دریچه کولر چیست؟ بررسی انواع دریچه کولر آبی و گازی سینا تکنیک ایمن فن سینا

در سال های اخیر طراحان و معماران در هنگام خرید این محصول برای یک مکان، به نوع و رنگ این وسیله بسیار توجه می نمایند. کاربرد دریچه کولر سقفی و دیواری همانند هم هستند، با این تفاوت که مدل سقفی از بالا هوا را به محیط پخش می کند. نکته ی دیگر اینکه با استفاده از این کالا ما می توانیم در فصل های زمستان به وسیله ی اهرم آن پره هایش را ببندیم و مانع از ورود هوای سرد به محیطمان شویم.

انتخاب محل مناسب برای قرارگیری دریچه کانال کولر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورت انتخاب محل نادرست برای نصب آن از حداکثر ظرفیت کولر برای خنک ‌کردن محیط داخلی استفاده نخواهد شد. هر کدام از انواع دریچه‌های کولر آبی از متریال‌های خاص تهیه شده و نرخ متغیر روزانه آن‌ها موجب عدم‌ثباط قیمت و عدم‌درج قیمت شده است. جهت استعلام قیمت هر کدام از انواع دریچه کانال کولر از طریق تماس تلفنی یا پیام‌رسان واتس اپ با مجموعه تهویه سان در ارتباط باشید.

اهرمی که روی دریچه نصب شده است قابلیت تمام این تنظیمات را به‌طور دستی دارا می‌باشد. با افزایش شهرنشینی، تراکم ساختمان‌ها و همچنین ایجاد مشکلاتی همچون آلودگی‌های شهری قطعاً استفاده از پنجره‌ها محدود شده است. به واقع از مهم‌ترین اقدامات مهندسان ساختمان و طراحان این حوزه، کانال‌کشی و تعبیه دریچه کولر در ساختمان می‌باشد. دریچه کولر از مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین انواع دریچه در ساختمان است.

دریچه دیواری

این دریچه کولر به دو صورت دمپر دار و بدون دمپر قابل تولید است . اگر کولر یا دمنده ، یک خروجی را تغذیه کند نیاز به دمپر نیست . اما اگر کولر یا دمنده ، به چند انشعاب متصل باشد برای تنظین ، کنترل یا انسداد جریان هوا در پشت دریچه کولر از دمپر استفاده خواهد شد . دریچه‌های کانال کولر علاوه بر پخش جریان هوای سرد؛ در طرح، رنگ و مدل‌های مختلف جهت تزئین محیط داخلی ساختمان نیز به‌کار گرفته خواهند شد. اشخاص با سلیقه خاص خود امکان طراحی هر چه بهتر محیط داخلی و افزایش هارمونی را خواهند داشت.

خرید دریچه کولر؛ نیاز اصلی هر ساختمان

دریچه کولر چیست؟ بررسی انواع دریچه کولر آبی و گازی سینا تکنیک ایمن فن سینا دریچه کانال از همان ابتدای پیدایش کولر آبی و کانال سازی تولید شده است. هدف از ساخت دریچه کانال، در دسترس قرار دادن هدایت هوای کانال های کولر برای افراد بوده است. معمولا در زمستان ها برای اینکه هوای گرم داخل از طریق کانال های کولر بیرون نرود دریچه ها دریچه کولر را می بندیم.

می‌توان گفت که این نوع دریچه‌ها بر اساس جنس ساخت به انواع مختلفی تقسیم می شود. توصیه می‌ شود اگر قصد نصب دریچه کولر در محیط کار یا منزل خود را دارید به ادامه مطالب توجه فرمایید تا بهترین جنس را انتخاب کنید. پیشنهاد می شود پیش از تهیه دریچه کولر آبی مورد نیاز خود حتما با شرکت تماس حاصل فرموده و از قیمت های ما و تنوع در رنگ و جنس دریچه ها مطلع گردید. برای رنگ کردن مدل های آلومینیومی از رنگ معمولی استفاده می‌شود. در صورت استفاده از دریچه‌های چوبی و یا پلاستیک برای کانال کولر نیازی به رنگ کردن آن نخواهد بود.

بیشتر ساختمان‌های بزرگ دارای دستگاه‌های هوا رسانی برای ایجاد تهویه مناسب ساختمان هستند. در بخش پایانی سیستم هوا رسانی نوع خاصی از دریچه‌های هوا با عنوان دریچه هوا کولر نصب می‌شود. دریچه کولر یکی از انواع دریچه‌هاست که در ساختمان‌های بزرگ کاربرد دارد. همان‌طور که از نام این دریچه مشخص است از آن برای تنظیم هوای مطبوع ورودی به داخل محیط ساختمان از دهانه انشعاب کانال هوا استفاده می‌شود. در این مطلب به معرفی انواع دریچه کولر و بررسی فاکتورهای مهم هنگام خرید دریچه کولر می‌پردازیم. کولرهای آبی در دو صورت مستقیم و کانال‌کشی شده هوای خنک را وارد محیط داخلی مجموعه خواهند نمود.

دریچه کولر آبی

به طور کلی می توان دریچه هوای کولری را به 4 دسته آلومینیومی، آهنی، چوبی و پلاستیکی تقسیم کرد. کانال کشی و تعبیه دریچه کولر در داخل ساختمان های مختلف، یکی از برنامه های اجرایی ضروری مهندسین و پیمانکاران ساختمان ها در جهت افزایش میزان آسایش افراد است. در بسیاری از نقاط ایران، سیستم سرمایشی و گرمایشی به عنوان یکی از تجهیزات اصلی و مهم در خانه ها معرفی می شود. این‌گونه است که دریچه های کولر با قابلیت ها و کارایی های منحصر به فرد خود، یکی از کاربردی ترین و پرمصرف ترین دریچه هوای مورد استفاده در ایران به شمار می آید.

  • جهت انجام این کار باید طرفین دریچه کانال کولر را با قاب چوبی بپوشانید و سپس بعد از اطمینان از تراز بودن دریچه، آن را بر روی آن با پیچ محکم کنید.
  • اگر هم بخواهید از پلاستیک یا مقوا استفاده کنید که ظاهر شکیلی نخواهد داشت.
  • تهران دما با بهره گیری از متدهای روز دنیا اقدام به طراحی دریچه کولرهای جدید و به روز می نماید.
  • یکی دیگر از کاربردهای محصول دریچه هوا، پوشاندن دستگاه های داکت اسپیلت، هواساز و فن کوئل های نصب شده بر روی سقف ها می باشد.
  • در هنگام قیمت گذاری بر روی دریچه هوا ابعاد (طول و عرض) و ضخامت ورق بکار رفته در محصول نیز تأثیر گذار است.

چرا که هر یک از تولیدی ها کارشناس فروش دارند، آنها جهت اندازه گیری استاندرد مردم را راهنمایی می کنند. دریچه کولر اسلوت با توجه به شکلی که دارد،در هنگام هوادهی، هوا را به صورت یکجا در محیط انتقال می دهد. یکدست شدن هوا در فضاها یکی از عوامل مهمی است که در ایجاد دمایی مطلوب نقش بسزایی دارد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار