خرید و قیمت کلاهک اچ بخاری 10 ترب

خرید و قیمت کلاهک اچ بخاری 10 ترب

اندازه لوله های دودکش باید با هم برابر باشد و تفاوتی بین قطر لوله دودکش اصلی و کلاهک وجود نداشته باشد تا بتواند دود را از خانه کلاهک دودکش خارج کند. جنس این گروه نیز از ورق گالوانیزه یا استیل است و بر روی بام های مسطح یا شیب دار نیز نصب می شود. کلاهک دودکش با طرح اچ گرد دسته ای از این نوع کلاهک است که گرد و استوانه ای بوده و به دلیل برابر بودن قطر لوله های دودکش با دودکش اصلی خانه، دود را به خوبی تخلیه می کند. به همین دلیل باید به قطر آن توجه کرد، چراکه اگر قطر اجزای آن با یکدیگر فرق داشته باشد و کوچکتر باشد، سبب می شود که دودکش نتواند دود را به خوبی خارج کند و به داخل خانه پس می زند که خطرناک خواهد بود.

عمدتا برای فضاهای باز یا مکان‌های که رطوبت زیاد دارند از این لوله رابط دودکش استفاده می‌شود. در ادامه و جهت آشنایی شما با انواع دودکش، توضیحات مختصری را در خصوص هر یک بیان خواهیم کرد. استاندارد از گذشته مورد توجه مهندسین تاسیسات و نیز سازمان نظام مهندسی می باشد. دلیل نام گذاری این نوع کلاهک ،به نام کلاهک چینی ،میزان شباهت آن به کلاه های قدیمی چینی ها است.

ساختار این کلاهک دودکش بصورت حرف H لاتین اما با مقطع چهارگوش می‌باشد که بواسطه‌ی پایه مکعبی هوای داخل کانال چهارگوشِ دودکش را به سمت بیرونِ کلاهک دودکش اچ چهارگوش هدایت می‌کند. از موارد مهمی ‌که در هنگام نصب سیستم دودکش ساختمان باید بدان توجه کرد، کلاهک دودکش است. این کلاهک در انتهای دودکش پشت بام و به عنوان محافظی استاندارد در برابر انواع آسیب ها و تخریب های مختلف، نصب می‌شود. این محافظ یا کلاهک دودکش، از نفوذ آب باران، برف، گرد و خاک، لانه گزینی پرندگان یا گیر کردن وسایل خارجی در دودکش جلوگیری می کند.

  • با توجه وجود انواع مختلف کلاهک دودکش که در بالا نام برده شد میتوان به تنوع و گستردگی انواع کلاهک دودکش پی برد.
  • با توجه نمای ظاهری زیبا، شیک و دکوراتیو این کلاهک دودکش، استفاده از آن در بام های شیبدار و مسطح و نیز روی لبه ی دیوارها، جلوه ای زیبا به ساختار کلی بام و نما می دهد.
  • در این وضعیت دودکش به جای اینکه هوای داخل را به بیرون منتقل کند بطور عکس عمل کرده و سرد می شود.
  • استفاده از کلاهک چینی دودکش یا کلاهک ژاپنی کلبه‌ای گزینه مناسبی برای عد‌م‌ورود برفی به محفظه اصلی دودکش بوده و موجب حفظ راندمان سیستم گرمایشی نیز خواهد شد.
  • تمامی تجهیزات آتش‌زا نیازمند اکسیژن لازم برای ادامه روند فعالیت خود بوده و این امر توسط دودکش و کلاهک آن انجام خواهد شد.
  • باران و برف می تواند باعث ترک خوردن و خرد شدن تاج دودکش شود و سوراخ ها و شکاف هایی را برای نفوذ آب ایجاد کند.

به خصوص در مناطق بادخیز، کلاهک دودکش می تواند برای کمک به کارآمدتر کردن انرژی خانه بسیار مفید باشد. از ورود هوای سرد به خانه های مجهز به کلاهک دودکش جلوگیری می شود. معمولا کلاهک کلبه ای از سه قسمت پایه، گریل های موازی و کلاه بام تشکیل می شود که ارتفاع پایه بصورت استاندارد در حد ۳۰ سانت و تعداد پره ها ۴ عدد می باشد. نوع کلاه بام یا بصورت هشتی (دوشیبه) یا بصورت تک شیب یا بصورت هلالی(قوسدار) طراحی و ساخته می شود.

صعود آگهی شما به بالای لیست، باعث نمایش بیشتر و بهتر آگهی شما شده و منجر به افزایش کلیک و بازدید آگهی می شود. وی آی پی فرصتی است تا شما بتوانید با کمترین هزینه آگهی خود را بالانشین کنید . از جمله کاربردهای جانبی این کلاهک ها استفاده از آن برای تامین هوای تازه ی اتاقک دستگاه های هواساز می باشد. لوله خرطومی نسوز برای مکش یا تخلیه هوا با دمای بالا استفاده می شود.

اما در صورت نیاز به مکش بیشتر و تخلیه ی سریع دود و آلاینده از محوطه ی داخلی حجم آن،به تناسب فشار هوای خروجی می توان تعداد پره های آن را را به هر تعداد که لازم باشد افزایش داد. این نوع کلاهک های دودکش به خاطر وجود پره هایی که به فیلتر کردن هوا کمک می کنند؛ از جمله پرکاربردترین کلاهک های دودکش می باشند. کلاهک های دودکش پره ای گردو چهارگوش علاوه بر سطح مقطع، در نحوه آرایش پره ها نیز با هم تفاوت دارند. در کلاهک های پره ای گرد، پره ها به صورت موازی و در کلاهک های پره ای چهارگوش، کلاهک ها به صورت حرفِ زِد انگلیسی قرار گرفته اند.

لوله بخاری ، لوله آزبست ، قیمت لوله سیمانی

انواع پکیج، بخاری و شومینه در ساختمان مسکونی، ادارات و فروشگاه‌ها در جهت گرمایش و افزایش دمای محیط داخلی استفاده خواهد شد. اما در شرکت‌های صنعتی و کارگاهی جهت تداوم فعالیت نیازمند گرما بالا بوده و استفاده از کوره امری مهم به‌شمار خواهد رفت. همچنین برخی از محیط‌های داخلی دارای فضایی به شدت گرم و با بویی نامطبوع بوده و باید از تهویه مناسب هوا استفاده نمایند.

دودکش سیمانی

تمام مدل‌های کلاهک استفاده شده برای دودکش باید استانداردهای لازم جهت حفظ امنیت دودکش یا سیستم هوای خروجی را تامین نمایند. همچنین جهت ایجاد هارمونی و هماهنگی با فضای دودکش ساختمان باید تنوع شکل گرد و چهارگوش را نیز داشته باشند. در ضمن هر کدام از این اشکال نیز در جنس‌های مختلف فلزی و سیمانی نیز قابل تهیه خواهند بود. شومینه از قدیمی‌ترین انواع سیستم‌های گرمایشی در جهان بوده و امروزه به‌عنوان نمادی از زیبایی، قدمت تاریخی و وسیله حرارتی از آن در ویلاها و ساختمان‌ها مدرن استفاده خواهد شد. قطر دودکش شومینه‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و باید دهانه مختص با خروجی دودکش مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی جهت افزایش نمای بصری ساختمان مناسب‌ترین مدل کلاهک دودکش شومینه از لیست زیر را انتخاب نمایید.

این نوع کلاهک نیز مشابه کلاهک اِچ گرد می باشد و تنها تفاوت آن در شکل ظاهری و ساختارش است به طوری که تمام قسمت های این دودکش به شکل چهارگوش ساخته شده است . در ادامه مطلب شما را با دو نمونه از پرکاربرد ترین دودکش های پشت بام یعنی دودکچ H و دودکش های کلاهک چینی آشنا کنیم ،با ما همراه باشید. کلاهک گِرد را نیز می‌توان از ورق گالوانیزه، سیاه، روغنی، رنگی و ورق استیل تولید نمود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار