آموزش جامع اتوکد دوبعدی و سهبعدی نسخه PDF

بعد از ایجاد Hatch، می توان اشیا را جا به جا کرده و ناحیه Hacth را تنظیم کرد. با فعال کردن F8 میتوان کلیۀ خطوط را بصورت افقی و عمودی ترسیم کرد. در موقع ترسیم موضوعات با فشار دادن این دكمه و راست کلیک منوی سریع OSNAP فعال می شود. توجه داشته باشید 10 قسمت برنامه کاملا رایگان بوده و بقیه آموزش ها و دستورات درون پرداخت برنامه ای می باشد و نیاز به فعال سازی دارد. در ضمن ذکر این نکته را برای شما ضروری میدانیم که جزوه ها یا پکیج های قدیمی رو سعی کنید زیاد استفاده نکنید چون متد ها و روش های مدل سازی آنها بسیار متفاوت است.

2:در صورت خرید پکیج ،آموزش به صورت سی دی هست یا فایل دانلودی؟ بنده سه سال هست که مشغول کار با نرم افزار اتوکد هستم و من هنوز دوره را به اتمام نرساندم ، ولی با این وجود با گذراندن تعدادی از جلسات این دوره به شدت سرعتم افزایش پیدا کرده است و اشتباهاتی که در طی سه سال مرتکبشان میشدم رفع شده است و به شما پیشنهاد می دهم حتما از دوره صفر تا صد ترسیم در اتوکد استاد فرشادیان استفاده کنید. این کتاب در 16 فصل تدوین شده که در فصلهای ابتدایی پس از معرفی محیط نرمافزار، ابزارهای ناوبری، ابزارهای ایجاد و ویرایش انواع ترسیم 2 بعدی معرفی شده و در بخشهای بعد ابزارهای استخراج اطلاعات، اندازهگذاری و سپس نظمدهی به پروژه معرفی خواهد شد. در آموزشهای حرفهای همانطور که از نامش پیداست به طور حرفهایتر از محیط اتوکد برای رسم و طراحی نقشهها استفاده میکنید. سپس بر روی گزینه Patch کلیک کنید که پیغام successfully patch برای شما نمایش داده خواهد شد.

پس ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید زیرا به صورت جزئی و کاملا تخصصی به آموزش اتوکد مقدماتی پرداخته ایم و با دنبال کردن آن ها شما بزگترین قدم خود را برای یادگیری این نرم افزار طی نموده اید. آموزشهای این فایل شامل آموزش جامع و با کیفیت نرم افزار اتوکد ( Autocad ) میباشد که برای راحتی بیشتر متقاضیان به زبان فارسی تولید شده است. دستور چهارضلعیبه جهت تسهیل و سرعت بیشتر میتوان از این دستور در ترسیم چهار ضلعیها بهره گرفت. Copy دستور کپی به جهت تهیۀ کپی میتوان از این دستور بهره گرفت. این دستور یکی از پرکاربرد ترین و بنیادی ترین دستور این نرمافزار بوده که میتوان با آن مجموعهای از خطوط صاف بصورت قائم و یا زاویهدار ترسیم کرد. برای ترسیم پلان ساختمان بالا، فقط از ۷ دستور اتوکد استفاده میکنیم. برای استفاده از این پیکج از لینکهای زیر استفاده کنید. همان طور که می دانید اتوکد دارای محیط سه بعدی است و همچنین دقت بالایی در اندازه گیری و طراحی مدل های چند ضلعی دارد به همین دلیل بسیاری از طراحان مد برای طراحی جواهر و ساخت زیورآلات از اتوکد استفاده میکنند تا در زمان کوتاهی، به یک مدل حرفهای و جذاب دست پیدا کنند.

پس تو این بازار کار رقابتی از مهندسین دیگر جا نمون! اندازه گذاری یک ترسیم در اتوکد بسیار ساده است. نرم افزار اتوکد الکتریکال AutoCAD Electrical در کارگاه های تابلوسازی و طراحی تابلو برق بسیار کاربرد داشته و لذا آموزش اتوکد الکتریکال AutoCAD Electrical برای مهندسین برق و الکترونیک بسیار ضروری است. پس تو این بازار کار رقابتی از مهندسین دیگر جا نمون! به همین دلیل است که جمعیت مخاطبین دوره اتوکد هم کاربران تازه کار را در بر می گیرد و هم کاربران و طراحان حرفه ای را. در این دوره یک جلسه هم به محیط سه بعدی اختصاص داده خواهد شد تا دانش پذیران بتوانند مدلهای سه بعدی مورد نیاز خود در صنعت و پروژهها را به راحتی در این محیط ترسیم کنند. پس از گذراندن دوره اتوکد الکتریکال AutoCAD Electrical انتظار می رود دانشجویان بتوانند با درک خوبی که از نقشه کشی الکتریکال و تهیه مدارک مهندسی پیدا کرده اند، کلیه نقشه های قدرت، فرمان، هیدرولیک، پنوماتیک و ابزاردقیق را در محیط نرم افزار اتوکد الکتریکال AutoCAD Electrical رسم کنند.

جدا این انتظار اموزش این رو نداشتم خدایش خیلی سایت خوبی دارین.تو عمرم همچین قسمتی(اموزش های ویدیویی اونم به زبون فارسی اونم رایگان)ندیدم… فقط نکته مهم این هست که خریدتون رو به صورت پستی ثبت کنید. اتوکد نام نرم افزاری است که برای ترسیم نقشههای مهندسی و صنعتی به کار میرود. نرم افزار اتوکد(Autocad) یکی از قدیمیترین نرم افزارهای ارائه شده توسط کمپانی معروف اتودسک است که به هدف ترسیم نقشههای مهندسی، ساختمانی و صنعتی به دنیا ارائه شد. ۱ -اهمیت دوره: نرم افزار اتوکد AutoCAD یکی از نرمافزارهای پر قدرت به ویژه در رسم تصاویر و نقشههای دوبعدیاست. همچنین شاغلین در صنعت که قصد ارتقای سطح و بروز رسانی دانش و تجربه عملی خود را دارند نیز می توانند در دوره اتوکد الکتریکال AutoCAD Electrical شرکت نمایند.

کلمه auto cad از دو کلمه Auto که اختصار لغت automatic به معنی خودکار و cad اختصار حروف computer Aided Design به معنی طراحی به کمک رایانه تشکیل شده که نهایتا به معنی طراحی به کمک رایانه به صورت خودکار است. آموزش اتوکد ۲۰۱۷ به گونهای طراحی شده که هم برای افراد مبتدی مناسب بوده و هم برای افرادی که تجربه ی کار با نرم افزار اتوکد دارند، بسیار کمک کننده است. این پالت اطلاعات تان نسبت به اصطلاحات مربوط به حرفه تان را هم ارتقا می دهد تا بتوانید به کمک آن مفهوم سلسله مراتب درختی پالت را درک کنید. البته در منابع مختلف دیگر CAD را بعنوان کلمه اختصاری عبارت Computer Aided Drafting و به معنای ترسیم فنی به کمک نرم افزار نیز معرفی کرده اند. مسلما استفاده از این منابع برای آموزش اتوکد بیتاثیر نیست؛ اما نمیتوان کاملا به آنها اتکا کرد.

AutoCAD MEP کتابخانه های پر از اطلاعات را در قالب پالت ابزار ارائه می دهد . اتوکد نسخههای گوناگونی دارد که از هر کدام در رشتههای مختلف استفاده میشود مثلا در رشته برق از AutoCAD Electrical و برای جغرافیا و شهرسازی از AutoCAD Map 3D استفاده میشود و هر کدام از این نسخهها دارای ورژنهای گوناگونی هستند که هر کدام از این ورژنها در سالهای مختلفی ارائه شدند و بر اثر گذر زمان تکمیل شده اند. اتوکد بهترین برنامه در نرم افزارهای ترسیم و نقشه کشی است همچنین بهترین گزینه برای استفاده ی مهندسان عمران و مهندسان معماری میباشد. از نرم افزار اتوکد برای نقشه کشی ساختمانها، تاسیسات مکانیکی و برق ساختمان استفاده میشود. آموزش اتوکد به اندازه ای قدرتمند است که حتی برای کوچکترین موارد نیز کنترل ها و تنظیمات فراوانی را ایجاد کرده و به کاربران امکان می دهد تا براحتی بتوانند موضوع های دو و سه بعدی را خلق کرده و یا به ترسیم نقشه های مورد نیاز خود بپردازند.

در هنگام كار با ابزار fillet یا chamfer در مواقعی كه به Radius یا Distanceعددی غیر صفر نسبت داده ایم با نگه داشتن این كلید موقتاً Radius یا Distance اموزش autocad صفر می گردد. آشنایی با فضای عمومی نرم افزار، معرفی Modelspace، معرفی نوار Ribbon، استفاده از Pallet، معرفی نوار حالت، نحوه استفاده از، نوار دستور، تنظیمات اصلی نرم افزار، تنظیم محیط کاربری، استفاده از گزینه Help، نحوه باز کردن پروژهها، قابلیتهای Mouse، نحوه، ذخیرهسازی پروژهها، نحوه استفاده از خطوط، ترسیم دایره، خطوط منحنی و سطوح یکپارچه، ترسیم مستطیل، چندضلعیهای منتظم، ترسیم بیضی، الگوهای هاشور زدن، معرفی دستور Move، چرخش و تغییر زاویه، ویرایش توسط Trim و Extend، معرفی دستور Mirror، ویرایش زاویهها توسط Fillet و Chamfer، معرفی دستور Strech، روشهای تغییر مقیاس، شبکهبندی توسط Array، معرفی دستورهای Erase,Xplode و Offset، یکپارچهسازی ترسیم به وسیله Edit Polyline، روشهای انتخاب در Modelspace، استفاده از روش حذف انتخاب، تنظیم واحدهای ترسیم، استفاده از Snap Mode، ویرایش با استفاده از گریپها، معرفی پنل Layers، مدیریت محتوای لایهها، نمونه کار با لایهها، دسترسی به لایهها توسط Layer Control، تغییر مشخصات لایهها، کاربرد Layer Previous، آشنایی با ابزار تایپ متن Single Line، روشهای چینش متن، تنظیم ابزار نوشتاری، تایپ توسط حالت Multiline Text، ویرایش ابزار متن، گروهبندی و شمارهگذاری متنها، استفاده از نمادها و سمبلها، اصلاح غلطهای املایی توسط Dictionary، معرفی پنل Annotation، اندازهگذاری پیوسته، تنظیم حالت نمایش خطوط اندازه، روشهای ویرایش اندازهگذاریها، آشنایی با ابزار Leader، تنظیم حالت نمایش ابزار Leader، روشهای ویرایش ابزار Leader، آشنایی با پنل Block، روشهای ساخت Block و استفاده از Dynamic Block، نمونهی کار با ابزار Block، نحوه ویرایش Blockها، نحوه استفاده از Blockها در پروژههای مختلف، آشنایی با ابزار Rollover، روش کار با پنل Measure، ویرایش توسط Quick Property Changer، ماشین حساب، روش کار با ابزار Plot، تنظیم حالت نمایش فایل خروجی، تعریف ضخامت خطوط در Plot، آماده کردن طرح توسط Layout، روش ترسیم در Layout، تنظیم حالت دید در Layout، استفاده از یک صفحهبندی در پروژههای مختلف، آمادهسازی پروژه برای خروجی نهایی، تنظیم مقیاس ابزار Text، تنظیم مقیاس خطوط اندازه، تنظیم مقیاس ابزار Leader، ویرایش حالت Annotative، روشهای گرفتن خروجی در نسخههای مختلف Autocad، گرفتن خروجی به صورت PDF و گرفتن خروجی به صورت DWFX تمامی عنوانهایی هستند که در پکیج آموزش اتوکد، تدریس میشوند.

آموزش اتوکد دوبعدی

مثلا اگر آن را تا 243 سانتی متری روی یک لوله 10 سانتی بالا ببرید، مرکز شما در 243 سانتی متر و کف در 238 سانتی متر خواهد بود. در این مقاله قصد داریم به معرفی و آموزش این نرم افزار به صورت ابتدایی بپردازیم تا دانشجویان و هنرجویان این رشته با دستورات اولیه آن آشنا گردند. شاید برخی تصور کنند فیلمهای آموزشی به اندازه کلاسهای حضوری نتوانند مطالب را راحت بیان کنند و قدرت یادگیری از فیلمهای آموزشی کم باشد، این افکار بسیار غلط است چرا که از استادان مجرب برای آموزش استفاده شده و فیلمها بسیار با کیفیت هستند و به نوعی کلاس درس خصوصی را به شما ارائه میکنند. پکیج آموزش اتوکد ۲۰۲۰ آموزشگاه اتوکد آریا تهران آموزشهای لازم برای کار با فضای اتوکد را به کاربران ارائه داده و آموزش فارسی اتوکد ۲۰۲۰ به درک بهتر و راحتتر مطالب کمک میکند. بنابراین یادگیری اصولی نرم افزار Autocad جزء اولین مهارتهای لازم برای یک مهندس است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار