تعمیرگاه تخصصی پژو 206

کلینیک پروشات خودرو تعمیرگاه تخصصی موتور خودرو تویوتا و لکسوس در شرق تهران با کادری متخصص در خدمت شما عزیزان است. در صورتی که به جای بخارهای نیمه شفاف متوجه خروج دود نسبتا غلیظ از اگزوز خودرو شدید ممکن است زمان تعویض روغن موتور خودرو فرا رسیده باشد. در آغاز سال 1391 هجری شمسی و افزایش تحریمهای ایران و همزمان شدن این موضوع با مسئله همکاری مشترک جنرال موتورز آمریکا و پژو در اواخر تابستان سال 1391، همکاری پژو و ایران خودرو بهطور کامل و برای همیشه قطع شد. یکی از انواع جک ها که کاربرد گسترده ای در تعمیرگاه ها و آپاراتی ها دارد جک سوسماری است. لباسشویی های سطلی یکی از دیگر انواع لباسشویی هستند که هنوز هم در برخی از خانه شاهد استفاده از آنها هستیم.

در عکس زیر میتوانید سه برند روغن موتور مناسب برای این خودرو را مشاهده کنید. اگر به تصویر زیر دقت کنید سه برند روغن موتور که مناسب برای جک J3 باشد، در رنج قیمتی متفاوت به شما معرفی شده است. در این مرحله باید پیچ تخلیه روغن موتور را باز کنید. در ادامه باید تمام روغن موجود در کارتل تخلیه گردد. با استفاده از آچارهای مخصوص، پیچ های کارتل باید باز شوند. اینجاست که تعویض روغن ماشین ضرورت مییابد و باید روغن کثیف قبلی را با روغن جدید و تازه تعویض کرد. بلافاصله از نشت روغن، باید به تعویض روغن موتور اقدام کنید. چند نکته مهم در نگهداری روزانه ماشین لباسشویی را باید بدانید. انتخاب روغنی متناسب با وسیله نقلیه و شرایط آب و هوایی محلی بسیار مهم است تا از تمام مزایای آن بهره مند شوید. موتور را روغن کاری میکنند تا اجزای متحرک آن به صورت روان تر عمل کنند. بعضیها توصیه میکنند که قبل از بستن فیلتر روغن موتور کمی از روغن موتور جدید روی دهنه روغن موتور بزنید سپس فیلتر روغن موتور را ببندید. چرا که روغن قادر به جذب دوده ها و رسوبات مختلف نبوده و ممکن است این دوده ها بر روی قطعات مختلف موتور قرار گرفته و به آن آسیب وارد نمایند.

لازم به ذکر است که در صورتی که روغن موتور خودروی شما مدت زمان زیادی طول می کشد تا سیاه شود، نشان دهنده عدم کیفیت کافی روغن می سایت tamirkaran-iran باشد. لازم به ذکر است که لزوما DOT بالاتر به معنای برتر بودن کیفیت مایع ترمز و مناسبتر بودن آن برای خودروی شما نخواهد بود؛ چرا که شرکتهای سازنده نوع روغن ترمز ماشین را بر حسب وزن، قدرت موتور و سیستم انتقال قدرت خودرو مشخص کرده و آن را بر روی درب مخزن روغن ترمز و یا درون دفترچه راهنمای اتومبیل درج میکنند. اگر در ماه گذشته مسیر زیادی را با خودرو طی کرده اید، ممکن است زمان تعویض روغن موتور خودرو نسبت به قبل کاهش یافته باشد. از طرفی سیستم عامل های این دستگاه ها با توجه به ویندور و اندروید بودن هرکدام دارای مزایا و معایبی میباشد بطور کلی در سیستم های عامل های ویندوز که کمی هم قدیمی تر هستند خرابی های کمتری مشاهده شده که دلیل آن استفاده از این سیستم عامل نبوده و استفاده از قطعات با کیفیت بالاتر میباشد در صورتی که سیستم عامل اندروید دارای سرعت و امکانات بسیار بیشتری نسبت به ویندوز است که اگر در کیفیت خرید و برند آن توجه نشود میتواند دردسر ساز تر از سیستم عامل ویندوز باشد لذا پیشنهاد ما استفاده از مانیتور های اندروید شرکتی و گارانتی دار داخلی است.

خرید یک روغن موتور با کیفیت و مناسب و زمان تعویض روغن موتور در بهترین تایم ممکن، می تواند بر عملکرد و کارایی خودروی شما تاثیر زیادی داشته باشد. نیاز است تا روغن موتور مناسبی را برای اطمینان از کارایی مطلوب آن انتخاب نمایید. چنانچه خود آگاهی زیادی در این خصوص ندارید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید تا دلایل کم شدن روغن ماشین را بدانید و در صورت بروز این مشکل بتوانید مشکل اتومبیل خود را رفع کنید. در این مقاله به مهمترین شانه های آشکار از کاهش توان موتور اشاره خواهیم کرد. تعویض روغن موتور کار دشواری نبوده و معمولا در مدت زمان نیم ساعت قابل انجام می باشد. با تعویض روغن موتور در زمان مناسب، لایه ای محافظ بین قسمت های متحرک موتور ایجاد می شود تا از آن ها در برابر سایش و فرسودگی محافظت کند. در واقع روغن موتور یک لایه محافظ بین قطعات موتور ایجاد می کند.

طوری که انواع گوناگونی تنظیم سنسور ها و یونیت ها در آن قرار دارد، به همین دلیل تعمیر آن نسبت به سایر قسمت های دیگر خودرو نیاز به دقت و تخصص بیشتری دارد. معمولاً اندازه پیچ تخلیه از یک خودرو به خودرویی دیگر متفاوت است، اما عمدتاً با استفاده از یک آچار ۱۴ تا ۱۷ میلی متری میتوان آن را باز کرد. همیشه باوری وجود داشته که نوع روغن موتور مورد استفاده در یک خودرو باید ثابت بماند و از برند های متفاوتی برای یک خودرو به کار نرود . این اقدامات به جلوگیری از آسیب دیدن خودرو کمک می کند. همچنین روغنی که در موتور خودرو ریخته می شود؛ می تواند از فرسودگی جلوگیری کند و سر و صدای آن را کاهش دهد. واضح ترین هشدار که نشان دهنده وجود مشکل در روغن موتور خودرو می باشد، روشن شدن چراغ هشدار می باشد. اگر داخل ماشین بوی روغن می دهد، ممکن است نشان دهنده نشت روغن باشد. اگر در وسیله خود روغن قدیمی دارید، احتمالا کثیف تر و ضخیم تر می شود. این دوره های اموزشی در دو سطح درجه 2 و درجه 1 برگزار شده و کارآموزان در ابتدا باید در دوره آموزش مکانیک خودرو درجه 2 شرکت نموده و پس از دریافت مدرک وارد دوره مکانیک خودرو درجه 1 شوند.

به همین دلیل؛ پستی ترتیب داده ایم تا شما را با نحوه تشخیص علائم عوض کردن روغن موتور ماشین صفر، ماشین ۲۰۶، پژو پارس، ساینا، سمند و دیگر خودرو ها به طور کامل آشنا کنیم. 1. بهترین زمان عوض کردن روغن موتور بسته به نوع موتور متفاوت است. معمولا افراد تعویض روغن موتور خودروی خود را به دست تعویض روغنی ها می سپارند تا این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. عوض کردن روغن موتور در بهترین زمان باعث بالا رفتن عملکرد و بازدهی موتور می شود. در موارد شدیدتر، حتی ممکن است صداهای بسیار شدیدی شنیده شود که نشان دهنده زمان تعویض روغن موتور می باشد. از خریدن روغنهای بینام و نشان و فلهای خودداری کنید. در عکس زیر برند های روغن پیشنهادی یدک یار به تفکیک قیمت را میتوانید مشاهده کنید. در عکس زیر برند های پیشنهادی روغن موتور برای ساینا را میتوانید مشاهده کنید. شما باید آن را به یک عادت تبدیل کنید که به طور مرتب وضعیت روغن خود را بررسی کند.

بهترین زمان تعویض روغن موتور خودرو چه زمانی است؟ در فاصلهی زمانی کوتاهی، دو سفر رفت و برگشت از تهران به ساری و دیگری به تبریز داشتیم و باعث شد که هر چه بیشتر با DNA این خودرو آشنا شوم. زمانی که چراغ اخطار روغن روشن می شود یعنی موتور اتومبیل در حال آسیب دیدن می باشد. در ادامه به سراغ بهترین زمان تشخیص تعویض روغن موتور و نشانه های آن رفته ایم. بهترین روغن موتور برای دنا توربو چیست؟ روغن موتور بعد از مدتی پیر و فرسوده می شود. بهترین روغن موتور برای هایلوکس مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ باید غلظت ۵W40 و گرید SN داشته باشد، در صورتی که مدل های ۲۰۱۳ به بعد هایلوکس باید از روغنی با گرانروی ۵W30 و گرید کیفی SN استفاده شود. به طور کلی هرچقدر از زمان تعویض روغن موتور بیشتر بگذرد، میزان گرانروی آن کاهش می یابد و چسبناک تر می شود. چراغ تعویض روغن در اتومبیل های مختلف در زمان هایی که روغن کافی در سیستم نباشد روشن می شود. توصیه می شود تماشای ویدیو زیر را در ادامه نکات نگهداری از ماشین ظرفشویی از دست ندهید! به همین دلیل با گذشت زمان، از کارایی آن کاسته شده و توانایی خود را برای تسهیل لغزش اجزای موتور از دست می دهد.

از آن جایی که روغن موتور نقش کلیدی در عملکرد قطعات مختلف موتور داشته و با استفاده از این مایع، قطعات بدون ایجاد اصطکاک در تماس با هم قرار میگیرند، دقت در انتخاب و زمان تعویض روغن موتور اهمیت زیادی پیدا میکند. این باعث می شود موتور بیشتر گرم شود و در نهایت موجب اصطکاک بیشتر در موتور می شود. فقط کافی است با استفاده از اپلیکیشن تعمیر خودرو برای تعمیر خودرو در محل موردنظر ثبت سفارش نمایید. افزون بر تعداد کیلومتر، در صورتی که سروصدای موتور افزایش یافت و یا آن که چراغ روغن خودرو روشن شد نیز باید برای تعویض روغن ماشین اقدام نمایید. حتی ممکن است روغن موتور نشتی داشته باشد که در این صورت باید به طور دقیق بررسی ها و اقدامات لازم انجام گیرد. هنگامی که اجزای محفظه احتراق فرسوده می شوند، موتور نمی تواند فشرده سازی لازم را به دست آورد. وقتی خودرو به روغن سوزی می افتد که روغن، وارد محفظه احتراق می شود و همراه با سوخت شروع به سوختن می کند.

همانند بیشتر قطعات، پمپ بنزین نیز در بلند مدت دچار فرسودگی شده و در برخی مواقع نمی تواند سوخت مورد نیاز موتور را به خوبی تامین کند. عزیزان در مورد هزینه تمام شده تعمیر موتور خودرو قبل از باز شدن و بررسی دقیق میزان خرابی های داخل موتور، به هیچ عنوان نمی توان قیمت دقیق عنوان کرد اما همین بحث سبب گمراه کردن بعضی از مالکان می شود. برای اینکه موتور خودرو شما منظم و با ظرفیت مطلوب کار کند، تعویض منظم روغن بسیار مهم است. مشکلات گیربکس اتوماتیک در ماشینهای شخصی مخصوصا گیربکس خودروهای پژو 206 و 207 که بعد از پراید طرفداران زیادی دارد، یکی از مهم ترین عوامل خرابی در وسایل نقلیه است. این عوامل شامل مواردی همچون؛ ماندن در ترافیک های سنگین، بار زیاد ماشین، رانندگی در ساعات طولانی در هوای سرد، رانندگی در آلودگی هوا، رانندگی در سرعت بالا، خاموش روشن کردن ماشین در مسافتهای کوتاه و عدم تعویض دورهای فیلتر هوا و … عوض کردن روغن موتور ماشین در بهترین زمان، باعث سالم ماندن موتور و قطعات آن می شود و از اثرات آسیب زننده احتمالی به آن جلوگیری می کند.

پس از آن نیاز به تعویض فیلتر تعویض روغن می باشد و فیلتر جدید با دقت زیادی باید جایگزین گردد. فراموش نکنید که اگر به موقع برای تعمیر گیربکس خودروی خود اقدام نکنید، ممکن است گیربکس شما به اصطلاح بسوزد و نیاز به تعویض داشته باشد. تعویض روغن کاری ساده و ارزان است و یکی از مهمترین کارهایی که می توانید افزایش طول عمر اتومبیل خود انجام دهید تعویض به موقع روغن موتور می باشد. بنابراین نیاز است تا چراغ تعویض روغن را بررسی نمایید. این دسته بندی از درجه بندی GL یا Gear Lubricant استفاده می کند که به 6 زیر شاخه تقسیم شده اند از GL-1 تا GL-6 که فقط دو تای آنها مورد استفاده قرار می گیرند و GL-1 , GL-2, GL-3 و GL-6 از رده خارج هستند.

باید اضافه شود. عمل روان شدن قسمتها نه تنها در مورد موتور و دستگاه دند هها مورد نظر است بلکه در اجزا دیگر شاسی از قبیل بلبرین گهای چرخها و قسمتهای متحرک دیگر یک خودرو، دارای اهمیت خاصی م یباشد. در نظر داشته باشید که استفاده از نوع مناسب روغن برای موتور بسیار مهم و امری ضروری می باشد. هنگامی که وسیله خود را برای تغییر روغن در نظر بگیرید، فرد سرویس دهنده یک تغییر فیلتر روغن را انجام می دهد و همچنین وسیله خود را برای نشت و سایر موارد قابل توجه بازرسی می کند و سپس در مورد آنچه فکر می کند باید انجام شود، توصیه های دیگری را به شما ارائه می دهیم.

تمامی مراحل تعمیرات ماشین های تویوتا در پروشات خودرو با دستگاه های پیشرفته و به روز انجام می شود تا بتوانیم کوچکترین مشکل را نیز تشخیص دهیم و برای رفع آن اقدام کنیم. یکی از عواملی که باعث می شود که تعویض روغن خودرو ضروری شود سیاه بود روغن موتور است.چراکه روغن موتور در ابتدا تمیز و شفاف است ولی بعد از مدتی رنگ به علت جمعآوری برخی ذرات از موتور خودرو کثیف نیز میشود. روغن موتور به رنگ سیاه تبدیل شده است. نیاز است تا حداقل ماهی یک مرتبه روغن موتور خود را از لحاظ رنگ و میزان شفافیت بررسی نموده تا متوجه زمان تعویض روغن موتور اتومبیل خود گردید. با اتمام زمان عملکرد مناسب روغن موتور، خودروی شما حداقل یکی از علائم هشدار دهنده مربوط به زمان تعویض روغن موتور را نمایش می دهد. روغن موتور، یعنی مایه حیات خودروها به عنوان یک روان کننده برای قطعات موتور نقش مهمی را ایفا می کند. این موضوع در اتومبیل های مختلف متفاوت است، اما به طور میانگین روغن موتور اکثر خودروها باید هر 5000 کیلومتر یا هر سه ماه یک بار تعویض گردد. سابقه اساتید تأثیر زیادی بر کسب حرفه دارد،مطالبی که در کلاس هاد عرضه میشود، کسانی که در دوره ها شرکت می کنند و جدید بودن مهارت های آموزشی و غیره جزء نکاتی است که باید مورد توجه قرار بدهید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار