راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۱ برای بازی (استریمری)

لپ تاپ MSI GP65 Leopard دارای پردازنده Intel Core i7-10750H است. با استفاده از پردازنده Intel Core i7-11800H، به طور کامل از 8 هسته و 16 رشته کاری پردازنده بهره میبرد. این مدل، پردازندههای نسل دوازدهم Core اینتل را با کارت گرافیک سری RTX 3000 انویدیا ترکیب میکند. این سری گیمینگ لنوو با CPU قدرتمند نسل دهم و گرافیک قدرتمند 6 گیگابایتی قابلیت اجرای سنگینترین بازیها و نرمافزارهای گرافیکی را دارند. HP 15 یکی از جدیدترین محصولات HP به لپتاپهای سری 2021 آن است و از پردازنده Intel Quad-Core i5-1135G7 پشتیبانی میکند. یکی از نکات در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ این است که بعضی از لپ تاپ های مخصوص بازی، نمایشگر لمسی در اختیار کاربران قرار می دهند که برای تعدادی از بازیها مناسب هستند. این بدان معناست که لپتاپ میتواند تشخیص دهد که آیا روی میز قرار دارد یا روی پای شما و سطوح حرارتی را متناسب با آن تنظیم میکند.

مهمترین ویژگی که سبب شده این مدل در فهرست بهترین لپتاپ های مخصوص بازی 2021 قرار بگیرد قیمت آن است. بهترین لپ تاپ گیمینگ دل در این رده قیمتی دارای نمایشگر 15.6 اینچی است که رزولوشن 2k دارد. لپ تاپ مک بوک ایر اپل دارای صفحه نمایش 13.3 اینچی است. کارت گرافیک قدرتمند باعث می شود تصاویر بازی با کیفیت بالایی نمایش داده شود و لذت بازی کردن را چند برابر کند. این کار باعث می شود جریان ورودی و خروجی هوا بصورت صحیح در لپ تاپ جریان پیدا کند و مانع داغ کردن لپ تاپ می شود. وجود یک هارد HDD با ظرفیت 1 ترابایت هم میتواند فضای بسیار خوبی را برای ذخیره کردن اطلاعاتتان، در اختیار شما قرار بدهد. جدا از آن، 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD برای ذخیره سازی ارائه میدهد که آن را به گزینه ای عالی برای استفاده قابل حمل تبدیل میکند.

اما اگر میخواهید سطح بالاتری داشته باشید، بهترین لپتاپ گیمینگ پریمیوم باید Razer Blade 15 Advanced باشد. به طور خلاصه وقتی نام «گیمینگ» با یک لپتاپ همراه میشود یعنی حافظه رم حجیم و سریعتر، کارت گرافیک بهتر و پردازنده قوی و سریعتری دارد و البته قیمت آن هم در مقایسه با لپتاپهای معمول بازار بسیار بالاتر است. البته موارد دیگری هم برای دوست داشتن این دستگاه وجود دارد. گرچه، از عالی بودن فقط چند امتیاز کمتر دارد. ما یک لپ تاپ عالی از HP را معرفی میکنیم که برای برنامههای حرفه ای مناسب است. لپتاپ Lenovo Legion 5 نسخه پایینتر لپتاپ Lenovo Legion 5 Pro است که کاملاً در دستهبندی بودجه 1200 دلاری قرار میگیرد. این یک لپ تاپ گیمینگ است و با بودجه ۳۰ میلیون تومانی یک انتخاب بسیار مناسب است. حتی اگر با بودجه 1200 دلاری کاملاً مطابقت داشته باشد، مقداری بودجه اضافی برای وسایل جانبی اضافی خواهید داشت. این، مطمئناً با این لپ تاپ سبک وزن، عمر باتری طولانی خواهید داشت. برخی لپتاپهای گیمینگ عمر باتری بیشتری دارند؛ اما اغلب آنها نمایشگر خوبی ندارند و قطعا شما نمیخواهید بازیها را روی یک نمایشگر تاریک، کمنور یا نامناسب اجرا کنید. اما قبل از خرید حتما اولویتهای خود را از یک سیستم گیمینگ بهترین لپتاپ های گیمینگ بنویسید.

برای جایگاه سوم بهترین لپتاپ تا 30 تومن، Dell Inspiron 15 5505 را انتخاب کرده ایم. در رتبه دوم برترین لپتاپ بین 20 تا 30 میلیون، ما Acer Nitro 5 AN517-54-77KG را انتخاب کرده ایم. این لپ تاپ، یکی از برترین لپ تاپ گیمینگ 2021 است. شما 2 اسلات برای RAM و همچنین 2 اسلات برای درایوهای ذخیره سازی برای ارتقاء آینده در این برترین لپ تاپ بین بیست تا سی میلیون دریافت خواهید کرد. برای ذخیره سازی، لنوو یک SSD 512 گیگابایتی NVMe در لپ تاپ Legion 5 ارائه کرده است. حتی با چنین بودجه ای، پردازنده بسیار قدرتمند AMD Ryzen 7 5800H همراه با کارت گرافیک اختصاصی NVIDIA RTX 3050 Ti را ارائه میدهد. درست است که در این مطلب قرار است به لپ تاپ هایی با قیمت کمتر از 30 میلیون تومان اشاره کنیم، اما همیشه به قیمت لپ تاپ و بودجه خود توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. اپل وعده عمر باتری نزدیک به 18 ساعت را در لپ تاپ مک بوک ایر اپل داده است که برای لپ تاپ هایی با این محدوده بودجه نادر است.

MSI GP65 Leopard با یک صفحه نمایش 15.6 اینچی FHD با پنل سطح IPS ارائه میشود تا بدون شک واضح ترین کیفیت تصویر را دریافت کنید. طراحی بدون فن لپتاپ مکبوک ایر اپل، آن را به یکی از باریکترین لپتاپها تبدیل میکند، در حالی که سطح دما را به خوبی زیر حد نگه میدارد و بهترین لپتاپ کمتر از سی میلیون است. این دستگاه تنها به یک شارژر احتیاج دارد؛ بنابراین شما میتوانید آن را در کولهپشتی یا کیف حمل کنید، بدون اینکه از قدرتش کاسته شود. لپ تاپ مک بوک ایر اپل از تراشه Apple M1 استفاده میکند که میتوان گفت بهترین تراشه موبایل در حال حاضر در بازار است.

Razer Blade 17 دارای یک کیبورد RGB است که بدون بر هم زدن فضای اداری، به طراحی Pro اثری رنگی اضافه میکند. چرا که در اکثر مواقع یا برداشتن ماوس را فراموش خواهیم کرد و یا حتی با حمل کردن ماوس، فرصت استفاده از آن را نخواهیم داشت. AMD Radeon RX Vega 10 یکپارچه به همراه رم 16 گیگابایتی آن را برای بازیهای معمولی و همچنین بسیاری از نرم افزارهای طراحی پیشرو در صنعت مناسب میکند. در مجموع این لپ تاپ انتخاب ایده آلی برای یک وسیله همیشه همراه محسوب شود. در ادامه با بهترین لپ تاپ ها از 20 تا 30 میلیون همراه پلازا باشید. گزینه زیر از MSI میتواند یک دستگاه عالی برای بازیهای معمولی و همچنین بهره وری در محدوده ۳۰ میلیون تومان باشد. برند MSI همچنین یک نام تجاری بسیار محبوب است، به خصوص برای لپ تاپهای بازی خود. ASUS ROG Strix G512 از پردازنده Intel Core i7-10750H استفاده میکند که یک CPU بسیار خوب برای بازی و سایر برنامههای مشابه است.

یکی از ویژگیهای هیجان انگیز Acer Nitro 5 AN517-54-77KG DoubleShot Pro است که به شما امکان میدهد از WiFi و Ethernet به طور همزمان برای اتصال مطمئن و پایدار استفاده کنید. حتی فراتر از حوزه لپ تاپ های گیمینگ، بهنظر ما این دستگاه یکی از بهترین ترکیبهای کیبورد و ترک پد را که میتوانید در بازار پیدا کنید، ارائه میکند. برای ارائه بهتر، Lenovo Legion 5 همچنین دارای دو بلندگوی 2 واتی است که به شما امکان میدهد صدای بازی را احساس کنید. در حالی که ویژگیهای RTX را با این کارت از دست میدهید، سازگاری بسیار خوبی با بازیهای با حافظه 6 گیگابایتی ارائه میدهد. همه ما میدانیم که اپل سطح استاندارد خود را در همه محصولات ارائه میدهد، خواه آیفون، آی پد یا لپ تاپهای بسیار قابل حمل. 3. لپ تاپهای 15 تا 16 اینچی: محبوبترین لپ تاپهای بازار 15 اینچی هستند که صفحه نمایش آنها به اندازه کافی بزرگ است.

بسیاری از کاربران به خاطر همین ویژگی لپتاپ، این مدل را خریداری میکنند. میتوانید بسیاری از ویژگیهای عالی را در لپتاپهایی پیدا کنید که زیر محدوده قیمتی ۳۰ میلیون تومان قرار دارند. ایسر هم از جمله شرکتهایی به شمار میرود که سابقه خوبی در تولید لپتاپهای گیمینگ دارد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که یک مدل از لپتاپهای این شرکت را در لیست بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون قرار دهیم. این دستگاه تبدیلپذیر در لولای خود یک ساندبار چرخان دارد؛ به این معنی که مهم نیست چگونه جای گرفته باشد، چون در هر صورت بلندگوها رو به جلو هستند. پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX 3050 Ti در Lenovo Legion 5 آن را به یک گزینه عالی تبدیل میکند زیرا از فناوری Ray Racing و DLSS پشتیبانی میکند که به شما امکان میدهد بازیهای سطح بالا را با FPS لذت بخش انجام دهید.

ضمن اینکه شما برای تدوین فیلم مجبورید با نرم افزار هایی مثل Adobe After Effect و Adobe Premiere کار کنید که هر کدام نیاز به حداقل سخت افزار قدترمند دارند که در ادامه میتوانید پیش نیاز های آنها را ببینید. آنها حالا میتوانند به شما کمک کنند نسبت به رقبای خود در بازی حاشیه برتری داشته باشید و حتی به بالای جدول امتیازات برسید. با این کلیدهای کامل و بزرگ، جهت دار و نرم در هنگام بازی هرگز موقعیت رسیدن به صدر جدول را از دست نخواهید داد. وقتی صحبت از بازی به میان میآید، پاسخ واضح کارت گرافیک است، اما اینجاست که اخیراً اوضاع کمی پیچیده تر شده است.

این لپ تاپ به پورت USB-C و USB 2.0 سریع مجهز است و تجهیزات گیمینگ رده بالا را میتوانید با سرعت بالایی به آنها وصل کنید. این مدل مجهز به پردازندهی مرکزی Intel N4020، پردازشگر گرافیکی ۶۰۰ Intel HD Graphics بدون حافظهی گرافیکی مجزا، ۴ گیگابایت حافظهی رم و ۱ ترابایت حافظهی داخلی از نوع هارد دیسک است که برای کاربری عمومی مناسب است. این نمایشگر به گرافیک NVIDIA GTX 1660 Ti مجهز شده است. برای اتصال یک نمایشگر خارجی به لپ تاپ، هر دو پورت HDMI و DisplayPort را دریافت خواهید کرد. اگرچه قیمت بالای ریزر بوک 13 به این معنی است که این دستگاه برای هر کاربری ایدهآل نخواهد بود، اما در مجموع، همچنان لپ تاپی بینظیر است که کیفیت بالای ساخت بدنه را با کارآیی فوقالعاده ترکیب میکند. در حالی که صفحه نمایش آن ۱۲۰ هرتزی است، اما فاقد رنگ کافی است بنابراین ممکن است بازی ها کدر به نظر برسند. این یک ارتقاء قابل توجه نسبت به سایر گزینهها است زیرا بعید است که این مشخصات را در این محدوده قیمت پیدا کنید. این صفحه نمایش از گرافیک یکپارچه Intel Iris X پشتیبانی میکند تا بتوانید به راحتی نرم افزارهای طراحی معروف و برنامههای دیگر را بدون نیاز به کارت گرافیک اجرا کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار