دریچه داکت اسپلیت و هرآنچه راجب به آن باید بدانید سهند هواساز

با ساخت و اتصال دریچه مشبک به ساختار درب دریچه داکت اسپلیت عملیات ساخت دریچه داکت اسپلیت پایان می یابد و نوبت به انجام عملیات رنگ می رسد.نوع و کیفیت رنگ که بر کلیه سطوح دریچه داکت اسپلیت انجام می شود از نوع پودریِ الکتروستاتیک می باشد که بصورت کوره ای در کوره پخته و آماده کاربرد و نصب می شود.لازم به توضیح است برای جلوگیری از هرگونه ضربه یا آسیب به ساختار دریچه داکت اسپلیت باید آنرا پس از خروج از کوره در کاور یا مشمای ضربه گیر قرارداد و بصورت بسته بندی به پروژه یا محل نصب ارسال نمود. ساختار فریم نیز از چهارضلعِ گونیا از پروفیل های مخصوص که دارای سه پَریِ نشیمن می باشد تشکیل شده است.ابتدا تمامیِ اضلاع بر اساس ابعاد برش داده می شوند و پس از گوشه زنی بوسیه ی کُرنرهای ورقیِ ضخیم توسط پِرس های مخصوص،ساختارِ چهار گوش می گیرند. پس از آماده شدنِ ساختار فریم دریچه داکت اسپلیت نوبت به طراحی و ساخت دربِ وزنه ایِ دریچه داکت اسپلیت می رسد.ابعاد درب وزنه ایِ دریچه داکت اسپلیت بر مبنای ابعادِ داخلیِ فریم، طراحی و مونتاژ می گردد.برای سهولت در نشیمنِ دربِ وزنه ایِ دریچه داکت اسپلیت ،به میزان یک تا دو میل از هر ضلع از ابعادِ داخلیِ فریمِ دریچه داکت اسپلیت کسر کرده و ابعاد درب دریچه داکت اسپلیت را طراحی می کنیم. با توجه به طراحیِ وزنه ایِ این دریچه داکت اسپلیت ،لذا وجود فاصله ی استاندارد بین لبه ی زیرینِ دستگاه داکت اسپلیت تا کدِ ارتفاعیِ محل نصب دریچه داکت اسپلیت ،بسیار مهم و ضروری می باشد.در صورت کوتاه بودنِ این فاصله،امکانِ جداسازی و برداشتن و گذاشتنِ درب میسر نمی شود، به همین دلیل در زمان سفارش باید به این موضوع کاملا دقت نمود. لولای این دریچه داکت اسپلیت بر روی طولِ دربِ دریچه داکت اسپلیت تعبیه می گردد تا توان لولا برای تحمل وزن درب دریچه داکت اسپلیت به بیشترین میزان ارتقا یابد.پس از آماده شدنِ درب و فریم دریچه داکت اسپلیت باید بر روی درب دریچه داکت اسپلیت جای قفل زیمنسی را به تعداد لازم جاسازی کنیم تا قفل های زیمنسی به راحتی در سوراخ ها جانمایی شوند.این قفل ها با عملکردِ خود باعث باز و بسته شدنِ درب دریچه داکت اسپلیت می شوند.

دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی (ام دی اف)

طراحی، فروش و اجرای کلیه تجهیزات و دستگاه های تهویه مطبوع از جمله چیلر، هواساز، روفتاپ پکیج، داکت اسپلیت… تعمیرات انواع ترموستات دیجیتال کلایماست Climaset فن کویل / داکت اسپلیت / گرمایش از کف / با کیفیت قطعات اصلی و گارانتی در حداقل زمان . با توجه به اینکه در این دستگاه معمولا از کمپرسور اسکرال استفاده می شود ، نوع اسکرال نسبت به دیگر کمپرسورها ارزان قیمت تر بوده و به خاطر وجود کمترین تعداد قطعات متحرک ، طول عمر بیشتر و نیز صدا و لرزش کمتری نسبت به سایر کمپرسورها دارد.

عرص گریل و تعداد گریل های روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به قدرت مکشِ دستگاه داکت اسپلیت مربوط است، یعنی هرچه قدرت مکش دستگاه بالا باشد تعداد گریل های ایجاد شده در بدنه درب دریچه بازدید بیشتر می شود، گاهی اوقات این گریلها در یک ردیف و بعضی اوقات در دو ردیفِ موازی روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت ایجاد می شود که هوای لازم برای مکش دستگاه به وفور و میزان مورد نیاز در دسترس دستگاه قرار گیرد. اگر قرار باشد یک ردیف گریل روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت ایجاد شود این یک ردیف را هم می توان در آکس درب دریچه بازدید داکت اسپلیت و هم در یک سومِ عرضِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت ایجاد نمود.محل ایجاد گریل روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت دلایل مختلفی دارد که از جمله مهمترین دلایل می توان به نزدیکیِ مجرای ورود هوا به نقطه ی مکنده ی دستگاه اشاره کرد. اگر در فضایی دیوار ها و کف با چوب دیزاین شده باشند، برای تناسب در نمای داخلی بهتر این است که از دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی یا ام دی اف با پوشش رنگ ضد آب استفاده گردد. دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی ماهیتاً از ام دی اف ساخته می‌گردد و به بازار ارائه می‌شود.

دماپویا تجربه بهترین خرید تاسیسات ساختمان

این دریچه ها انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به ویژگی هایی که دارند برای نوع و مکان خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال نوع لولایی آلومینیومی این دریچه‌ها به وسیله لوله به سقف متصل شده و دریچه آن نیز از جنس آلومینیوم تولید می شود. این دریچه بازدید تاسیسات در پایین دستگاه داکت اسپلیت بر روی کلافی که برای آن در نظر گرفته شده تعبیه و استفاده میشود.

همانطور که اشاره گردید انواع دریچه داکت اسپلیت از جمله دریچه بازدید داکت اسپلیت و دریچه دهش هوای داکت اسپلیت برای تسهیل در امر تهویه مطبوع با استفاده از دستگاه داکت اسپلیت ضروری می نماید.دریچه داکت اسپلیت که نقش دریچه بازدید دستگاه را ایفا می کند از یک درب اصلی بعنوان درب بازدید جهت بازدید،چکام،تعمیر و تعویض دستگاه داکت اسپلیت مورد کاربرد قرار می گیرد.دریچه داکت اسپلیت با کاربرد هوارسانی نیز نقش ورود هوای دستگاه را به محیط ایفا می کند. برش اضلاع فریمِ دریچه بازدید فن کویل بر این منوال صورت گرفته و پس از آن نسبت به گوشه زنیِ هریک از این اضلاع اقدام می کنیم.برای اتصال گوشه های کار باید از یک قطعه فلزی بنام کرنر استفاده کرد.این کرنر در واقع نقش جوش را برای اتصال بازی می کند.با تدارک فریم باید جای پیچ ها را بر روی آن ایجاد نمود.این جای پیچ ها، هم می تواند بر روی نمای فریم و هم بر روی دیواره ی فریم دریچه بلزدید فن کویل ایجاد شود. درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندیِ لولایی بوسیله قفل زیمنسی باز و بسته می شود.

دریچه داکت اسپلیت و هرآنچه راجب به آن باید بدانید سهند هواساز

با توجه به نیاز به کاربرد محصولاتی از جنس پلیمری در محیط های مختلف برای جلوگیری از امکان اکسیدشدن فلزات و یا طبله کردن چوب در برابر رطوبت موجود در محیط، کاربرد متریالی همچون پی وی سی از اهمیت شایانی برخوردار است.در واقع دریچه بازدید داکت اسپلیت پی وی سی در محیط های مرطوب و شرجی مورد استقبال کارفرمایان و مهندسین قرار گرفته است.مدل های مختلفی نیز برای ساخت این دریچه بازدید داکت اسپلیت بنا به نیاز دستگاه توصیه می گردد که در ابعاد مختلف قابل تولید و عرضه می باشد. جنس این دریچه بازدید داکت اسپلیت از چوب (ام دی اف) بوده و با روکش پی وی سی یا رنگ پلی اورتان پوشیده میشود. این دریچه چوبی بنا به ماهیت چوبی و امکان برش و فرم پذیری بیشتر ام دی اف در دستگاه سی ان سی، میتواند دارای فرمها و شکلهای متنوعی باشد. این محصول نیز با توجه به نیاز در طرح ها و رنگ های متنوع قابل تولید و عرضه است. پس از نصب و راه اندازی این سیستمهای تهویه مطبوع، با توجه به نیاز به بازدیدهای دوره ای برای چکاپ، تعمیر و یا در بعضی موارد تعویض دستگاه و نیز برای محفوظ نگهداشتن آن از دید عمومی، به یک درب به عنوان دریچه بازدید داکت اسپلیت نیاز خواهد بود. این نوع دریچه مانند دریچه اول می‌باشد با این تفاوت که دارای شیار می‌باشد و قاب آن نیز ازروفیل با کیفیت تولید شده است و دلیل نام گذاری این محصول به دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیار دار لولایی این می‌باشد که روی آن شیار هایی در طول 9 در 18 سانتی متر ایجاد می‌شود درب این دریچه توسط لولا به فریم متصل می‌باشد.

ب-2-طریقه ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت شیار موازی لولایی

سطحِ بدنه‌ی دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی ،به وسیله رنگ کوره‌ای در رنگ های متنوع متناسب با رنگ فضای محیط قابل رنگ آمیزی دریچه داکت اسپلیت است. تعداد قفل های دریچه بازدید داکت اسپلیت متناسب با ابعاد دریچه می‌تواند متغیر باشد. ضخامت ورق آلومینیومِ استفاده شده در بدنه دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی بسته به ابعاد دریچه بازدید قابلِ افزایش است. پس از آماده شدنِ اضلاع هر فریم در ابتدا و انتهای هر ضلع اقدام به گوشه زنی می نماییم. در واقع برای گونیا شدنِ گوشه های فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت باید زاویه برشِ این گوشه حتما ۴۵ درجه باشد.پس از انجام گوشه زنی،اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ،به وسیله‌ی کُرنرهای ورقی اقدام به اتصالِ هرگوشه به گوشه‌ی دیگر می‌رسد.این کرنرها باعث می‌گردد ساختارِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت بدون نیاز به جوشِ خاصی به هم متصل و تثبیت می‌شوند.

  • جنس این دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز از چوب(ام دی اف) بوده و با روکش پی وی سی یا رنگ پلی اورتان قابل پوشش می باشد.دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی بنا به ماهیت چوبی و امکان برش و فرم پذیری ام دی اف در دستگاه سی ان سی،دارای اشکال و مدل های متنوع و گوناگونی است که کاربرد آنرا برای محیط های لاکچری میسر و مقدور می سازد.
  • با توجه به فِلت بودنِ سطوح درب دریچه بازدید داکت اسپلیت برای استحکام بیشتر و عدم تا خوردگی و یا دفرمه شدنِ قسمت های داخلیِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت در محیطِ دربِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت ،یک لبه‌ی یک و نیم سانتی به داخل ایجاد می‌گردد تا هم ایستاییِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت مستحکم پابرجا بماند و هم ساختار داخلیِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت شیک تر به نظر رسد.
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده لولایی به دو صورتِ پیچ از رو و پیچ مخفی به راحتی بر روی کلافِ کار نصب و تثبیت می‌شود.
  • این نوع دریچه مانند دریچه اول می‌باشد با این تفاوت که دارای شیار می‌باشد و قاب آن نیز ازروفیل با کیفیت تولید شده است و دلیل نام گذاری این محصول به دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیار دار لولایی این می‌باشد که روی آن شیار هایی در طول 9 در 18 سانتی متر ایجاد می‌شود درب این دریچه توسط لولا به فریم متصل می‌باشد.
  • پس از آماده شدن درب و فریم بر روی درب جای قفل زیمنسی به تعداد لازم جاسازی میشود.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار