اولین جایی که برای گرفتن مشاوره تخصصی یا پاسخ سوالات خود میروید، کجاست؟ عمدتا اینترنت و موتورهای جستجو. وقتی مطلب یا سوالی را در نوار جستجو وارد میکنید، لینکهایی که در صفحه نتایج برایتان ظاهر میشوند، هر کدام یک محتوا هستند. ظرفیت نامحدود وب در زمینه تولید محتوا، باعث شده تا اینترنت به بهترین و غنیترین منبع عظیم اطلاعاتی تبدیل شود. محتواها میتوانند در اشکال مختلف وجود داشته باشند؛ محتواهای متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی. دلیل اینکه گفته میشود “محتوا پادشاه است” نیز همین اهمیت بی حد و مرزش است.با توجه به اهمیت و تاثیر محتوا، تولید محتوای خوب و موثر باید نخستین هدف ما در دنیای دیجیتال امروز باشد.
سئو چه چیزی نیست؟ اتهامات رایجی که به ریش SEO میبندند!
البته این عمل، در ظاهر نتایج جستجو، با قرار دادن علامت AD که مخفف عبارت Advertisement در کنار سایت شما به کاربر اطلاع میدهد که این سایت از طریق پرداخت هزینه به این جایگاه رسیده است. زمانی که محتواها در فهرستهای مخصوص به خود قرار گرفتند، الگوریتمهای گوگل باتوجه به دستورالعملهای مخصوص به خود، آنها رتبهبندی میکنند. در این مرحله مشخص میگردد که در زمان جستجوی کاربر، کدام سایت در کدام صفحه و چه جایگاهی به کاربر نشان داده شود.
یکی از اصلی ترین پایه های دیجیتال مارکتینگ
اصول سئو چیست ؟ 24 اصل لازم برای رسیدن به رتبه یک فرادرس مجله
اگر هنوز در درک کلمه کلیدی مشکل دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب “کلمه کلیدی” چیست را مطالعه کنید. این بروزرسانی ها همیشه به صورت رسمی توسط گوگل اعلام شده و به دنبال آن سروصدای زیادی در جامعه سئو ایجاد می شود. یک محتوای عمیق، محتوایی است که به کاربر هر چه احتیاج دارد را میدهد. 2- سپس کلمات کلیدی که snippet دارند را بشناسید.برای فهمیدن این مورد به Organic Keywords سایت ahref مراجعه کنید.
بیایید فرض کنیم شما اولین نتیجه (رتبه 1) صفحه نتایج جستجو را در جستجوی عبارتی خاص باز کردید، اما آن را ارزشمند نیافتید. پس به صفحه نتایج جستجو بازگشته تا روی نتیجه دوم (رتبه 2) کلیک کنید. این بار، محتوا چنان جالب و جذاب بود که شما 10 دقیقه زمان برای خواندن آن صرف کردید. و Dwell Time معیار مهمی در تعیین آن است که کاربران در استفاده از یک صفحه چقدر رضایت دارند. Domain Authority یا اعتبار دامنه یک امتیاز رتبه بندی موتور جستجو است که توسط شرکت نرم افزاری سئوی ماز (Moz) ایجاد شده است. Domain Authority پیش بینی میکند که یک وب سایت، چه رتبهای در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کسب میکند.
البته موارد دیگری نیز در این بین تاثیرگذار و حائز اهمیت است که میتوانست در این موارد جای بگیرد که برخی تجربی میباشد و میبایست با شناخت کاربران هدف پیادهسازی گردد. سئو کلاه سفید به کلیه اقداماتی گفته میشود که بدون هرگونه تخلف و طبق قوانین و اصول گوگل انجام میپذیرد. سئو محلی یا سئو لوکال به کلیه اقداماتی گفته میشود که در جهت بهبود رتبه و جایگاه در یک موقعیت جغرافیایی انجام میپذیرد.
سئوی تصاویر چیست؟ آموزش سئو عکس راهنمای جامع
سرپ مخفف عبارت Search Engine Results Page به معنای نتایج وبسایت ها در رتبه بندی موتور های جستجو است. به طور معمول صفحات سرپ شامل 10 نتیجه از وبسایت ها، گوگل ادز، تصاویر، ویدئو، گوگل مپ، توییت، نتایج منتخب از وبسایت های خبری و … است. به تعداد آدرس هایی که در یک پریود زمانی مشخص از یک وبسایت، کرولر های گوگل می توانند بازدید کنند، کرول باجت می گویند. بهینه سازی کرول باجت می تواند شامل کم نمودن میزان فایل های جاوا اسکریپت سایت، حذف صفحات بی ارزش، ساختار لینک دهی داخلی مناسب و … باشد. یکی از الگوریتم های حیاتی گوگل که از سال 2012 تا به امروز با به روز رسانی های متعدد جلوی رشد وبسایت هایی با بک لینک های اسپم، کیورد استافینگ (تکرار زیاد کلمات کلیدی بدون محتوای ارزشمند) و … را گرفته است. همزمان با فیلو و یانگ، موتور جستجو WebCrawler آغاز به کار کرد که با توجه به ایندکس کردن تمامی صفحات یک وبسایت، رقیب جدی برای یاهو سرچ شد و در سال 1996 دومین وبسایت پر بازدید سال شد.
اگر از آنها بطور راهبردی و برنامهریزی شده استفاده کنید، میتوانند اعتبار صفحات را نیز منتقل کنند. بطور خلاصه، لینک سازی داخلی کلیدی برای هر سایتی است که رتبههای بالاتری در موتورهای جستجو میخواهد. هنگامی که یک وبسایت برای بار اول در فضای اینترنت ایجاد میشود، گوگل ممکن است برای مدتی به آن رتبه بالایی در صفحات نتایج جستجوی خود بدهد. ماه عسل گوگل بمنظور ارزیابی کیفیت عملکرد وبسایت و نیز بررسی میزان مرتبط بودن مطالبش با جستجوی کاربران انجام میپذیرد. گوگل با انجام این کار میخواهد بداند اگر یک وبسایت رتبههای خوبی بگیرد، چه بازخوردی خواهد داشت و کاربران چگونه به آن پاسخ خواهند داد.
این ابزارها برتری رقابتی به شما داده و در زمان شما صرفه جویی میکنند. اگرچه این این اصطلاحات از دید عملی اهمیتی ندارند، اما خوب است معنای آنها را بدانیم. HTTP Status Code 200این کد وضعیت ایدهآل برای صفحه عادی و سالم شماست و نشاندهنده این است که همه چیز آنگونه است که باید باشد. مزیتهای این روش را میتوان اینگونه گفت، سایت دست خودتان است و شما دیگر میدانید دقیقا روی سایتتان چه چیزی اتفاق میافتد.
- در واقع صرف هزینه و زمان روی سئو، یک سرمایهگذاری بلندمدت است و اگر این سرمایهگذاری به همراه استراتژی و هدفگذاری درست باشد، میتواند نتیجهای مطلوب همراه داشته باشد.
- از آن زمان تاکنون، فرایند جستجوی کلمات کلیدی بسیار پیچیده تر شده است.
- تصویر زیر، محلهای کاربرد کلمات کلیدی در صفحهای بهینهسازی شده بر اساس اصول سئو داخلی را نمایش میدهد.
- شناخت نحوه انتخاب یک شرکت سئو می تواند موجب ذخیره زمان و منابع مالی شما شود، چرا که تکنیک های اشتباه سئو آسیب های جبران ناپذیری به سایت شما خواهند زد.