آیا باید کالیپر ترمز را دوباره بسازید؟
سوراخ ها در شرایط خوبی هستند یا خورده شده اند؟ اگر سوراخها به شدت خورده شدهاند، باید آنها را با یک برس سیمی کوچک تمیز کنید تا خوردگی از بین برود و سپس آنها را سنگزنی کنید. این کار شدنی است، اما هزینه ابزار حفاری حفاری چیزی است که باید در نظر گرفته شود.
اگر پیچ های بلیدر در جای خود زنگ زده اند و همه چیز را برای برداشتن آنها امتحان کرده اید، آن را رها کنید و یک کولیس بازسازی شده بخرید.
آنچه برای بازسازی کالیپر ترمز نیاز دارید
مهر و موم، چکمه های گرد و غبار، چکمه های پین، پین های کشویی و روغن مونتاژ ترمز برای بازسازی کالیپر ترمز
پیستون کالیپر جدید

نحوه بازسازی کالیپر ترمز
• پیستون، بوت گرد و غبار و O-ring برش مربعی را بردارید.
• محل آب بندی چکمه های سوراخ و گرد و غبار را تمیز کنید
• O-ring برش مربعی جدید را با روغن مونتاژ ترمز روغن کاری کنید و در سوراخ نصب کنید (روغن کاری کنید که نصب را بسیار آسان تر می کند).
• بوت گرد و غبار را روی پیستون جدید قرار دهید. روغن مونتاژ را روی پایه پیستون بمالید. با اورینگ پیستون را مربع کنید و در حالی که پیستون را از کنار حلقه O جدید فشار می دهید، آن را بچرخانید.
• پیستون را کاملاً قرار دهید.
• بوت گرد و غبار را نصب کنید.
• چکمه های اسلاید پین جدید را نصب کنید.
• مهر و موم جدید لرزشگیر لاستیکی را روی پین های لغزنده نصب کنید.
• پین های لغزنده را با گریس ترمز مصنوعی با دمای بالا روغن کاری کنید.
• زنگ زدگی نواحی تکیه گاه روی براکت را تمیز کنید و یک لایه ی سبک از گریس ترمز بمالید تا روند تشکیل زنگ در آینده را کند کنید.
• کولیس را دوباره جمع کنید و روی خودرو نصب کنید.
اگر سوراخ های پین کشویی کولیس به شدت خورده شده اند یا پین های کشویی گرفته شده اند، یک براکت کالیپر جایگزین بخرید. این تقریباً نصف هزینه یک کولیس جدید است
©، 2023 Rick Muscoplat
نوشته شده در توسط ریک ماسکوپلات