آموزش تعویض روغن موتور ماشین

بلافاصله به تعمیرگاه معتبر و مجاز اتوداکار واقع در منطقه پاسداران تهران مراجعه کنید تا مشکل و ایرام اتومبیل شما را برطرف کرد و اسیب جدی به موتور اتومبیل وارد نشود. هرچه دیرتر روغن موتور تعویض شود کارایی آن کمتر و خطراتی که خودروی شما را تهدید میکنند بیشتر میشود. هاب کار با استفاده از افراد مجرب و متخصص در این حوزه، تعویض روغن خودروی شما را در محلی که تعیین می کنید انجام می دهد. امروز تصمیم گرفتیم در مورد بهترین زمان جهت تعویض روغن موتور و نحوه انجام آن توسط کارشناس متخصص این حوزه اطلاعاتی مفید و کاربردی در اختیار شما قرار بدهیم.

اگر عجله دارید یا بودجه کمی دارید ، ممکن است این راهی باشد که باید دنبال کنید. در واقع ممکن است برای هر یک از ما پیش آمده باشد که حین رانندگی ناگهان خودرو خاموش میشود و هر چی استارت میزنید، خودرو روشن نمیشود. 1. به طور معمول لازم است که پیش از شروع به تعویض روغن موتور خودروی خود، ابتدا چند دقیقه ماشین را روشن کرده و اجازه دهید روغن گرم شود. اولاً به خاطر اینکه از مشکلات جدید که شاید در آینده به وجود بیاید و احتمال تحمیل هزینه جدید و دوباره کاری داشته باشد جلوگیری میشود و دوم این که اغلب این قطعات به دلیل کارکرد زیاد گشاد کرده و نیاز به تعویض دارند هر چند که کار کرد این خودرو ۱۵۹ هزار کیلومتر میباشد و بهتر آن است که تعویض شوند. روغن موتور علاوه بر شست و شوی قطعات و شناور نگه داشتن قطعات در خود، وظیفه خنک کاری موتور را نیز به عهده دارد، که با تعویض دیر هنگام آن، روغن موتور به اصطلاح لجن شده و یا به صورت لخته در می آید که این وضعیت در نهایت منجر به یاتاقان زدن خودرو می شود. چک کردن سیم گاز و محکم کردن آن در صورت نیاز می تواند در برطرف کردن مشکل افت توان موتور کاملا موثر باشد.

بعد از تعویض فیلتر روغن و سفت کردن اویل پمپ و متصل کردن زنجیر اویل پمپ به محور میللنگ آماده جمع کردن کارتر میشویم اما به ساختار داخلی فیلتر روغن نگاه کوتاهی میاندازیم همانطور که گفتیم فیلتر روغن وظیفه تصفیه روغن را به عهد دارد: یعنی داخل فیلتر روغن سوپاپی تعبیه شده به نام (سوپاپ اطمینان) که کار کرد این سوپاپ این است که اگر فیلتر روغن دچار نارسایی و کثیف شدن شد راه فرعی برای روغن باز کند و آن را بدون سایت tamirkaran-iran تصفیه ارسال کند. فیلتر روغن موتور تمام آلودگیها را تصفیه می کند تا روغن موتور به خوبی به کار خود ادامه دهد. در ادامه به نشانه های ایراد در موتور خودرو و نیاز به تعویضروغن گیربکس، موتور و روغن ترمز می پردازیم.

فیلتر روغن کثیف وروغن موتور آلوده موجب می شود که روغن مورد نیاز موتور خودرو در دسترس اجزای موتورقرار نگیرد و اجزا به صورت خشک کار کنند و دچار اصطحکاک شوند. در توضیح انواع روغنموتور باید روغن موتورها را به سه دسته مینرال یا ارگانیک، روغن موتور سنتتیک وروغن موتور نیمه سنتتیک تقسیم کرد. کافیست به صورت رایگاندر سامانه هوم سرویس ثبت درخواست کنید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و توضیحاتلازم را در اختیارتان قرار دهند. اگر دو نوع روغن موتور را با هم ترکیب کردید، دقت کنید که هر دو روغن موتور از لحاظ خواص کاملا با هم مشابه باشند؛ در غیر این صورت به شدت از این کار پرهیز کنید؛ چون ممکن است خسارات جدی به موتور وارد شود. خبر خوب: بله ، با خودروهای خاص و روغن موتور خوب ممکن است این کار را بدون هیچ آسیبی به خودرو خود انجام دهید. هدف ما جلب رضایت شما و ارایه خدمات تعمیر و سرویس در بالاترین کیفیت ممکن در کمترین زمان است. اگر پرسشی در خصوص تعمیر رادیاتور پراید دارید میتوانید در بخش نظرات بپرسید تا به شما پاسخ دهیم.

اما در نهایت با زیاد شدن تعداد آلایندهها، فیلتر روغن کارآیی خود را از دست میدهد. در حقیقت در صورت عدم وجود این سیستم، امکان روشن شدن خودرو وجود ندارد. به طور کلی قسمت موتور اتومبیل از این قطعات که ذکر شد تشکیل شده است در صورت کارکرد مناسب و صحیح این قطعات اتومبیل شما دارای موتور سالم میباشد. شرکت دیبا پشتیبان ایرانیان یکی از با سابقه ترین مراکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی است که با مجوز رسمی از اتحادیه تعمیرات لوازم خانگی مشغول به خدمات دهی به شما عزیزان میباشد. مجموعه تعمیرگاه مجید با هدف ارائه خدمات تخصصی گیربکس اتوماتیک و قطعات اصلی گیربکس اتوماتیک پژو 206، در سال 1384 تاسیس و از آن زمان تا کنون بیش از صدها ماشین مشتریان خود را تعمیر و گارانتی بلند مدت کرده است، تعمیرگاه مجید متشکل از تیمی 10 نفره و متخصص، خدمات تخصصی گیربکس اتوماتیک را همراه با گارانتی و تضمین کیفیت به مشتریان خود ارائه می دهد و یکی از بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک 206 تهران محسوب می شود. اما اگر در یکی از فصول گرم سال هستیم، شما احتیاجی به گرم کردن روغن موتور خودروی خود نخواهید داشت.

نکته ای دیگر برای دارندگان خودرو های چینی ، گیربکس اتوماتیک خودرو های چینی کمی تخصصی بوده لطفا هرجایی آن ها را تعمیر نکنید. بعضی رانندگان در فواصل کمی اقدام به تعویض روغن میکنند که این کار هزینه گزافی را روی دست آنها قرار می دهد. نکته: هرگز فریب قیمت پایین فیلتر های متفرقه را نخورید! بازار کار عالی این حرفه تنها محدود به کشور ما نبوده و در تمامی کشورهای دنیا مکانیک های خودرو جزء افراد پردرآمد جامعه محسوب می شوند. قدمت این شغل به اندازه قدمتی است که خودرو تولید شده و از زمانی که خودرو وجود داشته است نیاز به افرادی که به قطعات مختلف خودرو و نحوه عملکرد آن آشنایی داشته باشند، در جامعه احساس می شده است. در موارد شدید، حتی ممکن است صداهای کوبندهای هم بشنوید که نشان میدهد موتور شما ذره ذره از روغنش کم میشود. 1. پس از باز کردن پیچ کارتل، اجازه دهید تا تمامی روغن درون موتور تخلیه شود، این کار ممکن است کمی بیشتر از بیست دقیقه طول بکشد. در این صورت در حالتی که موتور در دور آرام کار میکند کمی شکیبایی کنید تا موتور خنک شود و نشانگر دما را چک کنید.

البته لازم به ذکر است که عیب یابی موتور ماشین ظرفشویی و رفع مشکلات مربوط به آن نیازمند برخورداری از دانش تخصصی در رابطه با نحوه عملکرد موتور و کارکرد و وظایف آن می باشد. اما اگر فشار روغن کم شود اینعلامت نشانه ایراد در فیلتر روغن یا روغن موتور ماشین است و باید به فکر تعویضروغن موتور خودرو در محل باشید. در همین راستا مجموعه هاب کار هنگامی که تعمیرگاه تعویض روغن در محل سکونت شما وجود ندارد و یا زمان انجام این کار را ندارید و نیازمند سریع تعویض روغن خودروی خود می باشید، کلیه خدمات لازم در ان زمینه را توسط افراد مجرب و متخصص در اختیار شما قرار می دهد. انتقال قدرت در این سیستم زمانی است که شما موقعیت دسته دنده را عوض میکنید و باعث درگیر شدن دندهها و در نتیجه انتقال قدرت می­شوید. علت این امر کاهش استهلاک بین قطعات با روان کردن گیربکس است. تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در محل موجب می شود تا فشاراز روی چرخ دنده ها برداشته شود و استهلاک کمتری در خودرو به وجود بیاید. درواقع روغن گیربکس کهنه، قدرت روغنی خود را از دست می دهد.

به این شکل می توان گفت میل تعادل یا میل موج گیر دو سر چرخ ها را به یکدیگر متصل می کند. خودرویی که بهتر نگهداری شود، عملکرد فنی خود را حفظ میکند و در نتیجه علاوه بر مصرف سوخت پایین، آلاینده کمتری تولید میکند. وظیفه ترمز ABS پژو ۲۰۶ توقف سریعتر و فرمان دادن خودرو در هنگام ترمزگیری است. روغن یک ماده شیمیایی خودکار است و وظیفه اصلی روغن موتور کاهش ساییدگی قطعات موتور است. عامل دیگر در تعیین قیمت تعویض روغن، نوع فیلتر است. در ابتدا می خواهیم خیالتان را بابت انجام مربوط به این کار راحت کنیم. بیشتر سازندگان خودرو انجام امور مربوط به تعویض روغن را هر سال یکبار و یا هر ۴٫۰۰۰ تا ۶٫۰۰۰ کیلومتر مسافت طی شده توصیه می کنند. بهترین زمان برای تعویض روغن موتور خودرو و فیلتر روغن به مسافت طی شده خودرو و همچنین ماندگی روغن در داخل کارتر متور بستگی دارد. جزء تعمیرات موتور پژو 206 محسوب می شوند و در صورت بروز، pilte می تواند طی یک زمان بندی مناسب و با کیفیتی بالا به رفع و اصلاح آنها بپردازد.علاوه بر آن مشکلات مربوط به ای سی یو (ECU) نیز در زمره تعمیرگاه تخصصی موتور پژو 206 قرار می گیرند.

حتما به عنوان یک راننده می دانید که روغن موتور خودروی شما نقش مهمی در عملکرد بهینه و سالم موتور خودرویتان ایفا می کنید و در این پست می خواهیم به چگونگی و نحوه تعویض روغن ماشین به صورت مرحله به مرحله اشاره کنیم. به عنوان مصال استارت زدن زیاد در هوای سرد و یا حرکت زیاد در مسیرهای پر ترافیک زمان انجام این کار را سرعت می بخشد. در ادامه، عکس زیر برای هر مدل از پژو پارس برند های پیشنهای در رنج قیمتی متفاوت را به شما معرفی کرده است. مجموعه ابتکار سرویس، با سابقه چندین ساله در حوزه تعمیر و سرویس تمام لوازم منزل، بهترین تکنسینهای این حوزهها را دور هم جمع کرده.

بعد از دوره نیاز به دیگران برای ماشین در راه مانده نخواهید داشت و خودتان کار را جلو خواهید برد. در تعمیرگاه کاراک چگونه برق دزدی ۲۰۶ را پیدا و رفع میکنیم ؟ شرکت پروشات خودرو متخصص در تعمیرات موتور، گیربکس و سیستم ECU و الکتریکال خودروهای تویوتا و لکسوس و و انواع خودروهای تویوتا مثل لندکروز کمری کرولا هایلوکس می باشد. روغن های بی کیفیت خاصیت روانی خوبی ندارند و نمیتوانند از سایش و اصطکاک قطعات داخل موتور، جلوگیری کنند. از آن جا که امروزه هر فردی یک ماشین شخصی دارد و تعداد ماشین 206 هم در همه جا زیاد است، می توان گفت شناسایی و معرفی بهترین تعمیرکار پژو 206 سبب می شود تا کسب و کار وی به خوبی رونق گرفته و ماشین 206 هم در زمان اندک رفع عیب گردد.

به خصوص در خودروهایی کهگیربکس اتومات دارند لازم است تا تعویض روغن گیربکس با دقت بیشتری انجام شود. در کنار تمامی این موارد باید گفت، کیفیت روغن، خود در درجه اول اهمیت در خصوص عمر مفید آن قرار میگیرد. در واقع رطوبت جذب شده برایسالم بودن سیستم ترمزها ضروری است و مانع پوسیده شدن آن می شود. خیلی از افراد علتاین اتفاق را کیفیت پایین فیلتر روغن می دانند در صورتی که این تفکر اشتباه است.در پایه فیلتر سوپاپی قرار دارد که به سوپاپ اطمینان یا بای پس معروف است. عملیات فیلتراسیون در موتور خودروهای مدرن ولوکس خیلی اهمیت دارد. اگر فیلتر را از این چرخه حذف کنید،روغن تازه خیلی زود با ذرات فلزی و آلاینده ها اشباع می شود. در این زمان پمپ روغن قادر به انتقال مقدار کافی روغن را به نقاط مختلف موتور نیست و همین باعث تماس مستقیم بیشتر قطعات فلزی در موتور با هم میشود و آلودگیهای بیشتری تولید میشود. در بسیاری از موارد شستشوی فیلتر همتاثیر چندانی ندارد.

اما ممکن است این اتفاق برای همه شما پیش آمده باشد که ریموت کنترل خوبی در فاصله هایی دور نداشته و به درستی کار نمی کند. “بهترین روغن موتور برای النترا” در آب و هوای ایران روغنی با گرانروی ۵W40 و گرید SN یا SM است، موتور النترا به ۴ لیتر روغن موتور نیاز دارد تا به بهینه ترین شکل ممکن کار کند. در این صورتسر و صدا هم کمتر شده و دما و خنک کنندگی گیربکس هم کاهش پیدا می کند. تعویض روغن، فیلتر و سرویس های دوره ای گیربکس به موقع، رانندگی اصولی و آگاهی نسبی از عملکرد گیربکس، نقش مهمی در افزایش طول عمر قطعات گیربکس دارد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار