تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 206 و 207 در کرج

این مدلها را خودروهایی با استهلاک بالا نمیدانند و معمولا گفته میشود که پس از ده سال استفاده مسمر به خرج میافتند. ماشین ظرفشویی روشن شده ولی پس از انتخاب برنامه، ماشین شروع به کار نمی کند. بسته به نوع خودرو، هزینه این کار حداقل حدود ۳۰ هزار تومان خواهد بود. افزایش قیمت روغنهای ماشین که نوعی فرآورده پالایشگاهی است از سال گذشته کلید خورد و از ابتدای سال حدود ۳۰ درصد به قیمت روغنهای ماشین افزوده شد. توصیه می شود روغن گیربکس را از نمایندگی های مجاز خریداری کنید تا از کیفیت لازم و قیمت مناسب برخوردار باشند متاسفانه نمونه های فیک و بی کیفیت در بازار بسیار زیاد هستند که دارای کیفیت بسیار پایینی می باشند و می توانند به خودرو شما خسارت بزنند. اکبری درباره شرایط روغنهای خارجی در بازار میگوید: «قبلا روغن موتور هیوندایی از کره وارد میشد و به سبب کیفیت مناسبی که داشت از تقاضای خوبی برخوردار بود اما پس از تحریمها دیگر وارد نشد. اگر مقدار خنک کننده پایین است، ریختن مقدار مناسبی میتواند از موتور شما محافظت کند و از داغی بیش از حد قبل از تعمیر و کمک خواستن پیشگیری کنند.

بله، ممکن است با این کار شما قبل از این که موتور کامل بایستد، به مقصد خود برسید، اما موجب مشکلی بزرگتر و پرهزینهتر خواهید شد. مکانیکها هر ۴۰۰۰۰ مایل یا ۶۴۰۰۰ کیلومتر یک بار به تمیز کردن رادیاتور پیشنهاد میکنند؛ اما شما طبق گفته کارخانه مبدأ خودروی خود عمل کنید. به این منظور باید خودرو را خاموش کنید و پس از سرد شدن موتور، آب رادیاتور را به آن اضافه کنید. پس از پیدا کردن فیلتر، باید با استفاده از آچار فیلتر روغن نسبت به باز کردن آن اقدام کنید. آیا اطلاعاتی در رابطه با مکانیک خودروی ۴۰۵ دارید؟ اگر خودرو در حال حرکت است، آن را متوقف کنید و کاپوت آن را بالا بزنید تا گردش هوای آزاد دمای موتور را کاهش دهد.

این ویژگی تا حدی اهمیت دارد که میگویند برای خرید روغن موتور حتما از روغن موتوری که ضریب اصطکاک پایین تری دارد استفاده کنید. برای مثال تویوتا پرادو پنج لیتر و نیم روغن احتیاج دارد که با احتساب جنس خوب حدود ۹۰۰ هزار تومان آب میخورد.» عددی که شاهاسماعیلی در مرکز شهر کف آن را ۷۵۰ هزار تومان تعیین کرده است. بهترین روغن موتور برای دنا از طرف ایساکو غلظت ۱۰W40 با حجم ۵ لیتر معرفی شده است. واقعیت: رنگ روغن و زمان تعویض آن ارتباطی با یکدیگر ندارند. برای جمعبندی، زمان تعویض روغن هیدرولیک را میتوان بر اساس شرایط آن و نه بر اساس زمان، تغییر داد. این فروشنده کف هزینه سرویس خودرویی مثل ۲۰۶ را ۴۰۰ هزار تومان تعیین کرده «که معمولا با توجه به روغن و فیلتری که استفاده میکنند روی ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان تمام میشود». ۸۰ درصد از مشتریهایی که روی ۶ هزار کیلومتر روغن را عوض میکردند الان بیشتر صبر میکنند و روی ۷ هزار تا ۸ هزار روغن را تعویض میکنند. پس در این قسمت عواملی که منجر به آسیب به موتور می شود را بررسی می کنیم تا ازآ ن ها اطلاع داشته و بارعایت نکات زیرکمتر دچار مشکل وخرابی شوید کهنگی و خوردگی سوپاپ یکی از عواملی است که باعث کاهش راندمان موتور ماکسیما و خرابی آن می شود.

به جزئیات ماشین توجه زیادی داشته باشد و عیب یابی را با دقت بیشتر انجام بدهد. هزینه تعمیر ایسیو خودرو متناسب با نوع خرابی و نوع ایسیو متفاوت می باشد و به همین دلیل قیمت دقیقی را تا قبل از تست ایسیو و عیب یابی نمیتوان ارایه کرد. روش ریست کردن دستگاه ها متفاوت است که درون دفترچه آن به تفصیل شرح داده شده است. حتماً نصب دستگاه را به کارشناسان و نمایندگی ها بسپارید و از آنها بخواهید که آموزشهای لازم را در اختیار شما قرار دهند. این دستگاه ها در دو نوع آپارات لاستیک و آپارات تیوپ در بازار عرضه می گردند.

رانندگان بدانند که هر گاه فن خودرو از کار افتاد و یا احساس کردند که لرزش های غیر طبیعی و صدا های اضافی از سمت فن اتومبیل به گوش می رسد ممکن است ناشی از خراب بودن موتور فن باد بنابراین بلافاصله به نزدیک ترین تعمیر گاه مراجعه کرده و آن را تعویض یا تعمیر نمایند. یکی دیگر از تجهیزات اساسی پژو ۴۰۵ فن است و اگر عملکرد صحیحی نداشته باشد، موجب بالا رفتن نقطه جوش ماشین خواهد شد، در این صورت باعث ایجاد خلل هایی در سایر قسمت های خودرو میشود، طوری که فن ماشین مدام کار میکند یا به طور کلی از کار میفتد، در صورتی که خودروی شما دچار این مشکل شده است و نشانه های گوناگونی را نمایان می کند، باید تعمیر آن را انجام بدهید. البته این کار شاید زیاد مفید نباشد، اگر شلنگ خنک کننده شما گرفته باشد یا منشأ مشکل، فن رادیاتور خراب یا واترپمپ باشد، طرز ریختن خنک کننده را از راهنمای خودروی خود بپرسید و جای مخزن را یاد بگیرید. متداول ترین اجزایی که باعث می شود موتور با شرایط استارت مطابقت نداشته باشد، کلید خنثی و کلید کلاچ هستند. تیغه جدید را در جهت عمود بر بازو چرخانده و آن را با حوصله و دقت فشار دهید تا در جایگاه خود قرار گیرد.

اگر همه چیز مناسب بود، کار شما تمام شده است و توانستهاید در منزل و بدون پرداختن پول به مراکز تعویض روغن، نسبت به تعویض روغن ماشین اقدام کنید. گفتوگوهای ما با فروشندهها نشان میدهد با افزایش هزینه سرویس روغن، مردم دیرتر به اتوسرویسها سر میزنند. بالا زدن بلافاصله کاپوت، شما را در ریسک سوختگی و آسیبدیدگی از بخار و دود قرار میدهد. هوای گرم همیشه به سمت بالا میرود؛ بنابر این، دریچههای کف را تا آخر باز کنید تا هوای گرم را به بیرون هدایت کند سپس وقتی خودرو خنک شد، میتوانید دریچههای بالا را نیز باز کنید. بیشتر مردم وقتی سوار خودرو میشوند، دریچههای هوا روی داشبورد را تا حد آخر آن باز میکنند، اما بهتر است دریچههای کف خودرو را باز کنید تا جریان هوا بیشتر شود. سپس بخاری را تا آخر باز کنید. ممکن است گرمای بخاری اذیتتان کند، اما این بهای کوچکی است که باید بپردازید تا از بهای بزرگتر تعمیر موتور جلوگیری کند. روشن کردن بخاری در روزهای گرم تابستانی شاید آخرین کاری باشد که بخواهید انجام دهید، اما با این کار هوای گرم موتور را به داخل هدایت میکنید که باعث خنک شدن موتور میشود. استفاده از جریان هوای داخل، به این معنا است که همان هوای گرم داخل خودرو را به جریان میاندازد.

در نتیجه به سبب افزایش هزینه سرویس خودرو، مشاهدات ما حاکی از طولانیترشدن دورههای تعویض روغن است. اگر پمپ بنزین پژو 206 به درستی کار نکند سوخت به موتور نمیرسد و احتراق کامل انجام نمیشود و در نتیجه خودرو پژو 206 بد کار میکند و یا خاموش میگردد.نحوه کارکرد پمپ بنزین و محل قرارگیری آن : پمپ بنزین پژو 206 معمولا نزدیک باک بنزین است تا در تماس مستقیم با بنزین باشد و خنک گردد. همچنین اگر مایلید در مورد سایر دوره هایی که آموزشگاه فنی البرز برگزار می کند، اطلاعات کامل بدست بیاورید، می توانید با شماره تلفن های آموزشگاه تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت کنید.

بدترین سناریو ممکن است نیمه کامیون شما در وسط جاده خراب شود و باعث تصادف شود. این سنجه که روی داشبورد قرار دارد، سوزنی دارد که همواره باید وسط را نشانگر باشد؛ اگر به سمت گرما حرکت کند، باید کنار بکشید و اجازه دهید موتور کمی خنک شود. روغن موتور به دلیل ویسکوزیته ای که دارد باعث می شود تا قطعات مختلف موتور در برخورد با یکدیگر آسیب نبینند. اما برای تویوتا پریوس باید از روغن با ویسکوزیته ی 0W-20 استفاده کرد و روغن آن را می توانید هر 15 هزار کیلومتر تعویض کنید. درست است که موتور خودرئی شما نمیتواند خود را خنک و خونسرد نگه دارد، اما شما که میتوانید خونسرد باشید! به گفته این فروشنده معمولا با فروش اقلامی مثل «مکملها یا وسایل دیگری که استفاده از آن لزومی ندارد دخل را سرپا نگه داشتهایم وگرنه صرفا با تعویض روغن و فیلتر هوا چرخمان نمیچرخد». به عنوان نمونه، اکثر روغن های گیربکس مناسب خودروهای دستی موجود در ایران، میزان SAE بین 75w-90 را داشته و سطح کیفیت آن ها معمولا GL4 یا GL5 ارزیابی می شود. سمند ایران خودرو، یکی از پرکاربردترین خودروهای موجود در کشور ایران است که میتوان مواردی از آن را در تمام گوشه و کنار شهر مشاهده کرد.

در صورتی که از سلامت تمام قطعات ذکر شده در بالا مطمئنید، ممکن است مدار الکترونیکی ساعت خودرو معیوب باشد. توجه کنید که به هیچوجه نباید در مخزن رادیاتور یا مخزن انبساط را باز کنید، زیرا آب رادیاتور به دلیل دمای بالا فشار زیادی دارد و بلافاصله پس از باز شدن درها به بیرون پاشیده و موجب سوختگی شدید میشوند. چه کارهایی را نباید هنگام داغ شدن موتور ماشین انجام دهیم؟ روغن گیربکس با ایجاد شرایطی باعث انتقال گرما از دنده­ ها می­شود و مانع از داغ شدن دندهها در تماس بایکدیگر می­شود. این مورد در ماههای گرم سال بسیار حائز اهمیت است.

اگر مقدار آن پایین است، به راحتی مقدار مناسبی از مایع را بریزید و سپس در آن را محکم ببندید. اگر در این مورد شک دارید، به اگزوز نگاه کنید؛ اگزوز به موتور وصل است و از جلو به عقب کشیده شده است. هرچه سریعتر کولر را ببندید تا فشار موتور کمتر شود. هرچه بیشتر بماند، بدتر خواهد شد. به گفته این فروشنده، معمولا مردم قوطی نیملیتری روغن را در صندوق عقب نگه میدارند و «وقتی از ۶ هزار تا رد شد روغن سر موتور میریزند که دیرتر به تعویض روغنی بیایند». تأکید میشود که هرگز آب را روی موتور نریزید، زیرا کاهش دمای ناگهانی موجب آسیب دیدن سرسلیندرها و قطعات داخلی موتور خواهد شد. با این کار مشکلات زیربنایی را حل نمیکنید، اما راهکار خوبی برای مسافرتهای طولانی است. اما در این مرحله باید دقت کنید که واشر پیچ تخلیه خراب نشده باشد. جهت اقدام در این راستا تنها کافیست دفترچه راهنما آن را به دقت مطالعه نمایید.

در موعدهای زمانی مشخص و طی شدنکیلومتر مشخص باید اقدام به تعویض روغن خودرو در منزل و خبر کردن سایت tamirkaran-iran تعویضروغنی سیار نمود. شاهاسماعیلی که تعویضروغنی دارد درباره شرایط دستمزدها میگوید نرخنامه اتحادیه کفاف نمیدهد و «اگر بخواهیم بر اساس نرخ اتحادیه کاسبی کنیم عملا باید در اینجا را ببندیم». شاهاسماعیلی در اینباره میگوید: «۶۰ درصد مشتریهای من ثابت هستند و ساکن همین محله. حتی اگر مایع خنک کننده را همیشه در مقدار مناسب نگه میدارید، به تدریج کثیف خواهد شد و باید عوض شود. شیری شدن روغن می تواند علامت نشتی مایع خنک کننده موتور باشد. چون با خراب شدن موتور ماشین ظرفشویی هیچ آبی وارد بازوهای آبپاش نمی شود. واژه روغن سوزی در موتور خودرو بهطور عمومی به وضعیتی گفته میشود که روغن در پروسه کاری موتور به اتاق احتراق یا مناطق داغ موتور وارد شود و در نتیجه، به دلیل گرمای زیاد روغن، تبخیر شده و به همراه گازهای خروجی اگزوز از موتور خارج شود.

در مورد تعویض روغن ماشین، انواع و اقسام عقاید بین رانندگان و مکانیکها وجود دارد که واقعا هر کسی را گیج می کند. به گفته فعالان این حوزه روغن خارجی قابلیت استفاده «تا ۹ هزار کیلومتر را هم دارد اما روغن ایرانی را باید سر ۶ تا ۷ هزار کیلومتر عوض کرد». در حالت گرفتگی فیلتر با خاموش و مجددا روشن کردن ، خودور می تواند مقدار کمی حرکت کند اما باز هم گاز هرز میخورد و گاز دادن تاثیری نخواهد داشت. چوب را تا انتها در جای خود قرار داده و دوباره عقب بکشید. برای مثال صاحبان خودرویی که روی ۶ هزار کیلومتر روغن را عوض میکردند الان ترجیح میدهند یک تا دو هزار کیلومتر دیگر صبر کنند و سپس برای سرویس مراجعه کنند؛ هرچند این کار عملا به موتور ماشین خسارت وارد میکند. وقتی شما پدال ترمز را فشار می دهید نیرویی که به پدال وارد کرده اید توسط روغن ترمز و یک سری قطعات، به لنت ها وارد شده و باعث کم شدن سرعت خودرو می شود. اگر فنها کار نمیکنند، با روشن کردن کولر آنها را وارد مدار کنید. پس بهتر است تا حتما قبل از اینکه از خودروی خود استفاده کنید، روغن موتور آن را تعویض کنید تا از بابت خرابی قطعات که ناشی از نبود روغن موتور است، جلوگیری کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار