بهترین زمان تعویض روغن موتور

همین طور در مناطق با تابستان های بسیار گرم یا زمستان های بسیار سرد روغن های سینتتیک کارایی بهتری از خود نشان می دهند. اما برای تویوتا پریوس باید از روغن با ویسکوزیته ی ۰W-20 استفاده کرد و روغن آن را می توانید هر ۱۵ هزار کیلومتر تعویض نمایید. روغن تویوتا راو ۴ باید با ویسکوزیته ی ۵W-20 باشد و هر ۷ هزار کیلومتر روغن آن را عوض کرد. در یک برند خاص نیز این عدد برای مدل های مختلف متغیر است.مثلا تویوتا را در نظر بگیرید. مشخصات روغن موتور مهم تر از برند آن است. یکی از مواردی که در مورد این روغن توصیه میشود، تعویض آن پس از طی 120 هزار کیلومتر است. همانطور که گفته شد، چسبندگی روغن موتور یکی از ویژگیهای کیفی آن به شمار میرود. در یک تقسیم بندی کلی جک های سوسماری در سه نوع وجود دارند که در ادامه هر کدام از این انواع را به صورت مجزا معرفی کرده و ویژگی های هر کدام را نیز توضیح می دهیم. باور بسیاری افراد بر این است که روغن موتور باید هر هزار کیلومتر یا هر ماه تعویض شود، برخی دیگر عقیده دارند هر سال باید روغن را عوض کرد.

روغن گیربکس نیز مانند دیگر روغنهای مصرفی خودرو، پس از مدتی کارکرد، آلودگیها را به خود جذب کرده و نیاز به تعویض دارد. مشکلات گیربکس اتوماتیک ماشین شخصی مخصوصا گیربکس خودروهای 206 و 207 که طرفداران زیادی دارد یکی از مهمترین عوامل خرابی خودرو و وسایل نقلیه میباشد، تقه کردن های جعه دنده و سرو صداها و علایم هشدار ماشین، عوض نشدن دنده ماشین، نشت روغن و یا مایع، گرفتن کلاچ و یا بوی سوختگی را باید جدی بگیرید. یکی از دلایل این اتفاق میتواند بالا بودن دمای روغن گیربکس در خودرو باشد. و یورو ۴ تولید شده که بهترین غلظت پیشنهادی روغن موتور از سوی سایپا برای هر یک متفاوت است. نیز در داخل این قسمت تعبیه شده است توجه داشته باشید که یکی از اجزای مهم موتور ماکسیما قسمت میل لنگ میباشدکه معمولاً باعث دورانی شدن حرکت خط پیستون میشود اگر روغن کافی به این قسمت خودرو نرسد باعث میشود تا سفت شده و عملکرد مناسبی نداشته باشد پس سعی کنید به صورت دوره ای و مرتب روغن خودرو خود را تعویض کنید. یکی از عادت های زیان آور برای موتور طی مسافت کوتاه می باشد، در این حالت قبل از رسیدن دمای موتور به دمای مناسب شما به مقصد می رسید.

یکی از شایعترین روشهای نشت یابی گاز کولر که در تعمیرگاهها انجام میشود استفاده از کف صابون است اما این روش بیشتر برای نشتهای بزرگ کاربرد دارد. امیدواریم که مطالعه این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از چگونگی و زمان انجام تعویض روغن در اختیارتان قرار دهد. بنابراین یکی از موضوعات مهم دیگری که باید به آن مسلط باشید تعمیر انواع برند لباسشویی است. عوامل دیگری مانند دستکاری ایسیو و جابجایی باطری خودرو نیز در خرابی آن نقش دارند. در حقیقت موتورها از هر نوعی که باشند برای بازدهی کارایی بالا به روغن کاری احتیاج دارند. یکی از مسائلی که در مورد روغن موتور طبیعی است، کاهش سطح میزان روغن است.

وجود براده های فلزی در روغن موتور نیز یک نشانه ی بد می باشد. از سوی دیگر قطعات فلزی موتور با یکدیگر درگیر بوده و برای جلوگیری از ایجاد اصطکاک بین آنها نیاز است از روغن جهت روانکاری استفاده کرد. این برادهها با توجه به اینکه قطعات فلزی موتور بر روی یکدیگر حرکت کرده و در اثر این حرکت اصطکاک ایجاد میشود، این برادهها ایجاد میگردد. ضمن اینکه قطعات مصرفی خودرو مانند کلاچ زودتر از حد انتظار مستهلک میشوند. بعد از اینکه دستگاه از آب پر شد و به سطح معینی رسید، دستگاه شروع به چرخش و شستشو می نماید. بسیاری از مکانیک ها بر این عقیده اند ۵ هزار کیلومتر راه رفتن در اتوبان بهتر از ۱۵۰۰ کیلومتر راندن در ترافیک شهری می باشد. این روغن ها گرانتر از روغن های معمولی می باشد و کارایی آنها نیز بهتر است.

برخی هم بهدلیل هزینههای بالا، از رینگ و لاستیک ارزان قیمت استفاده میکنند و با این کار زوایای ۵ گانه جلوبندی را برهم میزنند. یکی از نکات مهمی که در مورد تمامی لوازم یدکی خودرو وجود دارد این است که تمامی لوازم یدکی ماشین عمر مفیدی دارند که حتما باید به این مساله توجه کرد. لذا لازم است در این نوع خودروها زودتر نسبت به تعویض روغن گیربکس اقدام کرد. در این صورت نیاز است که مقداری روغن به موتور اضافه شود. تعویض روغن موتور، ترمز، گیربکس و حتی تعویض فیلترهای خودرو در حیطه فعالیتهای این شغل است. رفع برق دزدی ۲۰۶ با تست تک تک قطعات مصرف کننده برق توسط لامپ تست صورت می گیرد که این موضوع ممکن است در یک ساعت تا یکروز کامل زمان ببرد و یا حتی بیشتر … به یاد داشته باشید که هر آنی که خودروتان روشن است حتی بدون هیچ حرکتی ، موتور در ظرفی از روغن فرایند خود را پیش می برد .

در تصویر زیر میتوانید سه برند پیشنهادی روغن موتور برای این خودرو را مشاهده کنید. در اولین قدم از آموزش تعویض روغن خودرو ، به این نکته می پردازیم؛ که بهتر است روغن موتور مناسب خود را از سوی شرکت خودرو ساز، یا دفترچه راهنمای خودرو و یا تماس با خدمت از ما و گرفتن مشاوره از متخصصان خدمت از ما تهیه نمایید. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که هرگز نباید توصیههای شرکت سازنده و متخصصان را نادیده گرفت. البته باید به میزان کارکرد خودرو نیز توجه کرد. به همین دلیل متخصصان توصیه میکنند که با توجه به شرایط رانندگی و بر اساس میزان کارکرد خودرو، تقریبا هر یک یا دو سال نسبت به تعویض روغن ترمز اقدام نمائید. هرچه میزان ویسکوزیته روغن کاهش یابد، چسبندگی روغن بیشتر میشود. کارایی موتور زمانی که به دمای کارکرد خود برسد بیشتر می شود. نحوه کارکرد موتور نیز در عمر روغن موتور تاثیرگذار است. اگرچه با افزایش علم و تکنولوژی، تلاش در جهت افزایش عمر مفید روغن موتور صورت گرفته است، اما همچنان بازه زمانی مشخصی برای روغن موتور در نظر گرفته میشود.

لوازمی وجود دارند که به جای تعویض چرخ خودرو، آن را ترمیم میکنند. در مورد زمان تعویض روغن گیربکس دستی، متخصصان توصیه میکنند که پس از هر 50 تا 100 هزار کیلومتر نسبت به تعویض روغن اقدام نمایند. روغن پس از مدتی گردش در موتور، آلایندهها را جذب کرده و با توجه به دمای کاری بالای موتور کیفیت و کارایی خود را از دست میدهد. یک تعمیرکار خوب باید در کار خود مسئولیت زیادی داشته و با مشتریان راستگو و صادق باشد، طوری که در انجام کارها با کیفیت زیاد و به کارگیری وسایل و تجهیزات مرغوب کوتاهی نکند. پژو را با سرعت زیادی به درون کارگاه نبرد و موقع وارد کردن آن احتیاط های لازم را انجام بدهد. میزان چسبندگی را میتوان با لمس کردن روغن بر روی گیج روغن بررسی کرد. از سال 1380 که خودرو پژو 206 در ایران مونتاژ شد، طرفداران خاص خود را پیدا کرد. گاهی پس از چک کردن روغن مشخص میشود که سطح ان کاهش یافته که همانطور که گفته شد، این مساله طبیعی است.

گاهی مکانیک کاران و متخصصان عددهایی را برای میزان کیلومتر مشخص میکنند که با توجه به نوع خودرو متفاوت است. افراد عادی باید برای چک کردن میزان روغن موتور خودرو، خودرو را در مدت حدود یک ساعت خاموش کرده باشند که موتور خودرو خنک شود، و نیز روغن هایی که در مجاری روغن، سرسیلندر و دیگر اجزای موتور هستند، به کارتر برگردند تا مقدار روغنی که روی گیج نشان داده می شود، دقیق بوده و اشتباه نباشد. یکی دیگر از مواردی که روغن موتور انجام میدهد، جذب آلایندههای ناشی از احتراق سوخت و تمیز کردن محفظه موتور ماشین است. همانطور که در بالا نیز گفته شد، و البته خود شما نیز میدانید، مراکز تعویض روغن زیادی در سطح هر شهر وجود دارند ولی چه بهتر که خود شما این کار را انجام دهید.

برای بهترین زمان تعویض روغن موتور پراید، بهترین زمان تعویض روغن موتور پژو، بهترین زمان تعویض روغن موتور پژو 405، بهترین زمان تعویض روغن موتور پژو 206،بهترین زمان تعویض روغن موتور پژو 206 تیپ 2 و 5، بهترین زمان تعویض روغن موتور سمند، بهترین زمان تعویض روغن موتور پژو پارس، بهترین زمان تعویض روغن موتور تیبا، بهترین زمان تعویض روغن موتور ساینا، بهترین زمان تعویض روغن موتور جک، بهترین زمان تعویض روغن موتور دنا، بهترین زمان تعویض روغن موتور پژو 207، بهترین زمان تعویض روغن موتور مدیران خودرو، بهترین زمان تعویض روغن چیلی، یکی از مواردی که همواره ذکر میشود مسافت و یا کیلومتر پیموده شده است. میانگینی که از لحاظ کیفیت برای عمر روغن ترمز در نظر گرفته میشود، 3 سال است. از سوی دیگر روغن قابلیت جذب آلودگیها را دارد که میتوان گفت بعد از 18 ماه میزان این آلودگیها در روغن میتواند به 3 درصد برسد که از کیفیت و عملکرد روغن میکاهد. گیربکس اتوماتیک داستانی متفاوت دارد.

روغن ترمز با کیفیتهای متفاوت در بازار موجود است که دمای جوش متفاوتی دارند. میزان تقریبی که در نظر گرفته شده به این دلیل است که روغن پس از مدتی کارکرد به دلیل جذب رطوبت، دمای جوش آن تا حد بسیار زیادی پایین میآید. اگر موتور کار کرده است ، از نقاط داغ احتمالی زیر کاپوت مطلع باشید. غلظت “بهترین روغن برای آوانته” ۵W40 با گرید SN و SM بوده است و بهترین روغن موتور برای آن فلومکس میباشد که دارای قیمت بسیار بالایی است، به همین علت ما دو برند به صرفه و اقتصادی دیگر برای آوانته به شما پیشنهاد کرده ایم که در زیر مشاهده می کنیم، به یاد داشته باشید در موتور ۲۰۰۰ حجم روغن موتور باید ۴٫۲ لیتر و در موتور ۱۶۰۰ حجم روغن موتور باید ۳٫۳ لیتر باشد. سعی کنید همواره از موتور فن های مرغوب و برند های معتبر مانند موتور فن خاری پژو 405 عظام برای ماشین های خود استفاده کنید.

دقت کنید که نوک شمع خودرو همواره باید تمیز و سفید باشد و اثر چربی و دوده روی آن سایت tamirkaran-iran مشاهده نشود. نوع رانندگی چطور روی روغن موتور تاثیر می گذارد؟ این مدل از لباسشویی با توجه به تولید لباسشویی های اتوماتیک و تمام اتوماتیک کمتر خریداری شده اما هستند افرادی که به دلیل قیمت پایین این مدل از لباسشویی در مقایسه با لباسشویی های جدید از این نوع از لباسشویی استفاده می کنند. در صورتی که برای تویوتا تاندرا روغن را هر ۵ هزار کیلومتر عوض می کنند. ما در پروشات کلیه سرویس های تعمیراتی خودروهای تویوتا و لکسوس و انواع خودروهای تویوتا مثل لندکروز کمری کرولا هایلوکس را به مشتریان خود ارائه می دهیم.

یکی دیگر از مواردی که در راستای تعویض روغن موتور در نظر گرفته میشود، میزان و بررسی ظاهری و چک کردن روغن موتور است. یکی از مهم ترین دغدغه های مالکین خودرو تعویض روغن موتور می باشد. با خیال آسوده خودروی خود را به دست آنها بسپارید و از سلامت خودروی خود مطمئن شوید. عمر مفید روغن موتور بر اساس موارد خاصی همچون کیلومتر، گذر زمان و شرایط ویژه تعیین میشود، که در ادامه به آنها میپردازیم. روغن سوخته، روغن ترمز، ضد یخ و باتری خراب، برای محیط زیست زیان آور است؛ بنابراین از دور ریختن آنها در محیط زیست خودداری کنید و یا آنها را به عنوان زبالههای زیانآور تحویل مامورین بازیافت دهید. این نگرانی برای مالک خودروهای گرانتر بیشتر است.بهترین راه برای فهمیدن زمان تعویض روغن موتور استفاده از دفرچه راهنمای خودرو است و برای هر خودرویی این زمان متغیر است. مقدار حرارت در گیربکس های اتوماتیک بیشتر از گیربکس های دستی است. در مورد گیربکس اتوماتیک، با توجه به این مساله که در گیربکسهای اتوماتیک حرارت بیشتری تولید میشود، روغن زودتر کیفیت خود را ازدست میدهد. OIL FILTER علاوه بر این که پاکیزگی روغن در شرایطی مانند استارت اولیه در هوای سرد ،فشارهای زیاد ناشی از رفت و آمدهای پی درپی و حرارت بالای موتور در زمان کارکرد طولانی و سرعت های بالا حفظ می کند، همچنین موجب کارایی مناسب روغن نیز می شود و با انتقال حرارت موجب خنک شدن موتور میشود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار