوانید هر زمانی که مهمان آمد. مثال های معمولی عبارتند از زمانی که فقط پلان های نما یا مستندات تصویری ساختمان ها حفظ می شوند – بقیه اطلاعات لازم تا آنجا که ممکن است با مقایسه آن با اشیاء مشابه معاصر “باز اختراع” می شوند.

این کار را می توان به صورت متقارن و غیر متقارن انجام داد. هنگامی که یک بازسازی اساسی را شروع می کنید که کل خانه یا چندین اتاق شما را شامل می شود ، بهتر است عجله نکنید! وقتی با کمبود جا و فضا روبه رو هستیم، منطقیترین کار این است از همین فضاهای موجود هم نهایت استفاده را ببریم. یک طراح داخلی باید مدارک لازم را داشته باشد و اگر پروژه شما در مقیاس بزرگ است و نیاز به دیوارهای متحرک یا تغییر چیدمان یک فضا دارد ، باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. در ساده ترین حالت ، طراحی دکوراسیون داخلی ، لایه ای از دکوراسیون بر روی فضای داخلی یک ساختمان است. 4. بازسازی تفسیری ساختمان – بر اساس منابع تاریخی طرح جدیدی ایجاد می کند. این امر سبب می شود بر اساس تناژ رنگی، نور پردازی، ابعاد و مساحت منزل شما از یک نگاه علمی خرید دنبال شود. اصولی که بر اساس آن باید از شلوغی و بی نظمی کاست تا انرژی زندگی به راحتی در خانه جریان داشته باشد بسیار مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی واقع شد.

بازسازی فقط مرتبط با زیباسازی منزل نیست ، بلکه عملکرد ساختمان شما را نیز بهبود می بخشد. خانه های دوبلکس، نه فقط به خاطر معماری، بلکه به خاطر ساختار متفاوت خود با دیگر خانه ها فرق دارند. در خدمات بازسازی ساختمان نه تنها نگه داشتن برخی چیزها باعث صرفه جویی در پول شما می شود ، بلکه می تواند به حفظ شخصیت دارایی شما نیز کمک کند. آب صاف تصفیه خانه نیز در مخزن آب صاف تصفیه خانه ذخیره و سپس توسط ایستگاه پمپاژ داخل تصفیه خانه و دو خط انتقال 700 و 1700 متری به مخازن مناطق 2 و 3 انتقال می یابد. این اتاق شامل تجهیزات لازم برای کنترل عملکرد کل تصفیه خانه و مانیتورهایی برای نشان دادن هشدار مربوط به توقف فعالیت هر واحد است.

هدف از ریتم ، حرکت چشم شما در داخل اتاق است. فضای مثبت جایی است که اشیاء اتاق – مانند مبل و صندلی راحتی – در آن قرار می گیرند در حالی که فضای منفی به شکاف های بین آن اشاره دارد و شامل فضای گردش برای حرکت در اتاق و همچنین قسمت هایی است که برای جلوگیری از ایجاد احساس در هم ریختگی در اتاق باز مانده است. طراح شما باید کسی باشد که به او اعتماد دارید ، احساس راحتی کنید که نظر خود را با او به اشتراک بگذارید و به شما در توانایی او برای تبدیل دیدگاه شما به واقعیت اطمینان دهد. باید رنگ های مناسبی برای اتاق های کوچک و همچنین رنگ ها و الگوهای مناسبی برای اتاق های بزرگ در نظر بگیرید. از این رو خانه های لوکس و شیک برای این بخش از ساختمان همیشه برنامه های مناسبی دارند. از این رو حتما به هنگام انتخاب و خرید میزو صندلی برای دکوراسیون خانه های کوچک آپارتمانی باید به نکات ذکر شده دقت کرد.

این روش برگرفته از روتوش خنثی به عنوان یک ترمیم مدرن است. در سبک مدرن با استفاده وسایل مورد نیاز و چیدن ان ها به طور ساده و ماهرانه یک فضای لوکس را به وجود می اورد که بسیار احساس خوبی میدهد. از طرف دیگر ، اتاقی با فضای مثبت بیش از حد می تواند احساس شلوغی و وجود مبلمان بیش از حد داشته باشد. در واقع در این نوع تعادل به جای استفاده عناصر کاملا مشابه ، باید وزن بصری برابری در دو طرف محور تقارن ایجاد کنید. برای این کار باید نقطه کانونی را به عنوان محور تقارن در نظر بگیرید و وسایل را در اندازه ، شکل ، بافت و رنگ کاملا یکسان در دو طرف آن محور قرار دهید. این نوع بازسازی را می توان بیش از هر چیز در ساختمان های مهم فرهنگی و تاریخی یافت که سپس به عنوان اشیایی برای تماشا و استفاده به عنوان موزه استفاده می شود. طرح مبلمان نیز تاثیر زیادی در طراحی داخلی پذیرایی کوچک دارد از این رو بهتر است شما مبلمان با طرح های ظریف و ال یا گرد را برای چیدن در فضای پذیرایی انتخاب نمایید.

این کار باعث ترویج اصول طراحی ( یکپارچگی و هارمونی ) و در نظر گرفتن یک تم کلی برای منزل می گردد. رنگ های شاد برای اتاق و محل حضور کودکان باعث رشد و افزایش فعالیت های ذهنی آن ها می شود و شادی درونی برایشان ایجاد می کند. اگر تمایل دارید تا از رنگ هایی متمایز با سایر بخش های خانه استفاده کنید باز هم سعی کنید که از طیف های بسیار روشن استفاده نمایید. اولین دلیلی که باعث می شود اکثر افراد تمایل به بازسازی خانه خود داشته باشند ، ظاهر جدید ومتفاوتی است که منزل شما به دست خواهد آورد. اولین چیزی که هنگام شروع یک پروژه طراحی باید تعیین کنید بودجه شما است. این بدین معناست که اغلب موارد شگفت انگیزی در زیر طبقات یا دیوارها کمین می کنند – و این شگفتی ها می توانند بر بودجه شما تاثیر بگذارند. در زمینه های اجرایی هلدینگ ساختمانی آس با سابقه قوی و طولانی زیر مجموعه های خود قصد دارد بهترین متریال را با کمترین زمان و هزینه در اختیار مشتریان خود قرار دهد و با در نظر گرفتن بودجه هر مشتری در اجرای کار ، بهترین خدمات ممکن را ارائه می دهد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار