تعویض روغن موتور

گازهایی که از اگزوز خودروها خارج میشوند، حاوی موادی سمی نظیر منواکسید کربن هستند، بنابراین اگر در داخل کابین، بوی دود اگزوز به مشام میرسد، بهتر است پیاده شوید و ایراد را برطرف کنید. این قسمت از ماشین لباسشویی طوری طراحی شده است که با قسمت متحرک موتور که آرمیچر نامیده می شود، تماس پیدا کرده و جریان برق و نیرو را از آن عبور می دهند. شاید شلنگهای لاستیکی که مایعات ضروری موتور را جابجا میکنند، در تماس با یک قسمت داغ از موتور قرار گرفتهاند و در حال آب شدن هستند. ولی متاسفانه وقتی درخواست کننده با برگه معرفی نامه پلیس راهور به نمایندگی مربوطه مراجعه می کند پس از بازدید کارشناس مستقر در نمایندگی به وی اعلام می شود که قطعه ای به نام موتور کامل در این نمایندگی ارائه نمی شود و آنها تنها می توانند سیلندر موتور را بعد از انجام اداری و ثبت سفارش طی دو الی سه هفته کاری برای وی آورده و باقی قطعات موتوری مثل رینگ و پیستون و میل لنگ و سرسیلندر را به صورت جداگانه در تعمیرگاه خود روی سیلندر جدید مونتاژ کرده و با احتساب مالیات بر ارزش افزوده به وی تحویل دهند .

دود سفید: دود سفید نشانه این است که آب یا ضد یخ موجود در رادیاتور با بنزین مخلوط شده است. در این مقاله با استادکار قصد داریم تا با آموزش تعمیر موتور پراید و نحوه تنظیم موتور آشنا شویم و اطلاعاتی در مورد هزینه تعمیر موتور پراید و دسته موتور پراید به دست آوریم، با ما همراه باشید. این دسته بندی از درجه بندی GL یا Gear Lubricant استفاده می کند که به 6 زیر شاخه تقسیم شده اند از GL-1 تا GL-6 که فقط دو تای آنها مورد استفاده قرار می گیرند و GL-1 , GL-2, GL-3 و GL-6 از رده خارج هستند. چراغهایی که باید بیشتر به آنها توجه بکنید، عبارتند از: چراغ روغن، چراغ فشار روغن و چراغ چک موتور. 1. بهتر است هنگام تعویض روغن، فیلتر روغن نیز تعویض گردد. عوض کردن روغن، تعویضتسمه، دیسک و صفحه، تنظیم موتور، دیاگ خودرو و همه بخش های مکانیکی ماشین در حیطهکاری تعمیرکار پراید سیار قرار دارد.

» از جمله مواردی است که بعضا ذهن افراد را به خود درگیر می­کند. برای این کار ماشین خود را به مدت 30ثانیه روشن بگذارید؛ ودر این حین پیچ تخلیه و فیلتر تخلیه را چک کنید؛ که ریزش روغن نداشته باشند؛ سپس میله ای به همراه یک حلقه قرمز کنار موتور را بیرون بکشید؛ و با دستمال تمیز کنید؛ سپس دوباره آن را در جای خود قرار دهید و بیرون بکشید؛ اگر سطح روغن از خط تراز بالاتر بود یعنی باید از روغن آن کاسته شود اگر کمتر بود باید به آن روغن اضافه کنید. در این صورت خروج گازها از اگزوز با مشکل مواجه شده و در دم و بازدم موتور خلل بوجود خواهد آمد. زمانی که درب قوطی روغن را باز کردید اگر بوی تندی را احساس کردید آن روغن تقلبی است و یا در قوطی روغن موتور اصل ، روغن تقلبی ریخته شده است. با شل شدن سیم گاز، دریچه ورود هوا به طور کامل باز نمی شود که در این حالت طبیعتا هوای کافی به درون سیلندر راه نیافته و انفجار قدرتمندی حاصل نخواهد شد.

فیلتر هوا یکی از ساده ترین عواملی است که در صورت کثیف شدن، می تواند تاثیری منفی در کارکرد بهینه موتور داشته باشد. خیلی از افراد از وجود موتور کامل ماشین شان آن هم به صورت نو و پلمب بی اطلاع هستند . زمانی که عملکرد های موتور با اختلال مواجه شوند. روغن ترمز سالم حالتی شفاف داشته و نباید کدر باشد؛ در صورتی که با مایعی نسبتا کدر درون مخزن روغن مواجه شدید، سریعا نسبت به تعویض آن اقدامات لازم را به عمل بیاورید. اطمینان حاصل کنید که عیب را خوب تشخیص داده اید و ابزارهای لازم جهت برطرف کردن عیوب را در اختیار دارید. وقتی هنگام درجا کار کردن یا در حال حرکت، خودرو لرزش پیدا میکند، بهتر است به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا ایراد موتور تشخیص داده بشود. طرح بنر تعویض روغنی شامل:تصویر ماشین و روغن ماشین ، وکتور مرتبط با مشاغل اتوسرویس، وکتور، لیبل و شیپ های کاربردی می باشد که توسط طراحان پارس گرافیک در نرم افزار فتوشاپ طراحی شده است. 3. در حالت عادی و سالم عملکرد موتور ماشین صدای نرم و خاص خود را دارد.

برای مثال، موتورهایی که از سوپاپ غلتکی استفاده میکنند یا موتورهایی که دارای سیستم پاشش سوخت مستقیم هستند، به طور عادی کمی صدای تق تق تولید میکنند. موارد تخصصی زیادی در مورد موتور وجود دارد اما راحتترین کاری که میتوان برای آن انجام داد، مشاهده میزان مصرف سوخت است. یک سبد متحرک جهت قرار دادن قاشق و چنگال در دستگاه تعبیه شده است که کار را برای شستن این اقلام آسان میکند. مطالب بیان شده به اندازه کافی حساسیت انتخاب یک تعمیرکار متخصص برای تعمیر موتور خودرو را بیان میکند. حتی امکان استعلام قیمت رایگان از افراد متخصص برای تعمیر موتور خودرو وابسته به ایرادات وارده به تجهیزات خودرو وجود دارد. این احتمال وجود دارد که عمل احتراق سوخت زودتر از موعد صورت میگیرد. سوخت اسپری شده در آن جا متراکم شده و با هوا مخلوط میگردد و پس از احتراق نیروی لازم را جهت عقب راندن پیستون تأمین میکند. این امر علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه شما، خطرات ناشی از عملکرد نامناسب تعمیرکاران ماشین نا آگاه را تا حد زیادی کاهش میدهد. سه چیز وجود دارد که باید بهطور منظم در رابطه با روغن هیدرولیک خود بررسی کنید، این موارد عبارتاند از سطح مایع در مخزن، شفافیت یا رنگ و سپس بررسی کنید که هیچ نشتی از این ناحیه وجود نداشته باشد.

عده ای دیگر باور ندارند که با خرید و تعویض کامل موتور در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده و بهره وری بیشتری عاید خود می کنند . میتواند مربوط به برق خودرو باشد که با شستشوی انژکتورها و بررسی شمع و وایر، کویل و سنسورها میتوان برای تعمیر موتور خودرو اقدام کرد. مرکز شماره گذاری پس از طی مراحل اداری کوتاه و ثبت تصویر مدارک هویتی مالک و خودرو نسبت به بازدید اولیه خودرو اقدام نموده و در آخر طی نامه ای با عنوان درخواست بازدید و تعویض سیلندر خطاب به کارخانه سازنده خودروی مربوطه مراجعه کننده را به نمایندگی های این خودرو می فرستد . متاسفانه برخی از مالکین محترم به علت عدم آگاهی کامل در اولین مرحله و قبل از اقدام به ثبت سفارش و خرید موتور کامل ابتدا به مراکز شماره گذاری مستقر در شهر خود مراجعه کرده و در آنجا درخواست خود را مبنی بر تعویض موتور ارائه می کنند . وجود خوردگی و ذرات اضافی بر روی سوپاپ ها – مخصوصا سوپاپ ورودی – عامل دیگری است که در مرحله تراکم مشکل ساز می شود. تهیه کرده و تنها در خط تولید این قطعات منفصله روی هم مونتاژ می شوند . معمول است که واگن برقی یا مسترها به تنهایی خط را تغییر دهند و مهار T50 را مستقیماً به رله یا استارت شروع کنند.

شاید شمعها خوب کار نمیکنند، لولههای بنزین گرفتهاند، فیلتر بنزین کثیف شده است و چندین و چند علت دیگر سایت tamirkaran-iran می باشد. این مشکل گاهی با تعویض شمعها به راحتی رفع می شود، اما همچنین میتواند نشان دهنده یک مشکل جدی در موتور خودرو باشد. بنابراین اگر احساس کردید موتور اتومبیلتان چندان سرحال نیست، می توانید در گام اول فیلتر هوا را کنترل کنید. اولین گام برای تعویض موتور ماشین ، سفارش و خرید این کالاست . وقتی مخلوط سوخت و هوای وارد شده به داخل سیلندر زودتر از جرقه شمع مشتعل گردد، از این اصطلاح استفاده می شود. برای جلوگیری از خرابی رینگ پیستون، استفاده از روغن مناسب و تعویض روغن در زمان های مقرر یکی از نکاتی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد. اینجاست که تازه مراجعه کننده متوجه می شود راه را اشتباه رفته و باید دوباره برگردد به مرکز شماره گذاری و درخواست انصراف تعویض موتور پر کرده تا بلکه با پاک کردن سوابق این درخواست در سامانه پلیس راهور بتواند این قطعه را آنطور که می خواهد در همان زمان دلخواه و البته با قیمتی متعادل تر از بازار لوازم یدکی تهیه نماید .

چه کارهایی میتوان انجام داد که طول عمر خودروی خود را افزایش دهیم؟ این قطعه عمر محدودی داشته و بعد از مسافت های معین که در دفترچه خودرو ذکر شده، باید تعویض شود. سرمایه گذاری شما در تعویض به موقع روغن موتور، باعث طول عمر وسیله نقلیه شما نیز خواهد شد. خودرویی که موتور کامل آن تعویض شده است به مانند یک خودروی نو و صفر کیلومتر نیاز به آب بندی دوباره دارد به این صورت که در کیلومترهای 100 تا 150 توصیه می شود مجددا روغن موتور تعویض شود و تا کیلومتر 300 از دور موتور 3 بالاتر نرود .

این مرکز دارای سه شعبه واقعی در سطح تهران است که خدمت رسانی به مشتریان را تسهیل و تسریع میکند. متاسفانه در سالهای اخیر این برگه ها بعد از دریافت موتور مورد سوءاستفاده برخی دلالان و سودجویان قرار گرفته تا با ارائه آن به مشتریان محصول تقلبی و بی کیفیت خود را به فروش برسانند . اگر میزان روغن از خط تراز آن بیشتر باشد، باید روغن را کم کنید تا به میزان استاندارد آن برسد. پس توصیه می شود کسانی که در حال حاضر موتور ماشین شان عیب و ایراد خاص و مهمی ندارد و تنها جهت ارتقا و بهینه کردن موتور ماشین قصد تعویض کامل آن را دارند با توجه به شباهت و تطابق کامل موتورهای ایرانی با موتورهای خط تولید ( در ماشینهای تولید داخل ) اقدام به تعویض ننمایند چراکه تغییر و نتیجه محسوسی حاصل نخواهد شد . این در کنار مزیت بهبود عملکرد موتور است که برای شما به ارمغان میآورد. برای جاافتادن قطعات جدید و جلوگیری از آسیب و شکستگی این قطعات باید اقداماتی صورت گیرد که اصطلاحا به آن آب بندی خودرو میگویند.

علی ایحال اگر پس از نصب موتور جدید تعمیرکار محترم تشخیص وجود عیب و ایرادی در موتور ، قطعات موتور و یا عملکرد موتور داد به هیچ عنوان نباید خودرو از تعمیرگاه مربوطه خارج شود و لازم است بلافاصله با شماره های تماس پشتیبانی فروشگاه یدک خواجه تماس گرفته شده و مراتب با ارائه دلایل و یا فیلم و عکسهای مربوطه گزارش شود . در اکثر موارد خرابی فن به دلیل سوختن و یا خرابی مقاومت فن اتفاق میفتد. بالاتر یا پایین تر بودن روغن موتور از نشان های گژ (گیج) می تواند میزان استفاده از بنزین را بیشتر کند و ضمن ایجاد لایه رسوبی و کربنی موجب آسیب به شمع های موتور شود. این رینگ ها وظایف مختلفی دارند که یکی از مهمترین آنها حفظ تراکم در بالای پیستون است. در بازار هم اخیرا موتورهای متنوعی با نامها و ویژگی های مختلف بعضا به عنوان موتور کامل شرکتی یا موتور کامل خط تولید به فروش می رسد که تنها درصد اندکی از این حجم اصالت داشته و مسیر تولید تا فروش و حتی مصرف آنها مشخص است . تا قبل از سال 2006، تعویض صافی بنزین کار ساده ای بود، ولی بعد از آن زمان بود که خودروسازان رفته رفته صافی ها را داخل باک قرار دادند.

اما تازمانی که این قطعات به صورت درست در جای خود قرار نگرفته اند هرگونه فشار کاری که به آنها وارد گردد باعث میگردد که عمل سایش صورت نگیرد و عمل شکستگی و یا ایجاد ترک هایی باعث گردد که قطعات آسیب ببیندد و در طی مدت کوتاهی از کار بیوفتند و عملا باعث ایجاد هزینه و آسیبهای بعضا جبران ناپذیری گردند. پس از انجام تعمیر فرمان خودرو، اتومبیل در یک جای کم خطر و باز از لحاظ سیستم فرمان چک میشود. سر و صدای اگزوز بلندتر از حد معمول: این مشکل میتواند ناشی از یک سوراخ یا ترک در اگزوز خودرو باشد. خوشبختانه بعد از دو دهه فعالیت درخشان در بازار لوازم یدکی کشور و آشنایی کامل و نزدیک با تولید کنندگان و واردکنندگان قطعات یدکی خودروهای سواری شرکت یدک خواجه ایرانیان این نوید را می دهد که توانسته است به این امر مهم دست پیدا کند و موتور کامل مطابق با خط تولید را در حال حاضر در محصولات ایرانخودرو و سایپا عرضه نماید .

با توجه به نکات ذکر شده، تعویض منظم روغن موتور، مهم ترین بخش تعمیر و نگهداری از خودرو است. به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تعمیر و نگهداری اتومبیل باید طبق دستورالعملهای سازنده به طور منظم انجام شود و معمولاً هر خودرویی پس از یک دوره زمانی مشخص یا پیمودن مسافتی مشخص نیاز به تعمیر دارد. تعمیرکارانی که در لیست بهترین تعمیرگاه پژو 206 مشغول به فعالیتد هستند به صورت تخصصی دوره دیده اند و با بهره گیری از تجارب چندین ساله خود ماشین پژو 206 شما را در کوتاهترین زمان تعمیر میکنند. به هرحال بهترین راه برای درک این مطلب رجوع به دفترچه راهنمای خودروی شماست.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار